Ønskebarn forum  
Gammel 27-07-2014, 16:02   #1
lesehesten
Stadig innom

lesehesten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Østlandet
Standard Liten rapport fra Kina

I dag er det en uke siden jeg ble mamma på nytt, så jeg tenkte det var på tide med en liten tilstandsrapport.

Lillesnupp er ei flott jente med masse humor, stort pågangsmot og ganske høyt aktivitetsnivå. Første dagen gråt hun en del. Så ble hun stille og apatisk. Men etter som dagene har gått har hun stadig tint mer og mer opp.

Hun er sjenert overfor fremmede, fikk vi beskjed om ved overtakelsen. Det stemmer, men det har gått overraskende lett å komme innpå henne likevel. Pga varmen og at vi etter hvert er blitt småsyke, både store og små, har vi måttet holde aktivitetsnivået ganske lavt. Det har vært veldig gunstig for tilknytningen. Hun virker trygg på meg, går villig til sin bestemor, men best av alt synes hun om sin tålmodige storesøster. Det er fantastisk å se dem sammen etter nesten å ha gitt opp hele adopsjonen.

På hotellrommet er Lillesnupp nå høyt og lavt. Hun er rask til bens og full av utforskertrang og ablegøyer. Rett som det er gapskratter hun av noe som skjer. Utenfor rommet blir hun mye mer avmålt. Hun kan smile sjenert, men svarer ikke på tiltale. Det går seg nok til når hun blir enda tryggere, tenker jeg. For noen dager siden ville hun nemlig ikke en gang se på den som snakket til henne.

I dag fikk vi se at hun også er en modig sjel. Hun og storesøster skulle prøve badebassenget for første gang. Hadde jeg ikke holdt henne igjen ville hun nok gått rett ut på dypt vann uten å nøle. Med nyinnkjøpt badering ble hun senket ned til Frøken Snupp, og der lå hun og duppet med et stort smil om munnen. Etter hvert som søsteren snurret henne rundt og lekte med henne i vannet, kom den ene klukklatteren etter den andre. Det var en fryd å se.

Nå har vi litt sightseeing igjen i Beijing mens vi venter på at hun skal få norsk visum. På torsdag går turen hjem igjen. Selve turen ser jeg ikke fram til. De to timene fra Xian var krevende nok. Men vi gleder oss til å komme hjem for å ta fatt på hverdagen. Når vi har kommet i gang med den, vanker det nok en ny rapport.

Heldig mor til to flotte kinajenter fra Hunan (født 2003, hentet 2004) og Shaanxi (født 2011, hentet 2014).

Les bloggen min:
Mange års røynsle med pil og boge
lesehesten er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-07-2014, 19:45   #2
løvetanna
Avhengig

løvetanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: østfold
Standard

Tusen takk for at du deler med deg, Lesehesten. Godt å høre at det går bra med dere tross litt sykdom. Nyt de siste dagene og så krysser jeg fingrene for at hjemturen går bra. Hjem kommer dere helt sikkert. Vi får ikke møtt dere på flyplassen for vi er på magisk besøk i London, men gleder oss til å se dere senere i høst.
løvetanna er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-07-2014, 21:06   #3
cat69
Fastboende

cat69 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Standard

Så hyggelig å høre fra hentereisen deres. Godt å høre at lillemor tør mer og mer opp. Lykke til på hjemreisen
cat69 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-07-2014, 21:10   #4
Emm
Stamgjest

Emm sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Standard

Så hyggelig å høre fra dere!
Emm er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-07-2014, 22:42   #5
étoile
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2010
Standard

Så kjekt å høre fra dere Takk for at du deler. God tur hjemover når den tid kommer!
étoile er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-07-2014, 12:39   #6
blund
Superskravler

blund sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Standard

Så flott å høre fra deg, Lesehesten Ting går seg nok sakte med sikkert til, og så flott at storesøster er til så god hjelp og at de to søstrene har funnet hverandre så godt.

Lykke til med hjemreisen, håper den går greiere enn det du frykter. Som Løvetanna skriver - hjem kommer dere, uansett Og det er da det hele begynner på ordentlig. Kos dere de siste dagene i Kina (håper dere dere blir friske snart)
Gammel 28-07-2014, 15:36   #7
lesehesten
Stadig innom

lesehesten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Østlandet
Standard

Tusen takk, damer! Det er noe rart med den bobla man lever i på hentereisen. Den hverdagen som venter hjemme virker veldig fristende nå med alle sine rutiner.

Løvetanna og Blund: Ja, hjem kommer vi jo. Hittil har imidlertid ikke en eneste avgang gått etter planen, så når vi kommer er kanskje heller spørsmålet. Vi får ta det som det kommer. Skal se vi blir så forsinket fra Beijing at de 6 timene i Amsterdam reduseres betraktelig.

Løvetanna: Kos dere masse i London! Gleder meg til rapport når vi ses. Hils den elleville så mye fra oss.

Heldig mor til to flotte kinajenter fra Hunan (født 2003, hentet 2004) og Shaanxi (født 2011, hentet 2014).

Les bloggen min:
Mange års røynsle med pil og boge

Sist endret av lesehesten : 28-07-2014 kl 15:39
lesehesten er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-07-2014, 19:36   #8
Hønemor
Stadig innom

Hønemor sin avatar

Medlem siden: May 2004
Standard

Så hyggelig å høre fra deg! Ser frem til å treffes til høsten en gang!

Hilsen Hønemor
Tildelt en gutt mars 2014
Hønemor er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-08-2014, 21:38   #9
Jill
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2006
Sted: akershus
Standard

Så koslig å lese innlegg fra hentereiser☺️ Det vekker minner
Kos dere og god tur, om dere ikke allerede er hjemme igjen.

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder