Ønskebarn forum  
Gammel 02-07-2013, 16:59   #401
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Papilusion Vis innlegg
Har utrolig nok klart å roe meg med tanke på barn akkurat nå. Jeg har lagt fra meg tanken om at jeg skal være ferdig før jeg er 30. Kan ikke sette noen tidsfrist når man sliter. Vi har tid ennå. Håper vi får EN selv, for det ønsker kjæresten min mest av alt. Biologiske barn. Kommer antagelig til å sette strek for prøverørsforsøk om vi er så heldige å få en på denne måten, så får jeg mase om adopsjon av resten.

Menmen, så får vi se hvordan morgendagen blir. Rolig i dag... Kaos i morgen igjen? Prøver å ta en dag av gangen å nyte livet litt. Har satt det på vent et halvt år ca. Det er ikke bra for psyken altså...
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-07-2013, 19:31   #402
Arwen79
Stadig innom

Arwen79 sin avatar

Medlem siden: Sep 2012
Sted: Telemark
Standard

Da ser det ut til at dette frysforsøket blir avbrutt... ikke positiv på EL idag heller, og det var siste sjanse om jeg skulle rekke innsett før ferien.

Jeg har veldig lange og varierende sykluser, som regel er de på 34 dager, men det varier som sagt.

Jeg får nyte ferien og kose meg i juli, så er det jo ikke så lenge til slutten av august og håper å få til et forsøk i månedsskiftet august/september. Lykke til til alle rugere og gratulerer så mye til de som tester positivt.

Etter 2 ICSI og 3 FER + en del avbrutte forsøk lyktes vi endelig på 3. FER - positiv test 28/11 fikk se et på UL 20/12
Venter ei med TD 5/8-14. Lilletulla ble født 13.08.14.

Søskenforsøk 2017/2018

1. ICSI august/september-17: avbrutt etter 12. sprøytedag grunnet dårlig follikkel-respons

2. ICSI januar/februar-18: overstimulert, fikk satt inn kun 1 fryseegg i juni, negativ test

3. ICSI oktober/november-18: Alvorlig OHSS, sykehusinnlagt med dren og tapping av ascites, MEN - gravid!

Lillesøster ble født 17.07.19. Familien er komplett!
Arwen79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-07-2013, 19:40   #403
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Arwen79 Vis innlegg
Da ser det ut til at dette frysforsøket blir avbrutt... ikke positiv på EL idag heller, og det var siste sjanse om jeg skulle rekke innsett før ferien.

Jeg har veldig lange og varierende sykluser, som regel er de på 34 dager, men det varier som sagt.

Jeg får nyte ferien og kose meg i juli, så er det jo ikke så lenge til slutten av august og håper å få til et forsøk i månedsskiftet august/september. Lykke til til alle rugere og gratulerer så mye til de som tester positivt.

Det var synd. Lykke til i august/september
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Gammel 02-07-2013, 21:46   #404
MariHøna
Stadig innom

Sted: Møre og Romsdal
Standard

Sitat:

Æsjåusj - så trasig! Du får kose deg i sommer og starte på ny frisk til høsten Jeg skal ruge noen dager til, skal teste til helga så får vi se. Har ikke stor tro på at det går veien, men mirakler kan skje...
2012 - ED fersk, 1 mikro, først svak pos., så neg./tidlig sa
2013 - ED frys, 2 mikroer, SA. uke 6
2013 - ED frys, 2 mikroer, negativt
2014 - planlagt forsøk i juni avbrutt pga sykdom
2015-16 - ED frys avbrutt/utsatt pga alvorlig sykdom i familien
2017 - siste forsøk planlegges, vurderer EA i stedet for ED
2017-18: så ble jeg sykmeldt pga stress og alt ble lagt på is. Vi går nok videre uten barn
MariHøna er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-07-2013, 07:25   #405
Lullaby
Stadig innom

Medlem siden: May 2013
Sted: Tromsø
Standard

Sitat:

Så dumt at du ikke rakk det. Kos deg i ferien og lykke til i aug/sept.
Lullaby er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-07-2013, 07:45   #406
Lullaby
Stadig innom

Medlem siden: May 2013
Sted: Tromsø
Standard

I dag er jeg på rugedag 10 og det er 15 dager siden el.sprøyta ble satt. Dristet meg til å teste i morges og den ble positiv! Tør ikke senke skuldrene likevel i fare for at det skal endre seg. Er jo tross alt første forsøk og jeg er redd for å ha for store forhåpninger, men so far so good. . Blodprøve på dag 17 så håper den viser at gullegget fortsetter å klore seg fast.
Lullaby er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-07-2013, 09:18   #407
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Standard

Grattis Lullaby!
Gammel 03-07-2013, 09:19   #408
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Standard

Uttak overstått og dette gjør jeg aldri igjen.

Helt ekstreme smerter
Gammel 03-07-2013, 09:34   #409
RuskeSara
Nykommer

Medlem siden: Mar 2013
Sted: Vestfold
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Me87 Vis innlegg
Uttak overstått og dette gjør jeg aldri igjen.

Helt ekstreme smerter
SJÆL!!! Ville ikke si det i går siden jeg visste du skulle i dag! På ene siden kjente jeg nesten ikke noe og på den andre var det driiit vondt. Skvisa hånda til kjæresten, tårene trillet og svetten pipla, og tenkte dette må jeg bare gjennom ellers blir det ikke barn. Og jeg har jo faktisk tenkt til å føde etterhvert, men fader assa.... Ikke spes gira på det der igjen! Kan trøste deg med at jeg har det mye bedre i dag!

Grattis Lullaby Det er jo helt fantastisk!
RuskeSara er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-07-2013, 09:47   #410
MariHøna
Stadig innom

Sted: Møre og Romsdal
Standard

I dag testa jeg blendahvitt igjen...og ble så lei meg. Ikke en bitteliten skyggestrek en gang...Blodprøve i morra, dag 11. Satte inn blastocyster da, så det er vel derfor de setter testdato såpass tidlig. Har ikke store forhåpninger, har liksom kjent det på meg siden helgen at det ikke går veien
2012 - ED fersk, 1 mikro, først svak pos., så neg./tidlig sa
2013 - ED frys, 2 mikroer, SA. uke 6
2013 - ED frys, 2 mikroer, negativt
2014 - planlagt forsøk i juni avbrutt pga sykdom
2015-16 - ED frys avbrutt/utsatt pga alvorlig sykdom i familien
2017 - siste forsøk planlegges, vurderer EA i stedet for ED
2017-18: så ble jeg sykmeldt pga stress og alt ble lagt på is. Vi går nok videre uten barn
MariHøna er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder