Ønskebarn forum  
Gammel 02-06-2015, 09:07   #561
Lindis
Nykommer

Medlem siden: Mar 2015
Sted: Trondheim
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mo cuishle Vis innlegg
Tusen takk for svar Lindis
Kjente jeg ble beroliget av svaret ditt, men sendte en fortvilet mail til klinikken allikevel.
Det var som du skrev normalt at den kunne komme noe senere enn antatt, og siden jeg enda hadde noen dager til oppstart med Estrofem så gikk dette bra. Nå senker jeg skuldrene litt og regner med at mensen kommer like rundt hjørnet.
Takk igjen

Mo cuishle
så bra! Da er det bare å glede seg til neste skritt på veien
Lindis er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-06-2015, 08:57   #562
miniam
Nykommer

miniam sin avatar

Medlem siden: Feb 2015
Standard

Jeg har fått behandlingsplan fra Riga. er det riktig at man skal ta UL for å sjekke endomitrium før oppstart av Estrofem? synes det hørtes rart ut, men hva vet vel jeg.
Gammel 08-06-2015, 12:08   #563
Lindis
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av miniam Vis innlegg
Jeg har fått behandlingsplan fra Riga. er det riktig at man skal ta UL for å sjekke endomitrium før oppstart av Estrofem? synes det hørtes rart ut, men hva vet vel jeg.
Ja, det er helt riktig Det er for å sjekke at du er på "rett" tidspunkt i syklusen, og om du har hatt eggløsning. Regner med at du skal sette Estrofem på ca dag 21? Så vidt jeg vet skal ikke nedreguleringssprøyter settes før de med sikkerhet kan si at eggløsningen har vært.
Gammel 12-06-2015, 15:51   #564
Mica
Fersk på forum

Mica sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: mellan fjell å dalar
Standard

hej tjejer.
Smyger omkring her inne å läser. Vi har varit igjenom 4neg. icsi, på den har vi kun hatt ett egg på frys som ikke klarte opptiningen..
1 icsi 4ägg ut, 2 bef. 1 in 1 frys, neg est
2 icsi, 10 ägg ut, 6 modne, 3bef, 1överlevde å blev satt in, neg
3 icsi, 9ägg ut, 3 bef 2in, neg test
4. Icsi i dk, kort regime, 3ägg ut, 2bef 1in andre var för dårligt, neg test..

Igår var jag med gyn.spec då min mens strulat i snar 8 månader.. Å det var ikke mye tröst å få, ser ut som jag KAN vara påvei in i tidigt klimakterie, ska nu ta amh prover.. Detta kan ju vara svar på varför jag har så dårlig befruktning å resultat.. Så nu funderar vi på å prova ED.. Har varit i kontakt med en jättehärlig tjej på mail der nede som hette Veronica, hon har sänt mig ett jättelångt mail med info, lite annat än de korta man upplevt från tr.heim å dk där man fått svar på varannen fråga man ställt..

Kände att jag för första gång på många år (har vart prövere sen 1999) kände ett nytt hopp tendes, att muligheten finns att vi kan få det till nu, för jag har haft magkännslan sen dag en att noe e gale med mig å mine egg..

Ville bara berätta lite om mig själv när jag e här inne å läser
Mica er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-06-2015, 10:29   #565
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Eggdonasjon var vår mulighet. Å bli gravid på egen hånd var mer eller mindre umulig i følge legene vi ble utredet av. Vi hoppet rett på dette uten å gå veien om prøverør. Det har vi aldri angret på. Resultatet er snart 11 mnd gammel og sover formiddagslur i sengen sin nå ☺️. Vi ble foreldre som 43 åringer og det er helt magisk
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-06-2015, 09:38   #566
Lindis
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Maria_76 Vis innlegg
hej tjejer.
Smyger omkring her inne å läser. Vi har varit igjenom 4neg. icsi, på den har vi kun hatt ett egg på frys som ikke klarte opptiningen..
1 icsi 4ägg ut, 2 bef. 1 in 1 frys, neg est
2 icsi, 10 ägg ut, 6 modne, 3bef, 1överlevde å blev satt in, neg
3 icsi, 9ägg ut, 3 bef 2in, neg test
4. Icsi i dk, kort regime, 3ägg ut, 2bef 1in andre var för dårligt, neg test..

Igår var jag med gyn.spec då min mens strulat i snar 8 månader.. Å det var ikke mye tröst å få, ser ut som jag KAN vara påvei in i tidigt klimakterie, ska nu ta amh prover.. Detta kan ju vara svar på varför jag har så dårlig befruktning å resultat.. Så nu funderar vi på å prova ED.. Har varit i kontakt med en jättehärlig tjej på mail der nede som hette Veronica, hon har sänt mig ett jättelångt mail med info, lite annat än de korta man upplevt från tr.heim å dk där man fått svar på varannen fråga man ställt..

Kände att jag för första gång på många år (har vart prövere sen 1999) kände ett nytt hopp tendes, att muligheten finns att vi kan få det till nu, för jag har haft magkännslan sen dag en att noe e gale med mig å mine egg..

Ville bara berätta lite om mig själv när jag e här inne å läser
Den avgjørelsen vil dere ikke angre på etter 2 år med IVF- nedturer og skuffelser (til sammen 6 negative ICSI-forsøk), dro vi til Riga i februar og kom hjem derfra med gullegget etter 5 år med prøving, ser det ut til at vi skal bli foreldre på november.... Og ja, Veronika er helt fantastisk, det finnes ingenting som er umulig for henne!!! Det samme er Dr. Jaroslav Ljakutin (eller hvordan det nå skrives... )
Gammel 15-06-2015, 09:58   #567
miniam
Nykommer

miniam sin avatar

Medlem siden: Feb 2015
Standard

vi skal etter planen ha innsett 16. Juli Men de Jaroslav har ferie da, så det blir dr Brikune eller noe sånt som skal gjøre det. synes det er dumt ettersom jeg hadde så godt inntrykk av dr Jaroslav. er det noen som har erfaring med dr Brikune? hun snakker visstnok ikke engelsk, men Veronika skal oversette.
Gammel 15-06-2015, 11:57   #568
Lindis
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av miniam Vis innlegg
vi skal etter planen ha innsett 16. Juli Men de Jaroslav har ferie da, så det blir dr Brikune eller noe sånt som skal gjøre det. synes det er dumt ettersom jeg hadde så godt inntrykk av dr Jaroslav. er det noen som har erfaring med dr Brikune? hun snakker visstnok ikke engelsk, men Veronika skal oversette.
Dr Brikune er en fantastisk hyggelig dame hun assisterte Dr Jaroslav da vi var der i februar. Det virket som hun skjønte engelsk, men Dr Jaroslav tok seg av snakkingen Det er flere andre der som heller ikke snakker engelsk, bla en av embryologene, men det er alltid noen som kan oversette.
Gammel 15-06-2015, 22:08   #569
smiley79
Stadig innom

smiley79 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Midt-Norge
Standard

Maria_76: Heisann! Vet ikke om du husker meg, men tror vi har vært i samme prøve-månedsklubb noen ganger...
Å gå for donor er et vanskelig valg... Men etter totalt 6 uttak/ innsett, som resulterte i null positive tester, og null fryseforsøk, så fant vi ut at vi bare måtte gjøre noe som ga oss høyere odds for å lykkes. I følge legen på St.Olavs så ville vi ha ca 10-15% sjanse pr forsøk med mine egg, mens vi ville ha ca 70% sjanse for å lykkes pr forsøk med eggdonasjon (!). Vi lyktes på første forsøk med donoregg i Riga, og har ikke angret på valget! Er nå 30 uker på vei!
Og ja: Veronika er SUPER, og svarer raskt på alle mulige spørsmål.
Lykke til med valget!

miniam: Lykke til med innsett! Så spennende!
Har ikke vært borti dr Brikune...

Lindis: Hvordan går det med deg?? Har du vært på OUL nå? Og har du begynt å kjenne liv??

Storebror kom i 2011 - på aller siste offentlige ICSI-forsøk
Lillebror kom endelig i 2015 - etter ED i Riga (og utallige forsøk i Norge)
smiley79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-06-2015, 08:33   #570
Mica
Fersk på forum

Mica sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: mellan fjell å dalar
Standard

Før mig var ikke valget svårt alls.. när ja fick veta att jag KUNDE vara påvei in i tidlig overansalder (noe jag kollar no med blodprøver) så følte jag att jag fick svar på mine misstanker ang mine ägg... jag har av en eller annen grunn hatt følelsen från det vi startade våra försök att noe var galt med äggen... å det kan ju stämma om det nu visar sig att jag e påväg in i klimakteriet..
min kära make sa det så bra här om dagen..

" Ja om man kör in i en snövall å står fast med dåliga dekk, så spinner du första gången, du har fortfarande tro på andra, så spinner du andra gången å börjar känna lite förtvivlan..så du prövar en 3e gång å spinner, då e det inte mycke hopp idet 4eförsöket, men man ger inte upp..så spinner man en 4egång å man tappar nästan tron helt..så kommer nån å sätter på kättingar på dekken å plötsligt får du helt nytt hopp igjen att nu kanske vi kommer lös endå..

å det e så det känns, detta var i allafall för mig ett väldigt lätt beslut å ta, jag fick helt sjukt ny glöd,såg äntligen en möjlighet..

GRATTIS till graviditeten Smiley79
Mica er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder