Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Generelt om ufrivillig barnløshet > Fosterhjem

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-06-2009, 17:38   #41
Hedda
Stadig innom

Hedda sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Smile

Ja, ja i denne bransjen snur ting raskt, barnet skulle allikevel ikke plasseres alene som først antatt, men med flere søsken og det passer ikke så godt for oss, så denne gangen ble det ikke oss..

Men de har forhåpentligvis brukt for oss snart

Vente fra Hedda
Hedda er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-06-2009, 20:00   #42
Lassie
Stadig innom

Lassie sin avatar

Medlem siden: May 2007
Standard

Ja ting snur fort, men det må være utrolig spennende å få en henvendelse uansett. Da føler man seg liksom ikke helt glemt i denne ventingen.

Da jeg ringte for noen uker siden sa de at det ofte kom endel forespørsler rett før sommeren, da skulle saksbehandlerne avslutte saker og dra på ferie. Så hvem vet.

Sist endret av Lassie : 17-06-2009 kl 20:03
Lassie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-06-2009, 20:55   #43
Hedda
Stadig innom

Hedda sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lassie Vis innlegg
Da jeg ringte for noen uker siden sa de at det ofte kom endel forespørsler rett før sommeren, da skulle saksbehandlerne avslutte saker og dra på ferie. Så hvem vet.
Ja, det fikk vi beskjed om i dag også
Gammel 30-06-2009, 15:00   #44
Hedda
Stadig innom

Hedda sin avatar

Smile Da er vi snart i mål!!

Har en liten gla`melding å komme med nå i sommer varmen,
på fredag kommer barnet vi har ventet på

Dette har gått utrolig raskt, telefonen ringte forrige mandag, møte på onsdag og plassering nå på fredag, og masse som må ordnes på kort tid, men det jo bare gøy!!

Vi er kjempe glade, men også spente på oppgaven som venter oss

Ønsker alle en riktig god sommer

fra Hedda, snart to barnsmor
Gammel 30-06-2009, 20:14   #45
Lassie
Stadig innom

Lassie sin avatar

Standard

Hei Hedda

Måtte bare kjöpe meg litt internett tid her på Rhodos etter sms du sendte meg igår.
Må jo få önske dere lykke til her inne også
Gammel 01-07-2009, 11:13   #46
laiso
Nykommer

laiso sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Smile

Så kjekt Hedda. masse lykketil! Håper alle får en flott sommer
Gammel 01-07-2009, 16:44   #47
-Tiger
Fersk på forum

-Tiger sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Bærum
Standard

Er det flere her som har ventet lenge på plassering?
Gammel 01-07-2009, 19:34   #48
caprice
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2007
Standard

Lenge siden sist jeg var her inne å skrev, men nå følte jeg for å si noen ord.. hehe..

Først til Hedda;
Så spennende å høre at dere får et fosterbarn å gi et godt hjem til nå på fredag, gratulerer med henvendelsen! Håper dere får en super sommer!

Så til Tiger;
Vi har nå stått i fosterhjemsbanken i ett år og noen måneder. I løpet av de siste 4 månedene så har vi fått to henvendelser, hvor det av ulike årsaker ikke ble plassering hos oss likevel. Om vi har vært vurdert i flere saker har jeg ikke spurt om.
Vi har ikke barn selv, men vi er to voksne, ressurssterke, mennesker som har mye å gi til et eller flere barn i vårt hjem.
Husk bare på at det finnes (eller blir etterhvert født) et barn der ute som har behov for akkurat dere en gang i fremtiden!

Så noe jeg har tenkt på lenge;
Hver gang media roper ut om at det er så stort behov for fosterforeldre så kjenner jeg et lite stikk i hjertet.. det virker som at dersom man bare går kurs og blir godkjent som fosterforeldre så får man gi et barn et godt hjem og mye kjærlighet like etterpå.., det står aldri om at veien dit kan være lang og en stor prøvelse..

Iløpet av denne tiden fra vi startet på PRIDE-kurset og til nå så har jeg hatt mange samtaler med både kjente og ukjente mennesker rundt meg angående fosterhjem generelt og det å være potensielle fosterforeldre, og samtlige stiller seg svært uforstående til at man står så lenge til disposisjon etter endt kurs. De har jo sett i media at behovet er så stort!!

Flere har også tenkt at de kanskje skulle melde seg på kurs, men de blir usikre når de får høre at de kan bli stående "disponible" så lenge, da mange synes denne ventetiden på mange måter kan være en belastning. Man vet jo ingenting, og livet kan føles vanskelig å planlegge.

Jeg synes det er kjempeflott at media setter søkelyset på behovet av fosterhjem, for selvfølgelig så er det en fordel om Bufetat har flest mulig hjem å velge mellom, men jeg synes vinklingen blir for ensidig.. noe jeg tror har motsatt virkning av hva som egentlig ønskes..

For min del så anbefaler jeg PRIDE-kurset på det varmeste, både til de som ønsker å bli fosterforeldre og til de som bare tenker litt på å ta dette steget. Det er en flott mulighet til å få den informasjonen man behøver for å kunne ta den rette avgjørelsen etterhvert.

Vi har ikke vurdert å trekke oss fra å stå i fosterhjemsbanken, men vi har stor forståelse og respekt for de som faktisk velger dette. Ventetiden kan være lang og forhåpningene kan være så store.., noe som ikke alltid er like forenelige..

Til slutt til dere alle sammen;
God sommer, nyt den!!
Så får man bare vente å se hva høsten bringer
En gang blir det vel tur til oss også, som står parat for å gi et barn vårt gode hjem

wow.. det ble et langt innlegg dette her da.., bare litt engasjert ja.. *kremt*
caprice er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-07-2009, 15:21   #49
Lassie
Stadig innom

Lassie sin avatar

Standard

Hei Caprice. Koselig at du skriver noen ord

Jeg forstår veldig godt hva du mener. Da vi valgte å avslutte adopsjon og gå for fosterbarn istedenfor trodde alle rundt oss at barnet kom neste dag. Jeg har forklart minst hundre ganger at barn i den aldersgruppen vi må ha ikke er den største gruppen, og at vi kan vente flere år på en forespørsel.
Det er sjelden noen gidder å spørre meg nå , de har forstått at ting tar tid.
Men det er jo sant at de trenger fosterhjem til eldre barn og ungdom, så det er jo noe i det media formidler. Jeg får også et stikk i hjertet hver gang jeg leser om behovet for fosterhjem, er liksom så veldig klar for et fosterbarn nå.
Gammel 09-07-2009, 07:56   #50
Ell@
Stadig innom

Ell@ sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Standard

Jammen kom det ikke en telefon til oss i går !!! Ble ganske paff da de ringte, hadde "glemt" det hele litt opp i all jobbing og pakking (reiser på ferie til helgen). De har en som trenger et hjem å vokse opp i. Kjempespennende Nå skal vi først ta noen uker med ferie, så blir det tilvenning etterpå, hvis alt går etter planen selvfølgelig og det blir noe av, håper virkelig det

God sommer alle sammen

Mamma til f.02 og fostermamma til

Ell@ er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder