Ønskebarn forum  
Gammel 18-07-2013, 20:10   #41
Trippi
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Standard

Så spennende at flere er så godt i gang! Lykke til både med spraying, stikking og kontroller!

Her blir det nok en travel innspurt den siste uken før ferien ... så blir det å roe helt ned noen dager, før sprayregime starter i slutten av mnd. Kan bli litt å holde styr på med alle disse faste klokkeslettene, så godt vi har ferie og ikke så mye annet vi trenger å tenke på. Er passe distre i utgangspunktet begge to
Trippi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-07-2013, 11:35   #42
lille_meg79
Stadig innom

lille_meg79 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Standard

Nå nærmer det seg første sprøyte på meg, hurra! Første sprøyte i kveld. Gleder meg til å komme ordentlig i gang. Er litt spent på hvordan det blir å stikke igjen, men det går sikkert bra. Jeg har aldri klart å gjøre det selv, så mannen må til pers som sykepleier. Det bare føles fullstendig feil å skulle stikke seg selv i magen, så det fikser jeg ikke. Har prøvd flere ganger, klarte det vel en gang, og siden har mannen gjort det. Jeg hadde gjort meg skikkelig dårlig som sprøytenarkoman, for å si det sånn, hehe
Helt enig med Trippi og Heliks – godt at det er sommer og ferietid slik at det er litt roligere når man holder på med dette. Jeg er ferdig med ferie og jobber, men er så lite folk på jobb at det er rolige omgivelser, selv om det er en del å gjøre. Jeg får litt nok av folk jeg når jeg er midt oppi dette, bli litt enstøing og asosial. Har liksom nok med meg selv. Så det passer meg midt i blinken!
God helg, nyt sola kjære august-venner!

Nå drømmer vi om søsken...
Positiv test i mai 2014 etter flere forsøk, en liten spire med termin på nyåret 2015
lille_meg79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-07-2013, 11:37   #43
lille_meg79
Stadig innom

lille_meg79 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Trippi Vis innlegg
...Kan bli litt å holde styr på med alle disse faste klokkeslettene, så godt vi har ferie og ikke så mye annet vi trenger å tenke på. Er passe distre i utgangspunktet begge to
Et hett tips - alarm på telefonen
Jeg har satt på alarm for påminnelse på alle spray- og sprøytetider, så telefonen piper i hytt og pine. Men ellers hadde jeg garantert glemt det innimellom!

Positiv test i mai 2014 etter flere forsøk, en liten spire med termin på nyåret 2015
Gammel 19-07-2013, 12:46   #44
Heliks
Stadig innom

Heliks sin avatar

Medlem siden: May 2013
Standard

Reagerer dere andre mye på sprayen? Jeg har brukt Suprecur siden 7.7. og de siste dagene har jeg ligget rett ut, er kjempeslapp og har konstant hodepine. Sover i tillegg dårlig om natta, siden jeg våkner av hetetokter (enda jeg ligger med gjennomtrekk og en vifte på hver side av senga - blitt skikkelig forkjøla, men verre å være glovarm). Brukte ikke spray så lenge forrige forsøk, da brukte jeg den bare 2 uker før jeg begynte å stikke, men det har kanskje noe å gjøre med ferieavvikling på RH? Har i alle fall flere bivirkninger av sprayen denne gang enn forrige. Må si jeg har en vanvittig respekt for de som går igjennom dette her utallige ganger! Jeg hadde et halvt års pause etter forrige forsøk, og det følte jeg at jeg trengte for at kroppen skulle få hente seg inn igjen. I kveld skal mannen min og jeg besøke bestemoren min som har blitt veldig dårlig, og jeg kjenner at jeg må ta meg skikkelig sammen for å orke (hun vet forresten ingenting om at vi holder på med IVF). Har heldigvis en veldig snill mann som varter opp og passer på. Vet ikke hva jeg skulle gjort i denne situasjonen hvis han ikke var så forståelsesfull! Fikk varme kanelboller kl. 22 i går kveld fordi han syntes så synd på meg
En nydelig ble født april 2014.
Leker med tanken på søskenforsøk
Heliks er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-07-2013, 13:17   #45
lille_meg79
Stadig innom

lille_meg79 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Heliks Vis innlegg
Reagerer dere andre mye på sprayen? Jeg har brukt Suprecur siden 7.7. og de siste dagene har jeg ligget rett ut, er kjempeslapp og har konstant hodepine. Sover i tillegg dårlig om natta, siden jeg våkner av hetetokter (enda jeg ligger med gjennomtrekk og en vifte på hver side av senga - blitt skikkelig forkjøla, men verre å være glovarm). Brukte ikke spray så lenge forrige forsøk, da brukte jeg den bare 2 uker før jeg begynte å stikke, men det har kanskje noe å gjøre med ferieavvikling på RH? Har i alle fall flere bivirkninger av sprayen denne gang enn forrige. Må si jeg har en vanvittig respekt for de som går igjennom dette her utallige ganger! Jeg hadde et halvt års pause etter forrige forsøk, og det følte jeg at jeg trengte for at kroppen skulle få hente seg inn igjen. I kveld skal mannen min og jeg besøke bestemoren min som har blitt veldig dårlig, og jeg kjenner at jeg må ta meg skikkelig sammen for å orke (hun vet forresten ingenting om at vi holder på med IVF). Har heldigvis en veldig snill mann som varter opp og passer på. Vet ikke hva jeg skulle gjort i denne situasjonen hvis han ikke var så forståelsesfull! Fikk varme kanelboller kl. 22 i går kveld fordi han syntes så synd på meg
Det har variert en del hvor slitsomt jeg har syntes det har vært med sprayen. Jeg har vært gjennom 7 forsøk tidligere, og i noen av dem har jeg til og med blitt sykemeldt noen dager mens jeg holdt på med spray. Har brukt det i alt fra to til fire uker tidligere. Denne gangen har jeg sprayet fra 1/7, og setter første sprøyte i kveld. Det har gått overraskende bra denne gangen, men jeg tror det har vært avgjørende at det er sommer og litt roligere dager. Vondt i hodet og trøtt hele tiden, ellers ok. Bare ta hensyn til deg selv! Helt normalt og greit hvis du må ligge rett ut. Så snill mann du har, det hjelper! Og husk at når du begynner på sprøyter blir det bedre. Det pleier det i alle fall å bli for meg! Merker bedring allerede etter et par dager. Og lykkes man er det så verdt det, alt dette vi går gjennom! Vi fikk en nydelig datter etter over fem års prøving, ex.u, ma og 7 forsøk, og alt var verdt det!! Stå på

Gammel 19-07-2013, 13:25   #46
Heliks
Stadig innom

Heliks sin avatar

Standard

Takk for oppmuntrende svar Jeg trengte det litt! Og så fantastisk at du lyktes etter alle de forsøkene! Hjelper meg å holde motivasjonen oppe. Lykke til med sprøytestart, det blir spennende! Alt gikk jo etter boka sist, men jeg fikk dessverre ingen på frys og testen var negativ. Er fryktelig spent på hvordan det går denne gangen. Skal ha litt høyere dose Gonal- F denne gangen. Brukte 125 sist og skal bruke 187,5 nå. Sist fikk de ut 8 egg og 4 ble befruktet, men alle delte seg bare 2 ganger. Lurer fælt på hvorfor det egentlig.... Det er vel mest optimalt at de i alle fall har delt seg 4 ganger før innsett? Har du noen erfaringer med dette? Blir mange spørsmål her nå, men er interessant å høre hvordan andres forsøk har gått.
Gammel 22-07-2013, 09:51   #47
lille_meg79
Stadig innom

lille_meg79 sin avatar

Standard

Da er vi skikkelig i gang! Tredje sprøyta ble satt i går. Skal til kontroll på fredag, også blir det nok uttak neste uke. Spennende tider! Har store doser denne gangen – 375 hver dag, gonal-f. Får håpe det gjør susen!

Heliks – det er varierer litt hvor mye eggene har delt seg før innsetting. Mener at mine har vært fra 4 til 8 celler tidligere (altså delt seg 2-3 ganger, blir det ikke det da?). De pleier også å være opptatt av om eggene er veldig fragmentert, eller om det er klare “vegger”/kant, eller hva man skal kalle det. Tror de har en skala som de vurderer kvaliteten ut i fra. Men det trenger ikke være toppscore for å lykkes, det har blitt barn av mange ulike typer egg, sier de. Jeg har nemlig spurt litt om dette jeg og. Jeg har forresten aldri fått noen på frys etter alle mine forsøk, så det er ikke unormalt. Jeg har aldri fått ut veldig mange egg, og kvaliteten har variert veldig. Tror ikke de fryser ned med mindre det er veldig bra kvalitet, det er mange som ikke klarer opptiningen også.

Er ellers formen bedre? Det hjelper ofte med en rolig helg, hvis man får til det. Selv har vi slappet av i sola, badet og kost oss. Formen er bedre og hodepinen nesten borte nå etter sprøytestart. Fortsatt litt uvirkelig at vi er tilbake i dette gamet, prøver egentlig å ikke ha fokus på det… Bare la det skje litt sånn i bakgrunnen, på en måte… Funker sånn medium, hehe

Gammel 22-07-2013, 20:36   #48
kanskje
Husvarm

kanskje sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Standard Jakten på søsken forsetter....

Melder meg inn her.. Etter å ha vært innmeldt i både mai og juni/juli- klubben. Hadde et mislykket forsøk i begynnelsen av juni der jeg fikk EL selv om jeg tok progynova, og hadde en stor follikkel på ene eggstokken. Forsøket ble dermed avbrutt..

Så kom neste syklus AKKURAT i konflikt med Hauskens ferie, og dermed ender vi opp med forsøk i august slik det ser ut for nå. Venter mens i løpet av uken/neste uke, har regner meg frem til innsett rundt 8. august hvis syklusen er venn med meg.

Denne gangen har jeg fått et annet regime med et medikament som heter femar (egentlig brystkreftmedisin?). Noen med erfaring? Skal visst gjør meg mindre dårlig ettersom progynovaen ga meg dårlig humør, oppkast/kvalme, dundrende migrene og attpåtil en dum eggløsning som ødla forsøket Femar skal visst brukes som supplement til en "naturlig" syklus for å fremme min egen eggløsning ettersom jeg har skjønt? så skal jeg visst ta en EL-sprøyte.

Har egentlig vært deilig å ha tankene bort fra forsøk i sommer, bare nyte et glass vin og leve "som vanlig". Men kjenner jeg gruer meg fæælt til å sette i gang.. Selv om jeg håper ting vil gå bra

Ser det er mange som sprayer i augustklubben.. Huff, høres ikke godt ut den sprayinga! Har selv aldri gjort det, kun kort regime.. men overgangsalderplager virker ikke særlig forlokkende...

Ellers håper jeg alle har en fin sommer og at vi lykkes alle som en i denne klubben
Søskenfrys september 2013 - kjemisk gravid
Positivt ICSI søskenforsøk januar 2014! Fikk se et bankende på UL 03.03.14 og 10.03.14. Påvist MA i uke 11
Søskenforsøk ICSI i juni 2014 hos Hausken ga oss en liten lillesøster 21.2.15

September 2018: positiv graviditetstest, gravid naturlig. Endte med MA i uke 11
kanskje er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-07-2013, 08:24   #49
Heliks
Stadig innom

Heliks sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av lille_meg79 Vis innlegg
Da er vi skikkelig i gang! Tredje sprøyta ble satt i går. Skal til kontroll på fredag, også blir det nok uttak neste uke. Spennende tider! Har store doser denne gangen – 375 hver dag, gonal-f. Får håpe det gjør susen!

Heliks – det er varierer litt hvor mye eggene har delt seg før innsetting. Mener at mine har vært fra 4 til 8 celler tidligere (altså delt seg 2-3 ganger, blir det ikke det da?). De pleier også å være opptatt av om eggene er veldig fragmentert, eller om det er klare “vegger”/kant, eller hva man skal kalle det. Tror de har en skala som de vurderer kvaliteten ut i fra. Men det trenger ikke være toppscore for å lykkes, det har blitt barn av mange ulike typer egg, sier de. Jeg har nemlig spurt litt om dette jeg og. Jeg har forresten aldri fått noen på frys etter alle mine forsøk, så det er ikke unormalt. Jeg har aldri fått ut veldig mange egg, og kvaliteten har variert veldig. Tror ikke de fryser ned med mindre det er veldig bra kvalitet, det er mange som ikke klarer opptiningen også.

Er ellers formen bedre? Det hjelper ofte med en rolig helg, hvis man får til det. Selv har vi slappet av i sola, badet og kost oss. Formen er bedre og hodepinen nesten borte nå etter sprøytestart. Fortsatt litt uvirkelig at vi er tilbake i dette gamet, prøver egentlig å ikke ha fokus på det… Bare la det skje litt sånn i bakgrunnen, på en måte… Funker sånn medium, hehe

Hei lille_meg79.
Takk for svar! Spennende å høre det du forteller om egg og kvalitet, jeg skal jammen meg spørre mer neste gang jeg er der. Sist var jeg så opptatt av selve innsettingen, at jeg ikke tenkte på å spørre om det akkurat da. Formen er den samme, men hjelper på med late sommerdager og mye is har jeg funnet ut Er veldig glad mannen min også har ferie nå, og at vi har tatt en rolig Oslo- sommer i stedenfor å reise noe sted. Håper det går bra med deg også? Kjenner du det "skjer" noe i magen nå etter noen dager på sprøyter? Kjenner jeg blir spent på dine vegne også jeg
Gammel 23-07-2013, 08:27   #50
Heliks
Stadig innom

Heliks sin avatar

Standard

Kanskje:
Har dessverre ingen erfaring med dette, men ville bare ønske deg lykke til!
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder