Ønskebarn forum  
Gammel 30-06-2014, 11:31   #11
Mathias
Fersk på forum

Medlem siden: Jun 2014
Standard Litt mindre frustreret infertil mann

Takk! Ja vi jobber i alle tilfelle mot at bli klar til full åpenhet overfor barnet, men skjønner at ikke alle ønsker dette. Skjønner det ganske godt. Det kan jo også være at dere finner ut senere at dere vil fortelle barnet at det er donorbarn. Det viktigste er vel at man gjør det man tror er best for barnet på lang sikt

Hadde en ganske tøff uke siste uke og synes jeg så barn, gravide og lykkelige familier over alt. Var veldig lei - ja vi var begge ganske leie. Meket veldig på denne tomhetsfølelsen som kommer når meningen og målet forsvinder. Det føltes som resten av livet skulle være en evig grå mandag. Jeg har også brukt en masse tid på at finne negativ informasjon om donorer fordi jeg var sint. Var heldigvis vanskelig at finne og selv når jeg aktivt lete etter negative ting på engelsk var det mye mer positivt. Sorry donorer - jeg har stor respekt for dere.

Det er jo egentlig underlig man skal gjennom alle disse følelser når resultatet i siste ende sikker blir like bra som et vanlig unnfanget barn. Man kommer sikkert til at have samme hverdag og det fyller sikkert 0% når man smører nistepakke tirsdag morgen. Alle siger jo at det blir bra og fornuften siger det også. Og så tenker jeg ofte at det er ganske vanlig ikke at kunne få barn og forstår ikke hvorfor jeg sutrer og er såpass berørt av det. Mange mennesker har vært det før meg/os. Det virker bare som man må gjennom disse følelser hva enten man vil det eller ikke. Det er så basal en ting som ikke er styret av fornuft. Det er sikkert riktig som du siger Mikael: Det er en prosess man må igjennom, en vond prosess. Men man kommer sterkere ut av den. Og da man sitter igjen med er bare glede. Satser på det

Takk for svar alle sammen - hjelper masse og lykke til til dere også
Mathias er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-06-2014, 15:13   #12
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Ja jeg skjønner godt frustrasjonen Mathias. Og er enig med andre her inne. Det er en prosess man bare må gå gjennom. I fjor på denne tiden var både jeg og den skjønne mannen min langt langt nede. Vi fikk vite i juni i fjor sommer at forsøket på å bli foreldre hadde misslykdes. Vi måtte i tillegg til utlandet for å få hjelp og hadde brukt veldig mye penger på dette. Og vi har helt vanlige butikkjobber - altså sitter vi ikke med veldig høye månedslønner...Vi ville prøve igjen så raskt som mulig men måtte tenke økonomi og faktisk låne penger for nytt forsøk pluss ta opp større lån på leiligheten vår.Heldigvis gikk det på 2 forsøk. Heldigvis for jeg skjønner ikke hvordan vi skulle fått råd til flere forsøk men sommeren i fjor var tung. Så også på alle de tilsynelatende lykkelige familiene som uten problem hadde fått til det vi ikke klarte...og det helt gratis...det føltes vondt og urettferdig. Uansett hvordan det går så ønsker jeg dere så inderlig lykke til og at barnedrømmen går i oppfyllekse for dere
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-07-2014, 07:15   #13
Sunniv
Stadig innom

Sunniv sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Sted: Østlandet
Standard

Jeg tror også at alle disse delte følelsene og tankene er helt avgjørende for å kunne forberede seg mentalt på det som skal skje. Det er mulig det alltid kommer til å være en bitteliten sorg at vi ikke fikk egne biologiske barn, men jeg tror også at vi vil leve greit med det. For meg er den bittelille sædcellen som befruktet meg en bagatell tross alt. Den har ingen betydning (annet enn at den faktisk befruktet meg) og den kunne like gjerne vært fra min mann.

Masse, masse lykke til videre. Jeg kan love deg at gleden over positiv test gjør at man glemmer den tunge veien frem til det skjer.
3.forsøk, AID: sep 13 - negativ
4.forsøk, AID: nov 13 - positiv - mamma til en gutt født august 2014
.
Lykkelig mamma til verdens beste gutt født i august 2014!
Sunniv er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-07-2014, 11:17   #14
Klara-Sofie
Flyttet inn

Medlem siden: Apr 2010
Sted: Akershus
Standard

Vi har brukt eggdonasjon og vi er ikke åpne om det, verken til barnet eller andre. Vår datter er en del av meg. At vi fikk egg tenker jeg omtrent på som at vi også fikk mange medisiner mens vi holdt på med forsøkene.
Datteren vår er lik meg på mange måter, og hun var min lenge før hun ble født.
Lykke til. Du vil garantert føle at det er ditt barn når det blir født.
44 år
prøvere siden febr.2007, "ørten" Pergo-kurer
IVF- avbrutt okt 2009, IVF - neg. mars 2010 (Aleris)
ED - AVA-Riga juli 2010 - neg.
ED - AVA-Riga nov 2010 - SA 5+2
1 ED på frys satt inn 17.juni 2011 -en nydelig prinsesse ble født febr 2012
Klara-Sofie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-06-2017, 18:43   #15
Gudfar
Fersk på forum

Medlem siden: Jun 2017
Standard I samme båt

Hei, kjære lidelsesfelle.

Jeg har gått samme ruten som deg for noen år siden og vi har nå en 8 år gammel gutt som vi forguder. Ikke min biologisk, men jeg er 100 prosent pappa allikevel, og elsker min gutt over alt på jord.

Mine tanker var absolutt like som dine, før og under graviditeten, men etter at jeg fikk han lagt på brystkassen da min kone måtte syes, ble han MIN.

Lykke til med deg og dine!

mvh Oddbjørn
Gudfar er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Søkeord
Ingen

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
You may post new threads
You may post replies
Du kan ikke legge til vedlegg
Du kan ikke endre innleggene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Skift forum

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 07:17.

Sentralstyret

Leder:
Lise B. Jakobsen,

Nestleder:
Monica Sandor,

Styresekretær:
Siri Mølmen Sellevik,

Webmaster:
Hans Petter Myrlie-Bjørn,

Styremedlemmer:
Katrine H. Haarberg,
Karen-Mette Myrlie-Bjørn,
Jeanne Gregertsen

Daglig leder:
Randi Ramnefjell

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.