Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Assistert befruktning > Endelig gravid > Vanskelige følelser (endelig gravid)

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-07-2016, 00:10   #11
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Koben Vis innlegg
Jeg sa heller ingenting til familie og venner om at vi prøvde å få barn. Det var deilig å slippe spørsmål underveis og skikkelig hyggelig når vi ble gravide å kunne overraske alle rundt oss!!

Koben
Jeg har også fulgt nøyaktig samme strategi - kan anbefales

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-08-2016, 01:02   #12
Mcbaby
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg har også fulgt nøyaktig samme strategi - kan anbefales
Samme her. Ingen vet om det enn bare håndfull venner av meg. Noe jeg angrer på at jeg fortalte. For der håpet jeg å få trøst og omhu osv. Fikk istedet avvisning og vennskap som er slutt fra min side.
Mcbaby er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-08-2016, 10:22   #13
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mcbaby Vis innlegg
Samme her. Ingen vet om det enn bare håndfull venner av meg. Noe jeg angrer på at jeg fortalte. For der håpet jeg å få trøst og omhu osv. Fikk istedet avvisning og vennskap som er slutt fra min side.
Det er dessverre ikke alle som er like flinke til å sette seg inn i situasjoner som ikke angår dem selv. Det gjelder skuffende nok også noen av våre beste venner

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 08-08-2016, 02:02   #14
Mcbaby
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Det er dessverre ikke alle som er like flinke til å sette seg inn i situasjoner som ikke angår dem selv. Det gjelder skuffende nok også noen av våre beste venner
Dessverre ja... Skulle tro de ville bry seg, men neida, vi dro på jentetur i sommer ( var planlagt i fjor) selv om de tok litt hensyn så hadde jeg mer forventinger og håpet på litt mer interessere til meg. Tok feil, hun ene tenkte bare på seg og sitt, måtte stort sett gjøre en del ting alene osv.

Ikke har de planlagt babyshower eller noe, og nå er jeg i uke 35. Sa til hun ene som har barn, at jeg vil ikke ha noe babyshower lenger og spesielt hvis de ikke har tenkt på noe sånt til nå. Hun lurte på om jeg ville (hadde nevt at jeg helst ikke ville ha, siden de var så avisende på turen)bare til henne da,)

Blir litt rart å skrive her, og litt usammenhengende.
Mcbaby er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-08-2016, 10:36   #15
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mcbaby Vis innlegg
Dessverre ja... Skulle tro de ville bry seg, men neida, vi dro på jentetur i sommer ( var planlagt i fjor) selv om de tok litt hensyn så hadde jeg mer forventinger og håpet på litt mer interessere til meg. Tok feil, hun ene tenkte bare på seg og sitt, måtte stort sett gjøre en del ting alene osv.

Ikke har de planlagt babyshower eller noe, og nå er jeg i uke 35. Sa til hun ene som har barn, at jeg vil ikke ha noe babyshower lenger og spesielt hvis de ikke har tenkt på noe sånt til nå. Hun lurte på om jeg ville (hadde nevt at jeg helst ikke ville ha, siden de var så avisende på turen)bare til henne da,)

Blir litt rart å skrive her, og litt usammenhengende.
Folk er gjerne mest opptatt med seg og sitt, og så skal du heller ikke se bort fra at noen i all hemmelighet misunner deg, men prøver å holde følelsene i sjakk ved å holde litt avstand. Slik har ihvertfall jeg hatt det til tider. Andre sørger over å miste en venninne til moderskapet (har du barn fra før?) og der er avvisning beste forsvar ... Jeg har selv opplevd å bli satt på sidelinjen etter at venninner har fått barn (gjelder heldigvis ikke alle, men det kan man aldri vite på forhånd), så den frykten er reell.

Nå kan det være at jeg ikke har fulgt med i timen her, men babyshower er ikke noe vi har hatt tradisjon for her til lands, så kanskje du ikke skal ta det så personlig at venninnene dine ikke har tenkt på det? Jeg hadde ikke en gang visst hva det var om jeg ikke hadde sett på amerikanske filmer. Det du imidlertid kan forvente deg, er at folk tar med "sengemat" (gaver til babyen og aller helst også mat til kaffen om det er i barseltiden) når de kommer på besøk for å se det nye vidunderet for aller første gang

Håper du får sove litt bedre etterhvert - bekymringer kan også holde oss våkne. Kanskje lider du av svangerskapsdepresjon (var en tur innom termintråden din i dag), men dette kan du vel snakke med jordmor eller den nye fastlegen din om? Uansett har jeg lest et sted her inne at det fins søvndyssende medisiner som leger skriver ut til gravide, så jeg ville ha forhørt meg om mulighetene Det er jo viktig at du ikke blir helt utslitt allerede før fødselen

Selv har jeg ofte god hjelp av varm melk og magnesium på sengekanten. Fiskesuppe (med melk i) er også et gammelt triks da fisk har søvndyssende egenskaper Men når det må mere krutt til, har jeg hatt god hjelp av såkalte førstegenerasjons allergitabletter som Polaramin. Masse lykke til!

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 21-05-2021, 08:22   #16
Carl B
Fersk på forum

Medlem siden: May 2021
Standard

Ursäkta, men jag är inte riktigt säker på vad du menar ...
Kanske kan du återvända till de viktigaste ämnena på den här webbplatsen...
Carl B er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Søkeord
Ingen

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
You may post new threads
You may post replies
Du kan ikke legge til vedlegg
Du kan ikke endre innleggene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Skift forum

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 06:27.

Sentralstyret

Leder:
Lise B. Jakobsen,

Nestleder:
Monica Sandor,

Styresekretær:
Siri Mølmen Sellevik,

Webmaster:
Hans Petter Myrlie-Bjørn,

Styremedlemmer:
Katrine H. Haarberg,
Karen-Mette Myrlie-Bjørn,
Jeanne Gregertsen

Daglig leder:
Randi Ramnefjell

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.