Ønskebarn forum  
Gammel 01-06-2014, 23:10   #1521
prøverpånytt
Nykommer

Medlem siden: Jul 2013
Sted: Troms
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Laydee Vis innlegg
Vi bodde på crystal plaza nå sist, ligger på stureplan. Rommene var helt ok men frokosten var ikke mye å skryte av.

Masse lykke til i stockholm
Okei Vi får se hvilket hotell det blir, skal ringe UNN i morgen og spørre om det er ok å leie rom til ca. 2.000,- pr natt. Nå i sommer har jo prisene steget til værs og nesten alle hotellene er jo fullbooket.
Gammel 02-06-2014, 22:29   #1522
Solbarn
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2014
Standard

Hei, vi har bodd på clarion hotel sign og på quality hotel prince Philip. Siste ligger noe utenfor sentrum, men med tbane rett ved og et stort shoppingsenter. Buss rett utenfor hotellet som går rett til sykehuset. Følte oss langt borte fra alt der... Clarion sign ligger midt i byen, men koster nok en del. Vi har aldri booket selv: kontoret for utenlandsbehandling har booket for oss. Så er hotellet betalt når vi kommer frem. Vi hørte til helse øst før, nå hører vi til helse Bergen.
Lykke til😊🍀
Solbarn er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-06-2014, 21:08   #1523
mmm
Fersk på forum

Medlem siden: May 2014
Standard

Hei!

Jeg er ny her inne. Har en samboer og ett barn med en sjelden genetisk tilstand. Vi skal nå søke om PGD for å forsøke å få et friskt barn. Har vært til genetisk veiledning, og genetiker mener vi oppfyller kriteriene.

I første omgang lurer jeg på noen ting i forbindelse med søknaden. På hjemmesiden til PGD-nemda står følgende: Det skal foreligge en beslutning om at paret kan tilbys assistert befruktning før søknad om PGD behandles av nemnda, jf. bioteknologiloven § 2A-7, jf. Ot.prp. nr. 26 (2006-2007) om lov om endringer i bioteknologiloven avsnitt 4.7.3. Kravet om befruktningsudyktighet i bioteknologiloven § 2-4 gjelder ikke. Last ned skjema for beslutning her ( bokmål / nynorsk ). I skjemaet ser jeg at det skal vurderes om vi er medisinsk og psykososialt egnet for PGD, og at denne vurderingen skal gjøres av en virksomhet godkjent for assistert befruktning.

Vi er henvist til gynekologisk undersøkelse ved vårt lokalsykehus, og har fått beskjed om at vi får innkalling ila. september. Er denne undersøkelsen nok, eller må vi vurderes av et større sykehus? Jeg ble litt forvirret.

Er veldig spent på hele prosessen, og håper det er mulig å få en lillesøster eller bror om en stund, selv om jeg har forstått at det er krevende på mange måter. Godt å se at det finnes et sted man kan finne råd og erfaringer.
mmm er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-06-2014, 23:32   #1524
prøverpånytt
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mmm Vis innlegg
Hei!

Jeg er ny her inne. Har en samboer og ett barn med en sjelden genetisk tilstand. Vi skal nå søke om PGD for å forsøke å få et friskt barn. Har vært til genetisk veiledning, og genetiker mener vi oppfyller kriteriene.

I første omgang lurer jeg på noen ting i forbindelse med søknaden. På hjemmesiden til PGD-nemda står følgende: Det skal foreligge en beslutning om at paret kan tilbys assistert befruktning før søknad om PGD behandles av nemnda, jf. bioteknologiloven § 2A-7, jf. Ot.prp. nr. 26 (2006-2007) om lov om endringer i bioteknologiloven avsnitt 4.7.3. Kravet om befruktningsudyktighet i bioteknologiloven § 2-4 gjelder ikke. Last ned skjema for beslutning her ( bokmål / nynorsk ). I skjemaet ser jeg at det skal vurderes om vi er medisinsk og psykososialt egnet for PGD, og at denne vurderingen skal gjøres av en virksomhet godkjent for assistert befruktning.

Vi er henvist til gynekologisk undersøkelse ved vårt lokalsykehus, og har fått beskjed om at vi får innkalling ila. september. Er denne undersøkelsen nok, eller må vi vurderes av et større sykehus? Jeg ble litt forvirret.

Er veldig spent på hele prosessen, og håper det er mulig å få en lillesøster eller bror om en stund, selv om jeg har forstått at det er krevende på mange måter. Godt å se at det finnes et sted man kan finne råd og erfaringer.
Hei vi var først i kontakt med lokalsykehuset for utredning, deretter var jeg hos genetisk lege som anbefalte pgd.så var vi hos ivf enheten som godkjente oss for assistert befruktning.

Så dere må i kontakt med en Ivf enhet nært dere, hvor en lege/gyn skal godkjenne dere for assistert befruktning, dette er en veldig enkel prosess egentlig. Der må det tas blodprøve, spermprøve, ultralyd og eller bare prat og utfylling av skjema.

Søknaden om pgd sendte genetisk lege for oss, med vår godkjenning.

Hvem er det som har henvist dere til vanlig gyn på lokalsykehuset? Om du ikke bor ved ett stort sykehus, så ville jeg tatt kontakt med nermeste genetisk avd. Eller ivf enhet. De vil nok kunne hjelpe dere best jeg er værtfall veldig positivt overrasket over jobben til genetisk avd i Tromsø/UNN.
Lykke til!
Gammel 03-06-2014, 23:37   #1525
prøverpånytt
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Solbarn Vis innlegg
Hei, vi har bodd på clarion hotel sign og på quality hotel prince Philip. Siste ligger noe utenfor sentrum, men med tbane rett ved og et stort shoppingsenter. Buss rett utenfor hotellet som går rett til sykehuset. Følte oss langt borte fra alt der... Clarion sign ligger midt i byen, men koster nok en del. Vi har aldri booket selv: kontoret for utenlandsbehandling har booket for oss. Så er hotellet betalt når vi kommer frem. Vi hørte til helse øst før, nå hører vi til helse Bergen.
Lykke til😊🍀
Hei. Ja vi bestiller selv og kravet til UNN er at vi ikke velger mer enn 4 stjerner og ikke for dyrt, men vanskelig å skjønne va ikke for dyrt var. Da jeg søkte etter hotell for 4 dager kostet det fra 8-9000 for de fleste, så fikk beskjed at det ble for dyrt. Men klarte å få ett hotell HTL eln. til 6.800,- ellers så var det bare motell, men delt bad nekter jeg.

UNN/helse Nord ville jeg skulle bo på Solna, men da blir det mye reising de dagene jeg ikke er på sykehuset.
Gammel 03-06-2014, 23:57   #1526
Laydee
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Tromsø
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av prøverpånytt Vis innlegg
Hei. Ja vi bestiller selv og kravet til UNN er at vi ikke velger mer enn 4 stjerner og ikke for dyrt, men vanskelig å skjønne va ikke for dyrt var. Da jeg søkte etter hotell for 4 dager kostet det fra 8-9000 for de fleste, så fikk beskjed at det ble for dyrt. Men klarte å få ett hotell HTL eln. til 6.800,- ellers så var det bare motell, men delt bad nekter jeg.

UNN/helse Nord ville jeg skulle bo på Solna, men da blir det mye reising de dagene jeg ikke er på sykehuset.
Vi fikk beskjed fra UNN om at pris på hotellrom helst ikke måtte overstige kr 1200 pr natt. De må jo se på sesongen da. Alle vet jo at det er dyrere om sommeren.
Laydee er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-06-2014, 09:27   #1527
prøverpånytt
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Laydee Vis innlegg
Vi fikk beskjed fra UNN om at pris på hotellrom helst ikke måtte overstige kr 1200 pr natt. De må jo se på sesongen da. Alle vet jo at det er dyrere om sommeren.
Ja eneste vi hadde fått for 1200,- pr natt var motell, en seng på delt rom eller bad. Men fikk det igjennom da hun så på nettet selv. Er jo 60 hoteller nå som er helt full.
Gammel 05-06-2014, 10:36   #1528
annnja
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av prøverpånytt Vis innlegg

Vi fikk dekt hotell for 10500, dette var for 5 netter. Vi fikk ikke kommentarer på det. Vi snakker med behandlingsenheten i Bergen.
annnja er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-06-2014, 13:32   #1529
prøverpånytt
Nykommer

Standard

Okei ja om jeg hadde bestilt hotell uten å ta kontakt med de så hadde det kanskje godt. Letter å få tilgivelse enn tillatelse

Var på ul på onsdag og i dag, men Karolinska er redd slimhinnen enda er for tynn og eggposene litt for små. Så jeg må på ul på Karolinska på mandag, så håper vi slipper utsettelse, da det går utover mannens jobb.
Gammel 06-06-2014, 13:41   #1530
Laydee
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Tromsø
Standard

Idag har vi vært på ultralyd og sett en aktiv liten guttebaby. Det var helt fantastisk
Laydee er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder