Ønskebarn forum  
Gammel 31-08-2014, 16:05   #1771
MSB
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2014
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av lissi Vis innlegg
Noen som skal til hellas i september? Igang med forsøk? Værti hellas i sommer? Jeg har fordøk nå i september en gang... vil gjerne dele erfaringer underveis med noen her??
Hei Lissi,
Det er bare å spørre om du lurer på noe. Jeg går gravid i uke 17 med tvillinger etter innsett av to blastocyster på Serum i mai. Veldig fornøyd med klinikken, og føler jeg har fått god oppfølging. Ønsker deg masse lykke til!!
MSB er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2014, 21:12   #1772
lissi
Stadig innom

Medlem siden: Dec 2011
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av MSB Vis innlegg
Hei Lissi,
Det er bare å spørre om du lurer på noe. Jeg går gravid i uke 17 med tvillinger etter innsett av to blastocyster på Serum i mai. Veldig fornøyd med klinikken, og føler jeg har fått god oppfølging. Ønsker deg masse lykke til!!
Gratulerer!! Var dette ea eller ed? Hvilke medisiner brukte du? første forsøk der?

1. ED- gutten født i oktober 2012 gravid med lillebror,termin 08.06.2015!;)
lissi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-09-2014, 15:54   #1773
MSB
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Gratulerer!! Var dette ea eller ed? Hvilke medisiner brukte du? første forsøk der?
Jeg tror Penny tilpasser medisiner til hver enkelt. Men jeg tok østrogen(Progynova eller cyclacure), fillicine/folic acid, prednisolone (tror d er kortison), blodfortynnende (clexane sprøyter), baby aspirin, utrogestan (progrestron), og ett par andre medisiner i forkant av innsett som jeg ikke husker navnet på her. Det begynte med en nedreguleringssprøyte (Arvecap). Da mensen kom og donor var klar begynte jeg på medisinene. Jeg har gått på de samme etter innsett med omtrent samme doser ut første trisemester. Noen medisiner trappet jeg ned på tidligere. Jeg tok også noen hcg sprøyter etter innsett.

Vi kjøpte medisiner da mannen var der og leverte varene. Det er altså ED.

Vi var heldige og ble gravid på første forsøk. Har dere vært og besøkt klinikken ?
Gammel 01-09-2014, 17:03   #1774
lissi
Stadig innom

Standard

vært der for hysteroskopi og mannen har levert varene. og aquascan en gang. så er litt kjent allerede kan man si hihi.

Spennende race dette her...
spennende med tvillinger da.

Penny sa til meg at jeg hadde svak livmorhals. har du fått noe beskjed om dette?

Gammel 01-09-2014, 20:33   #1775
KSV
Stamgjest

Medlem siden: Jul 2009
Standard

i morgen er det medisinstart for oss og donor. 6.turen ned står for tur. Blir vel i begynnelsen av uke 38 og vi blir der ca en uke
Jeg gleder meg til å reise ned igjen
Gammel 02-09-2014, 06:41   #1776
lissi
Stadig innom

Standard

Oi 6 turen ned. Hvor mange forsøk har dere hatt der da? Vi ska også ned rundt samme tidspunkt. Hvis jeg hører noen snakke norsk hilser jeg på;) ok?

Gammel 02-09-2014, 07:15   #1777
MSB
Fersk på forum

Standard

Nei, jeg har ikke hørt om svak livmorhals. Hvilken betydning kan det ha i så fall?

Jeg fikk dog beskjed om at jeg hadde tynn slimhinne. Hadde en prøverunde med østrogen først, og det tok veldig lang tid før den ble tykk nok. Under forsøket tok jeg jo en haug med andre medisiner også, bl.a. blodfortynnende. Jeg tror dette gjorde susen for tykkelsen var veldig bra ved innsett.

I dag skal vi på ordinær UL. Veldig spent - håper alt er bra med de små 😊

KSV - masse lykke til😊
Gammel 02-09-2014, 08:52   #1778
KSV
Stamgjest

Medlem siden: Jul 2009
Standard

Klart dere må hilse på.Vi har med minsten vår på 3 år så ikke lett å ikke høre oss Første turen ned i fjor i okt var jeg på aquascan og mannen min frøs ned sæd. 2. ,4. og 5. Runde var forsøk. 3.gangen ned var for hysteroskopi. Hvis flere skal ned samtidig og vil treffes så send meg en pm så kan dere få tlf nr mitt
Sitter og ser litt på hotell. Er så usikker på om vi skal bo nær stranda eller mer sentralt. Har aldri vært ved kysten der nede men med en liten en som elsker å bade hadde det sikkert vært greit siden vi skal bo der så lenge. Vi har også vurdert airbnb.com
Gammel 17-09-2014, 18:55   #1779
lissi
Stadig innom

Standard

Msb: går d bra m tvillingene i magen? Hva slags aktivitetsnivå hadde du i rugeperioden? Lå du mye eller aktiv? Hva ble du rådet til?

Gammel 17-09-2014, 20:00   #1780
Hildur
I en klasse for seg

Hildur sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Nord-trøndelag
Standard

Sitat:
vært der for hysteroskopi og mannen har levert varene. og aquascan en gang. så er litt kjent allerede kan man si hihi.

Spennende race dette her...
spennende med tvillinger da.

Penny sa til meg at jeg hadde svak livmorhals. har du fått noe beskjed om dette?
Jeg fikk beskjed om at jeg hadde svak livmorhals og måtte ha cerclage om jeg ble gravid. Jeg ble gravid med tvillinger, og det gikk helt fint det. De gjør ikke cerclage her lenger pga at det kan irritere og fremprovosere rier. Jeg ble fulgt godt opp og alle målingene av livmorhalsen viste at den var fin. Så det skal du ikke bekymre deg for. Jentene mine er 10 uker nå..

Hildur er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder