Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-03-2013, 00:30   #31
Kemin
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2013
Standard

Hei

Ingen som har vært i Riga den siste tiden, vi har valgt opprinnelig klinikk Ava Riga Clinic... Må si jeg er litt skeptisk til den andre som har startet opp med nesten samme navn og som i tillegg har sendt over flere Mail for å få oss over ditt, selv om vi hadde bestillt på Ava - Clinic , synes det kan virke litt useriøst, så vi ender nok her : http://www.fertilitetklinik.se/?lang=no

Kemin er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-05-2018, 11:01   #32
Appelsin
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2018
Standard

Heisann. Nå drar jeg opp en gammel tråd, jeg håper at det er greit .
Er klinikken som har hjemmesiden http://www.avaclinic.lv (adresse Riga, Vilandes gt. 3) den nye eller gamle klinikken?

Takk for svar .
Appelsin er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-05-2018, 11:18   #33
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Appelsin Vis innlegg
Heisann. Nå drar jeg opp en gammel tråd, jeg håper at det er greit .
Er klinikken som har hjemmesiden http://www.avaclinic.lv (adresse Riga, Vilandes gt. 3) den nye eller gamle klinikken?

Takk for svar .
Det er den gamle klinikken
Den nye klinikken heter nå Ivf Riga, men i en mellomperiode het den visst Ava Riga, så det var ikke så rart at folk ble forvirret Den nye klinikken skal ha blitt startet av tidligere ansatte ved den opprinnelige klinikken som hele tiden har hett Ava Clinic.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-05-2018, 11:02   #34
Appelsin
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2018
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Det er den gamle klinikken
Den nye klinikken heter nå Ivf Riga, men i en mellomperiode het den visst Ava Riga, så det var ikke så rart at folk ble forvirret Den nye klinikken skal ha blitt startet av tidligere ansatte ved den opprinnelige klinikken som hele tiden har hett Ava Clinic.
Ok . Hvilke erfaringer har dere som har vært på klinikken de 1-2 siste årene?

God helg folkens .
Appelsin er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-05-2018, 15:14   #35
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:

God helg folkens .
Jeg har vært i behandling hos klinikken siden februar for to år siden og har stort sett vært fornøyd. Valgte derfor dem igjen da fryseeggene var oppbrukt og jeg trengte nytt ferskforsøk i august i fjor. Har tidligere erfaring fra Stork klinik i København og syns den personlige oppfølgingen jeg har fått ved Ava Clinic har vært veldig mye bedre. Rent juridisk har jeg heller ingenting å si på dem. De har iallfall fulgt alle vilkårene i kontraktene såvidt jeg har kunnet se. Jeg stusset bare litt første gangen over at de kastet to embryoer som muligens kunne vært brukbare, men ifølge kontrakten står de fritt til å bruke skjønn i slike spørsmål, og rent økonomisk er det vel mest i min egen interesse at jeg ikke bruker penger på fryseforsøk med embryoer jeg har liten sjanse til å lykkes med. Jeg skal nå snart ha et nytt fryseforsøk og vil sannsynligvis bruke opp de siste eggene på det. Kommer uansett ikke til å ta et tredje ferskforsøk ved klinikken, så da blir det sluttstrek etterpå, med mindre jeg mot formodning likevel skulle ha ett frysegg igjen. Det handler om at de nå ser ut til å ha gått tomme for nye innfallsvinker i mitt tilfelle, men det har vært flere utredninger underveis. Generelt virker klinikksjefen (som også er min behandlende lege) tilbakeholden med å prakke på meg ting han ikke har klokketro på, selv om klinikken ville ha tjent på det. Bakdelen med det har vært er at han noen ganger ikke har foreslått ting som jeg likevel kunne ha vært interessert i å prøve, og da blir det hele avhengig av at jeg selv leter meg frem på bl.a. nettsidene deres og spør. Et par av blodprøvene kunne jeg også godt ha blitt bedt om å ta lenge før, men nå fikk jeg ingen utslag på dem likevel, så det hadde heldigvis ingenting å si.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 16-05-2018, 20:19   #36
miniam
Nykommer

miniam sin avatar

Medlem siden: Feb 2015
Sted: Trondheim
Standard

Sitat:

God helg folkens .
Jeg har vært der to ganger de siste 3 årene. Jeg har ingenting negativt å si om klinikken. Det jeg likte best er hvor enkelt det er å kommunisere med de, raske klare svar uansett hvor rare spm. På innsett dagene har vi fått god info og jeg har følt meg veldig trygg.
Nå har jeg vært så heldig å bli gravid ved begge forsøkene, men meningen min om klinikken hadde ikke vært noe annerledes om vi hadde hatt en eller flere negative forsøk. Lykke til videre!
Gammel 17-05-2018, 09:35   #37
DansendeLøve
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2014
Standard

Sitat:

God helg folkens .
Vi har god erfaring med klinikken. God kommunikasjon (med Veronika) og god informasjon fra legen. Vi ble godt ivaretatt under alle besøk. Hadde litt blødninger i første trimester og fikk raskt svar med justeringer av hormoner. Lyktes på første forsøk og har fått to nydelige barn. Var i utgangspunktet litt skuffet over at donor bare hadde syv egg men fikk to fine blastosyster og tenker at det er bedre at donor blir stimulert riktig enn overstimulert.

Lykke til!
DansendeLøve er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-08-2018, 09:24   #38
Lisjtuppa
Nykommer

Medlem siden: May 2018
Standard

Hei!

Slenger meg med her jeg også ;-)

jeg og min samboer er i en prosess der vi skal velge klinikk og er veldig usikre (for å si det mildt:p). synes AVA Riga høres bra ut da, men lurer litt på hva dere som har vært der har endt opp med å betale?

Har også hørt at den andre klinikken i Riga ikke er like bra? Stemmer det?
Lisjtuppa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-08-2018, 09:37   #39
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lisjtuppa Vis innlegg
Hei!

Slenger meg med her jeg også ;-)

jeg og min samboer er i en prosess der vi skal velge klinikk og er veldig usikre (for å si det mildt:p). synes AVA Riga høres bra ut da, men lurer litt på hva dere som har vært der har endt opp med å betale?

Har også hørt at den andre klinikken i Riga ikke er like bra? Stemmer det?
Prisene står på nettsiden deres. Kan ikke svare på hva jeg har betalt fra gang til gang da det avhenger av hvilke tjenester jeg har valgt. Men da jeg vurderte begge klinikkene i januar 2016, var den grunnprisen koordinator ved Ava Clinic oppga, hakket lavere enn den koordinator ved Ivf Riga oppga, men ikke mye.

Jeg kan ikke svare på om det er forskjell på klinikkene mht. faglig dyktighet, men det som gjør at jeg er veldig glad for at jeg valgte Ava Clinic, er at de følger nøye opp ved blødninger, noe jeg har hatt hver eneste gang. Ivf Riga gjør visst ingenting, og det hadde ikke fungert for meg.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 26-08-2018, 13:44   #40
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Vi har vært ved IVF Riga. Vi har hatt veldig god kontakt med legen der, men det har variert med nivå på koordinatorene. Nå sist hadde vi Marina, hun likte jeg best.
Det stemmer det Sent Ute sier, de virker ikke lengst fremme på hormonnivå og blødninger. Hvis dere er et standard par, kan det være uten betydning og dere kan få barn på første forsøk. Hvis dere har trøbbel, kan det ta lengre tid, slik som for oss.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder