Ønskebarn forum  
Gammel 18-10-2013, 13:03   #1
mammsi
Stadig innom

mammsi sin avatar

Medlem siden: Feb 2013
Sted: Fredrikstad
Standard Sommerbarn 2014

Jeg har i dag testet positivt!!!!

Så da har jeg hevet meg rundt og laget en tråd for oss som venter barn sommeren 2014.
Sånn juni-juli-augustish

Gleder meg til flere navn her!
Første IVF uke 40. Porsgrunn - POSITIV
Termin 29.06.14
mammsi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-10-2013, 17:18   #2
Fru Lama
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Nordland
Standard

Hei! Så bra at du har startet en tråd for sommergravide 2014!! Og ikke minst, GRATULERER med positiv test!!!

Jeg er ny her på forumet, men har sneket litt de siste par årene. Vi har prøvd i tre år og er nå gravid etter to ferske og ett fryseforsøk (ISCI). Spira satt på fryseforsøket. Er veldig veldig glad, men samtidig veldig aventende. Har vanskelig for å forestille meg at dette faktisk skal gå bra når så mye annet har gått "gærnt". Men det er bare å tenke positivt!! Og på mandag skal jeg på tidlig ultralyd. Hvis jeg får høre hjertelyd da tror jeg at jeg kan slappe litt mer av.

Når har du termin mammsi, sånn foreløpig? Min er 10. Juni.
Fru Lama er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-10-2013, 17:31   #3
Hege_mor
Nykommer

Medlem siden: May 2013
Standard

Gratulerer med positiv test begge to!

Jeg har vært på tidlig ultralyd i dag. Det var godt å se et hjerte som slo. Nå er det mer virkelig, og jeg håper jeg klarer å slappe litt mer av nå.

Foreløpig termin for meg er 2. juni.

Lykke til damer
ICSI september 2013, positiv blodprøve 26.9., sett på UL 18.10
Hege_mor er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-10-2013, 22:23   #4
Fru Lama
Fersk på forum

Standard

Og gratulerer til deg, Hege_mor!!! Det må jo være helt fantastisk å ha hørt hjertelyd etter så mange forsøk!! Mener å ha lest et sted at dersom man har fått konstatert hjerteslag, så er man så godt som like safe som når man har bikka uke 12...

Hurra for oss alle tre! Nå satser vi på at disse spirene holder seg på plass så lenge som de skal!
Gammel 19-10-2013, 18:40   #5
mammsi
Stadig innom

mammsi sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Fru Lama Vis innlegg
Hei! Så bra at du har startet en tråd for sommergravide 2014!! Og ikke minst, GRATULERER med positiv test!!!

Jeg er ny her på forumet, men har sneket litt de siste par årene. Vi har prøvd i tre år og er nå gravid etter to ferske og ett fryseforsøk (ISCI). Spira satt på fryseforsøket. Er veldig veldig glad, men samtidig veldig aventende. Har vanskelig for å forestille meg at dette faktisk skal gå bra når så mye annet har gått "gærnt". Men det er bare å tenke positivt!! Og på mandag skal jeg på tidlig ultralyd. Hvis jeg får høre hjertelyd da tror jeg at jeg kan slappe litt mer av.

Når har du termin mammsi, sånn foreløpig? Min er 10. Juni.
Juuhuuuu 10. juni er min bursdag hehehe God dato!
Gratulerer så utrolig mye! Fantastisk altså!
Da kan vi jo holde kontakten og skravle litt her da.
Lykke til på UL. Det blir moro. Vi skal ikke ha UL før om tre uker.
Regner med at foreløpig termin blir i slutten av juni.
Termin 29.06.14
Gammel 19-10-2013, 18:41   #6
mammsi
Stadig innom

mammsi sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Hege_mor Vis innlegg
Gratulerer med positiv test begge to!

Jeg har vært på tidlig ultralyd i dag. Det var godt å se et hjerte som slo. Nå er det mer virkelig, og jeg håper jeg klarer å slappe litt mer av nå.

Foreløpig termin for meg er 2. juni.

Lykke til damer
Gratulerer masse Så gøy at det går veien for oss.
Det er da tre junibarn foreløpig.
Vi får nok termin i slutten av juni.
Vi fikk satt inn to egg så mulig det blir ett par barn på oss hehehe (litt nervøs latter).
Termin 29.06.14
Gammel 20-10-2013, 07:29   #7
Hege_mor
Nykommer

Standard

Takk!

Jeg har også hørt at dersom man har fått konstatert hjerteslag, så er man så godt som like safe som når man har bikka uke 12. Det satser jeg på at stemmer. Det var uansett veldig godt å se at det var liv og at alt var i orden.

Jeg fikk også satt inn to egg, og var derfor veldig spent på UL. Litt skuffet da det bare var et hjerte som dunket, men selvfølgelig veldig glad også siden dette var 5 forsøk. Glad for at det endelig har lykkes. Jeg ønsket så veldig to fordi da hadde vi fått de to barna vi ønsker oss, og da hadde vi sluppet å vurdere nye runder senere.

Lykke til med UL, Fru Lama!
Lykke til med ruging av to egg, mammsi!
Gammel 21-10-2013, 18:39   #8
mammsi
Stadig innom

mammsi sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Hege_mor Vis innlegg
Takk!

Jeg har også hørt at dersom man har fått konstatert hjerteslag, så er man så godt som like safe som når man har bikka uke 12. Det satser jeg på at stemmer. Det var uansett veldig godt å se at det var liv og at alt var i orden.

Jeg fikk også satt inn to egg, og var derfor veldig spent på UL. Litt skuffet da det bare var et hjerte som dunket, men selvfølgelig veldig glad også siden dette var 5 forsøk. Glad for at det endelig har lykkes. Jeg ønsket så veldig to fordi da hadde vi fått de to barna vi ønsker oss, og da hadde vi sluppet å vurdere nye runder senere.

Lykke til med UL, Fru Lama!
Lykke til med ruging av to egg, mammsi!
Så utrolig deilig å se et hjerte da Jeg går rundt med en konstant følelse av at dette er for godt til å være sant. Får plutselige følelser av at det ikke kommer til å gå bra. Analyserer hver eneste dråpe som kommer ut av meg og hvert eneste symptom eller fravær av symptomer.....sliiitsomt
Gleder meg til om to uker. Da skal også vi på UL. Da er jeg 7 uker. Skal jammen bli fint.

Er du avslappet eller?
Termin 29.06.14
Gammel 21-10-2013, 20:46   #9
Fru Lama
Fersk på forum

Standard

Hei hå!

Datt litt ut her... Har vært så trøtt de siste par dagene at jeg faktisk ikke har gidda å sjekke nett engang...

Men i dag har jeg vært på ultralyd og sett en liten klump med et blinkende hjerte. Synes fortsatt det hele er like uvirkelig; at jeg faktisk er gravid. Men jeg har mer troa på at det kommer til å gå bra... Hold ut Mamsi, snart er du der du også! Men de første ukene er intense..

Skjønner at du ble litt skuffet for at ikke begge eggene hadde festa seg Hege mor! Selv om at du vil kanskje ikke tenke så mye på det etter hvert kanskje.... Vi skulle egentlig sette inn to også. Hadde avtalt det over telefon. (Har lang reiseveg til klinikken). Men da jeg kom dit så hadde ikke bioingeniøren fått beskjed, så hun hadde bare tint ett. Men vi har fortsatt 4 egg i fryseren, så hvis vi er riktig heldige, så slipper jeg flere uttak
Gammel 21-10-2013, 21:42   #10
Hege_mor
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mammsi Vis innlegg
Så utrolig deilig å se et hjerte da Jeg går rundt med en konstant følelse av at dette er for godt til å være sant. Får plutselige følelser av at det ikke kommer til å gå bra. Analyserer hver eneste dråpe som kommer ut av meg og hvert eneste symptom eller fravær av symptomer.....sliiitsomt
Gleder meg til om to uker. Da skal også vi på UL. Da er jeg 7 uker. Skal jammen bli fint.

Er du avslappet eller?
Kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver med å analysere hver eneste dråpe som kommer ut og alt jeg kjenner i magen. Spesielt det jeg kjenner i magen blir jeg usikker på. Jeg fikk ei fin bok da jeg var hos legen. I den står det for hver uke om fosterets utvikling og en tekst til mor/far, og i dag leste jeg at utvidelsen av livmormuskelen kan kjennes som stikkende smerter i magen. Godt å få vite at det ikke er noe jeg trenger å bekymre meg for. Jeg kjenner at jeg begynner å bli mer avslappet nå, gleder meg til å passere 12 uker.

Forstår godt at du gleder deg til UL. Det er så godt å få bekreftet at alt ser fint ut.

Jeg håper at du klarer å slappe litt av inn i mellom. Lykke til!

Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder