Ønskebarn forum  
Gammel 16-11-2014, 16:30   #1
Mrs.
Nykommer

Medlem siden: Sep 2013
Sted: Bergen
Standard Skravletråd desember 2014

Hei!

Er det andre her som skal i gang før jul? Jeg starter mitt 3. (og siste) forsøk i det offentlige om et par dager. Skal ha kort protokoll. Det hadde vært kjekt å ha noen å ta følge med her på forumet. Det blir ekstra spennende førjulstid.
2. IVF august 2014 - neg.
3. IVF desember 2014

Mrs. er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-11-2014, 18:05   #2
Vekten86
Stamgjest

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Østfold
Standard

Litt usikker på hva som skjer med meg egentlig, testet negativt i dag på dag 12, blødd siden dag 7. Men jeg lurer på hva det betyr å ha kort/lang protokoll?
Gammel 16-11-2014, 20:45   #3
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Vekten86 Vis innlegg
Litt usikker på hva som skjer med meg egentlig, testet negativt i dag på dag 12, blødd siden dag 7. Men jeg lurer på hva det betyr å ha kort/lang protokoll?
Uten/med nesespray altså nedregulering.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-11-2014, 22:07   #4
Mrs.
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Vekten86 Vis innlegg
Hei Vekten86, jeg tror vi var på samme skravletråd i juli/august, jeg husker deg hvertfall! Trist å høre at du har testet negativt, men ikke gi opp håpet riktig ennå.
3. IVF desember 2014

Gammel 17-11-2014, 09:15   #5
Kamikke
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Vestfold
Standard

Hei dere!

Jeg skal også i gang så snart mensen dukker opp. Håpet det ble i dag, men ser ikke slik ut gitt. Jo flere dager forsinket, jo verre ifht jobben, så her er fingrene krysset.

Skal ha kort protokoll. Fikk valget og da var ikke det så vanskelig med tanke på historikk og gjennomføring. Er godt å slippe den sprayen!
Starter opp på dag 2 med dobbel Femar på morgen og Menopur + Gonal-F på kvelden. Det blir første gangen med Gonal-F. Nå tror jeg snart vi har prøvd alle varianter.

Ser ut som vi ligger ganske likt i løypa da Mrs.
1. IVF mars -12 gutt nov -12 Søskenforsøk : 1. FER nov -13 negativt 1. IVF jan-14 negativt 2. IVF apr-14 avbrutt 2. FER apr-14 positiv SA uke 6 3. IVF sep -14 negativt 4. IVF des-14 på ul 07.01 ul 27.1
Kamikke er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-11-2014, 20:28   #6
Mrs.
Nykommer

Standard

Hei Kamikke!

Høres ut som om vi kommer til å starte nesten samtidig. Så kjekt! Jeg prøver å ikke bli helt prøverørs-koko, men det er veldig fint å ha noen å "snakke" med underveis, som skjønner hva som skjer. Jeg forventer mens imorgen eller onsdag, og skal starte med Menopur på dag to. Har brukt Gonal-F før, pluss kombinert Gonal-F og Menopur nå sist. Jeg har aldri brukt Femar, hva er det for noe?

Er du på det offentlige, eller privat?

Håper vi får en ekstra fin juepresang fra klinikken i år Mirakler har skjedd før...
3. IVF desember 2014

Gammel 17-11-2014, 22:09   #7
Kamikke
Stadig innom

Standard

Prøverørs-koko ja. Er nok et helt riktig begrep. Her går det litt opp og ned hvor koko jeg blir, men kjenner egentlig at jeg begynner å bli litt lei av å ha livet på vent.
Dette er vårt siste offentlige forsøk i Porsgrunn.
Har foreløpig to igjen på frys. Deretter får vi eventuelt se hva som skjer. Tror ikke mannen her er helt klar for å bruke sparepengene sine på det gitt. Og tror kanskje ikke jeg er helt klar for å dekke hans del også...
Han er som regel ganske fornøyd med det ene barnet vi har (som er som ti noen ganger.. ).

Femar er egentlig en brystkreftmedisin som har samme effekt som Pergo. Har veldig lav AMH, så jeg trenger en ekstra kickstart av eggstokkene.

Tidligere har jeg hatt best effekt av kun Menopur. Er spent på kombinasjonen nå. Fått ny type sprøyte for å hindre eggløsning og ny eggløsningssprøyte. Jaja,kjør på.

Blir veldig spennende fremover. Fordelen med kort er at det går fryktelig fort bare man setter i gang.

Hvor holder forresten dere til hen?
1. IVF mars -12 gutt nov -12 Søskenforsøk : 1. FER nov -13 negativt 1. IVF jan-14 negativt 2. IVF apr-14 avbrutt 2. FER apr-14 positiv SA uke 6 3. IVF sep -14 negativt 4. IVF des-14 på ul 07.01 ul 27.1
Gammel 18-11-2014, 20:08   #8
Kamikke
Stadig innom

Standard

Her venter jeg på mensen ennå.. Hvordan ligger du an Mrs.?
Gammel 19-11-2014, 06:05   #9
Mammatilén
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2014
Standard

God morgen, dere! Jeg kan jo like godt slenge meg inn her i skravletråden, siden jeg kommer til å ha innsett i månedsskiftet nov/desember. Begynte med stikking i dag tidlig, og ble overrasket over at det faktisk var vondere enn jeg hadde forestilt meg *superpyse*. Er mannen som stikker, og han er så forsiktig han bare kan, men altså, den menopuren var Auuvve!

Nå skal det stikkes 225 menopur og Gonal-f frem til den 26.11, og da er det ultralyd. Er spent på når det blir uthenting, og skitnervøs for rugeperiode - hvis det blir en. Kjenner på masse nervøsitet rundt hvorvidt det kommer til å komme noen egg i det hele tatt....

Jaja, blir spennende å følge dere i desember, jenter, krysser fingrene for masse vellykkede forsøk!

Gullgutt født 08

1. IVF Porsgrunn, nov/des 2014, negativt
2. ICSI Porsgrunn, feb/mars 2015

Krysser fingrene for at Gullgutten får et søsken
Mammatilén er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-11-2014, 20:45   #10
Mrs.
Nykommer

Standard

Hei, mammatilen! Kjekt at du blir med her. Skjønner at det er nervepirrende siden det er første gang for dere. Jeg syns ikke det er så vondt med sprøytene faktisk. Et godt tips er å lage en god "valk" å stikke i, som man kniper mellom tommel og pekefinger. Det er akkurat som om presset fra fingrene gjør huden litt nummen. Men mannen din gjør det kanskje på den måten allerede? Jeg syns uansett at det var skumlest de første dagene, så ble det en vane. I forhold til alle tankene om det blir noe uthenting eller ikke, så er mitt beste tips å ta en dag av gangen, men å tro på at det blir positivt utfall. Hold oss oppdatert!

Kamikke, jeg venter også på mensen, som skulle ha kommet senest i dag. Jeg har hentet all medisinen og er superklar for å starte. Det er så kjedelig å vente! Jeg har tatt akupunktur den siste måneden, som forberedelse, og det er kanskje derfor syklusen min er tullet litt til. Jeg er iallfall ikke gravid, testet meg i forgårs - for sikkerhets skyld. Det blir spennende med ny kombinasjon av medisiner for deg! Høres lurt ut med Femar, håper det gjør susen.

Så pussig at vi alle tre har ett barn og ønsker oss ett til og skal i gang omtrent samtidig.
3. IVF desember 2014

Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder