Ønskebarn forum  
Gammel 19-01-2015, 12:05   #151
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Rogaland
Standard

Jeg sniker meg inn om kan nevne at tvilling-forum.com er en kjekk side. Der er det mange tvilling og trilling foreldre som gjerne deler sin erfaring.

Lykke til med graviditeten. Nyt den
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
katrine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-01-2015, 15:13   #152
Puddingen
Stadig innom

Puddingen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Standard

Her ryr det jo inn med tvillinggravide, så artig!

Håper formen er god/stigende rundt omkring. Jeg er 16+3 i dag og har den siste uka begynt å merke en del kynnere, samt ett og annet stikk i livmora. Troooor muligens jeg har kjent noe småsprell fra huleboeren også, men er ikke helt sikker.

Når tar dere kontakt med jordmor? Har ikke fått somlet meg til å ta kontakt ennå, men i følge vikaren for fastlegen min trengte jeg ikke å bry meg med å kontakte jordmor før etter neste kontroll hos fastlegen i uke 22. Syns bare det virker så lenge til, med tanke på at jeg har en del spørsmål angående forestående fødsel. Ble igangsatt i mitt første svangerskap og endte allikevel med keisersnitt etter fem(!) dager med modningspiller, maserier og en haug med gynekologer med forskjellige formeninger om framgangsmåte. Greit å forhøre seg om jeg må regne med et lignende scenario med nestemann, for det er IKKE aktuelt med en like langtekkelig affære neste gang!
Ble mamma til en nydelig gutt den 18.03.11
Fryseforsøk Oktober 2014 - Innsett 10. Oktober- positiv test 22. oktober
Ultralyd 11. November viste et sjenert lite gryn på 6 mm med bankende

Sist endret av Puddingen : 19-01-2015 kl 18:13
Puddingen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-01-2015, 19:26   #153
Lunichka
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2015
Sted: Trondheim
Standard Helt ny i forumet

Hei alle sammen! Jeg prøver meg her inne i denne fine tråden som jeg har fulgt i to måneder nå. Gratulerer til alle som er på vei!
Så hyggelig at det er mange tvillingsgravide her .
Jeg selv venter tvillinger etter en vellykket IVF i november 14. Spennende å lese om alt dere opplever og samtidig lit beroligende at jeg kan dele bekymringer og gleder.

Lunichka
Gammel 19-01-2015, 19:43   #154
Mayalilla
Stamgjest

Mayalilla sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Kristiansand
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Puddingen Vis innlegg

Når tar dere kontakt med jordmor? Har ikke fått somlet meg til å ta kontakt ennå, men i følge vikaren for fastlegen min trengte jeg ikke å bry meg med å kontakte jordmor før etter neste kontroll hos fastlegen i uke 22. Syns bare det virker så lenge til, med tanke på at jeg har en del spørsmål angående forestående fødsel. Ble igangsatt i mitt første svangerskap og endte allikevel med keisersnitt etter fem(!) dager med modningspiller, maserier og en haug med gynekologer med forskjellige formeninger om framgangsmåte. Greit å forhøre seg om jeg må regne med et lignende scenario med nestemann, for det er IKKE aktuelt med en like langtekkelig affære neste gang!
Jeg var hos fastlegen i dag, og fikk både UL og full sjekk. Han ga meg nr til jordmor, og sa jeg skulle kontakte henne for videre planlegging. Jeg er litt bak deg i løypa, egentlig trodde jeg at jeg var 14+4, men jeg synes det er noe rot med denne uketellinga denne gangen. Merka på legen i dag at han var veeeldig nøye på å måle hode og femur, og trådte veldig varsomt når han spurte for andre gang hvor langt jeg var kommet. Han sa at målingene og hans telling tilsier at jeg er 12+6?? Kjente jeg ble veldig stressa. Plutselig ble det veldig lenge til OUL 23.feb..

Jeg skjønner godt følelsene dine, puddingen, jeg ville bare tatt kontakt, jeg. Skader jo ikke. Det må ha vært fryktelig slitsomt!!

Ingen spysyke enda her, og 4 av 10 barn var i bhg i dag.. Og nå skal mannen bort på jobbreise, så jeg blir helt alene hvis både jeg og snuppa får det. Jeg vasker hendene så ivrig at jeg har begynt å sprekke opp og blø på knokene!

Har noen noen tanker om aking nå som jeg er gravid? Merker mannen synes jeg er hypokonder, men jeg er så redd for haleben og bekken, og ikke minst støt. Tok en liten prøvetur, men merka jeg syntes det var dødsvondt! Setter pris på innspill.

Prøvere siden 2007, få svømmere.
1.icsi aug09: Negativ.
1.frys okt09: Avbrutt (folikkelutvikling).
2.frys des09: Negativ.
2.icsi mars10:(lapraskopi pga 2dl blod i buken etter uttak) - Negativ.
1.frys april 10: Negativ.
2.frys mai 10: p o s i t i v
Jenta vår født februar 2011

1. Søsken-icsi okt14: Positiv?!
Lillesøster født juli 2015

Gravid på egenhånd igjen juli16

Min historie
Mayalilla er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-01-2015, 20:50   #155
Alven
Husvarm

Alven sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Standard

Så kjekt med mange tvillinggravide

Jeg var på ordinærultralyd i dag, og fikk se helt to friske babyer. Det var ikke så enkelt å se hvilke kjønn det ble. Mest sannsynlig er det en og

Akkurat det vi hadde et lite ønske om at det blir

Skal jo til ultralyd jevnlig, så håper på at vi det bekreftet mer seinere

Rug i vei jenter tenk hvor heldige vi er
Gammel 20-01-2015, 10:54   #156
smiley79
Stadig innom

smiley79 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Midt-Norge
Standard

Kettcar, Selmahedvig og Lunichka: Gratulerer så mye som tvillinggravide! Så moro at det er så mange av dere!

Mayalilla: Jeg hadde ikke vært spesielt bekymret for aking... Men ville kanskje ikke ha satt utfor den aller bratteste bakken... Men hvis du synes det er vondt, så ville jeg ikke ha gjort det.

Jeg hadde for øvrig en helt forferdelig opplevelse lørdag morgen.... Jeg var på do natt til lørdag, og syntes da det var litt mye rødt på papiret.. Men det var ganske mørkt på badet, og jeg var trøtt, så gikk og la meg igjen.
Men da jeg gikk på do lørdag morgen, så rant det ut med friskt blod, og når jeg tørket meg så var det også masse klumper av koagulert blod! (sorry detaljer...) HELT grusomt, og lørdagen var fullstendig ødelagt for min del!
Fikk kontakt med klinikken i Riga, og fikk beskjed om å øke noe på medisindosene mine igjen (hadde begynt nedtrapping), og heldigvis så ga den store blødningen seg i løpet av lørdagen. Men ingen god følelse...
Nå har jeg jo blødd litt hele tiden siden innsett, og nå synes jeg snart det er på tide at det stopper! For jeg klarer liksom ikke helt å glede meg over graviditeten så lenge jeg driver og blør hele tiden.
Vi har bestilt ny UL på førstkommende torsdag, for holder ikke ut denne usikkerheten akkurat nå....

Storebror kom i 2011 - på aller siste offentlige ICSI-forsøk
Lillebror kom endelig i 2015 - etter ED i Riga (og utallige forsøk i Norge)
smiley79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-01-2015, 12:18   #157
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av smiley79 Vis innlegg
Jeg hadde for øvrig en helt forferdelig opplevelse lørdag morgen.... Jeg var på do natt til lørdag, og syntes da det var litt mye rødt på papiret.. Men det var ganske mørkt på badet, og jeg var trøtt, så gikk og la meg igjen.
Men da jeg gikk på do lørdag morgen, så rant det ut med friskt blod, og når jeg tørket meg så var det også masse klumper av koagulert blod! (sorry detaljer...) HELT grusomt, og lørdagen var fullstendig ødelagt for min del!
Fikk kontakt med klinikken i Riga, og fikk beskjed om å øke noe på medisindosene mine igjen (hadde begynt nedtrapping), og heldigvis så ga den store blødningen seg i løpet av lørdagen. Men ingen god følelse...
Nå har jeg jo blødd litt hele tiden siden innsett, og nå synes jeg snart det er på tide at det stopper! For jeg klarer liksom ikke helt å glede meg over graviditeten så lenge jeg driver og blør hele tiden.
Vi har bestilt ny UL på førstkommende torsdag, for holder ikke ut denne usikkerheten akkurat nå....
Åååå, smiley79.... for en forferdelig opplevelse. Jeg føler med deg! Håper alt viser seg å være bare fint på torsdag. Tenker på deg!

Jeg tror ikke jeg kommer til å klare å glede meg skikkelig før etter UL i dag. Nå er jeg 11+4, men det hjalp veldig på humøret og alt da jeg slutta med blødningene uke 10. Få det bekrefta, du, så du klarer å slappe av og begynne å glede deg over lille spiren

Mayalilla: Jeg hadde IKKE akt... Jeg ville følt at alt ble rista løs inni der, men så tror jeg at jeg er litt vel paranoid også, da... Kan vel være enig med Smiley79 i at jeg tror du kan gjøre det så lenge du ikke synes det er vondt

Puddingen: Ta kontakt med jordmor, du Jeg gjorde det helt tilfeldig og hun sa at jeg gjerne kunne komme inn neste onsdag. Da er jeg nesten 14 uker. Hos legen sa de at man burde være hos jordmor i uke 24. Søsteren min fikk beskjed av legen at det var smart og gå annen hver gang til lege og jordmor.
Jeg tenker det bare er å ta kontakt, og i hvert fall så lenge du hadde en ikke helt heldig fødsel sist...

Gratulerer, Alven og Lunichka
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-01-2015, 20:51   #158
Puddingen
Stadig innom

Puddingen sin avatar

Standard

Mayalilla: Jeg aker på rumpeakebrett i barnehagen så lenge bakken ikke er for humpete og det går kjempefint, MEN jeg sliter med å komme meg opp på beina igjen etterpå på noenlunde grasiøs maner...

Junior har forøvrig begynt å dele nyheten om at han skal bli storebror. "Mamma har en baby i magen, og han skal hete Storm og er halv rødnisse og halv blånisse! " (han var nooooget opphengt i Jul på Månetoppen i desember. )

Sosa: ja, tenker jeg bare får hive meg rundt og kontakte jordmor og høre når hun vil ha meg inn. Jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor i mitt forrige svangerskap, og var mye mer fornøyd med oppfølginga jeg fikk med jordmor enn med legen. Dette er det de virkelig kan, legene kan på en måte litt om alt.

Sist endret av Puddingen : 20-01-2015 kl 21:10
Gammel 20-01-2015, 21:05   #159
Puddingen
Stadig innom

Puddingen sin avatar

Standard

Huff, får så vondt av deg, Smiley79! Det må være grusomt å gå omkring med småblødninger hele tida og så oppleve en større blødning i tillegg.

Krysser fingre og tær for at lille fortsatt har det godt der inne og at du får dagene til å gå relativt fort fram til torsdag. (Noe jeg vet er så godt som umulig når man er urolig)
Gammel 20-01-2015, 22:40   #160
Mayalilla
Stamgjest

Mayalilla sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Kristiansand
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Puddingen Vis innlegg
Mayalilla:

Sosa: ja, tenker jeg bare får hive meg rundt og kontakte jordmor og høre når hun vil ha meg inn. Jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor i mitt forrige svangerskap, og var mye mer fornøyd med oppfølginga jeg fikk med jordmor enn med legen. Dette er det de virkelig kan, legene kan på en måte litt om alt.
Jeg kan omtrent ikke huske at jeg var hos legen etter at jeg begynte hos jordmor forrige gang, så her er det tydeligvis ulik praksis. Helt enig i at det føles litt tryggere hos de som faktisk er spesialister, og noe leger (menn) ofte ikke tar med i en konsultasjon er fokus på det følelsesmessige rundt fødsel og forsåvidt graviditeten også!

Lo godt av både den herlige sønnen din, og av akinga di Krangler bekkenet veldig? Ser kanskje ikke ut til at det blir så mye mer aking på oss, da mildværet kom hit til palmekysten. Skikkelig nedtur, for jeg elsker snø! Så da slipper jeg dennproblemstillinga inntil videre.

Skjønner deg så godt, Smiley79, håper du skal slippe bekymringene snart, og krysser også alt jeg kan!

Prøvere siden 2007, få svømmere.
1.icsi aug09: Negativ.
1.frys okt09: Avbrutt (folikkelutvikling).
2.frys des09: Negativ.
2.icsi mars10:(lapraskopi pga 2dl blod i buken etter uttak) - Negativ.
1.frys april 10: Negativ.
2.frys mai 10: p o s i t i v
Jenta vår født februar 2011

1. Søsken-icsi okt14: Positiv?!
Lillesøster født juli 2015

Gravid på egenhånd igjen juli16

Min historie
Mayalilla er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser