Ønskebarn forum  
Gammel 17-02-2013, 20:12   #331
kanskje
Husvarm

kanskje sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Standard Fryseforsøk på Hausken

Heisann!

Vi har bare èn erfaring med Hausken, - og det resulterte i en flott gutt som nå er 2,5 år Klaff på første forsøk, vi er SÅ takknemlig!

Det jeg lurer på nå, er deres erfaringer med fryseforsøk hos klinikken? Om embryo overlevde opptining, og evt. resultater av fryseforsøk? Satt dere inn ett- el flere embryo?

Vi skal ha fryseforsøk rundt april/mai (kommer litt an på mens), og vi har to i ett strå. Tenker å sette inn begge embryo hvis de overlever, selv om jeg er svææært skeptisk til å bære frem tvillinger (grunnet KRAFTIG bekkenløsningsplager i etterkant av forrige svangerskap). Er derfor allerede i gang med forebyggende øvelser fordi jeg mistenker doble plager hvis jeg blir gravid med tvillinger. Men syns likevel det er "synd" å kaste bort ett embryo hvis begge overlever tining!

Håper noen kan svare
Søskenfrys september 2013 - kjemisk gravid
Positivt ICSI søskenforsøk januar 2014! Fikk se et bankende på UL 03.03.14 og 10.03.14. Påvist MA i uke 11
Søskenforsøk ICSI i juni 2014 hos Hausken ga oss en liten lillesøster 21.2.15

September 2018: positiv graviditetstest, gravid naturlig. Endte med MA i uke 11
kanskje er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-02-2013, 09:34   #332
Limm
Stamgjest

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Bergen
Standard

Hei! Jeg har kun erfaring med ferskforsøk på Hausken, men de skal jo ha den beste "labben" i landet, så om ikke de får det til så hadde vel ingen andre det heller.

Lykke til!
Limm er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-04-2018, 11:17   #333
Tapas
Fersk på forum

Medlem siden: Sep 2017
Standard

Lenge siden noen har oppdatert om Hausken. Jeg blir 43 år neste mnd, og samboer hat dårlig spermkvalitet, men jeg ble altså gravid på første icsi forsøk på Hausken her i Oslo. Jeg var svært skeptisk etter å ha fått presentert en sjanse på 5-10 % per forsøk i min alder, men den satt altså på første ferskforsøk.
Jeg er kun i 5 uke og har ikke vært på ultralyd ennå. Derfor er vi svært spent på hvordan dette vil gå...
Tapas er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-04-2018, 15:16   #334
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tapas Vis innlegg
Lenge siden noen har oppdatert om Hausken. Jeg blir 43 år neste mnd, og samboer hat dårlig spermkvalitet, men jeg ble altså gravid på første icsi forsøk på Hausken her i Oslo. Jeg var svært skeptisk etter å ha fått presentert en sjanse på 5-10 % per forsøk i min alder, men den satt altså på første ferskforsøk.
Jeg er kun i 5 uke og har ikke vært på ultralyd ennå. Derfor er vi svært spent på hvordan dette vil gå...
Gratulerer så mye, og masse lykke til videre

Vi har tvillingjenter på 1,5 år, etter vårt første forsøk hos Hausken (men avbrutte og negative forsøk offentlig). Hausken er dyktige
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-04-2018, 09:52   #335
Tapas
Fersk på forum

Standard

Hei superskravler

Gratulerer med tvillingen og godt å høre dere har gode erfaringer. Vi har en sønn fra før, som nå er 4, og han ble "laget" på Rikshospitalet. Da jeg tok ut egg for snart 6 år siden, fikk de ut 15 egg og det var visstnok topp kvalitet. Ble likevel ikke gravid før 3 innsett, og prøvde å få søsken ved å sette inn to egg til etter å ha fått sønnen, men ute hell.

Derfor var jeg pessimist da også Hausken fikk ut masse egg av god kvalitet nå da jeg er 43 år (14 egg) på første forsøk altså. Men denne gangen satt det (eller dem) på første forsøk. Kan liksom ikke helt tro at gutten min endelig skal bli storebror. Fortsatt bare uke 6, så vi håper det går veien😊
Gammel 12-04-2018, 11:05   #336
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Standard

Sitat:
Hei superskravler

Gratulerer med tvillingen og godt å høre dere har gode erfaringer. Vi har en sønn fra før, som nå er 4, og han ble "laget" på Rikshospitalet. Da jeg tok ut egg for snart 6 år siden, fikk de ut 15 egg og det var visstnok topp kvalitet. Ble likevel ikke gravid før 3 innsett, og prøvde å få søsken ved å sette inn to egg til etter å ha fått sønnen, men ute hell.

Derfor var jeg pessimist da også Hausken fikk ut masse egg av god kvalitet nå da jeg er 43 år (14 egg) på første forsøk altså. Men denne gangen satt det (eller dem) på første forsøk. Kan liksom ikke helt tro at gutten min endelig skal bli storebror. Fortsatt bare uke 6, så vi håper det går veien😊
Så spennende

Krysser fingrene for at det holder helt i mål
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Gammel 12-04-2018, 21:07   #337
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Hei superskravler

Tvi tvi, håper det lykkes! hilsen en annen 43-åring
Gammel 18-04-2018, 17:13   #338
Tapas
Fersk på forum

Standard

Hei sykt langt nord

Takk skal du ha. Har i dag vært på ultralyd (uke 7), og gynekologen på Hausken så to bankende hjerter. Så dette er veldig spennende.
Gammel 19-04-2018, 22:09   #339
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Hei sykt langt nord

Takk skal du ha. Har i dag vært på ultralyd (uke 7), og gynekologen på Hausken så to bankende hjerter. Så dette er veldig spennende.
Oj! To! Så herlig! UL i uke 7 var fantastisk, jeg var virkelig overrasket over hvor tydelig jeg kunne se den lille reka der inne Jeg er nå 9+3 og det er nøyaktig to uker siden ul. Synes det er veeeldig lenge å vente til neste ul, som er i uke 12. Håper formen er noenlunde bra. Lykke til videre!
Gammel 20-04-2018, 10:37   #340
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Standard

Sitat:
Hei sykt langt nord

Så fantastisk
Hausken-tvillinger er de beste
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder