Ønskebarn forum  
Gammel 11-11-2013, 21:15   #181
Snuskepusi
Stamgjest

Snuskepusi sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Standard

Takk dere!

Første dag i barnehagen er unnagjort!

Vi har hatt plass i bhg til Emilie fra august.. skulle egentlig ikke begynne før i januar. Men siden jeg har så mye smerter tar vi i bruk plassen litt. Jeg har begynt på en ny behandling for endometriosen. Satt i kunstig overgangsalder! Har trua på å bli smertefri etter hvert!
Fikk et kjempe godt inntrykk. Hele barnehagen er liten. Ca 30 barn. 9 små på hennes avdeling og 3 voksne.
De har en helt ny småbarns avdeling. Veldig fint og alt er smått..
I morgen skal vi komme til et måltid. Så skal jeg kanskje ta meg en liten tur ut.. hvis det går bra. Håper det. Hun er glad i andre barn. Og kjenner ei jente som går der fra før av. Er nok verst for meg :P

Hu skal heldigvis ikke være der mange timer. Og ikke hver dag. Men de dagene jeg har behov for å hente meg litt inn
1 IVF forsøk aug/sep 2010/neg/ingen på frys
2 IVF/ICSI forsøk nov 2010/neg/ingen på frys
3 ICSI feb 2012 To inn,et på frys.Positiv test 28.02!
Prinsessa ble født 20.10.12
Snuskepusi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-11-2013, 16:38   #182
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Rogaland
Standard

Snuskepusi; Så spennende med barnehage start, håper hun trives.
Og jammen bra at du kan levere henne til barnehagen når du har smerter. Lykke til med medisineringen, håper du blir smertefri;)

Her styrer fortsatt minien på om natten, forstår ingenting vi . Er i hvertfall utrolig slitsomt! Men skal til legen med han på onsdag, kontrollere ørene. Så får spør om råd da.
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
katrine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-12-2013, 20:34   #183
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

Vil bare få ønske dere en RIKTIG GOD JUL OG GODT NYTTÅR

Håper det går bra med dere. Her har vi ligget med oppkast og diare, i natt var det minsten sin tur til å kaste opp. Han kastet bare opp 2 ganger, har vært i form etterpå. Den eneste i familien som ikke har hatt omgangssyken er mannen...
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
Gammel 29-12-2013, 22:34   #184
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Trondheim
Standard

God jul og godt nyttår til deg Katrine og dere andre kjære damer!

Vi har hatt falsk krupp og forkjølelsen i 3 uker i desember. Så er rimelig utslitten hele familien. Prøver å hvile i romjula.
5.ICSI sept 2011 lang reg. avbrutt før uttak pga overstim.
6.ICSI tvillinggutter f. 28.09.12
Katti er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-12-2013, 22:53   #185
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Bergen
Standard

GOD JUL til dere også!

Her går det fint. Gutta har rukket å bli 15 mnd og nå holder de på å prøve å gå litt. E går en del skritt, mens S så vidt har begynt å slippe seg. Utrolig stort å kunne se de små tørre det. Vi fikk ikke barnehagetilbud der vi ønsket, men kunne få i en stor barnehage. Der var de 20 barn på 1 og 2 år (de som var fylt 3 ble flyttet opp på storbarnsavdeling etter hvert som de fylte år). Syntes det ble veldig mange små. Spesielt med tanke på at de bare var 5 voksne. Snuskepusi helt enig med deg at det er supert med 9 små på 3-4 voksne. Det er det vi har i den barnehagen storesøster går i og som vi velger å vente på. Nå arbeider jeg nesten 90 % og mannen skal ha 40% ulønnet fram til sommeren. Det fungerer greit, men kan være ganske slitsomt innimellom.

Snuskepusi håper det blir mindre smerter med de nye medisinene!

Noen av dere som ønsker en til? Jeg var sikker på at nå var det stopp, men hjertet vil noe annet. Fornuften sier at det er nok for en stund til, men jeg lengter og håper hver mnd allikevel. Flere som har det slik? Er det bare det at jeg har lengtet så lenge at jeg ikke greier å stoppe eller?
Gammel 01-01-2014, 08:42   #186
lissi
Stadig innom

Medlem siden: Dec 2011
Standard

Hei på deg Fina. så koselig å høre fra deg igjen. Godt nyttår til alle her inne!

Det med ønsket om et barn til sitter ihvertfall i meg. jeg har fått ett og er utrolig fornøyd og glad for det, men vil gjerne ha ett barn til Men du er jo så heldig å har tre!! og jeg kan vel tenke meg at det er ganske travelt allerede til tider. Med tre tenker jeg jeg ville ha nytt det slik dere har det nå en stund til hvertfall og heller sett da om det fortsatt var lyst på fler

1. ED- gutten født i oktober 2012 gravid med lillebror,termin 08.06.2015!;)
lissi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-01-2014, 17:12   #187
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

Så gøy å se at det er andre her inne

Katti; håper dere har fått slappet av litt, og fått tatt igjen litt søvn. Håper dere alle er friske!!

Fina; er veldig gøy når de begynner å gå. Og ungene vil nok også oppdage hvor deilig det er og kunne gå. Nr.4 kommer nok ikke her. Jeg er for gammel(syns jeg selv), og jeg hadde ALDRI fått med meg mannen...

Lissi; Håper dere får dere 1 eller 2 barn til. Ønsker dere lykke til når den tid kommer.

Lars Magnus er en turbo, høyt og lavt dagen lang, sover så som så om natten. Han kan tulle mye og lenge, men vi håper at han snart er over den tulle perioden!! På mandag begynner jeg å passe på en jente på 13mnd, hun er også høyt og lavt, så jeg tror at hvis været ikke blir for gale, så kommer vi til å være ute MYE!!!

Nå er det snart kveld her. De 2 store har vært på overnatting i natt, så de er SURE!!! Blir godt å få de i seng

Ha en fin kveld
Gammel 06-01-2014, 19:51   #188
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Standard

Så kjekt å høre fra deg også Katrine.

Må bare dele en trist dag i dag (beklager, men kan ikke skrive det noe annet sted). På 1 års kontrollen ble det funnet en bilyd på hjertet til E. Da vi kom på kontroll på sykehuset fikk vi kommentar om at den var så kraftig at den burde noen ha hørt tidligere. Det viste seg at han hadde en insnevring på ene hjerteklaffen. Dette ordnet seg ofte av seg selv fikk vi vite (i oktober). Nå var vi på kontroll i dag og vi må inn for å opperere. Får helt vondt inni meg. De skal inn og opperere hjertet til min ene godklump. Skal riktig nok ikke ha en stor opprasjon. Skal bruke en balong og sprenge opp klaffen og deretter håper de at den vil fungere normalt og vil lukke seg ordentlig. Høres veldig skremmende ut. Vet at det meste går bra og at de er flinke på riksen, men får allikevel vondt i magen.

Etter en tøff time på sykehuset hentet vi storesøster i barnehagen og kom hjem. Denne tøffe godgutten min greide da å klemstre to fingre i døren inn til badet (storesøster skulle være flink å lukke døren etter at hun hadde vært på badet). Blodet sprutet, han hylte og det så bare kjempevondt ut. Stakar gutten min får helt vondt av han og hva han har måtte gå igjennom i dag. (Ultralyden av hjertet og målingene var heller ikke behagelige)

Beklager nok en gang. Vil ikke basunere det ut til alle jeg kjenner men måtte bare fortelle det til noen.
Gammel 08-01-2014, 20:43   #189
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

Fina; Hørtes ikke gøy ut å få vite noe slikt, og bra at det ble oppdaget!!Men HELDIGVIS har vi så mange gode kirurger i Norge, at de fikser god gutten din fort Masse lykke til når den tid kommer. Det går så fint så
Gammel 15-01-2014, 20:36   #190
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Standard

Ja Katrine det er mange dyktige leger. Vi prøver å akseptere og forberede oss så godt vi kan. Merker det kan være vanskelig å konsentrere seg til tider, blir tenkende på den lille og hva han kanskje må gjennom hvis noe skulle gå galt. Prøver å tenke positivt.

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder