Ønskebarn forum  
Gammel 31-10-2012, 07:40   #21
lissi
Stadig innom

Medlem siden: Dec 2011
Standard

jeg sover så dårlig om natten nå . tatt lille gull inn i senga men hjelpes ikke. han er så ofte våken. gir han litt bryst og litt flaske. jeg må opp om natten da andre halv del jobber. er så sliten på dag tid at jeg ikke orker noe omtrent. de siste ukene og dagene omtrent sovet to timer tilsammen på nettene. noen netter der jeg kun er opptatt av lille gull. hvor mye sover dere i gjennom snitt pr natt? gutten min sovner vil bryst for så å våkner kort tid etterpå for mer bryst og mat. litt klaging her nå men må høre med andre hvordan søvnen deres er så kanskje jeg ikke føles meg så alene?

1. ED- gutten født i oktober 2012 gravid med lillebror,termin 08.06.2015!;)
lissi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-10-2012, 09:04   #22
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Bergen
Standard

Lissi kjenner meg litt igjen. Jeg har nok sovet 3-4 timer om natten de siste ukene og da har jeg lagt meg 21-22 og stått oppca 10. De siste nettene har det gått bedre. Trøsten er at det blir bedre og bedre.

Slitsomt når de sovner på brystet. Jeg la inn bleieskift midt i ammingen. Da pleier de å våkne til og spise villig videre. Nettene mine ble bedre nå når jeg begynte å amme liggende. Da kan jeg slumre mens de spiser. Litt tungvindt med to, må jo amme dem en og en da, men det er bedre for meg.

Ta vare på deg selv og sov når du kan.

Gammel 31-10-2012, 09:10   #23
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Standard

I dag er guttene 6 uker!! Tiden går fort og ting begynner å gå seg til. Guttene har de siste nettene sovet lengre mellom måltidene. I natt gikk det 3-4 timer mellom hver gang jeg startet å amme!!

Å stoppe ammingen etter 15-20minutter har også hjulpet en del. Nå får jeg litt mer tid til å sove, rydde og slappe av og det er deilig. Nå mangler det bare at de blirkvitt en del av luften i magen.
Gammel 31-10-2012, 09:14   #24
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Standard

Snuskepusi har hørt at det kan gå opp mot to uker mellom avføring uten at det er noe problem. Synes samtidig at jeg ar lest at helt i begynnelsen skal de ha avføring hver dag. Barn som bare får morsmelk blir veldig sjelden forstoppet så hvis du bare ammer er det vanligvis ikke noe å bekymre seg for.

Katti det blir bedre! Se det jeg skrev til Lissi.

Nå kaller guttene så det var det jeg rakk.
Gammel 01-11-2012, 08:17   #25
Nikoline
Husvarm

Nikoline sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Vestfold
Standard

Hei hei alle sammen. Da kan jeg også komme inn hit

I dag er dagen da vår lille gutt egentlig skulle komme til verden. Men han hadde det veldig travelt og kom som ett lyn ut av blå himmel på lørdags kvelden!
Vår lille Sindre kom kl 21.22, var 3060 gram og 49 cm lang!

Seint på lørdags ettermiddag hadde jeg litt mensvondt, det kom i småtak og jeg ringte inn til føden da det ble litt vondere. Snakket med de kl 19.20 og ble enige om å komme inn på en liten sjekk, var nok litt under tvil, men siden jeg egentlig skulle ha keisersnitt var det greit med en sjekk. Hadde jo ikke pakket noen fødebag, så det måtte jo gjøres innimellom disse små vonde takene. I bilen på vei inn eskalerte det, og det var nok ikke lengre noen tvil om at jeg var i fødsel.
Ble skrevet inn på føden kl 20.40, og lagt inn på venterommet for sjekk. Legen kom for å sjekke, da de hadde tenkt til å trille meg inn på operasjonsstua. Men nei da, legen konkluderte med at jeg hadde 9 cm, og de rakk ikke å gjøre alt klart til snittet.
Ble da trillet inn på en fødestue og derfra gikk det virkelig slag i slag. Jordmor sjekket etter en stund igjen, da hadde jeg 10 cm, og de tok vannet mitt, for det var ikke gått enda. 3 pressrier seinere og nøyaktig 42 min etter vi ankom sykehuset var han ute!!

Det var en intens fødsel og virkelig vondt! Det ble ingen smertestillende, da jeg ikke orker lystgass, og de rakk ikke noe annet!

Men nå er han nå her, en kjempesnill gutt, sover greit om natten og om dagen Han har veldig lett for å sovne ved puppen når jeg ammer, så han må av og vekkes flere ganger. Storebror er kjempesnill, og skal til stadighet "tose litt"

Håper alle dere andre har det bra her

Søskenforsøk
1. søskenfrys i naturlig syklus, nov -11, negativ
2. søskenfrys i naturlig syklus, des -11, avbrutt, overlevde ikke tiningen.
1. SøskenICSI, februar 2012, en nydelig gutt kom til verden 27.10.12
Lykkelig 2 barns mamma
Nikoline er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-11-2012, 13:12   #26
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Standard

Gratulerer så mye Nikoline! så bra at eere dro innnår dere gjorde!

Jeg sitter her etter en forferdelig natt med MYE grining. Mannen begynte seint på jobb i dag så fikk sove frampå. Da jeg stod opp var S fortsatt grinete og spiste ikke like mye som han pleier. Han har tem på 38,5 og klynker en del. Legen hadde ikke tid så må vel opp på poliklinikk i ettermiddag og ha med både tvillingbror og storesøster. Ikke mye stas det, men men.. Må mann så må mann.

Er sliten og trøtt, kjempetrøtt. Min mor kommer utover og så finner vi ut av hvordan vi gjør det.
Gammel 01-11-2012, 18:19   #27
Snuskepusi
Stamgjest

Snuskepusi sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Standard

Her går det bra. Emilie legger på seg og trives. Skal på åpen helsestasjon i morgen og veie henne igjen. Hun får fortsatt både morsmelk og litt nan. Det varierer litt hvor mye nan hun får pr gang og hver dag. Noen ganger er hun fornøyd med puppen. Andre ikke.
Hun har endelig bæsja etter at vi kom hjem Men nå er det nok noe luft eller noe som plager henne. Hun blir liksom ikke helt fornøyd. Sover lite om dagen, men mye om natta. Hvertfall slik det har vært i de siste dagene.
Får så vondt inni meg når hun gråter og jeg ikke finner ut hva det er Mammahjerte!
Hun har fått litt malt i nanen sin så får se om det hjelper henne litt..
1 IVF forsøk aug/sep 2010/neg/ingen på frys
2 IVF/ICSI forsøk nov 2010/neg/ingen på frys
3 ICSI feb 2012 To inn,et på frys.Positiv test 28.02!
Prinsessa ble født 20.10.12
Snuskepusi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-11-2012, 02:46   #28
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Trondheim
Standard

Gratulerer Nikoline som 2 barnsmor!

Jeg skulle ønske at mine sov mer på natten enn på dagen
En natt var jeg trøtt og den ene tv urolig at jeg greide å tørrkoke flasker og de ble smeltet i hop . Mannen min våknet i tide, slo av ovn og luftet rommene. Nå må jeg vente på en pumpedel i 3-4 dager (tilsent med posten) da de ikke selger sånne på apoteket. Frykter for mengde melk uten pumping og ammer 1 time samt legger de til brystet ofte for å bære.
5.ICSI sept 2011 lang reg. avbrutt før uttak pga overstim.
6.ICSI tvillinggutter f. 28.09.12
Katti er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-11-2012, 07:31   #29
lissi
Stadig innom

Medlem siden: Dec 2011
Standard

hvor store er barna deres nå? veide gutten min i går veide fire tusen to hundre og femten. god gutten. hadde lagt på seg 340 gr på en uke! sov tre timer i natt. ellers har gutten ligget å trykket og sikkert prøve å produsere og få ut luft. stakkars. lite søvn på oss begge.

1. ED- gutten født i oktober 2012 gravid med lillebror,termin 08.06.2015!;)
lissi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-11-2012, 08:22   #30
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Rogaland
Standard

Gratulerer Nikoline Sovner til puppen, det vet jeg alt om, det gjør småen enda her, selv om det ikke er like mye. Har måltider som kan ta opptil 2timer på det verste(var mangen av de de første 2-3 ukene). Kommer seg nå!

Katti; Tørrkoking, her har det vært nære på opptil flere ganger, skumle greier altså. Godt at mannen fikk avverget det

Lissi; Lars Magnus var 3840gram på mandag, nå er han nok enda litt mer. Hadde lagt på seg 395gram på 10 dager, og det var vi fornøgde med, med tanke på at han på de 2 ukene tidligere hadde lagt på seg 120gram.... Men tror han er i "seget" nå

Fina; Håper den ene tvillingen er i bedre form i dag, er ikke noe gøy når de blir syke

Snuskepusi; Off, vond mage hos de små er ikke noe særlig. Mot luft hjalp minifom, men vet at det ikke hjelper hos alle. Fennikkelte kan du også koke til henne. Sukkervann på de verste magesmertene var(er) til god hjelp

Men jeg kan fortelle hvordan dere får luften ut av magen;
- legg barnet på stellebordet(må være litt hardt underlag)
- ta tak i begge føttene til barnet
- klem føttene litt sammen("sitter på huk"), ta de opp mot midt på magen, og "rull" de ned mot rompen. Vil høre fiselyder, og for å ta sidene klemmes føttene på samme måte, bare mot hver av sidene....

Håper dere forstod fremgangs måten.
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
katrine er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder