Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Adopsjon > Generelle adopsjonsdiskusjoner

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-09-2011, 10:10   #21
Hønefossberta
Velkjent

Hønefossberta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Hønefoss
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av triton Vis innlegg
Ja. Direkteuttak av barn fra egen kropp er altfor billig i dag. Noen burde også jobbe for økning av svangerskapstiden slik at det også blir likt. Ja kanskje ikke bare økning men en uforutsigbar økning. Snittet kunne vært 2-3 år kanskje, men det burde vært regionale forskjeller. Folk på vestlandet kunne hatt lavest snitt kanskje, mens østlendingene som er så mange fra før kunne hatt opp mot 4-5 år. Dette burde være mulig med dagens teknologi.
Hi Hi. Du er kriminell. Jeg støtter alle dårlige forslag fra deg, har du flere?
Gammel 30-09-2011, 10:14   #22
triton
Husvarm

triton sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bodø
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Hønefossberta Vis innlegg
Hi Hi. Du er kriminell. Jeg støtter alle dårlige forslag fra deg, har du flere?
Egentlig ikke. Jeg er i grunnen glad for at vi har muligheten til å forskjellsbehandle i dette landet.
triton er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-10-2011, 08:21   #23
Rusketuska
Sagnomsust

Rusketuska sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Akershus
Standard

Et innlegg i Dagsavisen om temaet som ble diskutert i denne tråden http://www.nyemeninger.no/alle_menin...=button_count/
Gammel 12-10-2011, 08:58   #24
Søskenhåp
Husvarm

Søskenhåp sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Standard

Er så enig så enig med dette han skriver. Bra!
Gammel 12-10-2011, 09:37   #25
Noraforr
Flyttet inn

Noraforr sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Standard

Veldig bra innlegg! Vi får krysse fingrene for at kloke hoder ser den forskjellsbehandlingen som er foreslått.

......De trenger ikke være særlig klok for å se dette, om jeg tenker meg om. Men de må ville gjøre noe med dette!

Har gjennom Livets Vakreste Eventyr blitt mamma til to fantastiske jenter, som begge er født i Kina
Noraforr er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-10-2011, 10:09   #26
Katie
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2006
Standard

Veldig godt skrevet
Gammel 12-10-2011, 13:46   #27
venterveldig
Stamgjest

venterveldig sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Standard

Det var godt skrevet! Håper de rette leser denne.

Det passer godt inn i disse statsbudsjetttider. Er såå irritert på at alle partiene som sitter med makta og fremmer budsjettet har sagt at de vil at adopsjonsstøtten skal være 1G, men ikke har greid å nærme seg overhodet på alle disse årene i de faktiske budsjettene!!! Fy og skamme!!!

Mamma til prinsesse født i Kina
Og mamma til liten prins hentet på Filippinene
venterveldig er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-10-2011, 13:49   #28
Rusketuska
Sagnomsust

Rusketuska sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Akershus
Standard

I denne tråden ble den en diskusjon om finansieringer av måter å få barn på når det ikke går med "naturmetoden".

Men vel så viktig er det at vi som adopterer barn fra utlandet må gå en hel liten kanossagang i ukene etter hjemkomst for å fortelle offentlige instanser at "hei - her er vi og vi har adoptert et barn som skal ha norsk personnummer m.m." De som velger surrugat må kanskje gå samme kanossagangen, men ellers så blir vel barna født i Norge og dermed registrert i div. register på ordinær måte uten mye "kanossagang" fra foreldrene sin side først par ukene.

Det er vondt å nesten måtte krangle til seg legetime før barnet har fått personnummer. Legen kan jo gå glippet av refusjon fra kommunen. Samtidig blir vi innstendig bedt om at barnet blir undersøkt av lege og helsestasjon 1-2 uker etter at vi har kommer, slik at det blir undersøkt for ikke å bringe med se lumske sykdommer inn i Norge.

Det er en del momenter som mange tror det er automatikk i for alle som jeg synes denne artikkelen klart får frem.
Gammel 12-10-2011, 14:05   #29
birdlady
Stjernekikker

birdlady sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rusketuska Vis innlegg

Men vel så viktig er det at vi som adopterer barn fra utlandet må gå en hel liten kanossagang i ukene etter hjemkomst for å fortelle offentlige instanser at "hei - her er vi og vi har adoptert et barn som skal ha norsk personnummer m.m."
Så eing...Husker jeg var frusterert i 1. runde mht det offentlige. Følte nesten av folkeregistret behandlet meg som de mistenkte meg å stjålet en baby! Vi skulle ut å reise og trengte litt fortgang i å få person nummer pga pass...Fikk ikke det nei, før vi meldt flytting til Norge og noen andre søknader...Politiet var lei seg for byrokratiet vi hadde møtt på og ga oss pass alikvel husker jeg. Traff nok på en maktsyk ansatt for opplevde ikke samme byrokratiet med nr 2...
Gammel 12-10-2011, 14:57   #30
AAA
Husvarm

Medlem siden: Jun 2003
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rusketuska Vis innlegg
I denne tråden ble den en diskusjon om finansieringer av måter å få barn på når det ikke går med "naturmetoden".

Men vel så viktig er det at vi som adopterer barn fra utlandet må gå en hel liten kanossagang i ukene etter hjemkomst for å fortelle offentlige instanser at "hei - her er vi og vi har adoptert et barn som skal ha norsk personnummer m.m." De som velger surrugat må kanskje gå samme kanossagangen, men ellers så blir vel barna født i Norge og dermed registrert i div. register på ordinær måte uten mye "kanossagang" fra foreldrene sin side først par ukene.

Det er vondt å nesten måtte krangle til seg legetime før barnet har fått personnummer. Legen kan jo gå glippet av refusjon fra kommunen. Samtidig blir vi innstendig bedt om at barnet blir undersøkt av lege og helsestasjon 1-2 uker etter at vi har kommer, slik at det blir undersøkt for ikke å bringe med se lumske sykdommer inn i Norge.

Det er en del momenter som mange tror det er automatikk i for alle som jeg synes denne artikkelen klart får frem.

Nå skulle det vært en sånn "liker" knapp som det er på Facebook.

Veldig enig i dette. Det var ca umulig å få hjelp fra det offentlige til noenting som helst etter at vi kom hjem med jentene. Brukte masse tid på å løpe fra kontor til kontor.

Mamma til 2 jenter født i Kina i 2002 og 2004
AAA er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder