Ønskebarn forum  
Gammel 20-05-2015, 21:40   #3351
Lene1982
Nykommer

Lene1982 sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Sted: Trondheim
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Minsten Vis innlegg
Hei Lene1982
Takk for det. Jeg startet med Progynova på mandag. Samboeren min skal sannsynligvis til Helsinki til mandag, og så er det min tur uken deretter. Så da blir det litt over 2 uker med hormoner for min del. Dette varierer kanskje litt fra person til person? Hvordan går det med deg forresten?
Her går det bare bra;) Vi reiser for første samtale nå 1.juni. Nærmer seg med stormskritt Har sett over mine papirer fra IVI Alicante 2009. Der var det par uker også. Morgen skal jeg få scannet mine journalnotater og sendt det til Helsinki. Gjor dere også dette eller tok dere å leverte dette da dere kom første gang?
Gammel 20-05-2015, 22:52   #3352
Minsten
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lene1982 Vis innlegg
Her går det bare bra;) Vi reiser for første samtale nå 1.juni. Nærmer seg med stormskritt Har sett over mine papirer fra IVI Alicante 2009. Der var det par uker også. Morgen skal jeg få scannet mine journalnotater og sendt det til Helsinki. Gjor dere også dette eller tok dere å leverte dette da dere kom første gang?
Så spennende, 1. juni er ikke lenge til
Tror ikke vi sendte noe på forhånd (her i huset er det mannen som har styringen og kontakten...) Vi hadde med oss hele bunken, og ferdig utfylt skjema som ligger på nettsiden.
Samboeren min var i Helsinki i dag, og i morgen etter kl. 12 vet jeg hvor mange embryo det ble
Minsten er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-05-2015, 12:17   #3353
late_bloomer
Nykommer

Medlem siden: Feb 2013
Standard

Nå er jeg 6 uker og fem dager på vei - om en uke er det UL.

Grugleder meg..! Håper på tvlllinger, egentlig, men tør ikke tenke tanken helt ut.

Målte hcg for to uker siden, og den var på 955, men har ikke målt siden. I dag fikk jeg litt spotting, og det er jo både ufarlig og normalt men forferdelig stressende ..! Kroppen har det ellers bra, med unntak av hormonhumøret som er litt krevend for omgivelsene og meg selv..!

Håper du, Jilly går på så ny runde fort hun kan, og ønsker deg lykke til.
late_bloomer er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-05-2015, 13:24   #3354
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard

Så spennende, late_bloomer og så bra at alt var i orden med testing og hcg. Har venta på å høre fra deg 😊
Jeg også ønska meg litt tvillinger, men er nå bare mest glad for at ting har gått bra så langt 😊
Lykke til på ul og kos deg med mirakelet/ene i magen
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-06-2015, 23:09   #3355
Minsten
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lene1982 Vis innlegg
Hei Lene1982
Hvordan gikk det i Helsinki i dag?
Minsten er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-06-2015, 16:46   #3356
Lene1982
Nykommer

Lene1982 sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Sted: Trondheim
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Minsten Vis innlegg
Hei Lene1982
Hvordan gikk det i Helsinki i dag?
Hei Minsten!

Det gikk veldig bra. Ble godt tatt imot og hadde en fin samtale med legen.
Fikk med resepter på medisin, så nå er det bare å vente på planen min som kommer mest sannsynlig i august Pga stengt i Juli. Har bynt å tenke på kos vi skal reise og bo nå til neste tur. Denne gangen reiste vi med ferge fra Stocholm til Helsinki. Hvordan reiste du /dere ? Og hvordan bodde dere?
Gammel 29-06-2016, 10:27   #3357
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Frøya Vis innlegg
Velkommen hjem Athenadet høres ut til at dette er en kjempebra klinikk. Det blir spennende å følge utviklingen med dere og den klinikken.Du er kjempeflink å legge ut informasjon til oss andre. Det er flott. Jeg kan godt tenke meg å lukte på andre alternativer om dette ikke lykkes. Er på rugedag 18 og håper jo av hele mitt hjerte at dette skal gå bra. Er irritert over at jeg ikke har fått time før dag 21 på laben for og sjekke hcg, men samtidig tenker jeg at det kanskje ikke er så lurt å være så altfor opptatt med sånne ting og heller la livet gå sin vante gang.

Men har inntrykk av at det er mange SA, er det sånn at en med eggdonasjon eller IVF er mere utsatt for sånt eller?Noen som har peiling på sånt? Kan ikke fri meg fra et jeg tenker en del på det....

Siri, ser du lurer på eggdonasjon, om du får mannen med på dette. Håper du klarer å overtale han. For oss var ikke dette noe problem, tenker veldig lite på det. Det blir jo mitt barn, for det er jeg som gir liv til det.

Det var litt fra meg.

Klem alle sammen
Jeg vet ingenting om statistikken for SA ved ed og ivf versus naturlig befruktning, men tror at denne må påvirkes av årsaken til at folk i det hele tatt har oppsøkt disse behandlingene.

Selv opplevde jeg SA da jeg hadde nådd 11+0 etter naturlig unnfangelse i en alder av 41. Jeg gjennomgikk også en ex.u. etter naturlig unnfangelse i en alder av 36. Nå er jeg 46, gravid ved hjelp av ed og har akkurat nådd uke 13+0 Min grunn til å oppsøke hjelp har vært økende alder (ergo liten eggreserve og gamle egg) og kun en eggleder (den andre sprakk ifbm. ex.u.), samt at jeg er enslig, men jeg har ikke hatt noen fertilitetsproblemer i utgangspunktet.

Om egen eggkvalitet er dårlig, har man mye større sjanse for å lykkes med ed, men jeg har hørt at noen som har overaktive "killer cells" i livmoren, kan komme til å støte rene fremmedlegemer ut (det kan også skje med egne egg, for selv da er jo fosteret halvt fremmedlegeme). Dette kan testes (vet de gjør det i Spania), og mange klinikker bruker også kortison i behandlingen (senker immunforsvaret).

Dersom grunnen til at man ikke har fått til å unnfange på egen hånd er festeproblemer, f.eks. ved arrvev eller endometriose, er det ikke sikkert at hverken ivf eller ed er løsningen, men også her har klinikkene noen triks å komme med. Bl.a. benyttet jeg meg av såkalt embryo glue ved innsett

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte