Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-07-2015, 10:53   #1
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Sted: Fredrikstad
Standard Da var alt over....reisen har stoppet.

Blodprøven viste som fryktet at jeg ikke er gravid, jeg er i dyp sorg og smerten river meg opp innvendig.
Alt er nå tomhet og fortvilelse. Tanken på hvorfor og hva jeg gjør galt tar meg. Nå må jeg vente i 2 sykluser før jeg starter opp igjen..... men hvor mange nederlag tåler et menneske egentlig?
Det eneste spørsmålet jeg sitter igjen med tilslutt er: HVORFOR?

* 5 inseminasjonsforsøk Storkklinikk-11/12
- gravid på 3. forsøk, aborterte 1 dag etter positiv test
*2 icsi forsøk Fertilitetsklinikken - 13/14
*2 ivf forsøk med donor sæd Odense - 14
*Egg og sæd donasjon på AVA Riga - 6/15
- negativ resultat 6 eskimoer på frys
*Fryseforsøk med blastodyrking september- 15
Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Mo cuishle er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-07-2015, 12:21   #2
Mcbaby
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2015
Standard

Jeg vet hvordan du føler... Er der selv. Spontanabort to tvillinger i helgen, og det er ikke lett. Andre gangen jeg blir gravid og mister. Det er en vanskelig situasjon, og kroppen blir utslitt av all hormonene som kommer og går.

Hvor mange ganger har dere forsøkt?
Mcbaby er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-07-2015, 12:42   #3
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mcbaby Vis innlegg
Jeg vet hvordan du føler... Er der selv. Spontanabort to tvillinger i helgen, og det er ikke lett. Andre gangen jeg blir gravid og mister. Det er en vanskelig situasjon, og kroppen blir utslitt av all hormonene som kommer og går.

Hvor mange ganger har dere forsøkt?
Mcbaby
Dette er 1. gang med ED(10. gang med assistert befruktning)
Jeg har 6 egg på frys så nå er det bare å vente til klarsignal på fryseforsøk. Leit å høre om deg og føler med deg og alt du gjennomgår❤️

Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Gammel 10-07-2015, 12:55   #4
Sunniv
Stadig innom

Sunniv sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Sted: Østlandet
Standard

Livet er virkelig urettferdig mange ganger. Det å slite med å lykkes, er så ufattelig tøft og tungt. Enten det ender med at man mister den lille spiren eller negativt resultat, så preget det en så enormt. Har selv vært der at jeg har hatt lyst til å bare grave meg ned (både etter å ha mistet og etter negative resultater). Det føles som om man aldri vil nå drømmen sin. Den følelsen er lammende og skikkelig vanskelig å håndtere.

Heldigvis finnes det mange solskinnshistorier om folk som har mange forsøk bak seg, og så omsider lykkes til slutt. Slike historier er verdt å ta meg seg slik at man ikke mister håpet helt.

Håper du kommer deg greit gjennom dette og håper du klarer å koble tankene over på noe annet. Det som reddet meg i de tyngste stundene, var å gjøre noe hyggelig sammen med mannen min. Vi reiste gjerne bort, dro ut og spiste ekstra god mat osv. Det hjalp for å få tankene over på noe annet. Lettere sagt enn gjort å prøve å ha et liv utenom forsøk og prøving, men det er viktig for ikke å bli helt utslitt av alt sammen!
3.forsøk, AID: sep 13 - negativ
4.forsøk, AID: nov 13 - positiv - mamma til en gutt født august 2014
.
Lykkelig mamma til verdens beste gutt født i august 2014!
Sunniv er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-07-2015, 21:41   #5
Lullaby
Stadig innom

Medlem siden: May 2013
Sted: Tromsø
Standard

Huff, nå ble jeg skikkelig lei meg på dine vegne. Så utrolig trist og urettferdig. Men for all del, ikke klandre deg selv, for det er absolutt ikke du som gjør noe galt!! Håper virkelig du klarer å reise deg etter nederlaget og være sterk og klar for fryseforsøk når den tid kommer. Sender deg en god klem og krysser fingrene for at du får drømmen din oppfylt ved neste forsøk.
Gammel 12-07-2015, 13:18   #6
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Sted: Bergen
Standard

Jeg vet hvordan du ha det. Vi mistet også første gang vi prøvde eggdonasjon. Det var helt forferdelig og vi hadde ingen på frys! Vi gikk helt i kjelleren.5 mnd senere prøvde vi igjen og det ble full klaff. Feiret 1 års dagen hennes i går ;-) :-D ♥
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-07-2015, 12:04   #7
late_bloomer
Nykommer

Medlem siden: Feb 2013
Standard

Sender deg en klem. Jeg vil at du skal vite at du neppe gjør noe galt. Det er ingen handlinger du kan gjøre for at egget skal feste seg og vokse. Ikke straff deg selv for hardt i sorgen.

Hør med kliniken hva slags planer det har for deg for neste forsøk. Ikke godta et "same procedure" hva angår medisineringsregimet. Jeg har brukt Serum-klinikken og de bruker å sette folk på antibiotika og også å øke dosene med sterioder (prednisolon) og eventuelle andre medisiner som reduserer autoimmune reaksjoner i kroppen. Får du hcg-støtte og rette doser progesteron?

Det du kan gjøre noe med før neste runde er rett og slett å være i bevegelse, passe på stressnivået og få i deg sunn mat som du virkelig kan kose deg med. Hvis kroppen har det godt har du det bedre med deg selv, tenker jeg. Jeg var ekstremt stresset før første ED, og da det skar seg i fjor var det helt forferdelig. Når jeg endelig var klar igjen (etter nesten et år pga sykdom), så jeg gjennom kalenderen min for tiden før første ED-forsøk og ble nesten sint på meg selv over hvor tettpakket livet hadde vært paralellet med medisinering, hysteroskopi, sprøyter og den enorme usikkerheten. Jeg tror ikke dette har noe med forsøkets suksess å gjøre, men vi må være sterke for å tåle disse prosessene, og at de gangene det ikke går, så blir vi slått grundig i bakken. Etter tre mislykkede ivf og ett mislykket ED er jeg nå 16 uker på vei med EA.

Gå på så fort du kan og bruk ventetiden til å stelle pent med deg selv.
late_bloomer er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-07-2015, 15:04   #8
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av late_bloomer Vis innlegg
Sender deg en klem. Jeg vil at du skal vite at du neppe gjør noe galt. Det er ingen handlinger du kan gjøre for at egget skal feste seg og vokse. Ikke straff deg selv for hardt i sorgen.

Hør med kliniken hva slags planer det har for deg for neste forsøk. Ikke godta et "same procedure" hva angår medisineringsregimet. Jeg har brukt Serum-klinikken og de bruker å sette folk på antibiotika og også å øke dosene med sterioder (prednisolon) og eventuelle andre medisiner som reduserer autoimmune reaksjoner i kroppen. Får du hcg-støtte og rette doser progesteron?

Det du kan gjøre noe med før neste runde er rett og slett å være i bevegelse, passe på stressnivået og få i deg sunn mat som du virkelig kan kose deg med. Hvis kroppen har det godt har du det bedre med deg selv, tenker jeg. Jeg var ekstremt stresset før første ED, og da det skar seg i fjor var det helt forferdelig. Når jeg endelig var klar igjen (etter nesten et år pga sykdom), så jeg gjennom kalenderen min for tiden før første ED-forsøk og ble nesten sint på meg selv over hvor tettpakket livet hadde vært paralellet med medisinering, hysteroskopi, sprøyter og den enorme usikkerheten. Jeg tror ikke dette har noe med forsøkets suksess å gjøre, men vi må være sterke for å tåle disse prosessene, og at de gangene det ikke går, så blir vi slått grundig i bakken. Etter tre mislykkede ivf og ett mislykket ED er jeg nå 16 uker på vei med EA.

Gå på så fort du kan og bruk ventetiden til å stelle pent med deg selv.
Takk for varmende ord late_bloomer

Det er tøffe tak vi skal gjennom, men heldigvis reiser vi oss opp igjen til nye kamper.
Nå venter jeg på at mens nr. 2 skal komme slik at jeg kan starte opp igjen. Sist gikk jeg på Estofem 3 gnr. daglig og 4 dgr. før innsett startet jeg opp med Utrogest 2 tabl. 3 gnr. daglig
Etter innsett fortsatte jeg med de samme dosene, men satte Fragminsprøyter i tillegg.
Denne gangen vet jeg ikke hvordan medisineringen blir, men jeg har fått beskjed om å ta fragmin fra dag 1 denne gangen. Ved tidligere forsøk har jeg gått på Predisolon, men aldri antibiotika. Hva slags antibiotika har du fått?

Nei, jeg nøyer meg ikke med samme prosedyre denne gangen. Nå vil jeg sette inn 2 egg for å øke sjansen. Jeg har også vært inne på tanken om et blastokultivert egg, men vet ikke om man da skal sette inn 1 eller 2. Jeg har mange spørsmål og undringer rundt det neste forsøket, men klarer ikke å sette tankene ned på papir/mail. Vet ikke helt hva jeg lurer på til tider.....

Jeg er veldig aktiv i hverdagen. Jeg trener 5 dager i uken og prøver å spise sunt og variert, men har trappet ned all styrke og løping hver gang når jeg har startet opp med medisiner. I tillegg har jeg passet på å ha ferie fra jobb og bare pleiet meg selv ved hvert forøk.
Denne gangen har jeg ikke ferie, men mulig det blir en sykemelding i dagene etter innsett.

Det er jo en solskinnshistorie at du endelig ble gravid. Hvor mange egg satt du inn?
Jeg føler meg nå klar og sterk til å starte opp igjen...så nå gjenstår det bare å sende en mail til AVA og forhøre meg om hvordan behandlingen og prosessen blir neste gang.
Klem

Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Gammel 27-07-2015, 21:13   #9
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Sted: Bergen
Standard

Jeg ønsker deg masse masse lykke til i neste forsøk 😊 Det kan nok lønne seg å sette inn flere en ett egg. Jeg har ved hvert forsøk satt inn 3 stk. Og de var alltid blastocyster. Likevel var det bare ett lite egg som festet seg og ble til vår lille mirakeljente 💖

Jeg vet også om flere ved samme klinikk som satte inn 4 egg...flere ganger før de lyktes. Uansett så er det ikke noe du egentlig kan gjøre fra eller til. Det er nervepirrene i rugeperioden. Helt uutholdelig men det er å prøve å gjøre normale hyggelige ting som kan få tankene over på andre ting.

Sender mange varme tanker til deg og krysser fingre for neste gang 😄
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-07-2015, 17:09   #10
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Standard

Takk for varme ord lillestjerne
Tiden går. Det er fortsatt veldig vondt og jeg er fortsatt i sorg. Tenker ofte på hvordan jeg skal kunne godta hvis jeg forblir barnløs......Være den "stakkaren" som forble ufrivillig barnløs? Når disse tankene kommer er det mye sorg, men heldigvis går det fortere over nå, og jeg reiser meg til ett nytt forsøk!
Jeg har vært i kontakt med AVA Clinik og spurt om hvilken type behandling de vil gi meg denne gangen. Disse er hva de foreslår:

- procrean injection 3.75 mg - 1 injection
- Progynova 2 mg - 3 packs
- Lutinus 100 mg - 7 packs
- Fragmin 0,2 ml 5000 IUI - 30 injection
- Prednisalone 5 mg - 1 pack
- Trombyl 75 mg - 1 pack

Er det noen som har brukt noen av disse?
Jeg har også tenkt på blastodyrking denne gangen og det anbefalte de også. For dette vil da øke sjansen med 5-7%, men dette er ikke nok for meg nå så denne gangen går jeg for å sette inn 2.
Måtte det lykkes denne gangen......

Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Svar