Ønskebarn forum  
Gammel 18-05-2018, 19:50   #271
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Newbie Vis innlegg
Er ikke mye håp her, men vi får se til mandag.... Ellers fikk også jeg beskjed om å ta progesteronspøyta om kvelden. Jeg har tålt alle hormonene svært godt, har hverken hatt kort lunte eller vært spesielt trøtt, men nå vet jeg ikke lenger om det var bra eller et dårlig tegn......

Lykke til med rugingen ........ og hagen
Ikke gi opp håpet helt enda, Newbie! Vent til testing på tirsdag! Krysser alt jeg har for deg
Gammel 18-05-2018, 19:51   #272
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg har tilbrakt hele dagen på klinikken - mesteparten av tiden døsende i en seng. Det tar sin tid med to akupunkturbehandlinger og to intralipidflasker. Er ganske skutt nå, men lykkelig ruger. Eneste skjæret i sjøen er at innsettet ser ut til å ha trigget noe i bekkenet - om det ikke var flyturen i går som satte det hele i gang da. Uansett har jeg hatt lett kink i korsryggen i kveld og håper det ikke utvikler seg videre til skikkelig hekseskudd i morgen tidlig

Lykke til med samtalen neste uke, Rubia Eneste innvendingen jeg har mot å bytte klinikk nå, er at det muligens vil innebære forsinkelser, og er det ikke slik at nytten av scratching går fort ut på dato - noen som vet mer om dette? Ellers er det ikke så rart du holdt på å besvime, for det er fryktelig mange nerver inni livmoren. Hørte om en som nesten gjorde det da gyn skulle ta en celleprøve der inne

Tror ikke det samme arrvevet kan komme tilbake, Myrullen, og virkelig flott at legen har klart å fjerne alt, men det kan selvsagt dannes nytt om du blir gravid igjen. Hadde du ikke problemer med tykkelse på slimhinnen før det kom arrvev? Lurer også litt på om det kan ha vært arrvevet som gjorde at legen fikk problemer med å bane vei under forrige innsettet ditt?

Gratulerer som nybakt ruger, Mammahjerte

Lykke til videre med plan B, Newbie Godt å lese at dere ser ut til å ha blødningen under kontroll. Jeg fikk forresten satt de sprøytene i 60 graders vinkel, og det fungerte ganske greitt. Var også litt høyere oppe ved en feiltagelse og tror man i teorien kan sette dem samme sted som Diphereline (nærmere hoftekammen) siden begge sprøytene er av den intramuskulære typen. Men fikk røde, eksemlignende utslett som var der lenge etterpå. Ble øm og kunne ikke ligge på sprøytestikkene, men ikke støl ellers.

Hvordan går det med deg, Mimsen? Er dere fortsatt i tenkeboksen, eller?
Hipp hipp hurra! Gratulerer som ruger - dette har jeg trua på! Håper dagene ikke går aaalt for sakte, og at formen blir levelig
Gammel 18-05-2018, 19:56   #273
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mellie Vis innlegg
Hei Newbie
Jeg testet på begge mine graviditeter dag 9, 11 og 12. På første gravididtet som var ferskforsøk var jeg svak positiv først på dag 11. På nr to graviditet veldig svak positiv på dag 12. Sluttet med medisinene på dag 11 nå sist jeg, men startet selvsagt opp igjen på dag 12 da jeg med veldig velvillighet antydet en svak positiv strek. Hcg steg også langsomt, spesielt på fryseforsøket. Så ikke gi helt opp enda. For øvrig hadde jeg ikke noe symptom før i uke 12 på noen av forsøkene. Da slo en voldsom trøtthet inn
Takk mellie Klamrer meg til håpet om å få en overraskelse på testdagen til mandag. Når du sier dag 9/11/12, mener du da etter innsett eller dpo? Jeg er 8 dager etter innsett i dag, og 13 dager siden de hentet ut egg fra donor.
Newbie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-05-2018, 07:13   #274
mellie
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Newbie Vis innlegg
Takk mellie Klamrer meg til håpet om å få en overraskelse på testdagen til mandag. Når du sier dag 9/11/12, mener du da etter innsett eller dpo? Jeg er 8 dager etter innsett i dag, og 13 dager siden de hentet ut egg fra donor.
Ferskforsøket var det poitiv test 16 dager etter uttak fra donor. På fryseforsøket tok det hele 18 dager. Da innsettingen her var dag 6 etter uttak (Fryst ned som blastosyst på dag 5, tint opp og sett utvikling i 29 timer før innsetting)
Hadde overhodet ingen tro på det på noen av forsøkene. Men, sitter her med en på nesten ti måneder nå, og har en i magen i uke 20 som har det veldig bra.
På ferskforsøket hadde jeg 50 i HCG første måling som var 14 dg etter innsett, deretter steg det lynraskt. Var to stykker da. Den ene falt fra i uke 6. På siste forsøket nå hadde jeg først 30, så steg den til 52 etter 3 dager og 86 etter 5 dager etter første test.... så det var veldig nervepirrende. På alle mine andre 13 innsettinger bortsett fra en, så har jeg begynt å blø mellom dag 8 og 10 etter innsett.... Så sånn sett har jo fravær av mens vært et tegn hos meg..., men ikke nok til at jeg har turt å håpe.
Heier på deg og alle andre som ruger nå
August 2014 ICSI Neg
Oktober 2014 - Avbr e uttak. Dårlige egg
Januar 2015 ICSI Neg
Mars 2015 ICSI Neg
Juni 2015 ICSI Neg
August 2015 Fryseforsøk Neg
Oktober 2015 ICSI Neg
November 2015 Fryseforsøk Neg

Januar 2016 - Vi prøver eggdonasjon ICSI
Vistahermosa Spania Neg
April 2016 Fryseforsøk Neg
Juli 2016 Eggdonasjon ICSI Neg

Oktober 2016 Ava Clinic RIGA EA/ICSI Positiv
mellie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-05-2018, 08:26   #275
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Standard

Sitat:
Ferskforsøket var det poitiv test 16 dager etter uttak fra donor. På fryseforsøket tok det hele 18 dager. Da innsettingen her var dag 6 etter uttak (Fryst ned som blastosyst på dag 5, tint opp og sett utvikling i 29 timer før innsetting)
Hadde overhodet ingen tro på det på noen av forsøkene. Men, sitter her med en på nesten ti måneder nå, og har en i magen i uke 20 som har det veldig bra.
På ferskforsøket hadde jeg 50 i HCG første måling som var 14 dg etter innsett, deretter steg det lynraskt. Var to stykker da. Den ene falt fra i uke 6. På siste forsøket nå hadde jeg først 30, så steg den til 52 etter 3 dager og 86 etter 5 dager etter første test.... så det var veldig nervepirrende. På alle mine andre 13 innsettinger bortsett fra en, så har jeg begynt å blø mellom dag 8 og 10 etter innsett.... Så sånn sett har jo fravær av mens vært et tegn hos meg..., men ikke nok til at jeg har turt å håpe.
Tusen takk som deler, mellie Jeg er ikke så optimstisk, for syns plutselig alle symptomer er borte, føler meg helt ikke gravid..... Men ser jo at du ikke hadde symptomer før uke 12, så klamrer meg til et ørlite håp om at vi skal bli overrasket Har jo i mellomtiden lest om flere som har testet negativt på samme tid som meg og de neste dagene, men fått positiv urinprøve eller blodprøve på dag 16-17 dpo, bl a hun som har Ønskemamma bloggen. Pga Pinsen får jeg ikke tatt bl.pr. før tirsdag, og nå er jeg egentlig litt glad for det. 17 dpo må jo være tilstrekkelig for å få en hcg måling som definitivt viser positiv eller negativ med 100% sikkerhet.
Gammel 19-05-2018, 10:31   #276
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Takk skal du ha, Mellie Den historien din er jo rene eventyrfortellingen som gir håp til oss alle sammen

Her har ryggplagene bokstavelig talt forsvunnet over natten etter at jeg tok to av Utrogestan-pillene oralt rundt leggetid Beste muskelavslappende jeg noen gang har vært borti

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-05-2018, 11:06   #277
mellie
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2015
Standard

Sitat:
Takk skal du ha, Mellie Den historien din er jo rene eventyrfortellingen som gir håp til oss alle sammen

Her har ryggplagene bokstavelig talt forsvunnet over natten etter at jeg tok to av Utrogestan-pillene oralt rundt leggetid Beste muskelavslappende jeg noen gang har vært borti
Heier på deg å Sent Ute. Godt å høre at ryggen er bedre. Nyt rugedagene dine Har vært en lang, eller kanskje mer hektisk reise for oss. Etter 4 år og alltid i forsøksmodus er det helt ubeskrivelig deilig å endelig øyne å komme i havn med verdens beste gaver juli 17oktober 18 satser vi på
Så jenter, ikke gi opp om dere kan fortsette...
August 2014 ICSI Neg
Oktober 2014 - Avbr e uttak. Dårlige egg
Januar 2015 ICSI Neg
Mars 2015 ICSI Neg
Juni 2015 ICSI Neg
August 2015 Fryseforsøk Neg
Oktober 2015 ICSI Neg
November 2015 Fryseforsøk Neg

Januar 2016 - Vi prøver eggdonasjon ICSI
Vistahermosa Spania Neg
April 2016 Fryseforsøk Neg
Juli 2016 Eggdonasjon ICSI Neg

Oktober 2016 Ava Clinic RIGA EA/ICSI Positiv
mellie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-05-2018, 12:36   #278
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Standard

Sitat:
Heier på deg å Sent Ute. Godt å høre at ryggen er bedre. Nyt rugedagene dine Har vært en lang, eller kanskje mer hektisk reise for oss. Etter 4 år og alltid i forsøksmodus er det helt ubeskrivelig deilig å endelig øyne å komme i havn med verdens beste gaver juli 17oktober 18 satser vi på
Så jenter, ikke gi opp om dere kan fortsette...
Tusen takk for all heiing og oppmuntrende info/ord, mellie Har akkurat fortalt samboeren om historien deres, som så mange andre her inne består av så ufattelig mange forsøk at jeg blir helt svimmel. Vet jo at bortsett fra de 2 siste, så har jo alle de andre resultert i like mange nedturer. Skjønner ikke hvordan dere klarer det gang på gang Det er i hvertfall i dag deg så vel undt å sitte med én på fanget og én i magen

Så bra at ryggen kom seg Sent Ute! Progesteron ser ut til å hjelpe på så mye Her krysses alt for deg og Mammahjerte de neste dagene
Gammel 19-05-2018, 12:59   #279
Appelsin
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2018
Standard

Sitat:
Jeg regner med at klinikkene rundt omkring har litt av det samme dilemmaet som det norske private helsevesenet, nemlig når går alle undersøkelsene og prøvene som tas for sikkerhets skyld, over i å bli for mye av det gode mtp. på fysisk, psykisk, tidsmessig og økonomisk belastning for pasienten? Det er helt sikkert et vurderingsspørsmål basert på sannsynlighetsberegning, der hver enkelt klinikk legger sin egen list. Siden dere har fått en garanti, kan du iallfall være sikker på at klinikken har gjort det de trodde var riktig, for ellers ville de ikke ha gamblet på noe som til syvende og sist går utover dem selv. Jo flere forsøk du trenger for å oppfylle garantien, desto dyrere blir det jo for dem.
Enig , det kan lett bli for mye av det gode .
Appelsin er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-05-2018, 08:53   #280
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Standard

Tok en ny test i dag, CB digital, og den sier at jeg er GRAVID
Svar

Bookmarks