Ønskebarn forum  
Gammel 27-10-2014, 18:55   #1
Venke
Husvarm

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Vest-Agder
Standard Sykemelding...

Hei!

Jeg lurer litt på dette med sykemelding..
Nå har vi vært gjennom 3 forsøk i år. 2 frys og 1 fersk. Alle gangene har jeg klart meg uten sykemelding og fravær (annet enn en bearbeidingsdag når forsøkene gikk i vasken). Det gikk forsåvidt greit, de andre er flinke til å ta hensyn, men jeg kjente ofte på følelsen av å være litt ute av komfortsonen.. Litt for hektisk/stressende og litt fysisk krevende.. Innimellom..

På vår forrige runde, i jakten på førstemann var jeg en del borte i forbindelse med forsøk, men da var hodet på et helt annet sted enn nå. For nå har vi vært så heldige å få vår kjære gullegutt, og vi er så lykkelige og takknemlige for det💙

Denne runden vi skal til på nå, så kjenner jeg veldig på følelsen av at jeg har lyst å sette meg foran jobben. Tanken på sykemelding hele rugetiden.. Det måtte vært fantastisk. Har legetime til onsdag.. Har tenkt å be om å få sykemelding de 14 dagene.. For å prøve om det kunne klaffe da. Jeg vet at det er tilfeldig. Jeg vet at de anbefaler å leve som normalt. Nå har jeg prøvd det de 3 siste gangene. Jeg gikk på jobb. Hver dag. Nå ønsker jeg å være egoistisk. Kan jeg si det sånn rett ut til legen? Får jeg sykemelding da? Eller må jeg legge på litt og svartmale litt for å få han med på det?
Hva gjør dere?
Huff, ble et langt innlegg.. Men.. Jaja! 😊
Setter pris på svar... 😊
2 Ivf februar 2011 - positiv test den 26. februar
Drømmen ble virkelighet, og en nydelig liten prins kom til verden i november 2011.. Nå er vi igang med søskenforsøk

Søskenforsøk startet januar 2014. 2 negative IVF, 4 frys og 1 kjemisk endte vi opp med. Og på vårt 7. forsøk, frys i naturlig syklus i juni LYKKES VI 💜 POSITIV TEST 24/6 💜 Termin 8. Mars 2016! 💜
Venke er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-10-2014, 19:32   #2
dansejenta
Sikter mot toppen

dansejenta sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Bodø
Standard

Hvis det føles rett for deg så synes jeg du skal be om det!
Det er lov å sette seg selv først

Masse lykke til
Gammel 27-10-2014, 21:09   #3
Venke
Husvarm

Standard

dansejenta: Først: Gratulerer så masse med en babygutt💙💙💙 Så gøy!

Og takk for svar😊 Jeg skal prøve å samle opp litt mot og prøve å få ordnet meg ei sykemelding for rugetiden.. 😊
Er nok litt bekymret for at han skal si nei..
Drømmen ble virkelighet, og en nydelig liten prins kom til verden i november 2011.. Nå er vi igang med søskenforsøk

Søskenforsøk startet januar 2014. 2 negative IVF, 4 frys og 1 kjemisk endte vi opp med. Og på vårt 7. forsøk, frys i naturlig syklus i juni LYKKES VI 💜 POSITIV TEST 24/6 💜 Termin 8. Mars 2016! 💜
Gammel 27-10-2014, 22:23   #4
TonjeK
Skravleguru

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Nord-Norge
Standard

Jeg syns også at du skal kunne be om det...men jeg skjønner deg....har vært borti leger som kaster sm etter meg og de som vrir og vender på alt... I møte med en tidligere lege brukte jeg å øve meg på hva jeg skulle si for at jeg skulle nå fram....

Ut fra det jeg leser så tenker jeg at du også er sliten etter alle negative forsøk. På seg selv kjenner en andre, og jeg har etterhvert erkjent at når jeg ikke vil på jobb så er det en veldig god grunn til det. Da er jeg faktisk sliten og ikke bare lat. Selvfølgelig er dere lykkelige og takknemlige for gutten deres, men det er også lov til å kjenne på både det å være sliten, særlig når en topper småbsrnsliv med negative forsøk, samt sorgen over at søskenforsøk sålangt ikke har gitt resultatet en ønsker.

Jeg ønsker deg alt godt for dette forsøket Venke. Håper du får mulighet til å ta det med ro og stresse ned under forsøket, og at spiren setter seg.
Gammel 27-10-2014, 22:53   #5
Lul
Stamgjest

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Tromsø
Standard

På mitt femte innsett - som viste seg å være lykkebringende - så fikk jeg faktisk sykemelding i tre-fire dager fra ivf-legen. (Jeg jobbet da 12 timers dager). Ikke fordi hun nødvendigvis visste om det hadde noe for seg, men jeg spurte om råd, og da mente hun at det var noe vi kunne forsøke. Jeg fikk dermed sykemelding i tre dager, og så hadde jeg påfølgende turnusfri i en uke deretter, som betød at jeg var borte fra jobb i halvannen uke.

Jeg syntes det var veldig godt å kunne ligge på sofaen hjemme, gå noen rolige turer og ellers forsøke å stresse ned - for så å vite at jeg ga alt ved dette forsøket.

Hvis du tror du har godt av det, så be om sykemelding, tror de fleste leger har forståelse for det. Masse masse lykke til!
Gammel 27-10-2014, 22:54   #6
Lul
Stamgjest

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Tromsø
Standard Gratulerer dansejenta!

Gratulerer så mye dansejenta, jeg måtte inn for å se etter nytt fra deg - og sannelig blinket det ikke en god melding. Gratulerer så mye med gutten din, kos deg masse!
Gammel 28-10-2014, 06:30   #7
jelena83
Stadig innom

jelena83 sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Standard

Det koster ingenting å spøre . Jeg er i samme tvil. Er på sprayen fortsatt og merker det veldig godt både fysisk og psykisk. Før jeg begynte med medisin gikk jeg til den nye legen min for å sjekke hvorfor er jeg så sliten, har vondt i musklene osv. i nesten et år. Alle blodprøver var ok, og han konkluderte at alt kommer fra stress. Jeg jobber 100% med barn 6-7 år, på jobben mangler vi ansatte, ofte er 4 voksne med 70 barn, i tillegg bruker jeg 2 timer hver dag i transport,bytter den 3 ganger. Men,når jeg spurte ham hva han synes om å ta det med ro under (en del av) forsøk, sa han ja,ja, ikke løp maraton, ellers spiller det ingen rolle. Jeg følte med en gang jeg ikke får forståelse av ham. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg presser meg hardt til å være hver dag på jobb, fredager ender det at jeg gråter på doen, går med tårene i øynene, er sur, blir så lett irritert, lederen sa hun synes synd på meg og at jeg skulle være hjemme. Men jeg håper at jeg skal orke det til rugetiden(hvis den kommer) og så risikere og be legen om sykemelding.
juni 2015, fryseforsøk, 2 egg - negativ
2. ICSI, oktober 2015 4.11. - hcg 44, 10.11. - hcg 495 18.11. 9429
jelena83 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-10-2014, 09:38   #8
Lilleulv
Stamgjest

Lilleulv sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Kristiansand
Standard

Jeg har vært sykemeldt hver gang. 6 ganger. Det har blitt noen liter tårer hos legen. Men full forståelse. Syns det er synd noen opplever å ikke bli hørt av legen. De vet det er en livskrise. Og det er fullstendig individuelt om man bør jobbe eller ei. Noen finner en frihet i jobben. Jeg fant roen i skogen. Det tærer enda på meg at vi måtte vente så lenge. Uten sykemelding hadde jeg gått under.

Gjør det magen sier. Følg hjerte og si det slik det er til legen. Det er snakk om veldig lite tid iht hvor lenge man er yrkesaktiv.

Lykke til med forsøket!!
Lilleulv er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-10-2014, 16:13   #9
Venke
Husvarm

Standard

Tusen takk for alle svar😊 Dere er så gode! Og det føles så godt å åpne seg og å bli møtt med forståelse av dere.
Jeg vet hva jeg kommer til å gjøre, og jeg kommer til å be om sykemelding i hele rugetiden. Håper at han møter meg med forståelse, han har gjort det før😊 Så jeg krysser og håper. Innsetting er ikke før om to uker til, men siden jeg fikk time allerede i morra, så vil jeg benytte meg av den. 😊

Kommer innom med svar i morgen😊👍

Gammel 29-10-2014, 08:42   #10
jelena83
Stadig innom

jelena83 sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Standard

Jeg skal også til lege i dag. Etter at både i går og i dag gråt jeg på jobb, skjønte jeg at det ikke går an å presse meg mer, jeg orker ikke støy, det er stygt å si, men orker ikke barn. En som jobber med barn skulle ikke være sur og frustrert, men det er jeg hele tiden. Dessuten fikk jeg noen tilbakemeldinger fra kollegaer om det blir lettere for dem hvis de får en vikar for meg enn å ha enn voksen på jobb som ikke klarer alle oppgaver. Ledelse også sa de så jeg presset meg nok (jeg er 3 uker på synarela, en uke igjen til første UL), så går jeg til legen med god samvittighet. Jeg vil gjerne prøve med 2-3 fri dager og så kanskje 50-60% til innsett.
juni 2015, fryseforsøk, 2 egg - negativ
2. ICSI, oktober 2015 4.11. - hcg 44, 10.11. - hcg 495 18.11. 9429

Sist endret av jelena83 : 29-10-2014 kl 10:44
jelena83 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder