Ønskebarn forum  
Gammel 02-09-2015, 12:58   #1
Mcbaby
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2015
Standard November /Desember 2015

Noen andre her som skal starte opp i november /Desember?

Jeg skal begynne med forsøk nr 2. Og husker ikke så mye av hva som ble gjort sist.
Er fint om det er fler så vi kan søtte hverandre.
Mcbaby er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-10-2015, 12:16   #2
Qbee
Fersk på forum

Standard

Tror det blir desemberforsøk på oss!

Hadde egguttak på mandag denne uken, men kom ikke helt til innsetting pga en væskeansamling i livmoren.

Pga lav eggereserve fikk vi kun ut 2 egg etter MYE stimulering. Men lykkeligvis så var begge disse så bra at de kunne fryses, så da blir det fryseforsøk etterhvert. Nå venter jeg på mensen, så blir det kontroll og hvis alt ser ok ut da, så blir det nok innsett påfølgende syklus tenker jeg.

Hvilken klinikk hører du til da mcbaby?

Jeg er ingen ekspert akkurat, men har hatt totalt 4 uttak og en del fryseforsøk. Så kan godt være jeg kan svare hvis du lurer på noe
Qbee er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-10-2015, 13:50   #3
Smurfie
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Nord-Trøndelag
Standard

Etter nok en stooooor nedtur, må jeg melde meg inn i enda en mnd.klubb her..

UL i uke 7 viste et perfekt embryo uten noen tegn til avvik og et hjerte som slo. Tirsdag 20/10 skulle jeg inkluderes i studien PCOS og gravide (var da 10+4). Det ble tatt en ny UL undersøkelse, som viste embryo uten hjerteaktivitet og på størelse med å være ca. 9+4
Ble flyttet til gyn.dagpost og fikk tabletter for å avstøte embryoet. Ble en lang tung dag både fysisk og veldig psykisk. Store smerter i forbindelse med avstøtingen og når kl. var 22 og ny UL kontroll skulle taes, var ikke alt kommet ut enda, så det ble en natt på sykehuset med enda mer tabletter. Tilsammen 14 tabletter Cytotec ble inntatt på 1 døgn og jeg kom hjem i går. Føler meg helt tom og er forferdelig lei meg.
Heldigvis har jeg og sambo vært sammen lenge, og hatt mange nedturer sammen og blitt veldig sterke ilag! Vi snakker godt sammen og tar vare på hverandre og ser fremover. Vi SKAL bli en familie, koste hva det koster vil! Vi gir oss ikke!

I dag tidlig fikk jeg overraskende telefon fra fertilitetseksjonen ved St.Olav. De hadde fått papirene fra Gyn og ville høre om hvordan det gikk med oss nå, og om vi hadde tenkt på veien videre. Ønsket vi en pause, komme oss litt, eller skulle vi bare gå rett på nytt fryseforsøk med vårt siste egg i fryseren. Vi ønsker å gå rett på, så fort som mulig og det var ikke noe problem Hun sender Primolutt og Letrozol i posten og setter oss opp til innsett ca. uke 50! Kjenner jeg ble lettere til sins, når vi fikk begynne på så raskt og at vi nå har flere datoer og forholde oss til!

Dette ble ett langt innlegg, men historien vår er lang, kronglete og tung... Men vi er sterke som stål og går på med friskt mot igjen!
*Lap. i November2013*
3. ICSI m/TESA Mai 2014-POSITIV! Opr. for Ex.u i uke 8 *Frys September 2014-POSITIV! SA uke 5 *Frys November 2014-Avbrutt
4. ICSI m/TESA Januar 2015-Avbrutt pga. overstimulering.. igjen! *Frys Mars 2015-Kjemisk *Frys April 2015-Avbrutt *Frys Juni 2015-Kjemisk
*Frys August 2015- POSITIV! MAuke 11 *Frys Desember 2015-Negativt
5. ICSI m/TESA Februar 2016 - POSITIV MA uke6/7(4 blasto igjen i frysen v/St.Olav)
*Hysteroskopi April 2016
6.ICSI m/TESA Mai 2016 (Vi går privat!)- POSITIV
Smurfie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-10-2015, 14:36   #4
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Håper på desemberforsøk på oss

Samtale med Klinikk Hausken 04.11.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-10-2015, 06:02   #5
Qbee
Fersk på forum

Standard

For en historie dere har Smurfie...

Synes liksom dette er urettferdig nok for oss som må ha IVF, å i tillegg miste flere ganger når man endelig blir gravid... Har ikke ord. Godt å høre at dere ikke gir opp! Håper det er deres tur denne gang!
Gammel 23-10-2015, 06:03   #6
Qbee
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Me87 Vis innlegg
Håper på desemberforsøk på oss

Samtale med Klinikk Hausken 04.11.
Spennende! Er det første forsøk hos Hausken? I Haugesund eller?
Gammel 23-10-2015, 07:00   #7
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Sted: Fredrikstad
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Smurfie Vis innlegg
Etter nok en stooooor nedtur, må jeg melde meg inn i enda en mnd.klubb her..

UL i uke 7 viste et perfekt embryo uten noen tegn til avvik og et hjerte som slo. Tirsdag 20/10 skulle jeg inkluderes i studien PCOS og gravide (var da 10+4). Det ble tatt en ny UL undersøkelse, som viste embryo uten hjerteaktivitet og på størelse med å være ca. 9+4
Ble flyttet til gyn.dagpost og fikk tabletter for å avstøte embryoet. Ble en lang tung dag både fysisk og veldig psykisk. Store smerter i forbindelse med avstøtingen og når kl. var 22 og ny UL kontroll skulle taes, var ikke alt kommet ut enda, så det ble en natt på sykehuset med enda mer tabletter. Tilsammen 14 tabletter Cytotec ble inntatt på 1 døgn og jeg kom hjem i går. Føler meg helt tom og er forferdelig lei meg.
Heldigvis har jeg og sambo vært sammen lenge, og hatt mange nedturer sammen og blitt veldig sterke ilag! Vi snakker godt sammen og tar vare på hverandre og ser fremover. Vi SKAL bli en familie, koste hva det koster vil! Vi gir oss ikke!

I dag tidlig fikk jeg overraskende telefon fra fertilitetseksjonen ved St.Olav. De hadde fått papirene fra Gyn og ville høre om hvordan det gikk med oss nå, og om vi hadde tenkt på veien videre. Ønsket vi en pause, komme oss litt, eller skulle vi bare gå rett på nytt fryseforsøk med vårt siste egg i fryseren. Vi ønsker å gå rett på, så fort som mulig og det var ikke noe problem Hun sender Primolutt og Letrozol i posten og setter oss opp til innsett ca. uke 50! Kjenner jeg ble lettere til sins, når vi fikk begynne på så raskt og at vi nå har flere datoer og forholde oss til!

Dette ble ett langt innlegg, men historien vår er lang, kronglete og tung... Men vi er sterke som stål og går på med friskt mot igjen!
Smurfie

For en trist og vond lesing. Jeg gråt over hva du har måttet tåle og gjennomgå, men glad for at dere står så godt sammen og vil prøve igjen. Jeg ønsker dere all hell og lykke for at dere lykkes neste gang, og kanskje det blir en fin julepresang med en god nyhet i år❤️

* 5 inseminasjonsforsøk Storkklinikk-11/12
- gravid på 3. forsøk, aborterte 1 dag etter positiv test
*2 icsi forsøk Fertilitetsklinikken - 13/14
*2 ivf forsøk med donor sæd Odense - 14
*Egg og sæd donasjon på AVA Riga - 6/15
- negativ resultat 6 eskimoer på frys
*Fryseforsøk med blastodyrking september- 15
Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Mo cuishle er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-10-2015, 18:06   #8
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Qbee Vis innlegg
Spennende! Er det første forsøk hos Hausken? I Haugesund eller?
Skal ha samtalen i Sandnes utenfor Stavanger, men hvis det blir forsøk blir det i Bergen eller Haugesund såvidt jeg har skjønt

Hører egentlig til i Porsgrunn, og har to offentlige forsøk igjen der, men pga litt ventetid nå og fordi vi gjerne vil høre noen andres synspunkt blir det nå samtale hos Hausken.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-10-2015, 06:44   #9
Qbee
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Me87 Vis innlegg
Skal ha samtalen i Sandnes utenfor Stavanger, men hvis det blir forsøk blir det i Bergen eller Haugesund såvidt jeg har skjønt

Hører egentlig til i Porsgrunn, og har to offentlige forsøk igjen der, men pga litt ventetid nå og fordi vi gjerne vil høre noen andres synspunkt blir det nå samtale hos Hausken.
Ok vi er også hos Hausken, og bor i Sandnes området.
Min erfaring med dem er foreløpig omtrent den samme som med sykehuset (Haugesund), men det er kanskje ikke så rart siden vi har hatt to av legene begg steder. Har også vært veldig fornøyd med sykehuset vi da. Men ja, det er veldig greit å slippe ventetid.
Gammel 24-10-2015, 08:49   #10
Smurfie
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Nord-Trøndelag
Standard

Veien mot ønskebarnet er lang og svært tung. Har vært stærk, klatret opp igjen og nullstilt oss ofte. Nå kjenner jeg det er vanskeligere å komme over kneika. Kroppen er totalt utslitt og ukjennbar. Den skjønner jo ingenting stakkars. En dag gravid, dagen etter ikke, og den sliter med og omstille seg. Men det kommer nok etterhvert, det er bare jeg som er utolmodi, det har jo gått så greit og raskt tidligere! Det kjennes bedre på kroppen denne gang, jeg har fortsatt magekramper, blør og av brystene renner det hvit væske som en kraneBlir jo påmindt det hele, hele dagen! Håper kroppen bare skal spille på lag nå, at blødningene stopper snart, og at det ikke blir noen form for komplikasjoner som feks. infeksjon i etterkant. Slik at vi kan starte opp som planlagt i november!

Vi skal reise bort på mandag, og blir borte til torsdag, og det gleder jeg meg til, det skal bli godt å komme seg ut av huset og bort fra familien, som også er svært skuffet nå!

Har regnet litt på oppstart ut i fra tidligere forsøk, og bestemt meg for å begynne med primolutt 10 eller 11 november, litt ut i fra hvor lenge jeg blør nå. Også bør jeg få blødning 19 november, EL på dag 15-16 som før og det blir innsett ca. 8 desember. Har ett 5 dagers egg i fryseren, så det må klaffes slik at EL ikke kommer på en mandag eller tirsdag, har derfor beregnet EL mot fredag. Da er det ett par dager å gå på før og etter, om det ikke går helt etter planen Håper virkelig det er nok et gullegg vi har liggende

Ble nok en del gjentagelse i dette innlegget, men jeg må bare få ned hva jeg tenker nå... Dagene er svært tunge..

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere, og følge dere fremover!
*Lap. i November2013*
3. ICSI m/TESA Mai 2014-POSITIV! Opr. for Ex.u i uke 8 *Frys September 2014-POSITIV! SA uke 5 *Frys November 2014-Avbrutt
4. ICSI m/TESA Januar 2015-Avbrutt pga. overstimulering.. igjen! *Frys Mars 2015-Kjemisk *Frys April 2015-Avbrutt *Frys Juni 2015-Kjemisk
*Frys August 2015- POSITIV! MAuke 11 *Frys Desember 2015-Negativt
5. ICSI m/TESA Februar 2016 - POSITIV MA uke6/7(4 blasto igjen i frysen v/St.Olav)
*Hysteroskopi April 2016
6.ICSI m/TESA Mai 2016 (Vi går privat!)- POSITIV
Smurfie er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder