Ønskebarn forum  
Gammel 04-07-2013, 19:27   #31
KSV
Stamgjest

Medlem siden: Jul 2009
Standard

Ja da var vi i gang igjen her med siste offentlige runde i søskenjakta.
Har begynt på aku og tok første time mandag og ny time over helga.. Var så avslappende og deilig at jeg sloknet på benken. Gleder meg over å endelig være i gang igjen og helt ok å kjenne hormonhodepina kommer snikende..
Nå er jeg så vant med den etter alle rundene
Gammel 05-07-2013, 09:00   #32
lille_meg79
Stadig innom

lille_meg79 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Standard

Så flott at du også er i gang, KSV! Har du sprayet lenge? Jeg startet mandag, og begynner å merke mindre energi allerede. Det er ikke avklart når jeg skal starte med sprøyter, men gleder meg allerede. Det er rene dopet for meg, og energien kommer tilbake i løpet av et par dager

Nå drømmer vi om søsken...
Positiv test i mai 2014 etter flere forsøk, en liten spire med termin på nyåret 2015
lille_meg79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-07-2013, 10:40   #33
KSV
Stamgjest

Medlem siden: Jul 2009
Standard

Jeg begynte 3.juli så er ikke mange dagene siden start...
Gammel 08-07-2013, 11:44   #34
lille_meg79
Stadig innom

lille_meg79 sin avatar

Standard

En uke på spray gjennmført… Sliiiiten! Kontroll i morgen, håper jeg får begynne på sprøyter snart, slik at vi liksom er ordentlig i gang. Spennende tider!
Nyt sommer og sol, vakre damer!

Positiv test i mai 2014 etter flere forsøk, en liten spire med termin på nyåret 2015
Gammel 11-07-2013, 16:11   #35
Fido
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2012
Standard

Nå har jeg fått dato til spraystart.. 31 juli
Medisinene er hentet så nå er det bare å vente

Ha en fin dag dere fantastiske jenter
2 forsøk des 2013
Fido er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-07-2013, 16:22   #36
Lilleulv
Stamgjest

Lilleulv sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Kristiansand
Standard

Gøy å lese at noen er i gang. Jeg setter i gang på neste mens. ca.3 uker til.. kjenner jeg gruer meg til ALT som skal gjøres atter engang!
Måtte august være vår måned!
Lilleulv er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-07-2013, 21:41   #37
Cathy
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2012
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av lille_meg79 Vis innlegg
Tredje dag med spray! So far so good...

Cathy - ser at du også har lav amh. Dette har jeg aldri målt ved tidligere forsøk, men det ble gjort ved oppstart denne gangen. Jeg fikk også verdien 2, som deg. Skjønner at dette er lavt, og foreløpig har de bare godkjent at jeg skal få ett forsøk denne gangen. Har ikke snakket med klinikken om dette, og vet lite om hva det betyr. Kanskje du som er i samme situasjon (eller noen andre som har peiling) kan forklare meg litt hva dette betyr? Ut i fra det jeg har googlet meg til betyr det at jeg kanskje ikke vil få ut så mange egg. Synes for så vidt det er litt rart at dette aldri har vært et tema tidligere, da vi var gjennom mye før vi fikk jenta vår etter vellykket forsøk i 2012. Uansett - blir glad hvis noen kan forklare meg litt!

Flere som er i gang med spray, som meg?

Hei lille_meg79! Ja, min amh er veldig lav. 2 picomol er visst under grensen for fertilitet, og betyr visst egentlig overgangsalder - etter det jeg har forstått.. MEN: det er visst lite forskning som støtter dette, og mange får barn selv med så lav amh-verdi. Jeg har ingen andre symptomer på overgangsalder, og er 34 år - så de mener jeg fremdeles har sjangser (men de er ikke så villige til å behandle slike som oss i det offentlige). Vi ble ikke anbefalt flere forsøk etter vårt 2. forsøk som ble avbrutt, men siden vi ønsket det så sterkt så fikk vi 1 sjangse til - da overrasket vi oss selv og sykehuset med 4 flotte egg, og vi holder fremdeles på med forsøk der. Men vi er ikke blitt gravide da..
Amh-verdien sier noe om hvor mange egg man har igjen, men den sier ikke noe om kvaliteten på eggene. Og det er jo bare 1 godt egg som skal til! Legene jeg har vært borti er uenige om årsaken til den lave amh-verdien. Noen mener den er et resultat av enometriose, andre mener den er medfødt.. Så jeg vet ikke, det bare er sånn..

8 forsøk: hvorav 4 negative, 2 avbrutte, 1. frys og 1 tidlig SA
9. forsøk Maigaard 2015: positiv test!
Endelig mamma!

http://barneonsket.blogspot.no/
Cathy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-07-2013, 09:16   #38
lille_meg79
Stadig innom

lille_meg79 sin avatar

Standard

Spennende at det er flere som er i startgropa nå! Jeg begynner med første sprøyte nå til fredag, og skal i første omgang gå i en uke før kontroll. Tipper på uttak en av dagene i månedsskiftet juli/august. Egentlig en fin tid for den slags – roligere på jobb med mange på ferie og mer mulighet for å ta det litt rolig enn til vanlig. Og det er ikke så dumt, man er jo litt i en boble og har tankene andre steder når man er midt oppe i dette.

Tusen takk for svar ang. amh, Cathy! Vi har samme nivå og samme alder vi da Jeg har heller ingen andre symptomer på tidlig overgangsalder – regelmessig mens og alt det der. Jeg har jo vært gjennom mange forsøk tidligere (vår nydelige datter kom etter forsøk nr 7), og da var det ikke noe snakk om dette. Har aldri hatt problemer med å få ut egg – rekorden er på 13 og den minste fangsten på 5. Altså ikke kjempemange, men kvaliteten har alltid vært bra. Og det er jo det viktigste, som du sier. Er dere fortsatt i offentlige forsøk? Starter opp med høy dose på sprøytene, for å kompensere for dette amh-nivået. Håper inderlig at det gir flotte egg, og at det ene gull-egget er der!

Gammel 15-07-2013, 13:08   #39
Amilia82
Stadig innom

Amilia82 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lovise83 Vis innlegg
Ser ut som jeg må forlate dere! Ble plutselig gravid på egenhånd! er overlykkelig! Lykke til videre til dere alle! stå på! Er tydligvis mulig å bli gravid mellom forsøk også!
Gratulerer!!!!
Amilia82 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-07-2013, 18:51   #40
Heliks
Stadig innom

Heliks sin avatar

Medlem siden: May 2013
Standard

Jeg er godt i gang med sprayingen og begynner stikking om en uke. Har de siste dagene hatt en forferdelig hodepine i tillegg til økende hetetokter, så jeg gleder meg til å begynne på sprøyter snart! Skal på første kontroll 2. aug. for å planlegge når egguttak blir. Er glad jeg har ferie og det er sommer dette forsøket, det gjør ting litt lettere. Begynner å bli utrolig spent Håper det går denne gangen! Lykke til dere andre som tilhører august- klubben!
En nydelig ble født april 2014.
Leker med tanken på søskenforsøk
Heliks er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder