Ønskebarn forum  
Gammel 26-04-2018, 12:39   #341
Tapas
Fersk på forum

Medlem siden: Sep 2017
Standard

Hei syktlangtnord

Håper virkelig det går bra mellom ultralyden i uke 7 og den neste i uke 12, og at ventetiden ikke blir alt for lang.
Hausken tilbød meg en ny ultralyd gratis i uke 9, så skal tilbake om 6 dager. Jeg føler meg veldig privilegert slik sett. Er fortsatt ikke kvalm slik jeg var sist, men litt mer trøtt og litt svimmel til tider, og innimellom angst for spontanabort eller annet skummelt. Tror jeg skal puste litt lettere fra uke 12.

Og godt å høre Me87 at Hausken tvillinger er de beste. Flott at du fikk dem😊 håper det går like godt for oss😊

Veldig hyggelig med Chat her inne. Vil gjerne høre hvordan det går videre med deg syklangtnord!
Tapas er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-04-2018, 18:41   #342
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tapas Vis innlegg
Hei syktlangtnord

Håper virkelig det går bra mellom ultralyden i uke 7 og den neste i uke 12, og at ventetiden ikke blir alt for lang.
Hausken tilbød meg en ny ultralyd gratis i uke 9, så skal tilbake om 6 dager. Jeg føler meg veldig privilegert slik sett. Er fortsatt ikke kvalm slik jeg var sist, men litt mer trøtt og litt svimmel til tider, og innimellom angst for spontanabort eller annet skummelt. Tror jeg skal puste litt lettere fra uke 12.

Og godt å høre Me87 at Hausken tvillinger er de beste. Flott at du fikk dem😊 håper det går like godt for oss😊

Veldig hyggelig med Chat her inne. Vil gjerne høre hvordan det går videre med deg syklangtnord!
Så deilig Jeg kunne jo bestilt privat om angsten ble for sterk, men har tenkt å se om jeg klarer å stå i det til uke 12. Kan bli veldig mange ting å gå rundt og være redd for...Så får vi se om jeg klarer det! Jeg er gravid så det holder, i alle fall. Det siste nå er at jeg velter ut av alle BH-er, så på lørdag må jeg prøve å få kjøpt en amme-BH inkognito (ikke så lett i en ganske liten by!). Masse lykke til på neste UL!
Gammel 27-04-2018, 08:09   #343
Tapas
Fersk på forum

Standard

Haha syktlangtnord

Amme- BH allerede. Kjenner meg igjen da magen er hoven/ oppblåst, slik at jeg har allerede bestilt mammaklær. Litt tidlig kanskje om graviditeten ikke skal vises for alle, men det trengs. Handle på nett om du ikke finner i butikk, og hold ut til uke 12😊
Gammel 02-05-2018, 10:33   #344
Tapas
Fersk på forum

Standard

To døde fostre.

I uke 7 banket to hjerter. Nå i uke 9 viste ultralyden to døde fostre der inne. De hadde vokst frem til nå, men nå var det altså ingen hjerterytme 😢😢😢 mulig jeg går for eggdonadjon i utlandet, da dette kan skyldes alder.
Gammel 02-05-2018, 12:10   #345
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Sted: Oslo
Standard

Åh nei, så trist. Føler med deg! Bedre lykke neste gang,Tapas.

To døde fostre.

I uke 7 banket to hjerter. Nå i uke 9 viste ultralyden to døde fostre der inne. De hadde vokst frem til nå, men nå var det altså ingen hjerterytme 😢😢😢 mulig jeg går for eggdonadjon i utlandet, da dette kan skyldes alder.[/QUOTE]

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-05-2018, 17:47   #346
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
To døde fostre.

I uke 7 banket to hjerter. Nå i uke 9 viste ultralyden to døde fostre der inne. De hadde vokst frem til nå, men nå var det altså ingen hjerterytme 😢😢😢 mulig jeg går for eggdonadjon i utlandet, da dette kan skyldes alder.
Så utrolig trist å lese
Ta vare på hverandre i sorgen
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-05-2018, 21:50   #347
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
To døde fostre.

Neeei, så fryktelig trist Jeg har ikke ord. Men ja, eggdonasjon er absolutt en mulighet. Da spiller alder overhodet ingen rolle! Ta vare og masse lykke til i tiden som kommer
Gammel 28-06-2018, 08:11   #348
Tapas
Fersk på forum

Standard Prøve på nytt?

Hei alle sammen

Jeg har vært utrolig lei meg etter at tvillingfostrene døde. Og dette var 2 mai. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente til etter sommerferien til hausken med å prøve på nytt. Klarer nesten ikke tenke på annet enn å erstatte de som døde. Samtidig er jeg livredd for at historien skal gjenta seg, med ny dyr og slitsom hormonkur med påfølgende graviditet og spomtanabort (Jeg er fortsatt 43 år). Har mest lyst å bare dra til utlandet å få satt inn donerte egg, men dette er ikke noe alternativ, da samboeren ønsker meg som biologisk mor, og han dessuten er lærer som vanskelig kan komme fra før å dra til utlandet.

Tror jeg kommer til å ta en runde til meg egguttak da Hausken var så positive. Men sørger og fortviler. Råd eller trøst mottas med takk!
Gammel 28-06-2018, 13:41   #349
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Hei alle sammen

Jeg har vært utrolig lei meg etter at tvillingfostrene døde. Og dette var 2 mai. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente til etter sommerferien til hausken med å prøve på nytt. Klarer nesten ikke tenke på annet enn å erstatte de som døde. Samtidig er jeg livredd for at historien skal gjenta seg, med ny dyr og slitsom hormonkur med påfølgende graviditet og spomtanabort (Jeg er fortsatt 43 år). Har mest lyst å bare dra til utlandet å få satt inn donerte egg, men dette er ikke noe alternativ, da samboeren ønsker meg som biologisk mor, og han dessuten er lærer som vanskelig kan komme fra før å dra til utlandet.

Tror jeg kommer til å ta en runde til meg egguttak da Hausken var så positive. Men sørger og fortviler. Råd eller trøst mottas med takk!
Det beste rådet jeg kan gi mot sorgen over barn man har mistet, er å bli gravid igjen så fort som mulig. Ellers er min erfaring at tiden bare leger nesten alle sår. Sorgen over barn forsvinner aldri helt; den blir bare mindre fremtredende med tiden.

Om mannen din insisterer på å bruke dine egg, men du er redd for å sette inn defekte embryoer, kan en kompromissløsning være å gjøre prøverørsforsøk med dine egg et sted utenlands der de også kan utføre pgs (kromosontesting) eller pgd (gentesting) før innsett. Kanskje dere rekker å gjøre det i skoleferien mens mannen din har fri? Ellers kan han ev. reise ned på forhånd og donere sæd Om kvaliteten er fin, går det fint med frossen sæd også, slik jeg har forstått det.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-06-2018, 14:41   #350
Trippi
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
D Ellers kan han ev. reise ned på forhånd og donere sæd Om kvaliteten er fin, går det fint med frossen sæd også, slik jeg har forstått det.
Ja, det kan være en fin mulighet om reising er vanskelig. Vi fikk tilbud om det i alle fall - og hos oss har mannen redusert kvalitet, så det trenger ikke være av ypperste kvalitet heller.

Selv om vi reiste til utlandet, trengte ikke mannen min ta særlig mye mer fri enn ellers. Men vi måtte reise til annen by da vi holdt på i Norge også - det er selvsagt annerledes om man har en klinikk i nærheten.

Vi prøvde også lenge med egne egg på nr. 2. Ble gravid flere ganger, men mistet tidlig. Kan selvsagt ikke vite 100 % om det skyldtes dårlige egg, dårlig sæd eller begge deler. Men legene ga oss betraktelig bedre odds med ED.

Men det er jo noe man må være enige om. Hvis mannen din i utgangspunktet ikke har lyst til ED, så blir de praktiske hindringene selvsagt også mer fremtredende. Krysser i alle fall fingrene for at dere finner ut av det, Tapas, og at dere kommer i mål med ønskebarnet.
Lykke til!

Mamma til et lite prøverørsmirakel født 2014

Sist endret av Trippi : 28-06-2018 kl 14:45
Trippi er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder