Ønskebarn forum  
Gammel 07-12-2015, 14:23   #11
Papillon
Stadig innom

Papillon sin avatar

Medlem siden: Nov 2013
Standard

Kan anbefale familieterapeut Tone Bråten. Jobber kun med ufrivillig barnløse.
1.FER sept 2014, negativt
4. ICSI feb 2015 gravid fra 05.03.15 - mistet i uke 5
2. FER juni 2015 avbrutt pga negativ ELtester
2. FER sept 2015 siste eskimo
Papillon er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-12-2015, 19:35   #12
Roli15
Fersk på forum

Roli15 sin avatar

Medlem siden: Oct 2015
Sted: Østlandet
Standard

McBaby
Skjønner du har litt mer å stri med enn "bare" IVF. Da forstår jeg veldig godt behovet ditt for en psykolog eller en annen form for terapi. Det ER godt å ha en å tømme ut av seg alle bekymringer og vonde tanker til. Jeg håper inderlig at du får den hjelpen du trenger, og at du kommer styrket ut av det, og ikke minst at du snart lykkes med forsøkene.

Sunniv
Er så enig meg deg. Vi er forskjellige og reagerer ulikt på samme situasjon. Og noken ganger reagerer vi selv forskjellig på situasjoner fra gang til gang. Noen ganger er det bare ikke så lett å finne veien alene, da hjelper det å dele,, hvertfall i mitt tilfelle☺️
Og selvfølgelig unner jeg også andre deres babylykke, selv om det stikker litt i hjertet hver gang.

Elisa
Høres ut somvi har ganske like historier. Og jeg merker allerede at etter jeg har meldt meg inn her i dette forumet og fått øst litt ut av meg og lest om andres erfaringer så er det en slags trøst eller hjelp.
Akkurat i dag føler jeg meg i så god psykisk form at jeg håper jeg kan stå i jobb utover i rugedagene. Jeg hadde uttak i dag og skal sette inn (forhåpentligvis) på torsdag. Men at jeg føler meg fin i dag er ingen garanti for at det skal fortsette sånn! Men jeg er innstilt på å prøve hvertfall. Samtidig er jeg klar (overfor meg selv) på at i det øyeblikk jeg merker at jobben el annet stresser meg mer enn det som er godt for meg så er ikke veien til fastlegen lang. Tror det betyr noe for kollegaer også at de ser at jeg prøver.

Klemmer til alle!
Fryseforsøk september 2015 - neg.
Forsøk nr2 ICSI des 2015 Termin september 2016!
Roli15 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-12-2015, 09:22   #13
Elisa
Fersk på forum

Standard

Håper alt går greit med deg Rori15!

Helt enig med deg. Hvis du føler deg sterk nok, så er selvfølgelig det beste å være på jobb. Men jeg tror som sagt, at det er også er lurt å anerkjenne sine egne grenser og ikke føle det som et nederlag hvis man må ta turen til fastlegen. Jeg føler hvertfall at jeg gjort det riktig denne gangen. Jobbsituasjonen min akkurat nå er såpass "heavy" at det ville være uforsvarlig å gå tllbake. Jeg har følt meg sterk og i go form etter innsett tidligere, både på andre og tredje IVF-forsøket, og gikk tilbake for å jobbe 50%. På vårparten fungerte det veldig bra, men når jeg skulle gjøre det samme nå i høst i en annen type stilling ble det helt feil. Jeg tror som sagt det viktigste er å respektere sine egne grenser, høre godt etter hva kroppen sier og sette seg selv(og mannen din) i første rekke!

Mange klemmer
Elisa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-12-2015, 17:51   #14
Roli15
Fersk på forum

Roli15 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Elisa Vis innlegg
Håper alt går greit med deg Rori15!

Helt enig med deg. Hvis du føler deg sterk nok, så er selvfølgelig det beste å være på jobb. Men jeg tror som sagt, at det er også er lurt å anerkjenne sine egne grenser og ikke føle det som et nederlag hvis man må ta turen til fastlegen. Jeg føler hvertfall at jeg gjort det riktig denne gangen. Jobbsituasjonen min akkurat nå er såpass "heavy" at det ville være uforsvarlig å gå tllbake. Jeg har følt meg sterk og i go form etter innsett tidligere, både på andre og tredje IVF-forsøket, og gikk tilbake for å jobbe 50%. På vårparten fungerte det veldig bra, men når jeg skulle gjøre det samme nå i høst i en annen type stilling ble det helt feil. Jeg tror som sagt det viktigste er å respektere sine egne grenser, høre godt etter hva kroppen sier og sette seg selv(og mannen din) i første rekke!

Mange klemmer
Kunne ikke vært mer enig med deg Elisa Man kjenner sin egen kropp best og kjenner når nok er nok. Her teller jeg ned dagene til juleferie og prøver å ta det med ro så mye jeg kan. Bl.a. har jeg sagt i fra på jobb at jeg jobber som en snegle om dagen, og at jeg ikke skal løfte og bære på de tyngste barna. Er veldig øm og fortsatt hoven i magen etter uttaket sist tirsdag, samt at jeg sliter litt med bivirkninger av Lutinusen. Men det går forhåpentligvis snart over.

Klem
Gammel 14-12-2015, 20:28   #15
Mcbaby
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2015
Standard

Rorli15. Takk for støtten og ønsker virkelig vi alle lykkes.
Det skal ikke være lett, håper vi kommer oss gjennom det.

Nå er eksamen over og er midt i fersk forsøk med hormoner. Tenker å søke jobber, for er ferdig utdannet til sommeren. Utdanning var egentlig ikke planlagt. Det som sjedde i tillegg til å ikke få barn var at jeg møtte veggen noe veldig. Gråt hele tiden, hadde vondt hele tiden og hatet jobben min. Det var så usikkerhet og utrygt, følelsesmessig. Og endte med at jeg måtte sykemeldte meg. Og det å gå hjemme uten noe mål om dagen var ikke gøy, men jeg trengte det. Komme inn i hjernen min og. Gjøre noe med situasjonen. Så da endte jeg med å studere.

Nå kom dette litt ut av kontekst her. Og er litt off the topic. Føler meg litt overveldende med situasjonen her. Bør jeg søke jobber nå?! For det er jo ingen garanti for at jeg blir gravid nå heller. Men hva om jeg blir gravid da? Ingen vil ansette en som er gravid selv om det er ulovlig og ikke ansette på det grunnlaget.

Er en stilling jeg vil søke med oppstart i april. Noen tips om hva jeg kan gjøre?!
Mcbaby er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-12-2015, 20:45   #16
Roli15
Fersk på forum

Roli15 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mcbaby Vis innlegg
Rorli15. Takk for støtten og ønsker virkelig vi alle lykkes.
Det skal ikke være lett, håper vi kommer oss gjennom det.

Nå er eksamen over og er midt i fersk forsøk med hormoner. Tenker å søke jobber, for er ferdig utdannet til sommeren. Utdanning var egentlig ikke planlagt. Det som sjedde i tillegg til å ikke få barn var at jeg møtte veggen noe veldig. Gråt hele tiden, hadde vondt hele tiden og hatet jobben min. Det var så usikkerhet og utrygt, følelsesmessig. Og endte med at jeg måtte sykemeldte meg. Og det å gå hjemme uten noe mål om dagen var ikke gøy, men jeg trengte det. Komme inn i hjernen min og. Gjøre noe med situasjonen. Så da endte jeg med å studere.

Nå kom dette litt ut av kontekst her. Og er litt off the topic. Føler meg litt overveldende med situasjonen her. Bør jeg søke jobber nå?! For det er jo ingen garanti for at jeg blir gravid nå heller. Men hva om jeg blir gravid da? Ingen vil ansette en som er gravid selv om det er ulovlig og ikke ansette på det grunnlaget.

Er en stilling jeg vil søke med oppstart i april. Noen tips om hva jeg kan gjøre?!
Uff, det var leit å lese. Men så flott at du klarte å komme deg ut av den jobbsituasjonen og tenke nytt! Det er ikke alle som klarer det.

Men jeg kan godt skjønne dilemmaet ditt nå, men å søke jobb eller ikke. Det jeg tenker er hopp på sjansen! Ikke sikkert den kommer igjen, og får du den ikke så har du i hvertfall prøvd😊 Du er så langt jeg vet IKKE pliktig til å opplyse om hverken forsøkene eller evt en graviditet. Men det er klart; man ønsker jo å framstå ærlig på et jobbintervju... Så det er et valg du må ta.. Man kan "plutselig" bli gravid etter å ha blitt ansatt også..😉
Gammel 14-12-2015, 21:47   #17
Mcbaby
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Roli15 Vis innlegg
Uff, det var leit å lese. Men så flott at du klarte å komme deg ut av den jobbsituasjonen og tenke nytt! Det er ikke alle som klarer det.

Men jeg kan godt skjønne dilemmaet ditt nå, men å søke jobb eller ikke. Det jeg tenker er hopp på sjansen! Ikke sikkert den kommer igjen, og får du den ikke så har du i hvertfall prøvd😊 Du er så langt jeg vet IKKE pliktig til å opplyse om hverken forsøkene eller evt en graviditet. Men det er klart; man ønsker jo å framstå ærlig på et jobbintervju... Så det er et valg du må ta.. Man kan "plutselig" bli gravid etter å ha blitt ansatt også..😉
Sant nok, tenker å søke. Og hvis de tilbyr meg stilling så kan de ikke trekke den tilbake på grunn av graviditeten. Det er en stilling hos kommunen, så tror det er trygt.

Er jo ikke sikkert jeg får jobben en gang. Du har rett får prøve meg frem. Taper ikke på det.😀
Gammel 14-12-2015, 21:52   #18
Roli15
Fersk på forum

Roli15 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mcbaby Vis innlegg
Er jo ikke sikkert jeg får jobben en gang. Du har rett får prøve meg frem. Taper ikke på det.😀
Du har ingenting å tape😀 Lykke til!
Gammel 19-12-2015, 14:06   #19
Tussi85
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Ålesund
Standard

McBaby: Jeg oppmuntrer deg også til å prøve. Det er ingen plikt i å fortelle at man prøver å bli gravid, og plutselig kan det ta lengre tid enn planlagt og jeg syns i alle fall personlig at det er verre å leve i ventetiden når jeg setter alt annet på vent også. Jeg ble oppmuntret til å søke en ny jobb 2 år siden og var helt åpen med den nye arbeidsgiveren om at jeg prøvde å bli gravid (jeg hadde allerede en god jobb så jeg hadde ikke noe å tape). Men jeg opplevde at den nye arbeidsgiveren ikke hadde noe problemer med det og de endte med å tilby meg stillingen likevel. Nå har jeg vært i den nye jobben i over 1,5 år, vært gjennom 3 prøverør forsøk og arbeidsgiver er veldig støttende. Jeg jobber fullt i perioden før og etter egguthenting og innsetting men alle på kontoret vet hva jeg holder på med og tar nok itt hensyn. Jeg har kontor/reisejobb så det er lite fysisk belastning så for meg er det best å få jobbe for å få tiden til å gå, men det er jo veldig individuelt hva som er riktig. Jeg ønsker deg masse lykke til med forsøket og jobbsøkingen
4. ICSI september 2016 - termin 26 mai
Tussi85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-12-2015, 22:47   #20
Mcbaby
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tussi85 Vis innlegg
McBaby: Jeg oppmuntrer deg også til å prøve. Det er ingen plikt i å fortelle at man prøver å bli gravid, og plutselig kan det ta lengre tid enn planlagt og jeg syns i alle fall personlig at det er verre å leve i ventetiden når jeg setter alt annet på vent også. Jeg ble oppmuntret til å søke en ny jobb 2 år siden og var helt åpen med den nye arbeidsgiveren om at jeg prøvde å bli gravid (jeg hadde allerede en god jobb så jeg hadde ikke noe å tape). Men jeg opplevde at den nye arbeidsgiveren ikke hadde noe problemer med det og de endte med å tilby meg stillingen likevel. Nå har jeg vært i den nye jobben i over 1,5 år, vært gjennom 3 prøverør forsøk og arbeidsgiver er veldig støttende. Jeg jobber fullt i perioden før og etter egguthenting og innsetting men alle på kontoret vet hva jeg holder på med og tar nok itt hensyn. Jeg har kontor/reisejobb så det er lite fysisk belastning så for meg er det best å få jobbe for å få tiden til å gå, men det er jo veldig individuelt hva som er riktig. Jeg ønsker deg masse lykke til med forsøket og jobbsøkingen

Så godt å høre. Jeg søkte på jobben.

Godt du fikk en så hyggelig sjef som er støttende. Det er ikke alle som er.👌
Svar

Bookmarks

Søkeord
Ingen

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
You may post new threads
You may post replies
Du kan ikke legge til vedlegg
Du kan ikke endre innleggene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Skift forum

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 08:33.

Sentralstyret

Leder:
Lise B. Jakobsen,

Nestleder:
Monica Sandor,

Styresekretær:
Siri Mølmen Sellevik,

Webmaster:
Hans Petter Myrlie-Bjørn,

Styremedlemmer:
Katrine H. Haarberg,
Karen-Mette Myrlie-Bjørn,
Jeanne Gregertsen

Daglig leder:
Randi Ramnefjell

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.