Ønskebarn forum  
Gammel 30-04-2015, 05:48   #1
løvetanna
Avhengig

løvetanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: østfold
Standard Birth parents found

Vet ikke hvor mange av dere som følger bloggen til Bryan Stuy, men jeg har gjort det i flere år nå. Synes jeg finner mye informasjon som jeg ellers ikke ville fått.Han har skaffet orginalavisen med min datters Finding Ad bla.a.

I siste innlegg har det funnet biologiske foreldre som søker barna de fødte, og de har DNA profiler på disse foreldrene.

Verdens har jammen endret seg mye, og det blir en ny dimensjon for oss og våre barn å forholde oss til. Jeg har lenge sagt at det er umulig å finne min datters bio.foreldre, men kanskje tok jeg helt feil ???
løvetanna er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-05-2015, 09:10   #2
blund
Superskravler

blund sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Standard

Ja, verden blir mindre og ting endres. Kina adopsjon har jo til nå vært opplest og vedtatt at da vet man ikke noe om opphav, og vil aldri finne ut av det. Jeg leser ikke bloggen til Brian Stuy, selv om han har funnet original avis og finding-ad til meg også. Men, jeg har lest om slike DNA muligheter tidligere at både biologiske foreldre og adopterte barn kan legge inn sin DNA i en slags matching bank - og finner systemet en match så har man faktisk mulighet til å finne hverandre.

Foreløpig er frøkna i huset ikke spesielt opptatt av Kina. Hun vet selvfølgelig at hun er født der, men ikke noe opptatt av hva det faktisk innebærer. Selv om jeg har fortalt at hun har vært i magen til en annen enn min. Men, det kan jo endre seg. DNA muligheten er jeg litt usikker på hva jeg synes om, men hvis Lilleblund blir veldig opptatt av opphav så forteller jeg om muligheten - men det er nok en god stund til

Jeg klarer heller ikke å forholde meg til at hun har vært ett annet sted ett helt år uten meg, men hun har jo ett annet biologisk opphav enn meg og resten av slekta - selv om det ikke merkes i hverdagen. Synes vi er ganske så like - så da kommer jo diskusjonen om miljø og arv

Uansett, i disse dager da vi feirer 6-års bursdag flere dager til ende - så sender mor noen takknemlige tanker til Kina, og til den ukjente biologiske moren som tok det tøffe valget å gi fra seg en liten baby. Og jeg velger å tro at hun gjorde det for at den lille babyen skulle få mulighet til ett bedre liv enn det hun kunne gi henne. Og det er jeg evig takknemlig for - for hva skulle jeg gjort uten verdens mest fantasktiske Lilleblund
Gammel 03-05-2015, 18:29   #3
løvetanna
Avhengig

løvetanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: østfold
Standard

Jeg synes det kan være vanskelig dette med å finne eller ikke finne biologisk opphav. Det var på en måte lettere da vi trodde at det var umulig. Jeg vet jo ikke hva frøkna her i huset ville ønsket i og med at hun fremdeles er barn. Samtidig forteller Xinran at jo lenger tid det går, jo mindre er sjansen for å lykkes. Ikke vet jeg hva som er rett å gjør, eller ikke gjøre.
Men jeg gjør som deg og sender varme tanker gjennom universet til hun som ga sitt lille barn en så stor gave som sjansen til et nytt og bedre liv er.
All ære til henne, og for en stor kjærlighets gave. Jeg bøyer med ydmykt i støvet for henne.
løvetanna er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder