Ønskebarn forum  
Gammel 27-08-2010, 17:18   #1
CathyS
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2008
Standard Eggdonasjon i Hellas

Hei jenter! Ser de fleste har valgt Ava, IM eller Iakentro. Vi skal til Serum Biomed i november, og lurer på om det er flere der ute som tenker seg dit?
http://www.serum-ivf.com/

2007 - 2009 En haug med IUI og IVF ved CFC og Haugesund
2010 - 2011 EA i Athen, Serum.
2011 klaff på andre EA og en Lykken er fullkommen

CathyS er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-09-2010, 20:38   #2
Merehei
Nykommer

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Hedmark
Standard

Hei CathyS og alle andre her inne .

Jeg har også tenkt meg til Serum i Athen for både egg og sæddonasjon. Er 40 år og singel og har tenkt på å få barn på egenhånd i snart 2 år. Har måttet utsette det pga av uforutsette ting og da jeg endelig kom i gang med prosessen i vår så visste blodprøver at AMH-nivåene mine var så lave at det å bruke egne egg kunne jeg bare glemme. Etter å ha tatt det sjokket innover meg så fant jeg ut at jeg skal prøve eggdonasjon. Hadde egentlig planlagt tur til serum nå i september, men måtte først gjennom en vannscanning for å sjekke at livmora var normal og fin og det var den . Men ene eggstokken var litt forstørra enten pga pcos eller pågrunn av noe annet. Gynekologen syntes det ligna på et teratom, så nå venter jeg svar på en blodprøve (ca 125) og må gjennom en ny scanning noen uker fram i tid for å se om kroppen ordner opp selv eller om det er noe problem som må fikses før jeg kan sette i gang. Så jeg krysser fingre på at blodprøven kommer tilbake normal og at kroppen selv ordner opp slik så jeg kan få dratt i oktober i stedet. Litt kjipt å måtte utsette enda litt, men best å ha alt på stell når man skal bruke masse penger på noe sånt både for min egen del og for en evt graviditets skyld.

Ble en lang avhandling dette gitt Men det var da litt om meg og min vei fram til nå.
Merehei er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-09-2010, 22:25   #3
gurine
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Oslo
Standard

Hei!

Har ikke umiddelbare planer, men vil også gjerne høre om erfaringer derfra
2. ICSI aug 2010 - sett og hørt på UL 8. okt
gurine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-09-2010, 20:31   #4
Merehei
Nykommer

Standard

Min erfaring så langt er at jeg er veldig fornøyd med kontakten med klinikken. Jeg har mailet med Penny som er leder av klinikken, og hun har selv i august da klinikken var stengt pga ferieavvikling svart på mailer og tatt seg tid til å snakke med meg på telefonen. Og det synes jeg er imponerende da hun da endelig hadde en mnd ferie etter å ha jobbet i 11 mnd. Og som regel så får jeg svar rimelig kjapt på mailen min enda. I praksis har jeg jo ikke gjort noen forpliktende avtale med klinikken enda og synes det derfor er utrolig at jeg har både hatt mail og telefonkontakt uten å betale noe. Var i kontakt med en annen klinikk og der skulle legen ha 100 euro for en telefonsamtale/telefonkonsultasjon. Fikk høre at jeg kunne betale i etterkant da siden jeg skrev jeg måtte vente til jeg fikk penger på konto. Men magefølelsen min sier at jeg skal gå for Serum klinikken
Gammel 07-09-2010, 21:23   #5
rabalder
Husvarm

Medlem siden: Jul 2008
Standard

Hei
Jeg har ikke brukt Serum selv, men har hoert positive ting om dem.
Hilsen Rabalder
rabalder er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-09-2010, 12:42   #6
CathyS
Stadig innom

Standard November nærmer seg :)

Støtter Merehei i opplevelsen av klinikken, virkelig andre boller så langt. Vi skal ha embryoadopsjon i november, det koster 2000 euro for frossent og selv om dette ikke er fullvarianten av eggdonasjon, så forsøker Penny å matche best mulig. I tillegg befrukter de med partners sæd på fersk embryoadopsjon og for oss tilbød hun å befrukte med donor vi har bestilt på cryos.dk. Embryoadopsjon er fra back up donorer som ikke blir brukt.
Syns de tar lite for den servicen de har gitt så langt, de har frosset ned embryo til oss med vår sæddonor og jeg har 7 egg på frys som venter. Mao
ikke ulikt vanlig fryseforsøk eggdonasjon tror jeg,
bare lav pris. Spent på om flere drar dit.

Gammel 24-09-2010, 22:45   #7
Merehei
Nykommer

Standard Valgets kval

Som nevnt lenger opp i tråden så har jeg planer om eggdonasjon eller det de kaller embryo rescue program hos Serum klinikken i Athen og har hatt jevnlig kontakt med dem nå ei stund. Drev å sikta meg inn på behandling i september, men etter en vannscanning med påfølgende blodprøve for å undersøke ting nærmere så ble det lagt på is og jeg tenkte at nå ble det ikke tur før neste syklus i oktober. Hadde fått beskjed om å ta kontakt på dag 15 i denne syklusen og trodde det da bare var for å høre om de evt hadde donor for neste syklus. Sendte dem mail i dag og fikk svar i kveld. Fikk da høre at hvis jeg kunne få til en scanning av slimhinna og blodprøve på mandag og alt der så greit ut så kunne jeg komme ned å få satt inn embryo på fredag. Fikk meg skikkelig hakeslepp må jeg si for jeg hadde nå forberedt meg mentalt på at det lå en mnd fram i tid. Hadde også sett for meg å måtte ta hormoner ol på forhånd for å bygge opp slimhinna og ellers forberede kroppen. Men klinikken mener at hvis slimhinna blir godt bygd opp av egne hormoner så er det bedre enn oppbygging av kunstige midler og den er jeg forsåvidt med på.
Hva ville dere andre ha gjort hvis dere var i samme situasjon? Ville dere hvid dere rundt og tatt sjansen elller ventet?
Er jo ikke sikkert at de har ledig donor neste syklus/mnd og at jeg da må vente enda lenger og jeg føler på en måte at jeg har ventet nok.
Gammel 24-09-2010, 23:35   #8
Klara-Sofie
Flyttet inn

Medlem siden: Apr 2010
Sted: Akershus
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Merehei Vis innlegg
Som nevnt lenger opp i tråden så har jeg planer om eggdonasjon eller det de kaller embryo rescue program hos Serum klinikken i Athen og har hatt jevnlig kontakt med dem nå ei stund. Drev å sikta meg inn på behandling i september, men etter en vannscanning med påfølgende blodprøve for å undersøke ting nærmere så ble det lagt på is og jeg tenkte at nå ble det ikke tur før neste syklus i oktober. Hadde fått beskjed om å ta kontakt på dag 15 i denne syklusen og trodde det da bare var for å høre om de evt hadde donor for neste syklus. Sendte dem mail i dag og fikk svar i kveld. Fikk da høre at hvis jeg kunne få til en scanning av slimhinna og blodprøve på mandag og alt der så greit ut så kunne jeg komme ned å få satt inn embryo på fredag. Fikk meg skikkelig hakeslepp må jeg si for jeg hadde nå forberedt meg mentalt på at det lå en mnd fram i tid. Hadde også sett for meg å måtte ta hormoner ol på forhånd for å bygge opp slimhinna og ellers forberede kroppen. Men klinikken mener at hvis slimhinna blir godt bygd opp av egne hormoner så er det bedre enn oppbygging av kunstige midler og den er jeg forsåvidt med på.
Hva ville dere andre ha gjort hvis dere var i samme situasjon? Ville dere hvid dere rundt og tatt sjansen elller ventet?
Er jo ikke sikkert at de har ledig donor neste syklus/mnd og at jeg da må vente enda lenger og jeg føler på en måte at jeg har ventet nok.
Hvis ultralyd viser at livmoren er klar, så ville jeg absolutt hoppet i det med en gang!
44 år
prøvere siden febr.2007, "ørten" Pergo-kurer
IVF- avbrutt okt 2009, IVF - neg. mars 2010 (Aleris)
ED - AVA-Riga juli 2010 - neg.
ED - AVA-Riga nov 2010 - SA 5+2
1 ED på frys satt inn 17.juni 2011 -en nydelig prinsesse ble født febr 2012
Klara-Sofie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-09-2010, 14:55   #9
CathyS
Stadig innom

Standard

Ja, kjør på!

Gammel 25-09-2010, 15:53   #10
YabbaDabbaDoo
Stadig innom

YabbaDabbaDoo sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Østfold
Standard

Kjør på

Det ville jeg ha gjort. Ville ikke tatt sjansen på å vente

Lykke til
3 aih september 07-negativ(avbrutt IVF 1)
1 IVF- november 07-først positiv-HcG på 11-deretter negativ, var ikke liv laga
2 ivf-spraystart 29.1-uttak i uke 7-avbrutt og gjort om til aih nr 4 AIH nr 4-negativ
1. EA Ruger på 3 egg fra Riga- negativ
YabbaDabbaDoo er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder