Ønskebarn forum  
Gammel 05-09-2015, 09:05   #51
Papillon
Stadig innom

Papillon sin avatar

Medlem siden: Nov 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mcbaby Vis innlegg
Jeg tenkte å starte på lavkarbo, for det er ikke så skadelig om man er gravid også. Så lenge man ikke er i ketose. Tenker å starte på tirsdag da jeg hater å gjøre sånt på mandag. Skjønner deg godt, motivasjon er ikke helt på topo her heller og folk forstår ikke når man viser litt negativitet av frustrasjon. Venninna mi trodde jeg skulle slutte å prøve bare fordi jeg uttalte "vi kommet aldri til å få Barn uansett " talemåten var mer oppgitt enn at vi slutter.

Og sjalusien tar over spess når jeg hører folk er gravid. Prøver å la være å prate om det, men nå begynner folk å spørre hele tiden fordi vi har vært gift i 3 år snart. Jeg sier vi tenker eller skylder på studiet mitt. Selv om jeg skulle ønske jeg kunne blitt gravid nå og gå av i permisjon før studenten er ferdig. Vil ikke være arbeidssøker og gravid. Mye som går rundt i tankene mine. Er siste året mitt.
Nei, det er en tøff hverdag vi står i. Alle spørsmål fra nære og helt fremmede mennesker. Det er akkurat som når kvinner har født barn, er det liksom tillatt å spørre og grave om hva som helst! Vi har vært gift i 9 år, så folk tenker nok sitt.
Folk har ikke en anelse om hva vi gjennomgår og hvis jeg fortelle noe (er egentlig ikke åpen om situasjonen vår, kun til noen få venner og nærmeste leder på jobb), så kommer de med "gode råd," som at det går fint an å leve uten barn, adoptere ( da spør jeg tilbake ; vet du hvor lett det er å adoptere f.eks i Kina 7 års ventetid og økende), eller som min mor sa; det får bare være(what??!)og at jeg måtte tenke anderledes- jeg kunne jo bli en god tante (har en lillebror uten barn, foreløpig...). Min mor fikk ved en tilfeldighet greie på dette pga at jeg var sykemeldt.
Frustrerende !!
Det er ingen som skal legge seg bort når andre skal/bør få barn!! Bare det å spørre folk om dette- er rett og slett frekt! Antagelig har alt gått på skinner for de som spør, men jeg klarer ikke å unnskylde disse menneskene lenger. Jeg har så lyst til å slenge en masse dritt tilbake til de, med intime spørsmål tilbake eller hadde en spontan abort i forrige uke- bare for å sette dem på plass, at det er ikke greit å spørre og grave slik i andres privatliv. Jeg vet også om folk som ikke ønsker barn, de må også forsvare seg og argumentere for hvorfor de velger dette. For de menneskene som spør og graver tror kanskje at det bare er å "bestille et barn"( type på nett).
Hvor mange ganger i prosessen gir litt opp, men vet at det ikke blir barn uten hjelp. Jeg har også vært inne på tanken hva om jeg hadde hatt en annen mann, ville saken vært anderledes ? Jeg ville ikke ha byttet ut min mann, det er ikke slik, men tankene slo meg for en god tid tilbake. Vi har ukjent årsak, noe som sannsynlig gjøre at jeg ikke velger å være åpen om det. Hadde jeg ikke hatt livmor eller noe, kunne jeg ha sagt det som forklaring når folk spør- da hadde de kanskje ikke stilt flere spørsmål.
Oi, dette med litt mye....
1.FER sept 2014, negativt
4. ICSI feb 2015 gravid fra 05.03.15 - mistet i uke 5
2. FER juni 2015 avbrutt pga negativ ELtester
2. FER sept 2015 siste eskimo
Papillon er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-09-2015, 10:37   #52
Mcbaby
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2015
Standard

Jeg forstår deg godt, og er delvis enig. Folk klarer ikke å sette grenser. De vil egentlig ikke noe vondt, nysgjerrige og ønske om å hjelpe. Det er ikke lett å fortelle ting, vi vet ikke sånn helt hva vår årsak er. Legene sier første det ene så det andre. Prøv å si til dem at du ikke har lyst til å prate om dette lenger. De forstår ikke hvor tøft det er å miste, de tror bare det er noe galt eller noe... På starten fortalte jeg mine gode venner, men etter spontanabort og så at jeg er i sårg og de ikke helt forstår at sånt kan skje. Har jeg latt vær og si noe og meldte meg her. Få ut frustrasjon det hjelper...
Mcbaby er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-09-2015, 22:30   #53
MariHøna
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Møre og Romsdal
Standard

Jeg har egentlig bytta månedsklubb, men her er siste oppdatering fra meg:
Da har jeg fått foreløpig vurdering av kirurgen. Muskelknutene sitter vanskelig til, så det blir et stort inngrep og må vente 6 måneder før innsett dersom jeg skal opereres.De er ikke store da (største er 19 mm.), så det er sannsynlig at de ikke har hatt betydning for negative resultat, men det kan jo ikke garanteres da.Hva skal man gjøreJeg er veldig usikker nå. En annen sak er at de har funnet ut at jeg er bærer av en type autoimmun sykdom, noe som kan forklare SA'ene jeg hadde som ung og nå i 2013. De vil jeg skal prøve prednisolon ved et nytt forsøk. Jeg er 46 og burde vel gitt opp nå - på den annen side, så lenge jeg har eskimoer så er det jo potensielle små Marihøner og haner HUff så mye å tenke på.
2012 - ED fersk, 1 mikro, først svak pos., så neg./tidlig sa
2013 - ED frys, 2 mikroer, SA. uke 6
2013 - ED frys, 2 mikroer, negativt
2014 - planlagt forsøk i juni avbrutt pga sykdom
2015-16 - ED frys avbrutt/utsatt pga alvorlig sykdom i familien
2017 - siste forsøk planlegges, vurderer EA i stedet for ED
2017-18: så ble jeg sykmeldt pga stress og alt ble lagt på is. Vi går nok videre uten barn
MariHøna er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-09-2015, 20:01   #54
LotusElise
Fersk på forum

Medlem siden: May 2012
Standard Kommer krypende

Hei alle sammen.

Denne gangen tenkte jeg at jeg klarte å ikke dele mine frustrasjoner med noen, men nå kommer jeg krypende til dere.

Hadde innsett mandag 31. august, og skal teste nå mandag 14. september...
Har mange billig tester liggende, å klarte ikke vente... og den viste svakt positivt i går, å litt svakere i dag, men fortsatt tydelig. Er det for tidlig å håpe på dette?

1. ICSI september 2011
2. ICSI januar 2012 - 1 inn og 4 på frys (destruert)
3. ICSI mai 2012 - 1 inn og to på frys - positiv test! Kom en liten prinsesse i februar 2013

Søskenforsøk:
1. fryseforsøk oktober 2014 - negativt
2. fryseforsøk desember 2014 - negativt
1. Søskenforsøk m/ TESA april 2015 - negativt
3. ftyseforsøk september 2015

LotusElise er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-09-2015, 23:06   #55
moi
Stadig innom

moi sin avatar

Medlem siden: May 2014
Sted: Nord-Trøndelag
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av LotusElise Vis innlegg
Hei alle sammen.

Denne gangen tenkte jeg at jeg klarte å ikke dele mine frustrasjoner med noen, men nå kommer jeg krypende til dere.

Hadde innsett mandag 31. august, og skal teste nå mandag 14. september...
Har mange billig tester liggende, å klarte ikke vente... og den viste svakt positivt i går, å litt svakere i dag, men fortsatt tydelig. Er det for tidlig å håpe på dette?
Hei hei!

Jeg har dessverre ingen erfaring med det der..
Har holdt meg knallhard og aldri testet før testdag.
Nå skal det jo sies at jeg har fått blødning en del dager før testdag ved alle mine forsøk da...
Men en strek er jo en strek er det ikke det de sier???
Krysser vertfall fingrene for deg. Masse lykke til

Prøvere siden 2005
1ivf 2007 -Negativ~ 2ivf 2007 - Negativ ~ 3ivf 2009 - Negativ ~ 1frys 2010 - Negativ ~ 4ivf 2015 - Negativ ~ 5ivf 2015- Negativ ~6ivf 2015 - Negativ
moi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-09-2015, 07:33   #56
LotusElise
Fersk på forum

Medlem siden: May 2012
Standard Jeg og

Jeg og har brukt å fått mensen 3-4 dager før testdag, så klarer jeg meg over fredag så skal jeg stole på testen på lørdag!

1. ICSI september 2011
2. ICSI januar 2012 - 1 inn og 4 på frys (destruert)
3. ICSI mai 2012 - 1 inn og to på frys - positiv test! Kom en liten prinsesse i februar 2013

Søskenforsøk:
1. fryseforsøk oktober 2014 - negativt
2. fryseforsøk desember 2014 - negativt
1. Søskenforsøk m/ TESA april 2015 - negativt
3. ftyseforsøk september 2015

LotusElise er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-09-2015, 15:39   #57
Papillon
Stadig innom

Papillon sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av LotusElise Vis innlegg
Jeg og har brukt å fått mensen 3-4 dager før testdag, så klarer jeg meg over fredag så skal jeg stole på testen på lørdag!
Gammel 09-09-2015, 15:47   #58
Papillon
Stadig innom

Papillon sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Papillon Vis innlegg
Da er jeg igang igjen etter avbrudd og masse tull i juni.

Fryseforsøk. Aller siste eskimo (og den eneste ved siste uttak) i siste offentlig forsøk.....skummelt- hvor går ferden etter dette, hvis det ikke går....??
Håper det går denne gangen, da

Startet med plaster i går, men har vært ganske svimmel siden i går- skal gå over på en annen medisin.
Jeg har gått over på tabletter og er ikke svimmel!! 👍(svimmelhet kan også være bivirkning på den nye medisinen, men ikke foreløpig i hvert fall).
Skal til ULkontroll mandag, så antagelig innsett neste uke, hvis eskimoen tåler opptining....
Gammel 12-09-2015, 13:19   #59
moi
Stadig innom

moi sin avatar

Medlem siden: May 2014
Sted: Nord-Trøndelag
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Papillon Vis innlegg
Jeg har gått over på tabletter og er ikke svimmel!! 👍(svimmelhet kan også være bivirkning på den nye medisinen, men ikke foreløpig i hvert fall).
Skal til ULkontroll mandag, så antagelig innsett neste uke, hvis eskimoen tåler opptining....
Masse lykke til :D

Prøvere siden 2005
1ivf 2007 -Negativ~ 2ivf 2007 - Negativ ~ 3ivf 2009 - Negativ ~ 1frys 2010 - Negativ ~ 4ivf 2015 - Negativ ~ 5ivf 2015- Negativ ~6ivf 2015 - Negativ
moi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-09-2015, 20:13   #60
Emilia
Fersk på forum

Medlem siden: Sep 2015
Sted: Fredrikstad
Standard Ny prøver

Heisann damer
Ny prøver her Er på dag 6 med Gonal F, og vært til UL i dag. 6 egg under 10 mm, så dosen er justert opp fra 225 ie til 300 ie. Skal til ny UL til torsdag, det blir spennende!! Har lest litt på tråden her, og ser at det er spennende dager for flere. Ønsker alle masse, masse lykke til -og håper det kommer en haug med småtroll en gang i juli 2016
Emilia er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder