Ønskebarn forum  
Gammel 06-02-2014, 09:13   #1
Kemin
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2013
Standard Høstgravid 2014

Hei
Tenkte at dette kunne være en tråd for oss som er høstgravide, med barn som skal fødes i september, oktober og november.

Selv har jeg testet positiv akkurat og krysser fingre og tær for at jeg/vi kommer i mål denne gangen

Håper vi vil bli flere her inne som kan følge hverandre på veien og skravle om alt og ingenting

2009 Veien til ønskebarnet, vi startet opp som prøvere
2011 Utredning startet
2012 Pergo*5
Okt 12 1 forsøk med IVF på Riksen. Kun 1 egg ut , ingen befruktning, Amh under 1
Mai 13 1 ED Ava Riga Clinic Gravid, endte i MA 6+6
2 ED Riga Frys Jan 14,Gravid
Termin 13.10.14
2 vakre jenter fikk vi Okt14

Vurdere om vi skal prøve oss på søsken forsøk i 2019
Kemin er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-02-2014, 07:14   #2
lucky_charm
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2014
Standard

så bra, har tittet etter en skravletråd for høstgravide her. Så fint at du opprettet en

Jeg skal til ultralyd om en uke nå og er redd og gruer meg litt . Har begge de foregående gangene jeg har blitt gravid kommet til ultralyd for så å få beskjeden om at det ikke var noe hjerteslag og tom fostervannsekk.

Men jeg prøver å holde motet oppe og jeg kan jo ikke gjøre noe fra eller til nå. Så forsøker å se for meg at denne gangen så er det hjerteslag og kanskje til og med to
Gammel 07-02-2014, 08:47   #3
Kemin
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av lucky_charm Vis innlegg
så bra, har tittet etter en skravletråd for høstgravide her. Så fint at du opprettet en

Jeg skal til ultralyd om en uke nå og er redd og gruer meg litt . Har begge de foregående gangene jeg har blitt gravid kommet til ultralyd for så å få beskjeden om at det ikke var noe hjerteslag og tom fostervannsekk.

Men jeg prøver å holde motet oppe og jeg kan jo ikke gjøre noe fra eller til nå. Så forsøker å se for meg at denne gangen så er det hjerteslag og kanskje til og med to
Så koselig at vi har blitt 2 her hehe

Jeg føler virkelig med deg på den, jeg har kun vært Gravid 1 gang tidligere i mitt liv og da opplevde jeg det samme som deg på 1 ultralyd, det var noe der, men alt for lite og det var ikke noe liv ;-( Det var INGEN god opplevelse...
Har du målt Hcg ?

Men som du sier ikke noe vi kan gjøre fra eller til , men jeg krysser fingre med deg og satser på at du denne gangen får oppleve hjerteslag , mens vi må vi bare prøve å kose oss

Men for min egen del så har jeg merkelig nok en bedre følelse denne gangen en jeg hadde sist, så jeg stoler på at den følelsen betyr noe

2011 Utredning startet
2012 Pergo*5
Okt 12 1 forsøk med IVF på Riksen. Kun 1 egg ut , ingen befruktning, Amh under 1
Termin 13.10.14

Gammel 07-02-2014, 09:29   #4
lucky_charm
Fersk på forum

Standard

Så bra du har en god følelse, jeg merker mer symptomer denne gangen så håper det er et godt tegn. Jeg har forsåvidt også en bedre følelse nå, men det henger en usikkerhet over meg.

Jeg målte HCG forgje uke, onsdag og fredag, og da var det en dobling. Målte 4643 på onsdag og 9796 på fredagen. Så alt virket bra forgje uke. Og det eneste jeg merker annerledes av symptomer denne uken er at jeg er litt mindre oppblåst i magen nå, ellers er kvalmen litt på gang, ømme byrst og trøtthet. Mener disse symptomene er sterkere denne gangen enn de to andre gangene jeg har opplevd

Jeg bestilte ultralyd når jeg blir 7+1 og håper de kan se noe da!!!! For jeg skal reise til Stockholm neste helg så håper det blir en glad-helg.
Gammel 07-02-2014, 09:34   #5
Kemin
Stadig innom

Standard

Sitat:
Så bra du har en god følelse, jeg merker mer symptomer denne gangen så håper det er et godt tegn. Jeg har forsåvidt også en bedre følelse nå, men det henger en usikkerhet over meg.

Jeg målte HCG forgje uke, onsdag og fredag, og da var det en dobling. Målte 4643 på onsdag og 9796 på fredagen. Så alt virket bra forgje uke. Og det eneste jeg merker annerledes av symptomer denne uken er at jeg er litt mindre oppblåst i magen nå, ellers er kvalmen litt på gang, ømme byrst og trøtthet. Mener disse symptomene er sterkere denne gangen enn de to andre gangene jeg har opplevd

Jeg bestilte ultralyd når jeg blir 7+1 og håper de kan se noe da!!!! For jeg skal reise til Stockholm neste helg så håper det blir en glad-helg.
Ja det virker VELDIG bra da Hvilke dag etter insett var du på når du målte Hcg da ?
Det er veldig slitsomt hvordan man letter og kjenner etter symptomer, kjenner til det, jeg har ikke mye enda, men prøver å ikke tenke så mye på det

2011 Utredning startet
2012 Pergo*5
Termin 13.10.14

Gammel 07-02-2014, 10:46   #6
lucky_charm
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kemin Vis innlegg
Ja det virker VELDIG bra da Hvilke dag etter insett var du på når du målte Hcg da ?
Det er veldig slitsomt hvordan man letter og kjenner etter symptomer, kjenner til det, jeg har ikke mye enda, men prøver å ikke tenke så mye på det

Jeg satte inn blastocyst den 13 januar (hadde uttaket 8 januar). Så det var 16 dager etter innsett (21 dager etter befruktning blir vel det).

Har du testet Hcg? eller bestilt ultralyd enda?
Gammel 07-02-2014, 10:52   #7
Kemin
Stadig innom

Standard

Sitat:
Jeg satte inn blastocyst den 13 januar (hadde uttaket 8 januar). Så det var 16 dager etter innsett (21 dager etter befruktning blir vel det).

Har du testet Hcg? eller bestilt ultralyd enda?

Målte Hcg på onsdag dag 13 etter innsett verdien var da 1600( sist jeg var gravid på samme dag var Hcg 266, så stor forskjell) , tatt nye i dag for å se stigning, veldig spent på den

2011 Utredning startet
2012 Pergo*5
Termin 13.10.14

Gammel 07-02-2014, 11:51   #8
Jango
Nykommer

Jango sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Standard

Melder meg også inn her😊 så fint at du startet denne tråden Kemin👍
Jeg har ikke målt hcg denne gangen. Da jeg ringte Riksen for svar på blodprøve fikk jeg beskjed om en fin hcg stigning, akkurat som sist jeg var gravid(og nådde målstreken).
Tidlig ul er bestilt siste uka i februar, da er jeg 8+noen dager. Glegruer meg til det. Håper å se hvertfall ett bankende hjerte. Har opplevd det motsatte også så kjenner litt på det. Er 20%sykmld nå pga ekstrem trøtthet og null overskudd til prinsessa når jeg kommer hjem. Samt sliter litt med å sovne pga alle tanker som svirrer rundt i topplokket. Det hjelper jo ikke på akkurat. Har heldigvis god dialog m fastlege som har fulgt meg/oss gjennom flere år og er glad for god forståelse. Spesielt i disse tider med diskusjoner i media rundt graviditet og sykmelding. Av symptomer er det trøttheten som er mest merkbar, er ofte sulten og føler meg i dårlig form uten mat/litt uggen, ofte vondt i hodet. Ingen kvalme så langt. Ja, det var en liten update fra meg😊
Jango er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-02-2014, 13:22   #9
lucky_charm
Fersk på forum

Standard

Så fint du har fått sykemelding Jango, jeg synes den debatten er helt tåpelig. Er andre enn gravide de burde se på mht sykemeldinger, vi reagerer forskjellig på graviditet og vi har forskjellige jobber. Det er ikke alltid det blir tilrette lagt på jobb og det er ikke alltid det er noe å tilrettelegge for en trenger bare mer hvile. Jeg for min del fungerer fint enda, jeg har ingen barn å passe på så kan ligge på sofaen og hvile etter jobb. Så hverdagene mine er ganske kjedelige.

Men er det noe jeg skulle reservert meg for på jobb så er det frekke folk. Ble akkurat utsatt for en utrolig krass person her nå som fikk meg til å føle som en liten dritt. Og da er ikke tårene langt unna, (disse hormonene har nok begynt å påvirke meg). Jeg tok meg skikkelig nær av det hun sa og måtte kjempe med meg selv for å holde følelsene inni meg.

Får se positivt på det her nå, er vel et symptom til jeg kan legge til på listen - utrolig følsom.
Gammel 07-02-2014, 18:48   #10
Kemin
Stadig innom

Standard

Hei jenter

Da har jeg fått svar på nye hcg dag 15 og den var på 3900, jeg og klinikken er veldig fornøyd med den

Jeg er også 30% sykemeldt fordi jeg har hatt veldig mye vondt i hodet, det har vært bedre den siste uka ( har migrene til vanlig også )... Men da har jeg mulighet til litt kortere dager ;-)

Kjenner meg igjen i følelser helt på tur, ikke mye som skal til før jeg blir lei meg eller fryktelig sint hehe.... Også blir jeg uggen om jeg ikke har spist på veldig mange timer... Lukt og smak er også merkbart endret av og til....

Litt update fra meg

God helg damer, noen spennende planer ?

2011 Utredning startet
2012 Pergo*5
Termin 13.10.14

Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder