Ønskebarn forum  
Gammel 17-01-2014, 12:36   #191
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Rogaland
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av FINA Vis innlegg
Ja Katrine det er mange dyktige leger. Vi prøver å akseptere og forberede oss så godt vi kan. Merker det kan være vanskelig å konsentrere seg til tider, blir tenkende på den lille og hva han kanskje må gjennom hvis noe skulle gå galt. Prøver å tenke positivt.

Stor til dere, i forberedelses fasen. Jeg er sikker på at det går bra
Men forstår at det er vanskelig å holde fokus. Lykke lykke til
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
katrine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-01-2014, 22:10   #192
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Trondheim
Standard

Fina, stor klem til deg!
Selv om man vet at denne type operasjon utfører leger mange mange ganger ila året er det meget tøft å gi barnet til leger og så la ventetiden gå under selve operasjonen. Ta kontakt dersom du har behov for å snakke mer om det.
5.ICSI sept 2011 lang reg. avbrutt før uttak pga overstim.
6.ICSI tvillinggutter f. 28.09.12
Katti er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-01-2014, 12:26   #193
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Bergen
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Katti Vis innlegg
Fina, stor klem til deg!
Selv om man vet at denne type operasjon utfører leger mange mange ganger ila året er det meget tøft å gi barnet til leger og så la ventetiden gå under selve operasjonen. Ta kontakt dersom du har behov for å snakke mer om det.
Takk. Ja, det gruer jeg meg til. Synes det er veldig skummelt å måtte igjennom dette. Prøver å tenke på at dette er et lite inngrep og at de er flinke. Håper bare at hjerte hans takler det og at alt går fint. Husker at du var inne med en av dine da de var små. Så du har jo vært gjennom dette.

Har du eller Katrine meldt dere inn i tvillingmødre på facebook. Vi er begynt å bli en stor gruppe nå og det er kjempekoselig å kjekt å diskutere både det ene og det andre. Anbefales.
Gammel 03-02-2014, 21:50   #194
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Standard

FINA For meg hjelper d å huske d fotografen vår sa. Noen av leger sa t ham at hjerte er den sterkeste muskelen i hele kroppen - slå den, kast - den tåler mye. ...hvis man sammenligner m andreoorganer. ..

Vi går fremdeles t kontroller :(

Våre gutter nekter å spise varm mat på glass, brød skiver eller grøt. De blir ikke mett på voksenmat heller under middager. Vi må være skikkelig kreative. I helgen ble d bare blåbær som de spiste. Og biteliten knekkebrødbit. Søte kjeks vil e ikke gi for mye av - d er ikke mat. Flere som sliter? Hvilken mat spiser gull ene deres?
Gammel 03-02-2014, 22:19   #195
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Katti Vis innlegg
FINA For meg hjelper d å huske d fotografen vår sa. Noen av leger sa t ham at hjerte er den sterkeste muskelen i hele kroppen - slå den, kast - den tåler mye. ...hvis man sammenligner m andreoorganer. ..

Vi går fremdeles t kontroller :(

Våre gutter nekter å spise varm mat på glass, brød skiver eller grøt. De blir ikke mett på voksenmat heller under middager. Vi må være skikkelig kreative. I helgen ble d bare blåbær som de spiste. Og biteliten knekkebrødbit. Søte kjeks vil e ikke gi for mye av - d er ikke mat. Flere som sliter? Hvilken mat spiser gull ene deres?
Vi sliter med maten på tvilling 1. Når han liker den så spiser han hvis han har lyst. Går nesten ikke opp i vekt og hvis han ikke gidder å spise spiser han ca 3-5 skjeer med grøt på 45 min. Blir helt gåen. Så skriker han etter en stund fordi han er sulten. De siste dagene har vi prøvd å lage havregrøt med melk i (vanlig bjørns lettkokte). Han spiser på høykant sitter og sier nam nam og hiver innpå som han ikke har spist mat på lenge. Ellers er frukt også her en slager. Hjemmelaget pizza er favoritt. Varme smørbrød går bedre ned enn vanlige skiver. :-D

Håper jeg ser deg inne på facebook. Der er det mange som kanskje har svar på det du spør om også.

Kan jeg spørre hva dere er til kontroll med/var inne for å få gjort? (Send gjerne på pm). Vi har en trang klaff som de skal "sprenge" opp og håpe at den lukker seg som den skal. Synes sprenge er et sterkt ord og håpe alt for svakt. De fleste går det veldig bra med. Prøver å ikke tenke på det andre alternativet som desverre inkluderer hjerteopprasjoner resten av livet hvis jeg har forstått rett. :-(
Gammel 09-02-2014, 13:32   #196
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Standard

pm sent FINA.

Nydelig dag i dag. Vi er blitt vant til varmen og at det ikke er snøen. Knoll har gått rundt den svære lekeplassen og ville spille fotball sammen med større barn og voksne menn på en stadion. Tott har funnet ut hvordan han klatrer opp trappen uten hjelp og fyret ned sklia flere ganger. Han har også funnet ut at han liker å gli på magen og ikke på ryggen

Fortsatt god helg, alle sammen!

Sist endret av Katti : 09-02-2014 kl 13:36
Gammel 02-03-2014, 20:42   #197
Snuskepusi
Stamgjest

Snuskepusi sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Standard

Hvordan er det med dere jenter?
Her går det opp og ned. Emilie er 16 mnd. Går og skravler i ett sett. Hehe. Jeg er hjemme om dagen. Hu skal ikke i bhg før høsten eller neste år.
Jeg sliter enda med smerter til tross for tung behandling av endometriosen. Må nok opereres igjen om ikke alt for lenge.
Vi hat snakket litt om nr 2.. Har 1 egg på frys. Og hvis jeg skal opereres er sjansene størst etter det. Men blir nok ikke noe før slutten på året eller neste år. Håper nr 2 ikke tar like lang tid
1 IVF forsøk aug/sep 2010/neg/ingen på frys
2 IVF/ICSI forsøk nov 2010/neg/ingen på frys
3 ICSI feb 2012 To inn,et på frys.Positiv test 28.02!
Prinsessa ble født 20.10.12
Snuskepusi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-03-2014, 08:16   #198
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Standard

Tusen takk for tips, Fina! Risted brød går fortere unna enn kaldt brød. Tvillingene har fått smake på min havregryn uten suksess. Men så plutselig en dag hadde jeg mye syltetøy i min grøt. Da spiste de den med egen skje og med fingrer. Siden denne dagen har vi gått over fra babygrøt til havregrøt og lar dem spise selv.
Gammel 02-06-2014, 17:22   #199
lissi
Stadig innom

Medlem siden: Dec 2011
Standard

Hvordan går det med jentene her inne? Fina: hvordan gått med operasjonen med den ene av guttene dine? Katti: spiser gutta bedre? Her går det ganske greit nå. Vi hadde jo en hard start med kolikk og absolutt nada søvn, men nå legger han seg greit i sju halv åtte tiden og sover til seks. Han er en ordentlig morgenfugl, omtrent alle dager er han våken seks! litt tildig for na mor men han er jo det beste å våkne til Han spiser for det meste brød med leverpostei, syltetøy eller makrell... Litt honni corn, frosties innimellom...frukt på glass og yoghurter. Synes det er greit. Blir spennende når vi skal på 2 års kontroll om en stund ja, hvordan han vokser i forhold til kurven! Gleder meg til å høre fra dere igjen!

1. ED- gutten født i oktober 2012 gravid med lillebror,termin 08.06.2015!;)
lissi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-06-2014, 12:51   #200
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Standard

Oprasjon gikk greit, men resultatet ble ikke det helt store. Må til oppfølging i lang tid framover, men han har det bra og det er det viktigste. Her er det travelt med flytting mm. Får komme tilbake til det senere.

Ha en fin dag!

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder