Ønskebarn forum  
Gammel 25-05-2014, 07:37   #1511
Solbarn
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2014
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av liane Vis innlegg
Hei..
jeg er helt fersk på Ønskebarn. Jeg har vært inne og sett litt på sidene de siste dagene, da det nylig har gått opp for oss at pgd-hla kanskje kan bli aktuelt for oss.

Er det noen av dere som har vært gjennom pgd hla, og som har lyst til å dele noe av sin historie og erfaring?

*liane*
Hei liane.
Håper dere raskt finner løsningen! Vi har fått pgd behandling og har akkurat fått andre forsøket nå. Prosessen fra vi fant det ut til nå har tatt to år.
Søkeprosessen tok oss I underkant 1 år. Til å begynne med var vi pasienter på Rikshospitalet, men når vi skulle starte den første hormonbehandlingen fant vi ut at alle pgd pasienter hørte til Ullevål. Og jeg må si at det gjorde videre prosesser mye enklere! Der er det nemlig en person som holder oversikten for oss! Hun er fantastisk! Og hun hadde hjulpet oss en del i søkeprosessen om vi hadde hatt kontakt med henne fra starten... Nå har vi flyttet og hører til Haugesund, helt greit der, men ingen spesifikk person å holde kontakt med.
Vi var på karolinska i april/mai i fjor til første samtale, deretter startet første forsøk på høsten grunnet sommerferien.
Nesespray og sprøytebehandlingen var noe stressende da, og jeg fikk en vanncyste som forlenget behandlingen med to uker. Så raskt den ble fjernet utviklet eggene seg fint. Merket at det var mye som vokste, da det var ubehagelig å sette seg/gå den siste uken før egghøsting: men et positivt tegn😊
Det gikk ikke i første forsøk; fikk 12 egg, hvorav 4 ble fint befruktet og kunne brukes. Vi satte da kun inn 1, og ba om frysing av resten. Det var kun 1 som kunne fryses.
Det ble da et fryseforsøk i februar, hvilket var mye enklere for meg, mindre hormoner.
Det gikk dessverre heller ikke.
Vi var på karolinska igjen nå i 2 uken i mai, denne runden var mye lettere syns jeg med hormonene og min reaksjon på disse, fikk noe vann i kroppen og noe kvalme, men det roer seg. Vi fikk 20 egg, hvorav 3 var fine. Noen av de andre skulle de teste nærmere, så det er fortsatt usikkert om det er noen av de som kan fryses eller ikke.
Vi satte inn 2 denne gangen, og krysser alt vi kan for at et av de vil feste seg. Bruker lutinus og ikke crinone i denne runden, og føler at det er mye lettere i kroppen min. Vi reagerer nok forskjellig på de forskjellige hormonpreparatene.
Det ble en liten diskusjon med legen der denne gangen, da hun kun ville sette inn ett. Første forsøk fikk vi tilbud fra legen om 2, så vi stod på vårt og fikk satt inn 2... Hun måtte diskutere med sin overordnede. Ble litt satt ut av den diskusjonen, så nå kverner det i hode mitt... Jeg fikk en del smerter denne runden med høstingen, men det roetseg til den dagen vi fikk satt inn igjen.😊
Lykke til videre i prosessen! 😊 håper dere ikke blir skremt! Det er forsøkene vert om det ender i et lite barn💜
Solbarn er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-05-2014, 15:26   #1512
Solbarn
Fersk på forum

Standard

Hei, har noen av dere brukt crinone og ved neste forsøk byttet til lutinus? Syns det er så lite symptomer, kjenner nesten ingenting denne gang... Lurer på om det er normalt?
Har litt blodspor, og føler at det går galt denne gangen også... Vet jo at vi ikke kan gjøre så mye mer. Og at vi uansett må vente til fredag med test... Men kjenner jeg blir litt motløs...
Andre som har det slik??
Gammel 30-05-2014, 23:20   #1513
Kristin79
Nykommer

Medlem siden: May 2012
Sted: Oslo
Standard

Det er slitsomt å vente på testedag..... Hvordan går det?
Kristin79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-05-2014, 10:39   #1514
Solbarn
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kristin79 Vis innlegg
Det er slitsomt å vente på testedag..... Hvordan går det?
Hei, ja det er slitsomt hver gang. Dessverre blir det ingenting denne gang heller😢 nå trenger jeg litt ro for å hente meg inn igjen etter alle rundene i vinter, det er slitsomt å ta alle hormonene.
Godt at det nå er sol og sommer! Det gjør det noe lettere å få tankene over på andre ting😊☀️ God helg!
Gammel 31-05-2014, 16:21   #1515
Kristin79
Nykommer

Medlem siden: May 2012
Sted: Oslo
Standard

Huff.... Det var trist å høre.... Vanskelig prosess dette her! Klem til deg.
Kristin79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-06-2014, 11:26   #1516
prøverpånytt
Nykommer

Medlem siden: Jul 2013
Sted: Troms
Standard

Hei. Nå skal vi til Stockholm på søndag 8/6, så bare en uke til. Det jeg lurer på om er hvilket hotell dere her inne har bodd på når dere har vært dær?
Vi var sist på Nordic sea, men nå er det ingen ledige rom der. Jeg skal selv bestille hotellet og får det så dekket. Noen anbefalinger?
Gammel 01-06-2014, 11:51   #1517
annnja
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av prøverpånytt Vis innlegg
Hei. Nå skal vi til Stockholm på søndag 8/6, så bare en uke til. Det jeg lurer på om er hvilket hotell dere her inne har bodd på når dere har vært dær?
Vi var sist på Nordic sea, men nå er det ingen ledige rom der. Jeg skal selv bestille hotellet og får det så dekket. Noen anbefalinger?
Vi har bodd på hotell kung Carl på stureplan. Beliggenheten var kjempe fin Vi hadde superrior rom og fikk dekket det.
annnja er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-06-2014, 14:26   #1518
prøverpånytt
Nykommer

Medlem siden: Jul 2013
Sted: Troms
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av annnja Vis innlegg
Vi har bodd på hotell kung Carl på stureplan. Beliggenheten var kjempe fin Vi hadde superrior rom og fikk dekket det.
Ja dessverre var det hotellet også fult.. Ikke helt enkelt å bestille 1 uke før, når det er sommer:P
Gammel 01-06-2014, 17:56   #1519
annnja
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2013
Standard

Sender gode tanker til deg solbarn Nyt sommeren og la både kropp og sinn slappe av, prosessen er tøff.
annnja er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-06-2014, 18:24   #1520
Laydee
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Tromsø
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av prøverpånytt Vis innlegg
Vi bodde på crystal plaza nå sist, ligger på stureplan. Rommene var helt ok men frokosten var ikke mye å skryte av.

Masse lykke til i stockholm
Laydee er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder