Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-07-2015, 19:21   #11
miniam
Nykommer

miniam sin avatar

Medlem siden: Feb 2015
Sted: Trondheim
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mo cuishle Vis innlegg
Takk for varme ord lillestjerne
Tiden går. Det er fortsatt veldig vondt og jeg er fortsatt i sorg. Tenker ofte på hvordan jeg skal kunne godta hvis jeg forblir barnløs......Være den "stakkaren" som forble ufrivillig barnløs? Når disse tankene kommer er det mye sorg, men heldigvis går det fortere over nå, og jeg reiser meg til ett nytt forsøk!
Jeg har vært i kontakt med AVA Clinik og spurt om hvilken type behandling de vil gi meg denne gangen. Disse er hva de foreslår:

- procrean injection 3.75 mg - 1 injection
- Progynova 2 mg - 3 packs
- Lutinus 100 mg - 7 packs
- Fragmin 0,2 ml 5000 IUI - 30 injection
- Prednisalone 5 mg - 1 pack
- Trombyl 75 mg - 1 pack

Er det noen som har brukt noen av disse?
Jeg har også tenkt på blastodyrking denne gangen og det anbefalte de også. For dette vil da øke sjansen med 5-7%, men dette er ikke nok for meg nå så denne gangen går jeg for å sette inn 2.
Måtte det lykkes denne gangen......
Jeg er sikker på at du kommer til å lykkes! Blir spennende å følge vegen fin videre. Heier på deg 😊
Gammel 02-08-2015, 10:37   #12
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Sted: Oslo
Standard

Hei! Så synd, lei meg på dine vegne vegne. Jeg er ny her men skjønte nå at jeg bør tilhøre et forum med folk med liknende erfaringer. Jeg var i Riga i medio juli og får svar på blodprøver i morgen, men forhastet meg med en hjemmetest som var negativ. Ble skrekkelig lei meg. Skjønner skuffelsen din. Lykke til!
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-08-2015, 21:16   #13
Hildur
I en klasse for seg

Hildur sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Nord-trøndelag
Standard

Trist å høre at det ikke gikk. Kan jeg spørre hvorfor du må vente to sykluser før du kan prøve igjen? Vi hadde totalt 4 runder med ED, og da testen var negativ etter første runde så kjørte jeg på videre. Hadde innsett med akkurat 1 måneds mellomrom. Husker ikke helt hvordan det var med medisinering.... Uansett ønsker jeg deg masse lykke til med neste runde.

Hildur er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-08-2015, 14:22   #14
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Sted: Fredrikstad
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Hildur Vis innlegg
Trist å høre at det ikke gikk. Kan jeg spørre hvorfor du må vente to sykluser før du kan prøve igjen? Vi hadde totalt 4 runder med ED, og da testen var negativ etter første runde så kjørte jeg på videre. Hadde innsett med akkurat 1 måneds mellomrom. Husker ikke helt hvordan det var med medisinering.... Uansett ønsker jeg deg masse lykke til med neste runde.
Tusen takk Hildur

Jeg fikk beskjed av AVA Clinic om at jeg måtte vente i 2 sykluser. Hvorfor vet jeg ikke. Nå venter jeg snart mens nr 2 og kan snart starte opp igjen. Sist satte jeg inn 1, men denne gangen går jeg for 2 Blastoer. Gleder meg til å sette i gang igjen......

* 5 inseminasjonsforsøk Storkklinikk-11/12
- gravid på 3. forsøk, aborterte 1 dag etter positiv test
*2 icsi forsøk Fertilitetsklinikken - 13/14
*2 ivf forsøk med donor sæd Odense - 14
*Egg og sæd donasjon på AVA Riga - 6/15
- negativ resultat 6 eskimoer på frys
*Fryseforsøk med blastodyrking september- 15
Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Mo cuishle er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-08-2015, 22:59   #15
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Jeg føler sånn med deg. Jeg vet akkurat hvordan det føles å gå rundt og innstille seg på at man mest sannsynlig aldri blir mamma. Jeg var nærmest overbevist om det. Høsten jeg rundet 40 år var jeg fremdeles singel. Ingen mann i sikte og alle vennene mine hadde halvstore barn eller ungdommer i heimen.

Året etter var jeg samboer med verdens skjønneste mann men med nedslående resultat fra fertilitetseksperter.. Jeg tenkte at løpet var kjørt. Det var ikke meningen at jeg skulle få oppleve dette. Og den idiotiske vanlige kommentaren om at "bare vent til du får deg din egen" var grusomt å få høre av naive og ubetenktsomme mennesker.

Det ordnet seg for meg. Jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle gjøre det for deg óg. Eggdonasjon og embryoadopsjon er svært effektive for de aller fleste. Jeg krysser fingre for deg. Og så bra at du har flere på frys 😊 Masse massse lykke til på neste forsøk.
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017

Sist endret av lillestjerne : 07-08-2015 kl 23:01
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-08-2015, 10:26   #16
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard

Så trist når man stadig får nedslående resultater, men godt å høre at du er oppe på "hesteryggen" igjen!! Det står det respekt av!
Jeg har hatt til sammen 9 assisterte befruktninger og var vel egentlig innstilt på at jeg ikke kom til å bli en av disse solskinnshistoriene...
Men så skjedde det samme som med lillestjerne her, at jeg plutselig traff mannen i mitt liv, ble samboer og han var villig til å gi meg et siste forsøk.
9. forsøk ligger nå i magen min og bør vel se dagens lys om ikke mange dager.
Jeg sliter fremdeles innimellom med tanken om at dette kanskje ikke går bra, og jeg har termin i morgen... Det er rart hva hjernen er innstilt på.

Så jeg håper alt det beste for deg, Mo cuishle, og at du også blir en av solskinnshistoriene! Vi skal ha all ære for at vi stadig vekk kommer oss opp fra nederlag. Tenk så tøffe vi er!!!

Stå på!!!
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2015, 14:01   #17
morbær
Nykommer

Medlem siden: Oct 2013
Standard

Vil bare ønske deg all mulig lykke til, Mo Cuishle, krysser det jeg har for at det klaffer for deg i september!
morbær er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder