Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Adopsjon > Adopsjonsland > Thailand

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 06-09-2014, 23:44   #1
thaimamma
Stamgjest

thaimamma sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Hordaland
Standard Vi var så nær målet, men fikk ennå et slag i ansiktet.

Jeg er tom for ord. Vi har de siste ukene forberedt oss på hentereisen, da VB har sagt at den vil bli en gang i oktober. Nøyaktig dato skulle vi få i september, og spenningen denne uken har vært enorm. Mer enn to og et halvt år har gått siden vi fikk se bilder av gutten vår for første gang. Nesten tusen lange dager og netter full av lengsel, savn, sorg og fortvilelse. Men nå skulle det endelig skje.

Så ringer Verdens Barn oss på fredag. De har dårlige nyheter å komme med. Rettsmøtet som var forrige torsdag skulle være en ren formalitet, vi hadde ingen grunn til bekymring, var det vi hadde fått høre hele veien. Men så har det seg sånn at dommeren fant det for godt å innføre en helt ny praksis akkurat denne dagen, nemlig at vi som foreldre måtte være tilstede. Dette har aldri skjedd før, og både Verdens Barn og HSF ble totalt overrasket og tatt på sengen.Vi har jo for lengst sendt ned alle fullmakter, slik at det ikke skulle være behov for to reiser. Rein plankekjøring, ble vi lovet.

Dommeren velger altså å utsette rettsmøtet, til den 27. januar Da skal vi være tilstede, for så å reise tomhendt hjem og vente ca åtte uker på å kunne hente hjem gutten vår. Det blir altså mars før vi får ham hjem. Da har vi ventet tre år og to måneder på å få hente ham.

Det er som å få en kniv stukket i hjertet og vridd rundt. Jeg klarer ikke å stoppe å gråte, dette ble rett og slett alt for mye. Aner ikke hvordan jeg skal holde ut lenger. Det blir enda en jul uten lillebror, enda et julekort som mangler ett barn.

Uff nå er jeg bare så lei meg, klarer ikke å tro på at vi noen gang skal få gutten vår hjem. Føler at vi blir lurt trill rundt.

I januar 2012 fikk vi tildelt verdens flotteste lillebror på tre år, og så frem til å hente ham senere det året. Etter masse motgang og uendelig med utsettelser, har vi nå ENDELIG fått hjem gutten vår som har rukket å bli 6 år

Sist endret av thaimamma : 03-01-2015 kl 09:11
thaimamma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-09-2014, 00:07   #2
Smily
Stadig innom

Smily sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Standard

Kjære vene Thaimamma, nå sitter jeg her med tårer i øynene på deres vegne. Det finnes ikke ord. Om dere er lamslåtte, deppa, sinna og maktesløse skjønner jeg det godt.

Tillatt dere å reagere for det trengs etter alt dere har vært igjennom, også krysser jeg fingrene for at dette tross alt får en happy ending til slutt. Adopsjon er virkelig ikke for pingler.

Styrkene klemmer sendes herved
Dokumenter sendt til Peru Mai 2009
Godkjent i Peru 27 januar 2010
Tildelt verdens nydligste datter i september 2011

Smily er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-09-2014, 08:29   #3
frua
Velkjent

frua sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Hedmark
Standard

Huff, dette var fælt! Stakkars dere, at det gå ann da!!
Gammel 07-09-2014, 09:00   #4
Colkin
Stamgjest

Colkin sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Standard

Ufattelig.....

Nå spør jeg fordi jeg ikke vet: Er dommere så eneveldige? Kan virkelig regler endres på et øyeblikk? Er det ingen i "systemet" som er barnas talsmann, i den forstand at de øver påtrykk for at prosesser ikke trekker ut slik som dette? Erfaringer fra adopsjoner i Colombia, var at man iblant byttet rett/dommer fordi noen tilsynelatende trenerte saker. Nå er dette vel og merke noen år siden, og jeg vet ikke om praksis er slik nå da. Er det ikke slike muligheter i Thailand?

Bær over med meg hvis jeg spør om helt dumme og opplagte ting. Det er ikke vondt ment i så fall, men jeg blir bare helt maktesløs og sint på deres vegne...
Gammel 07-09-2014, 10:02   #5
thaimamma
Stamgjest

thaimamma sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Hordaland
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Colkin Vis innlegg
Ufattelig.....

Nå spør jeg fordi jeg ikke vet: Er dommere så eneveldige? Kan virkelig regler endres på et øyeblikk? Er det ingen i "systemet" som er barnas talsmann, i den forstand at de øver påtrykk for at prosesser ikke trekker ut slik som dette? Erfaringer fra adopsjoner i Colombia, var at man iblant byttet rett/dommer fordi noen tilsynelatende trenerte saker. Nå er dette vel og merke noen år siden, og jeg vet ikke om praksis er slik nå da. Er det ikke slike muligheter i Thailand?

Bær over med meg hvis jeg spør om helt dumme og opplagte ting. Det er ikke vondt ment i så fall, men jeg blir bare helt maktesløs og sint på deres vegne...
Kjære deg, det er da ikke noe galt i å spørre om det. Jeg spør jo meg selv om det samme, om og om igjen. Verdens Barn har tett kontakt med adopsjonsmyndighetene i Thailand, og de kommer til å jobbe på spreng for å finne en annen løsning. Holt, som er våre samarbeidspartnere i Thailand, er helt sjokkert over at saken tok en slik vending. Dette var fullstendig uventet for alle. Det skulle jo ikke være mulig å finne opp en ny regel sånn helt uten forvarsel. Vi ble jo spesifikt bedt om å skrive fullmakter så saksbehandleren vår i Holt kunne representere oss på dette møtet. Jeg har spurt VB gang på gang om det er noe mer som kan gå galt nå, men de har bedyret at alt er i skjønneste orden, jeg må ikke bekymre meg.

Det vi håper på nå, er at de kan tvinge frem en tidligere dato for møtet, evt finne en annen dommer som har tid til å ta det i høst. Men Holt har allerede prøvd å finne en bedre løsning, uten hell. Så slik står saken nå. Heldigvis vil VB og Holt fortsette å jobbe med saken fremover, så vi klamrer oss til det lille håpet om at det ordner seg.
En annen ting vi har bedt dem om å undersøke er om det rettsmøtet kan samkjøres med en hentereise, slik at vi får ham med oss hjem når vi drar dit i januar.

Jeg er helt nummen. Vondt i magen, sover ikke, spiser ikke. Må bare ta en dag av gangen og forsøke å finne trøst i at det blir bra til slutt.

I januar 2012 fikk vi tildelt verdens flotteste lillebror på tre år, og så frem til å hente ham senere det året. Etter masse motgang og uendelig med utsettelser, har vi nå ENDELIG fått hjem gutten vår som har rukket å bli 6 år
thaimamma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-09-2014, 15:05   #6
Colkin
Stamgjest

Colkin sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av thaimamma Vis innlegg
Må bare ta en dag av gangen og forsøke å finne trøst i at det blir bra til slutt.
Det blir bra til slutt, og jeg håper det ordner seg for dere allerede nå i høst. Klem og trøst oversendes!
Gammel 07-09-2014, 16:58   #7
MorTy
Husvarm

MorTy sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Ullensaker
Standard

Hjertet mitt blør for dere! Det er jo bare totalt uforståelig og umenneskelig av dommeren å plutselig endre praksis på denne måten, både for dere som foreldre og, ikke minst for lillebrur, som fortsatt må leve i uvisshet.
Gammel 07-09-2014, 19:19   #8
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Finnnmark
Standard

For en utrolig trist nyhet, skjønner godt at du er lei deg, blir sjøl trist på både deres og lillebroren vegne. Håper VB klarer å,fikse dette slik at dere får lillebror hjem til jul. Hold motet oppe, dette kommer til å ordne seg til slutt.

Stor klem

Påvist endometriose 2004
Vært forsiktig prøver siden 2006
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Lise85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-09-2014, 19:33   #9
fillolin
Avhengig

fillolin sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Standard

Kjære, kjære deg! Dette var det så vondt å lese - jeg kan ikke engang forestille meg hvordan det er å stå midt oppe i det! Sender deg en PM. Og den største, varmeste klemmen!
fillolin
Gammel 07-09-2014, 20:08   #10
Geka
Stadig innom

Medlem siden: May 2011
Standard

Kjære dere
Har ikke ord!
Hver gang jeg har lest ett av innleggene dine har jeg tenk for ei superdame/supermamma! Du har håndtert en uhånterbar situasjon utrolig bra. Jeg har tenkt at du må være bra sterk, ja superdame rett og slett.
Håper virkelig at dette løser seg nå, for det fortjener du/dere alle 5.
Krysser fingre og tær for rask og god løsning for dere all

Geka, hjemme med verdens fineste gutt 2011
og verdens fineste baby 2013
Geka er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder