Ønskebarn forum  
Gammel 21-03-2019, 09:50   #11
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Sted: Oslo
Standard

Hei!

Mener å huske at noen her inne hadde et eller annet å utsette på Ivf cube men kan ikke huske hva det var. Kanskje du kan kontakte Ønskemamma i kommentarfeltet om du vil ha litt info fra en som har vært der.

Håper du får gode svar fra alle.

Husker da jeg var helt fersk men hadde en gynekolog som samarbeidet med to klinikker og jeg har vært på begge. Så da var det ikke snakk om Spania eller noe annet. Like greit, for det er mange aktører der ute. Første klinikken i Riga kjørte alltid på med de samme medisinene og opplegg. Jeg hadde veldig uregelmessig menstruasjon så det var utfordende. I St. Petersburg ble jeg satt på prøve syklus eller mock cycle. Så da var det bare å følge planen og kom i mål.

Ja, nå er det en stund siden, glemt mye sikkert. Likte veldig godt at Ava p hentet meg på flyplassen. Man følte seg veldig ivaretatt. I Riga var jeg helt alene men hadde vært der før og har reist mye men akkurat i den sårbare situasjonen er det godt å ha noen der. Men sånn ervu forskjellige.

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-03-2019, 17:15   #12
Angelique
Nykommer

Medlem siden: Feb 2019
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Twoflower Vis innlegg
Hei.
Jeg er en singel kvinne på snart 46 år som er i startgropen med å finne ut av dette med eggdonasjon, og ikke minst hvor. Er det flere her som er i samme situasjon, hadde det vært flott å komme i kontakt med dere. Eller hvis det er andre her inne som har noen gode råd. Det er jo så mange klinikker omkring, og alle høres jo bra ut. Jeg prøvde først å få ut egne egg med hjelp av en klinikk i Danmark, men det gikk dessverre ikke, og jeg er litt irritert på meg selv for at jeg brukte så mye penger på det før jeg kom til konklusjonen at eggdonasjon er veien å gå. Jeg har jo ikke ubegrenset med midler, så jeg må og se litt på priser hvor jeg kan dra.
Er det noen som har erfaring med klinikk Eugin i Barcelona? Klinikken i Danmark anbefalte den, og nettsiden dere ser i det minste bra ut. Jeg skal sende dem en mail og stille dem noen spørsmål. Mens jeg holdt på å prøve å få ut mine egne egg i Danmark, så ble jeg bedt om å kjøpe donorsæd fra en sædbank, i dyre dommer, så jeg har det. Så jeg må høre med klinikken jeg velger om jeg kan bruke det. Det betyr at donoregg vil være fra anonym donor, men donorsæden er anonym til evt. barn blir 18 år.

For å si det mildt er jeg veldig forvirret og usikker, så jeg håper å finne andre likesinnede her inne som kanskje ikke er like forvirrede som meg
Hei! Vi har vært på jakt etter en ny klinikk, etter å ha hatt to ED-forsøk hos Serum i Athen. Nå ser det ut som vi forsøker en tredje gang hos Serum, men jeg kan jo dele mine erfaringer med den kontakten vi har hatt.

EUGIN Clinic: Var nokså raske med å svare, krevde mye dokumentasjon. Etter at vi hadde fylt ut alt og sendt over, ble det helt stille fra dem. Jeg måtte selv purre etter 1,5-2 uker og da visste de ikke helt hva som hadde skjedd. Da satt de også opp en Skype-samtale like etter, uten at vi rakk å bekrefte det (for da var vi bortreist)

IVF CUBE: Her var det enda flere skjemaer å fylle ut og de skulle ha veldig mye dokumentasjon for i det hele tatt å få snakke med en lege. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de trenger oppdatert HIV-test og tilsvarende for en Skype-samtale (selv om vi selvfølgelig kan levere det før et besøk på klinikken, som er standard). Jeg ga opp kommunikasjonen da de krevde mammografi av brystene og en ny livmorhalsprøve..

IVF Barcelona og Institut Marquès: Disse følte jeg var ganske like i sin tilnærming. Vi sendte over det vi hadde av resultater fra tidligere forsøk og de foreslo omtrent samme type behandling, til noenlunde lik pris (11-13 000 euro for syklus)

Valget denne gangen sto mellom Ava Peter i Russland og Serum, der vi har vært før. Grunnen til at vi går for Serum nå er at egentlig ventetiden, da vi kan ha en ny runde i mai. Ava Peter, eller OLGA Fertility Clinic som de nå heter, ville ta de samme testene som vi har tatt tidligere på nytt, så da ville det ta 3-4 måneder før vi var i gang igjen. Lykkes vi ikke i Athen nå, regner jeg med at det blir babygarantipakke i Russland.
Angelique er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-03-2019, 20:44   #13
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Jeg vurderte faktisk Serum selv første gangen, men valgte dem bort pga. det jeg oppfattet som skjemavelde. Man måtte utfylle ganske detaljerte opplysninger for i det hele tatt å komme i kontakt med dem. Og da jeg endelig hadde brukt en halv dag på det, fikk jeg tekniske problemer som gjorde at det bare forsvant uten å bli sendt Etter å ha prøvd forgjeves to ganger, gadd jeg ikke mer.

Når det er sagt, kom jeg endelig i kontakt med dem nesten to år senere etter å ha sendt inn underlivsblod til bakterieanalyse. Da hadde jeg noen spørsmål som koordinatorene ikke kunne svare på, men for å konferere med en av legene, forlangte de igjen at jeg måtte fylle ut det ovennevnte skjemaet Denne gangen fikk jeg det imidlertid til (muligens fordi jeg var på PC og ikke iPad) og trengte ikke slå opp så mange opplysninger siden jeg allerede var godt inne i terminologien fra behandlingen i Latvia. De tilbød først en Skype-samtale, men jeg insisterte å ta det på e-post og kom i kontakt med en veldig hyggelig og grundig lege som jeg har vært i kontakt med senere også (Katie).

I Latvia (Ava Clinic) var de fornøyd med at jeg bare videresendte journalen fra DK (fikk den elektronisk på e-post da jeg spurte og trengte ikke en gang å oversette den). Da jeg spurte om de trengte noe mer, nevnte koordinator fire koaguleringstester som kunne være kjekke å ha, i tillegg til de obligatoriske testene (HIV, syfilis, hepatitt B og C). Tror også de ville ha en rubella-test (røde hunder) og kopi av siste celleprøven (trengte ikke ta noen ny). Men før jeg kom så langt, hadde jeg allerede utvekslet mange e-poster der jeg spurte og grov om alt jeg trengte å vite før jeg valgte klinikken. Første gang jeg kom dit, organiserte koordinator en drosje som kjørte meg fram og tilbake til klinikken, så jeg slapp å tenke på det selv.

OLGA Fertility Clinic ville også at jeg skulle fylle ut et skjema, men ellers var de stort sett fornøyd med at jeg bare videresendte journalen fra Riga. De etterspurte noen koaguleringsprøver som jeg stort sett hadde tatt fra før, samt noen oppdaterte blodprøver om allmennhelsen (lever- og blodsukkerverdier etc.), men det var ett svar jeg ikke fant og en jeg ikke hadde tatt tidligere. De ble tatt av dem når jeg likevel var der på hysteroskopi og var inkludert i prisen. Da tok de samtidig celleprøver, lungerøntgen, ekg og urinprøve.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals

Sist endret av Sent Ute : 21-03-2019 kl 20:57
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-03-2019, 14:05   #14
Twoflower
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2019
Standard

Tusen takk for nyttige tips. Jeg hadde jo så klart ikke fått med meg navnebytte på ava peter, så ikke rart jeg ikke fikk opp noe fornuftig da jeg søkte på dem Jeg fikk svar fra ivf cube at de ikke tar imot single der. Så de blir jeg nok å se bort fra. Og jo mer jeg ser på o.l.g.a. så vurderer jeg dem som sterke kandidater. Det hadde vært fint å kunne gå for babygaranti-pakken, men jeg kan ikke se at jeg har råd til det. Men de har to andre eggdonasjonsprogram som jeg vurderer. Utfordringen min er jo at jeg ikke aner om jeg er en av de som vil slite eller ikke, siden jeg aldri har vært gravid før. Men jeg skal sende dem en mail og forhøre meg litt. Føler at jeg har det litt travelt, for de har "salg" på behandlingene for tiden, og opp mot 1600 euro avslag er jo masse penger! Så hadde jo vært fint å kunne få ordnet noe før det tilbudet går ut. Jeg var forresten i nettbanken og økte rammelånet mitt...litt skummelt hvor lett det er å gjøre...jeg har forresten heller ikke sagt det til noen at jeg skal prøve på dette. Ikke for at jeg ikke kommer til å få støttte, jeg vet at min mor er mer enn klar for flere barnebarn Men jeg vil liksom ikke at så mange skal bli oppgiret av jeg prøver, og så blir det ikke noe av og alle blir skuffet. Da er det bedre at ingen vet det foreløpig, og heller blir gledelig overrasket hvis jeg er heldig og får det til. Jeg kunne sikkert og fått finansiell hjelp hvis jeg spurte, men igjen, jeg vil ikke at noen skal vite om det før det har skjedd. Høres kanskje litt rart ut, men noen ting er bare så veldig personlige, og dette føler jeg er en av de tingene. Så da er det jo utrolig fint å ha dette forumet der jeg kan få spurt om, og snakket om ting fritt samtidig som det er anonymitet
Twoflower er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-03-2019, 18:17   #15
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Standard

Hei

Jeg kjenner meg i igjen i at du ikke vil involvere så mange. Men før jeg bestemte meg og det første forsøket klarte jeg ikke å holde tett, så mange ble involvert, søsken, venninner og mor. Far hadde uttalt seg negativt til at jeg skulle benytte meg av Ivf og bli alenemor så han fikk ikke vite noe.

Ettersom jeg måtte ta i bruk flere og flere forsøk ble jeg mer og mer forsiktig med hvem som fikk vite noe. Jeg brukte hovedsaklig lån på leilighet og forbrukslån og etter tre forsøk på Ivf Riga måtte jeg ta opp mer forbrukslån for å få råd til Ava Peter.

Før jeg dro til Russland fikk far nyss om det og var sikkert ikke så Happy, men han bestemte seg for å hjelpe meg økonomisk. Det føltes bedre med far på laget også rent psykisk.

Så ikke slit for lenge med det økonomisk om du har mulighet til å få hjelp, og gå for garantipakken, ville jeg frem til. Jeg fikk ikke garantipakke men de hadde en trepakning tidligere. Det var bra å ha det i tankene at jeg hadde flere forsøk. Det kan være gull verdt å ha noen få å dele det med. Kanskje til og med ha reisefølge. Men ikke sikkert du trenger det.

Lykke til!

QUOTE=Twoflower;839870]Tusen takk for nyttige tips. Jeg hadde jo så klart ikke fått med meg navnebytte på ava peter, så ikke rart jeg ikke fikk opp noe fornuftig da jeg søkte på dem Jeg fikk svar fra ivf cube at de ikke tar imot single der. Så de blir jeg nok å se bort fra. Og jo mer jeg ser på o.l.g.a. så vurderer jeg dem som sterke kandidater. Det hadde vært fint å kunne gå for babygaranti-pakken, men jeg kan ikke se at jeg har råd til det. Men de har to andre eggdonasjonsprogram som jeg vurderer. Utfordringen min er jo at jeg ikke aner om jeg er en av de som vil slite eller ikke, siden jeg aldri har vært gravid før. Men jeg skal sende dem en mail og forhøre meg litt. Føler at jeg har det litt travelt, for de har "salg" på behandlingene for tiden, og opp mot 1600 euro avslag er jo masse penger! Så hadde jo vært fint å kunne få ordnet noe før det tilbudet går ut. Jeg var forresten i nettbanken og økte rammelånet mitt...litt skummelt hvor lett det er å gjøre...jeg har forresten heller ikke sagt det til noen at jeg skal prøve på dette. Ikke for at jeg ikke kommer til å få støttte, jeg vet at min mor er mer enn klar for flere barnebarn Men jeg vil liksom ikke at så mange skal bli oppgiret av jeg prøver, og så blir det ikke noe av og alle blir skuffet. Da er det bedre at ingen vet det foreløpig, og heller blir gledelig overrasket hvis jeg er heldig og får det til. Jeg kunne sikkert og fått finansiell hjelp hvis jeg spurte, men igjen, jeg vil ikke at noen skal vite om det før det har skjedd. Høres kanskje litt rart ut, men noen ting er bare så veldig personlige, og dette føler jeg er en av de tingene. Så da er det jo utrolig fint å ha dette forumet der jeg kan få spurt om, og snakket om ting fritt samtidig som det er anonymitet [/QUOTE]

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Gammel 25-03-2019, 20:34   #16
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Tusen takk for nyttige tips. Jeg hadde jo så klart ikke fått med meg navnebytte på ava peter, så ikke rart jeg ikke fikk opp noe fornuftig da jeg søkte på dem Jeg fikk svar fra ivf cube at de ikke tar imot single der. Så de blir jeg nok å se bort fra. Og jo mer jeg ser på o.l.g.a. så vurderer jeg dem som sterke kandidater. Det hadde vært fint å kunne gå for babygaranti-pakken, men jeg kan ikke se at jeg har råd til det. Men de har to andre eggdonasjonsprogram som jeg vurderer. Utfordringen min er jo at jeg ikke aner om jeg er en av de som vil slite eller ikke, siden jeg aldri har vært gravid før. Men jeg skal sende dem en mail og forhøre meg litt. Føler at jeg har det litt travelt, for de har "salg" på behandlingene for tiden, og opp mot 1600 euro avslag er jo masse penger! Så hadde jo vært fint å kunne få ordnet noe før det tilbudet går ut. Jeg var forresten i nettbanken og økte rammelånet mitt...litt skummelt hvor lett det er å gjøre...jeg har forresten heller ikke sagt det til noen at jeg skal prøve på dette. Ikke for at jeg ikke kommer til å få støttte, jeg vet at min mor er mer enn klar for flere barnebarn Men jeg vil liksom ikke at så mange skal bli oppgiret av jeg prøver, og så blir det ikke noe av og alle blir skuffet. Da er det bedre at ingen vet det foreløpig, og heller blir gledelig overrasket hvis jeg er heldig og får det til. Jeg kunne sikkert og fått finansiell hjelp hvis jeg spurte, men igjen, jeg vil ikke at noen skal vite om det før det har skjedd. Høres kanskje litt rart ut, men noen ting er bare så veldig personlige, og dette føler jeg er en av de tingene. Så da er det jo utrolig fint å ha dette forumet der jeg kan få spurt om, og snakket om ting fritt samtidig som det er anonymitet
Jeg involverte bare to venninner før første forsøket i Riga, den ene kun fordi jeg trengte kattevakt I etterkant angret jeg på at jeg hadde nevnt ed for dem, men ellers var det fint å ha to fortrolige. Tenkte ellers som deg av akkurat samme grunner, og det fungerte veldig fint for meg Etter at jeg mistet tvillingene, ble det mye vanskeligere å gå under radaren, noe jeg faktisk savnet Har ennå ikke fått sjekket den nye nettsiden til tidligere Ava Peter, så vet ikke om de har endret prisene med klinikkbyttet, men de hadde noen tilbud før jul også. Spør om du kan få midlertidig tilgang til eggbanken deres - om du finner noen som matcher perfekt, kan det være en måte å ta valget på

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 05-04-2019, 09:22   #17
Twoflower
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2019
Standard

Hei alle sammen. Er en liten stund siden jeg har vært her inne, det har vært så travelt i det siste. Men jeg tok kontakt med olga st Petersburg, og fikk time til skypesamtale med en lege. Det var en fin samtale, selv om jeg enda er veldig usikker på hvilken vei jeg skal velge. Hun nevnte at embryo adopsjon var en mulighet, men hvis jeg vil prøve å få søsken til et evt. barn, så er ikke det en mulighet hvis jeg velger det. Men hvis jeg ser økonomisk på det, så er jo den veien å gå billigere i så måte..men jeg vet jammen ikke. Og hvis jeg tar eggdonasjon, så er det jo garantipakken eller en pakke der man er garantert 4 blastocyster som er aktuelle. Men jeg ble ikke så mye sikrere på hva jeg skal velge etter den samtalen, så i nest euke har hun satt meg opp til en skypesamtale med en tidligere pasient hos dem. Kanskje det kan hjelpe å høre litt om en annens erfaringer og valg. Jeg ser og at olga skal ha et informasjonsmøte i Oslo i slutten av måneden. Jeg vurderer sterkt å dra på det. Jeg er uansett i Oslo dagen før på jobbreise, så kan ta et par dager fri muligens. Tror det kan være greit å høre litt med legene direkte om mulighetene og veien videre. Så alt i alt tror jeg at jeg har landet på at jeg skal ta mine forsøk i st. Petersburg Legen spurte og når jeg ville gjøre forsøket, og vi ble enige at til høsten en gang, jeg har noen kilo jeg må prøve å få vekk for å optimere sjansene for et vellykket forsøk, så greit å ha litt tid. Og når jeg skal bruke donoregg, så har jeg jo et større vindu enn med mine egne egg. Men litt skummelt at man kan planlegge dette så kjapt og greit egentlig
Twoflower er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-04-2019, 14:09   #18
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Hei alle sammen. Er en liten stund siden jeg har vært her inne, det har vært så travelt i det siste. Men jeg tok kontakt med olga st Petersburg, og fikk time til skypesamtale med en lege. Det var en fin samtale, selv om jeg enda er veldig usikker på hvilken vei jeg skal velge. Hun nevnte at embryo adopsjon var en mulighet, men hvis jeg vil prøve å få søsken til et evt. barn, så er ikke det en mulighet hvis jeg velger det. Men hvis jeg ser økonomisk på det, så er jo den veien å gå billigere i så måte..men jeg vet jammen ikke. Og hvis jeg tar eggdonasjon, så er det jo garantipakken eller en pakke der man er garantert 4 blastocyster som er aktuelle. Men jeg ble ikke så mye sikrere på hva jeg skal velge etter den samtalen, så i nest euke har hun satt meg opp til en skypesamtale med en tidligere pasient hos dem. Kanskje det kan hjelpe å høre litt om en annens erfaringer og valg. Jeg ser og at olga skal ha et informasjonsmøte i Oslo i slutten av måneden. Jeg vurderer sterkt å dra på det. Jeg er uansett i Oslo dagen før på jobbreise, så kan ta et par dager fri muligens. Tror det kan være greit å høre litt med legene direkte om mulighetene og veien videre. Så alt i alt tror jeg at jeg har landet på at jeg skal ta mine forsøk i st. Petersburg Legen spurte og når jeg ville gjøre forsøket, og vi ble enige at til høsten en gang, jeg har noen kilo jeg må prøve å få vekk for å optimere sjansene for et vellykket forsøk, så greit å ha litt tid. Og når jeg skal bruke donoregg, så har jeg jo et større vindu enn med mine egne egg. Men litt skummelt at man kan planlegge dette så kjapt og greit egentlig
Gratulerer med å være kommet gang Kjenner godt igjen følelsen av å få litt panikk når hjulene begynner å rulle, for da kan det plutselig gå ganske fort. Samtidig er det befriende å vite at det heller ikke er mer komplisert enn som så. Den lengste og mest kronglete biten er den som skjer i hodene våre i beslutningsprosessen på veien dit. Det som selvsagt er x-faktoren, er hvor mange forsøk man må ha før det sitter. Man må både være forberedt på full klaff med en gang (noe sjansen er stor for ved Ava Peter) og flere runder der tiden går. Men jeg er veldig for å optimere sjansene for å få det til med en gang - da sparer man fort tid, selv om man må vente litt i starten.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 05-04-2019, 15:21   #19
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Standard

Hei!

Kjenner meg også igjen. Jeg tok kontakt med en klinikk, men mest for å få litt info. Hadde ikke tenkt å starte opp før sep samme år. Men klinikken pushet sånn på at jeg hadde 1. forsøk i juni 2015 og da var jeg ikke helt klar. Måtte avbestille en ferie. Men ble veldig klar etter det ene misslykkede forsøket. Jeg kjente på hva jeg virkelig ville.

Spennende at du har kommet et steg videre. Det er ikke verst bare det. Så fint at du har mulighet til å dra på info møtet. Det kan være veldig opplysende.

Jeg hadde ikke kjøpt sæd slik som deg, så embryodonasjon var tingen for meg.
Om du vil ha flere så er det sikkert best med eggdonasjon ja. Vet ikke hva jeg skal råde deg til. Garantipakke er ikke alltid nødvendig, men kan være betryggende og sånn sett føre til at man ikke stresser så mye ( og stress er jo ikke så gunstig).

QUOTE=Twoflower;839935]Hei alle sammen. Er en liten stund siden jeg har vært her inne, det har vært så travelt i det siste. Men jeg tok kontakt med olga st Petersburg, og fikk time til skypesamtale med en lege. Det var en fin samtale, selv om jeg enda er veldig usikker på hvilken vei jeg skal velge. Hun nevnte at embryo adopsjon var en mulighet, men hvis jeg vil prøve å få søsken til et evt. barn, så er ikke det en mulighet hvis jeg velger det. Men hvis jeg ser økonomisk på det, så er jo den veien å gå billigere i så måte..men jeg vet jammen ikke. Og hvis jeg tar eggdonasjon, så er det jo garantipakken eller en pakke der man er garantert 4 blastocyster som er aktuelle. Men jeg ble ikke så mye sikrere på hva jeg skal velge etter den samtalen, så i nest euke har hun satt meg opp til en skypesamtale med en tidligere pasient hos dem. Kanskje det kan hjelpe å høre litt om en annens erfaringer og valg. Jeg ser og at olga skal ha et informasjonsmøte i Oslo i slutten av måneden. Jeg vurderer sterkt å dra på det. Jeg er uansett i Oslo dagen før på jobbreise, så kan ta et par dager fri muligens. Tror det kan være greit å høre litt med legene direkte om mulighetene og veien videre. Så alt i alt tror jeg at jeg har landet på at jeg skal ta mine forsøk i st. Petersburg Legen spurte og når jeg ville gjøre forsøket, og vi ble enige at til høsten en gang, jeg har noen kilo jeg må prøve å få vekk for å optimere sjansene for et vellykket forsøk, så greit å ha litt tid. Og når jeg skal bruke donoregg, så har jeg jo et større vindu enn med mine egne egg. Men litt skummelt at man kan planlegge dette så kjapt og greit egentlig [/QUOTE]

Gammel 06-04-2019, 12:27   #20
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Jeg har ikke vært inne på de nye nettsidene til Ava Peter etter navnebyttet, men tidligere har man kunnet velge mellom to pakker av eggdonasjon, der forskjellen var hvor mange brukende embryoer man ble minst garantert (husker ikke tallet i farten). Om donor da ikke greide å levere det garanterte minstetallet, hadde man rett på ny gratis donasjon, noe som skjedde med Mammahjerte her inne. De som planla søskenforsøk, har da gjerne valgt den pakken som garanterte flest embryoer.

Selv har jeg mer eller mindre gitt opp tanken på søskenforsøk - tror ikke jeg rekker å prøve flere ganger etter å ha fått ønskebarnet i havn - så derfor vil jeg helst unngå å ende opp med mange embryoer jeg ikke vil få brukt.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Veggie Vis innlegg
Hei!

Kjenner meg også igjen. Jeg tok kontakt med en klinikk, men mest for å få litt info. Hadde ikke tenkt å starte opp før sep samme år. Men klinikken pushet sånn på at jeg hadde 1. forsøk i juni 2015 og da var jeg ikke helt klar. Måtte avbestille en ferie. Men ble veldig klar etter det ene misslykkede forsøket. Jeg kjente på hva jeg virkelig ville.

Spennende at du har kommet et steg videre. Det er ikke verst bare det. Så fint at du har mulighet til å dra på info møtet. Det kan være veldig opplysende.

Jeg hadde ikke kjøpt sæd slik som deg, så embryodonasjon var tingen for meg.
Om du vil ha flere så er det sikkert best med eggdonasjon ja. Vet ikke hva jeg skal råde deg til. Garantipakke er ikke alltid nødvendig, men kan være betryggende og sånn sett føre til at man ikke stresser så mye ( og stress er jo ikke så gunstig).

QUOTE=Twoflower;839935]Hei alle sammen. Er en liten stund siden jeg har vært her inne, det har vært så travelt i det siste. Men jeg tok kontakt med olga st Petersburg, og fikk time til skypesamtale med en lege. Det var en fin samtale, selv om jeg enda er veldig usikker på hvilken vei jeg skal velge. Hun nevnte at embryo adopsjon var en mulighet, men hvis jeg vil prøve å få søsken til et evt. barn, så er ikke det en mulighet hvis jeg velger det. Men hvis jeg ser økonomisk på det, så er jo den veien å gå billigere i så måte..men jeg vet jammen ikke. Og hvis jeg tar eggdonasjon, så er det jo garantipakken eller en pakke der man er garantert 4 blastocyster som er aktuelle. Men jeg ble ikke så mye sikrere på hva jeg skal velge etter den samtalen, så i nest euke har hun satt meg opp til en skypesamtale med en tidligere pasient hos dem. Kanskje det kan hjelpe å høre litt om en annens erfaringer og valg. Jeg ser og at olga skal ha et informasjonsmøte i Oslo i slutten av måneden. Jeg vurderer sterkt å dra på det. Jeg er uansett i Oslo dagen før på jobbreise, så kan ta et par dager fri muligens. Tror det kan være greit å høre litt med legene direkte om mulighetene og veien videre. Så alt i alt tror jeg at jeg har landet på at jeg skal ta mine forsøk i st. Petersburg Legen spurte og når jeg ville gjøre forsøket, og vi ble enige at til høsten en gang, jeg har noen kilo jeg må prøve å få vekk for å optimere sjansene for et vellykket forsøk, så greit å ha litt tid. Og når jeg skal bruke donoregg, så har jeg jo et større vindu enn med mine egne egg. Men litt skummelt at man kan planlegge dette så kjapt og greit egentlig
[/QUOTE]

født 21+3
født 21+5