Ønskebarn forum  
Gammel 06-10-2015, 09:52   #101
Duppen
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2011
Standard

klinikkens testdato er fredag 9., Mo Cuishle. I går tilsvarer rugedag 11 hvis jeg hadde satt inn todagers-embryo og jeg har alltid testet riktig resultat denne dagen. Så medisinene ble stuet vekk og forhåpentligvis kommer mensen raskt slik at det verste er over før vi reiser på sydenferie på lørdag som kommer. Orker ikke håpe lenger..

Vi har så vidt vært innom sæddonor-diskusjonen disse dagene. Diagnosen vår er svært nedsatt sædkvalitet pga cellegift-behandling. Men jeg vet ikke om jeg vil... Bør vel snakke med noen som har erfaringen. Hva tenker dere? Er det ekstra rart om man har et barn som er begge sbiologisk og ett som er resultat av sæddonor? Vil man klare å glemme det? Hvordan vil det være å gå gravid med et barn som ikke er et resultat av deg selv og mannen din? Mange tanker!

Jeg lurer også på om jeg skal ta en telefon til klinikk Hausken. Har inntrykk av at de er de beste. Noen med erfaringer derfra eller har hørt noen solskinnshistorier? Ulempen er at vi holder til på Østlandet og jeg synes det er stress nok med alle legetimene man skal rekke her i nærheten. Vil reisetid/avstand bli en ekstra belastning kanskje.
Nå er det, som dere skjønner, mange tanker og grublerier i hodet på en gang. Dette er virkelig utmattende i perioder! En ferie blir kanskje ikke helt feil nå.

Sist endret av Duppen : 06-10-2015 kl 09:58
Duppen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-10-2015, 16:37   #102
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Rogaland
Standard

Har din mann vært gjennom en TESA operasjon Duppen?? Der fant de levende sperm hos mannen, det også etter cellegiftbehandling. Ikke av god kvalitet, men god nok til at vi fikk vår gutt.

Vi brukte Hausken, kjempe fornøyd med den klinikken.

Håper dere får slappet av i varmen, og finner ut av veien videre
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
katrine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-10-2015, 17:36   #103
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Sted: Oslo
Standard

Jeg hadde innsett 23.september og venter spent på blodprøver. Hadde et ferskforsøk i juli. Hører til i Riga. Håper det går bra med oss alle Sammen!
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-10-2015, 17:52   #104
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Sted: Fredrikstad
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Veggie Vis innlegg
Jeg hadde innsett 23.september og venter spent på blodprøver. Hadde et ferskforsøk i juli. Hører til i Riga. Håper det går bra med oss alle Sammen!
Hei Veggie

Jeg ser du hadde innsett 23 sept i Riga. Hvordan har det gått med deg? Jeg tilhører også Riga og hadde fryseforsøk av 2 blastoer med innsett 30 sept
Jeg håper alt er bra med deg og at reisen bærer frukter for deg

* 5 inseminasjonsforsøk Storkklinikk-11/12
- gravid på 3. forsøk, aborterte 1 dag etter positiv test
*2 icsi forsøk Fertilitetsklinikken - 13/14
*2 ivf forsøk med donor sæd Odense - 14
*Egg og sæd donasjon på AVA Riga - 6/15
- negativ resultat 6 eskimoer på frys
*Fryseforsøk med blastodyrking september- 15
Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Mo cuishle er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-10-2015, 18:27   #105
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Standard

Sitat:
Hei, Mo!

Gratulerer! Leste en annen tråd her. Håper det går bra for deg. Du var i Riga en mnd før meg i sommer, så jeg. Den første blodprøven min forrige tirsdag var positiv, men den andre viste nedgang med 1, fra 57 til 56. Ikke bra. Men tar en prøve til, bare for å være sikker. Satte inn to. Det er nok bare å prøve igjen. Da i januar, må ta en pause nå. Jeg er på IVF RIGA. Virker bra Ava Riga også. Kanskje du har noen tips. Men nå må jeg komme meg over dette først. Klem
Takk det er så trist å høre om deg. Vit at jeg føler med deg, men ikke gi opp ..... Se på meg
Ja du kan tro dette er uvirkelig! Jeg har det bra selv med mye rare smerter i magen. Blodprøven på mandag viste 308 og i morgen skal jeg ta en ny, så nå håper jeg på god stigning.
Ved begge forsøkene har jeg hatt akupunktur i forkant og etterkant av innsettet, ved det siste forsøket startet jeg opp med å utføre pusteteknikker( hadde en tendens til bare å puste til mellomgulvet) vet ikke om det var med på å få positivt resultat.... men verdt et forsøk. Følte at den siste behandlingen gjorde kroppen mer mottakelig.
Anbefaler deg også å tenke på å sette inn blastodyrkede egg.
Be også om at de forandrer på medisineringen din ved neste forsøk. Det er ikke noe vits å fortsette med det som ikke fungerer.
Sender deg en god klem og gode energier

Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Gammel 13-10-2015, 18:57   #106
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Gratulerer Mo cuishle
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-10-2015, 19:05   #107
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Standard

Fikk dyrket alle embryoene fram til blastocyststadiet før ferskforsøket. Har fått hjelp av akupunktør her i Norge, men kanskje en ide og ha det før og etter innsetting, ja. Og det med pusting er sikkert lurt. Hvor lærte du disse teknikkene? Sikkert lurt med nye medisiner, brukte utrogest og progynova her. Takk for tips! Lykke til i morgen!
Gammel 14-10-2015, 17:55   #108
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Standard

Sitat:
Fikk dyrket alle embryoene fram til blastocyststadiet før ferskforsøket. Har fått hjelp av akupunktør her i Norge, men kanskje en ide og ha det før og etter innsetting, ja. Og det med pusting er sikkert lurt. Hvor lærte du disse teknikkene? Sikkert lurt med nye medisiner, brukte utrogest og progynova her. Takk for tips! Lykke til i morgen!
Veggie
Takk for lykkeønskninger😍 pustingen jeg har brukt er litt Mindfullness og egen oppmerksomhet på pusten. Det er lurt å legge en tung bok helt nederst på magen for da blir oppmerksomheten din automatisk rettet mot målet! Vet jo ikke om det var det som gjorde utslaget, men det var det jeg gjorde anderledes denne gangen. Uansett hva du måtte gjøre så ønsker jeg deg all lykke til og håper det snart lykkes for deg

Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Gammel 15-10-2015, 08:57   #109
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Standard

Miraklenes tid et ennå ikke forbi. Hcg på 411 i dag, så glad jeg ikke ga opp etter nedslående nyheter forige uke.
Gammel 15-10-2015, 18:04   #110
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Standard

Sitat:
Miraklenes tid et ennå ikke forbi. Hcg på 411 i dag, så glad jeg ikke ga opp etter nedslående nyheter forige uke.

Veggie så fantastisk Dette var virkelig gode nyheter og du må jo være overlykkelig. Hold oss oppdatert og masse lykke til at Hcg fortsetter å stige

Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Svar

Bookmarks