Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14-07-2010, 21:57   #151
Tinu
Stadig innom

Tinu sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Standard

Huff det var leit håperLina, dere har sikkert behov for å få det hele litt på avstand før dere bestemmer dere for hvor veien går videre
Gammel 18-07-2010, 14:09   #152
håperLina
Nykommer

Medlem siden: May 2009
Standard

Galadriel: Gråter når jeg leser fortellingen din. Vet ikke om jeg orker mere, men situasjonen likner jo vår ganske mye...Likevel vet man jo ikke om det var tilfeldigheter som gjorde at det endelig lykkedes for dere. Min man har sjekket sine svömmere efter alle kunstens regler og han har også en 14-årig sönn. Men selvom det ikke finnes noe "vitenskapelig" om dette, så kan det jo hende att noe i "kjemien" mellom oss ikke funker. Er det samme pris på EA som ED? Takk for innlegget!
håperLina er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-07-2010, 14:11   #153
håperLina
Nykommer

Standard

Galadriel: Leste nettopp svaret ditt i den andre tråden, takk!
håperLina er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-12-2010, 22:30   #154
abra
Stadig innom

Standard

Så forferdelig trist å høre, Nurse! Ekstra urettferdig når man faktisk blir gravid og rekker å begynne å glede seg litt før man brutalt blir dratt ned på jorda igjen... Men så bra at dere allerede har bestemt dere for nytt forsøk. Jeg har også St. Petersburg langt der fremme som en "siste utvei", har tenkt på det så lenge nå at jeg begynner å tro at det er der det skal klaffe. Må bare bruke opp fryseeggene vi har liggende i Tampere først. (Føler at jeg ikke kan svikte dem, det kan jo teoretisk sett klaffe der også selv om jeg får mer og mer tro på at det er i Russland det skjer! )

Ønsker deg masse håp og godt mot i det nye året! Pluss en mengde flaks!
Gammel 29-12-2010, 09:57   #155
Thea78
Fersk på forum

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Østlandet
Standard heia

Hei Nurse. har fulgt litt med på dette forumet men sett at det har vært stille her. Vi skal ha Ed og har vært i kontakt med artmedica. Ventetiden er lang der ja så vi har valgt st. Petersburg isteden. Vi skal på konsultasjon i mars fordi Olga visstnok er i permisjon eller ferie eller noe slikt. Kanskje vi sees?

leit å lese at dere ikke har lykkes enda. Ut i fra ting jeg leser her på forum så er vi forberedt på at det kan ta tid i dette her..

Fortsatt god romjul

Hilsen Thea
Thea78 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-03-2017, 10:39   #156
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard Ny klinikk i Island

Jeg har nettopp lest at en svensk kjede har kjøpt opp klinikken på Island og skal starte en ny i Rekjavik der mange av de gamle ansatte skal være med. De har også en ansatt som behersker både norsk og svensk. Mener å huske at oppstart var i forrige måned

Den nye klinikken har aldersgrense opptil 49 år De tilbyr i tillegg dobbeldonasjon til enslige, lesbiske par og heteroseksuelle par Man kan også stille med egen eggdonor, og lesbiske partnere kan donere til hverandre

http://www.ivfsverige.se/dubbeldonat...kin-reykjavik/

IVF-klíníkin Reykjavík
I februari öppnar vi dörrarna till vår nya klinik på Island. IVF-klíníkin Reykjavík startas i samarbete med framstående namn inom reproduktionsmedicin som tidigare varit verksamma vid Art Medica-kliniken i Reykjavik. Samtliga har lång erfarenhet av fertilitetsbehandlingar och är utbildade vid Sahlgrenska Universitetsjukhuset i Göteborg. I samband med öppnandet av IVF-klíníkin Reykjavík förvärvar IVF Sverige Art Medica vars verksamhet övergår till IVF-klíníkin Reykjavík vid dess öppnande. Den nya kliniken är belägen i nya lokaler på Glaesibaer i Reykjavik med toppmodern utrustning. www.ivfklinikin.is

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals

Sist endret av Sent Ute : 03-03-2017 kl 10:48
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-03-2017, 07:46   #157
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard

Jeg gikk inn på siden deres og så på priser... Fikk bakoversveis!!
Men så brukte jeg en valutakalkulator og fant ut at det ikke var så annerledes priser enn andre steder...

Visste ikke at Island var et alternativ i utgangspunktet, heller. Litt synd, for det kan nok tenkes jeg hadde benytta meg av dette i stedet.

Men angrer ikke på det jeg har gjort, altså!!!
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-03-2017, 09:51   #158
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av sosa Vis innlegg
Men så brukte jeg en valutakalkulator og fant ut at det ikke var så annerledes priser enn andre steder...

Visste ikke at Island var et alternativ i utgangspunktet, heller. Litt synd, for det kan nok tenkes jeg hadde benytta meg av dette i stedet.

Jeg snuste litt på Island helt i begynnelsen siden de genetisk sett er mye likere nordmenn enn f.eks. finner, og fordi de kunne tilby åpen donor, men jeg syntes det var lite informasjon å hente på nettsidene deres, så jeg baserte meg på det jeg kunne lese her inne, og da fant jeg ut at det ikke var aktuelt av følgende grunner:

1. Aldersgrense 45 (jeg var 46)
2. Ikke embryoadopsjon (kun ed med partners sæd)
3. Ni måneders venteliste (følte jeg ikke hadde noen tid å miste når jeg endelig hadde bestemt meg)
4. Lå langt utenfor allfarvei, så man måtte knote med lokalbuss fra Reykjavik (jeg mangler fullstendig stedsans)

Jeg har også vært veldig fornøyd med valget mitt Fikk dansk sæddonor, og tvillingene hadde mange karakteristiske familietrekk, så de må ha truffet eggdonor godt Men akkurat det med lukket donor har plaget meg en del, så dersom det mot formodning ikke skulle klaffe denne gangen, vil jeg seriøst vurdere den nye klinikken i Island neste gang

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-03-2017, 12:29   #159
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard

Ser da, ut i fra det du har skrevet, Sent Ute, at jeg nok heller ikke hadde kunnet bruke denne klinikken da jeg satte i gang med ED...

Har vel egentlig ikke tenkt så mye over det med lukket/åpen donor heller, jeg... Burde nok sikkert ha tenkt litt grundigere over det, men sånn ble det...
Får håpe jeg klarer å lage barna mine trygge nok på seg selv til at de klarer seg bra her i verden med å vite at de har to foreldre som elsker de over alt på jord
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-12-2019, 05:19   #160
Fride
Fersk på forum

Medlem siden: Dec 2019
Sted: Bergen
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av sosa Vis innlegg

Hei
Brukte dere Bernabiu cllinic i Alicante? Fornøyd?
Mvh Fride
Fride er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder