Ønskebarn forum  
Gammel 10-09-2014, 20:41   #1
MariHøna
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Møre og Romsdal
Standard Prøve igjen eller ?

Da er sommeren over og jeg har begynt å tenke på om jeg skal prøve en gang til. Om jeg orker.... Jeg tok en pause fra all prøving etter SAer/neg. forsøk i 2012-2013, men skulle i gang i juni i år. Men så fikk jeg halsbetennelse, så nyrebekkenbetennelse rundt påske og var nede for telling 5-6 uker. Forsøk avbrutt. Vi har hatt en fantastisk sommer, har nettopp gifta oss og livet er egentlig supert MEN: kjenner at jeg blir litt nedfor og nervøs bare ved å begynne å tenke på å starte opp prosessen igjen...Huffameg Det har vært så mye, er blitt 45 også. Skal jeg gi meg? Mannen støtter viss jeg orker og vi har til mikroer på frys - som kanskje er gullet vårt. Noen gode råd - skjønne damer?
2012 - ED fersk, 1 mikro, først svak pos., så neg./tidlig sa
2013 - ED frys, 2 mikroer, SA. uke 6
2013 - ED frys, 2 mikroer, negativt
2014 - planlagt forsøk i juni avbrutt pga sykdom
2015-16 - ED frys avbrutt/utsatt pga alvorlig sykdom i familien
2017 - siste forsøk planlegges, vurderer EA i stedet for ED
2017-18: så ble jeg sykmeldt pga stress og alt ble lagt på is. Vi går nok videre uten barn
MariHøna er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-09-2014, 08:33   #2
dansejenta
Sikter mot toppen

dansejenta sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Bodø
Standard

Gratulerer så masse som nygifte

Dette er det jo kun dere som kan bestemme, hva dere orker. Men hvis jeg skjønte det riktig, at dere har noen fryseegg liggende, ville jeg gått for forsøk! Tror det blir mye hva om om de ikke blir brukt.. Men min personlige mening, deres beslutning!

Lykke til
Gammel 11-09-2014, 08:46   #3
ninris
Husvarm

ninris sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av MariHøna Vis innlegg
Da er sommeren over og jeg har begynt å tenke på om jeg skal prøve en gang til. Om jeg orker.... Jeg tok en pause fra all prøving etter SAer/neg. forsøk i 2012-2013, men skulle i gang i juni i år. Men så fikk jeg halsbetennelse, så nyrebekkenbetennelse rundt påske og var nede for telling 5-6 uker. Forsøk avbrutt. Vi har hatt en fantastisk sommer, har nettopp gifta oss og livet er egentlig supert MEN: kjenner at jeg blir litt nedfor og nervøs bare ved å begynne å tenke på å starte opp prosessen igjen...Huffameg Det har vært så mye, er blitt 45 også. Skal jeg gi meg? Mannen støtter viss jeg orker og vi har til mikroer på frys - som kanskje er gullet vårt. Noen gode råd - skjønne damer?
gratulerer med giftermålet så deilig sommer dere har hatt da sol, varme og nygift Enig med dansejenta..jeg hadde også sittet med tankene hva hvis gullet lå der og vi ikke brukte det?

men nå skal det sies att jeg har ikke hatt en kronglete vei som deg, kan egentlig ikke hva sette meg inn i hva du har vært igjenom
Uansett lykketil med valget
ninris er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-10-2015, 17:08   #4
sherider
Husvarm

sherider sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Standard

Sitat:
Hei Marihøna 😊
Gratulerer så mye som nygifte 😊
Mitt råd er å ikke gi opp 😊
Selv tenker jeg å prøve helt til det ikke går ann for meg å prøve lengre
Men jeg forstår tankene dine
Jeg har selv tenkt slik mange ganger
Men da tenker jeg også det at hvis jeg ikke fortsetter å prøve så vil jeg kanskje angre når jeg blir gammel
Selv om jeg aldri blir gravid, så ønsker jeg å kunne tenke tilbake å si til meg selv at jeg prøvde ihvertfall alt jeg kunne 😊
Er du ruger nå ? 😊
Masse lykke til til deg 😊😊
Hjemmelaget spire.. MA ca uke 8..
6. Fryseforsøk endte i SA uke 6 April 2016
7. Fryseforsøk September 2016 Avlyst grunnet at eggene ikke klarte å overleve opptining

Sist endret av sherider : 19-10-2015 kl 17:53
sherider er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-10-2015, 17:31   #5
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Sted: Fredrikstad
Standard

Sitat:
Gratulerer så mye som nygifte
Mitt råd til deg er å fortsette! Ikke gi opp! Dere har egg på frys og bruk de. Du er 45, men jeg er sikker på at du er "Fortyfive and fabulous" så kjør på!
Jeg har alltid tenkt at jeg skal gjøre alt som er i min makt til å lykkes og ikke angre på at jeg ikke ga alt!
Jeg håper du finner ut av det og jeg ønsker deg all hell og lykke til....uansett hva du velger å gjøre

* 5 inseminasjonsforsøk Storkklinikk-11/12
- gravid på 3. forsøk, aborterte 1 dag etter positiv test
*2 icsi forsøk Fertilitetsklinikken - 13/14
*2 ivf forsøk med donor sæd Odense - 14
*Egg og sæd donasjon på AVA Riga - 6/15
- negativ resultat 6 eskimoer på frys
*Fryseforsøk med blastodyrking september- 15
Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Mo cuishle er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-10-2015, 19:04   #6
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Jeg hadde ikke gitt meg om jeg var deg Marihøne. Oddsene for å lykkes øker for hvert forsøk.

Og som det sies over her. Det er bedre å vite at du har gjort det du kunne for å oppleve å få den familien du ønsker deg.

Jeg var 40 år barnløs og singel men gav aldri opp drømmen om min egen lille familie...Jeg er akkurat fylt 44 og har en nydelig mann og en herlig skjønn jente på 15 mnd som vi fikk med hjelp fra Serum ivf i Aten.

Sender det mange gode ønsker og varme tanker Marihøne. Dubhar ingenting å tape tenker jeg ;-)
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-10-2015, 10:16   #7
morbær
Nykommer

Medlem siden: Oct 2013
Standard

Sitat:
Først: gratulerer med giftemål

Skjønner godt at du er sliten etter prøving med medisiner, usikkerhet, osv... tror allikevel jeg personlig hadde prøvd videre så lenge dere har noen på frys, men er jo vanskelig å sette seg inn i andres situasjon...
Ang. alder: jeg var nesten 46 da vi fikk satt inn vårt gullegg i Åbo i mars, innrømmer at jeg veldig sjelden tenker på det...

Dette var ikke akkurat noe råd, men... Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for
morbær er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Søkeord
Ingen

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
You may post new threads
You may post replies
Du kan ikke legge til vedlegg
Du kan ikke endre innleggene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Skift forum

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 07:32.

Sentralstyret

Leder:
Lise B. Jakobsen,

Nestleder:
Monica Sandor,

Styresekretær:
Siri Mølmen Sellevik,

Webmaster:
Hans Petter Myrlie-Bjørn,

Styremedlemmer:
Katrine H. Haarberg,
Karen-Mette Myrlie-Bjørn,
Jeanne Gregertsen

Daglig leder:
Randi Ramnefjell

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.