Ønskebarn forum  
Gammel 27-11-2014, 21:37   #1
lykketroll
Nykommer

Medlem siden: Nov 2014
Unhappy midt i prøverørsforsøk, mange kneiker....

Hei! Vi er et par som nå er midt i en prøverørsprosess. Vi har nå fått både 1 bra og 1 dårlig nyhet. Den bra er at min mann har svømmere (noe vi var ganske sikre på han ikke hadde) men den dårlige er at jeg har for høy BMI pr dags dato til å få noe prøverør :'( jeg har sykdommen lavt stoffskifte, trener ofte og spiser relativt bra. Det er bare det at stoffskifte svinger så opp og ned slik at det gjør det VELDIG vanskelig og motløst å gå ned i vekt. Jeg er nå utrolig langt nede pga dette og at mye annet har vært vanskelig under hele prosessen... alt ifra rot i papirer og feil i system. Jeg klarer ikke lenger å se noe lyspunkt. Mannen min stakkar prøver så godt han kan å trøste, mens jeg føler jeg snart får et nervøst sammenbrudd... jeg lurer ferfor på om noen vet om det er noen private klinikker spm godtar bmi på 35? Regelen nå er visst 33 ettersom jeg har forstått. Håper noen har noen gode råd og tanker. Fint med et slik forum der alle kan få luftet tankene sine... det er en tøff prosess. Takk på forhånd for svar
lykketroll er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-11-2014, 21:43   #2
Lilleulv
Stamgjest

Lilleulv sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Kristiansand
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av lykketroll Vis innlegg
Hei! Vi er et par som nå er midt i en prøverørsprosess. Vi har nå fått både 1 bra og 1 dårlig nyhet. Den bra er at min mann har svømmere (noe vi var ganske sikre på han ikke hadde) men den dårlige er at jeg har for høy BMI pr dags dato til å få noe prøverør :'( jeg har sykdommen lavt stoffskifte, trener ofte og spiser relativt bra. Det er bare det at stoffskifte svinger så opp og ned slik at det gjør det VELDIG vanskelig og motløst å gå ned i vekt. Jeg er nå utrolig langt nede pga dette og at mye annet har vært vanskelig under hele prosessen... alt ifra rot i papirer og feil i system. Jeg klarer ikke lenger å se noe lyspunkt. Mannen min stakkar prøver så godt han kan å trøste, mens jeg føler jeg snart får et nervøst sammenbrudd... jeg lurer ferfor på om noen vet om det er noen private klinikker spm godtar bmi på 35? Regelen nå er visst 33 ettersom jeg har forstått. Håper noen har noen gode råd og tanker. Fint med et slik forum der alle kan få luftet tankene sine... det er en tøff prosess. Takk på forhånd for svar

Vi hadde det på akkurat samme måte!!! Jeg hadde ikke stoffskifte , så trente i 1 år før vi startet. Det er en GRUSOM nyhet å få.. bmi er en tullete skala å bruke. Man bør se på fettprosenten, man kan ha mye muskler og være sunn med en høy bmi..

Tror det faktisk er flere provatklinikket som ikke bryr seg om bmi. Mener at det har vært på nyhetene. Ring rundt å hør.

Og lykke til. Det ordner seg til slutt!!
Lilleulv er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-11-2014, 06:59   #3
KSV
Stamgjest

Medlem siden: Jul 2009
Standard

Mener Hausken ser bort fra Bmi tallet.Ei venninne som ble gravid der etter å ha blitt avvist av samme grunn ved St.Olavs. Selv har jeg også jøy Bmi og alltid vært tema ved prøving.Da jeg ble gravid ved St.Olavs på 4.runde var jeg nøyaktig like tung som nå som jeg ble gravid på 12. Runde med eggdonasjon. Var på 7. Og 8.runde 20 kg lettere men ble negativt!!!!
Klinikksjefen i Athen ser helt bort fra vekt og har mer troa på å stresse ned og leve "happy life"...

Ønsker deg masse lykke til
Gammel 28-11-2014, 07:17   #4
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

IVF klinikken i Oslo behandler kvinner med BMI på 35.

Lykke til
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-11-2014, 07:34   #5
Sunniv
Stadig innom

Sunniv sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Sted: Østlandet
Standard

Først må jeg si at det var veldig godt å lese den gode nyheten! Forstår at der er tøft og nedtur at du har for høy bmi, men tross alt er det bedre at det er utfordringen for dere enn at det ikke var svømmere å finne. Enig i at bmi er en tullete måte å måle på. Jeg hadde flaks og gikk ned 15 kg før forsøkene, uavhengig av at vi skulle i gang. Kjempeflaks, ellers ville jeg vært oppe i det samme. De har vel denne grensen, fordi det er vanskeligere å bli gravid med høy bmi. Som det skrives her, er det nok absolutt mulig å få hjelp på privatklinikker og det er jo kjempebra at den muligheten finnes!

Desverre er prøveprosessen full av opp- og nedturer. Man møter alltid på noen hindre dom gjør at mN går i kjelleren. Heldigvis kommer man seg alltid videre, selvom det det og da føles håpløst.

Ønsker dere masse, masse lykke til!!
3.forsøk, AID: sep 13 - negativ
4.forsøk, AID: nov 13 - positiv - mamma til en gutt født august 2014
.
Lykkelig mamma til verdens beste gutt født i august 2014!
Sunniv er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-11-2014, 10:31   #6
lykketroll
Nykommer

Medlem siden: Nov 2014
Standard

Tusen takk for så mange gode ord. Snille folk Vi driver å undersøker litt rundt privat klinikker nå... Noen som har noen erfaringer med IVF Klinikken i Oslo? Jeg ringte dit og de hadde ingen regel på BMI, men gikk ut fra en helhetsvurdering... Så nå sitter jeg med et lite håp igjen da, livredd for å bli skuffa..
lykketroll er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-11-2014, 10:46   #7
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Husker det var ei som var gravid da jeg var gravid, som hadde vært hos IVF-klinikken i Oslo. Oktober33 er nicket hennes her inne. Hun hadde også for høy bmi i forhold til de offentlige klinikkene.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder