Ønskebarn forum  
Gammel 03-11-2013, 18:54   #291
FrkMarge
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2012
Standard

Hei! Er det bare jenter som hadde innsett i første halvdel av oktober her?
Vi hadde vårt 3. forsøk nå denne måneden og innsett 30 oktober.
Vi hadde langt regime denne gangen og fikk ut hele 13 egg, mot 9 de andre gangene. Allikevel var det bare 4 som ble befruktet :( Litt skuffet over det... Men men.
jeg fikk satt inn 2 egg denne gangen siden vi ha hatt så mange mislykkede forsøk.
for at det går bra denne gangen.

Jeg har et spørsmål til dere forresten; er det vanlig å være "støl" i magen (vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det) etter uttak og innsett?
Det føles som om det strammer på en måte inni magen. Noen ganger er det faktisk vondt, særlig hvis jeg reiser meg raskt fra sittende stilling.
---------------------------Mannebytte
2003: Preeklampsi 1997: Preeklampsi
FrkMarge er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-11-2013, 18:58   #292
FruHammer
Nykommer

FruHammer sin avatar

Medlem siden: Sep 2013
Sted: Sandnes
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av ninris Vis innlegg
Fru hammer hvordan går det med deg da lykkerus etter den positive testen
Joda, her går det strålende. Vi har pusset opp stua, mannen har fikset barnerom, og alt er fryd og gammen, hehe... Alt får en retning nå når vi venter barn, rart med det!
FruHammer er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-11-2013, 19:00   #293
FruHammer
Nykommer

FruHammer sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av FrkMarge Vis innlegg
Vi hadde langt regime denne gangen og fikk ut hele 13 egg, mot 9 de andre gangene. Allikevel var det bare 4 som ble befruktet :( Litt skuffet over det... Men men.
jeg fikk satt inn 2 egg denne gangen siden vi ha hatt så mange mislykkede forsøk.

Jeg har et spørsmål til dere forresten; er det vanlig å være "støl" i magen (vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det) etter uttak og innsett?
Det føles som om det strammer på en måte inni magen. Noen ganger er det faktisk vondt, særlig hvis jeg reiser meg raskt fra sittende stilling.
Hei! Det varierer nok, men tråden er jo for "hele" oktober- så velkommen! Jeg hadde også vondt i magen, og har det forsåvidt enda. Merka det spesielt etter uttak. Spurte om det ved innsett, og det er normalt. Krysser fingrene for deg i rugetida
Gammel 03-11-2013, 20:01   #294
ninris
Husvarm

ninris sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av FrkMarge Vis innlegg

Gratulerer som ruger frk marge ønsker deg lykketil, du følger nok på oss andre i oktober klubben med en positiv test, inne i en god tid for ruger nå
ninris er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-11-2013, 20:05   #295
ninris
Husvarm

ninris sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av FruHammer Vis innlegg
Joda, her går det strålende. Vi har pusset opp stua, mannen har fikset barnerom, og alt er fryd og gammen, hehe... Alt får en retning nå når vi venter barn, rart med det!
Så koselig helg dere har hatt da det blir nok og fikse/ ordne fremover ja...men det er jo såååå koselig da kos deg med spiren
Gammel 03-11-2013, 20:14   #296
ninris
Husvarm

ninris sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mammsi Vis innlegg
Hellu
Jeg har hatt noen dagers forumpause. Vært litt hektiske dager innimellom.

Jeg må bare si GRATULERER til alle nye flickor med småtroll i magen! Oktober ser ut til å ha bragt hell med seg til en god håndfull Det er herlig!
Til dere andre som fortsatt ruger og håper så sender jeg positive tanker til dere. Håper for dere alle

For min del har kvalmen og trøttheten kommet mer denne helgen. Hjelper liksom ikke å sove 10 timer om natten for jeg er like trøtt uansett. Er svimmel og tårene sitter løst. Går mot å bli en Mamzilla
Ul på tirsdag. Da er jeg +/- 7 uker. Ufattelig spent på om det er en eller to. Håper på en siden jeg har ei lita frøken her fea før. MEN viktigst å se at hjertet banker. Har hatt ett par små blødninger så ul blir fint nå.

Håper dere gravide medsøstre har fine dager. Så krysser vi alt for rugerne
Spennende ultralyd det vil bli...1...eller 2 har du noe følelse selv da på hvor mange det er? Kjekt å få den ekstra bekreftelsen med som banker også
Gammel 03-11-2013, 22:32   #297
Prøvende
Nykommer

Medlem siden: Nov 2013
Standard Helt ny

Hei alle sammen. Eg er heilt ny her på forumet. Egentlig så er eg heilt ny med det meste. For fire veker siden var eg hos Klinikk Hausken for ein sjekk siden eg og min mann har vært prøvere eit år uten resultat. Hos Hausken fekk eg beskjed om at eg har prematur ovariesvikt, altså eg har veldig få egg igjen. Hausken sa vi var komt i grevens tid!

Siden eg utrulig nok var på 3 dag i syklus kunne vi starta med prøverør samme dag! Så vi slengte oss i da for hos meg vokse ikkje egg på trær for å sei da sånn. Starta med kort regime og høg dose Gonal-F, 300 mcg kvar dag. Fekk fram heile 10 egg og det var over all forventning, men bare 2 blei befrukta

Mandag 28.10. satt vi inn 2 egg, og no er eg vel da som kalles rugar. Men eg veit ikkje om kva dag eg regnes på siden uttak var på fredag 25.10 og innsett mandag 28.10. Er eg på rugedag 6 og vil eg no vera 10 dpo? Har fått beskjed om at eg kan testa 09.11, men eg har sånn angst at eg ikkje veit om eg klare å venta eller om eg klare å testa meg

Uansett, syns da er veldig inspirerende med alle som da har klaffa for. Gratulerer alle sammen
Prøvende er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-11-2013, 07:06   #298
ninris
Husvarm

ninris sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Prøvende Vis innlegg
Hei alle sammen. Eg er heilt ny her på forumet. Egentlig så er eg heilt ny med det meste. For fire veker siden var eg hos Klinikk Hausken for ein sjekk siden eg og min mann har vært prøvere eit år uten resultat. Hos Hausken fekk eg beskjed om at eg har prematur ovariesvikt, altså eg har veldig få egg igjen. Hausken sa vi var komt i grevens tid!

Siden eg utrulig nok var på 3 dag i syklus kunne vi starta med prøverør samme dag! Så vi slengte oss i da for hos meg vokse ikkje egg på trær for å sei da sånn. Starta med kort regime og høg dose Gonal-F, 300 mcg kvar dag. Fekk fram heile 10 egg og det var over all forventning, men bare 2 blei befrukta

Mandag 28.10. satt vi inn 2 egg, og no er eg vel da som kalles rugar. Men eg veit ikkje om kva dag eg regnes på siden uttak var på fredag 25.10 og innsett mandag 28.10. Er eg på rugedag 6 og vil eg no vera 10 dpo? Har fått beskjed om at eg kan testa 09.11, men eg har sånn angst at eg ikkje veit om eg klare å venta eller om eg klare å testa meg

Uansett, syns da er veldig inspirerende med alle som da har klaffa for. Gratulerer alle sammen
Velkommen hit prøvendeog ikke minst gratulere som ruger
Du har regnet riktig ang dpo og rugedager og skjønner godt att du er utålmodig etter å teste noen i oktober klubben har testet svakt positivt på rugedag 9, mens noen må vente til rugedag 13 feks for å få en positiv test Så kommer det litt annpå om du bruker hcg støtte (usikker på hva det er jeg har ikke brukt det) etter innsettet for tester du for tidlig da så blir testen positiv selvom man ikke er gravidbruker du ikke sånne medisiner så kan du jo teste litt tidligere enn klinikken har satt, men husk att du kan teste for tidlig så gi ikke opp hvis testen blir negativ
lykketil i rugetiden
Gammel 04-11-2013, 08:25   #299
FruHammer
Nykommer

FruHammer sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Prøvende Vis innlegg

Gratulerer som ruger! Godt dere fikk hjelp "i tide"! Jeg anbefaler å vente 14 dager etter innsett med å teste... egen erfaring.... jeg testa negativt 12 dager etterpå, positivt fra dag 13......

Lykke til!!!
Gammel 04-11-2013, 12:30   #300
ninris
Husvarm

ninris sin avatar

Standard

Svar på hcg pøva på rugedag 14 var 910 den gikk fra 354 på dag 12 til altså 910 på dag 14nesten tripplet, og de er tatt på nesten eksakt 48 timer imellom..spennende detta
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder