Ønskebarn forum  
Gammel 04-10-2015, 00:56   #91
merita
Flyttet inn

merita sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av moi Vis innlegg
Så kjipt...Klem til deg <3
Er forskjellig hvordan klinikkene gjør det..Men regner med du kanskje må vente en syklus før du kan starte fryseforsøk?
Du hadde helt rett- men det var fordi de ikke hadde kapasitet, ellers kunne jeg gått rett på igjen sa sykepleieren.
så da blir det nytt forsøk i november tenker jeg!

Lykke til, til dere alle sammen!!!!
4 fryseegg -som venter....
Gravid "på gamlemåten", helt uforventet, termin : 4. feb. 2013

merita er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-10-2015, 07:59   #92
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mo cuishle Vis innlegg
Me87 vi har hatt innsett på den samme dato og jeg håper alt er bra med deg. Jeg fikk satt inn 2 Blasto og ruger nå spent. Jeg skal teste 12 oktober og krysser nå alt for at de klorer seg fast. Kjenner litt mensmurringer i mage og rygg, men prøver å ikke stresse meg opp over det masse lykke til og hold meg gjerne oppdatert.
Takk i like måte!
Her går det bra, men har hatt litt ubehag i nedre del av magen helt siden uttak på mandag.
Ellers fyller jeg dagene så tida går fort, og tenker positive tanker.
Her er testdato 14.

Masse madde lykke til
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-10-2015, 11:28   #93
Papillon
Stadig innom

Papillon sin avatar

Medlem siden: Nov 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av moi Vis innlegg
Så trist Papillon :(
Vet hvordan du føler det. Vi ble ferdig i det offentlige i 2010. Men vi har hatt en prøverørs pause fram til i år da.
Vi valgte klinikk Hausken når vi skulle begynne igjen nå.
Holder til på avdeling Bergen. Er veldig fornøyde. Hyggelige folk og vi føler at vi blir tatt godt vare på der. De forklarer bra og er lett tilgjengelig om det er noe.
Eneste minuset er vel at det blir litt reising,da vi ikke bor på vestlandet. Men angrer ikke på valg av klinikk

Hvilke klinikker er det du har vært på eller pratet med siden du sier at de sier forskjellig? De fleste klinikker har forskjellige prosedyrer på ting.

Ønsker deg uansett masse lykke til videre.
Håper det går veien for dere snart
Klem
Vi har vært i Porsgrunn til nå. I tillegg har vi vært i kontakt med AVA Peter og Olga.
Bl.a. er det helt vanlig etter 2-3 mislykkede forsøk i Russland (i hvert fall hos Olga) at det blir gjort en hysteroskopi og evt en skraping .
Dette var rutine i Norge for mange år siden for alle som skulle igjennom IVF, men resultatene ble ikke bedre så det gjøres ikke lenger( var beskjeden vi fikk i Prosgrunn, men vet om noen som har fått det gjort i Oslo). Det ble også påpekt fare for arrdannelser, som igjen kan gjøre det mer vanskelig/komplisert. De ønsker å "rote" minst mulig i livmoren.
AVA Peter mistenker at kanskje mine egg ikke er så bra, men alle prøver inkl amh er godt innafor og Porsgrunn mener det ikke er behov for donor i noen retning. Jeg har ikke hatt en ordentlig undersøkelse/utredning i fht livmor.
Jeg ønsker selvfølgelig å bruke egne egg så sant det lar seg gjøre. Trodde ikke det betø så mye for meg, men fikk en reaksjon etter kontakt med Olga og hva hun mistenkte.
Vi har uforklarlig årsak og vi er begge friske(sier de....).

Jeg har hørt at Hausken er bra, men da alltid den i Haugesund. Ser at det blir kronglete å komme seg dit. Vi har faktisk spøket med at det er lettere å komme seg til Spania enn til Haugesund... Rygge som nærmeste flyplass.
1.FER sept 2014, negativt
4. ICSI feb 2015 gravid fra 05.03.15 - mistet i uke 5
2. FER juni 2015 avbrutt pga negativ ELtester
2. FER sept 2015 siste eskimo
Papillon er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-10-2015, 08:10   #94
Duppen
Stadig innom

Standard

Hei alle, hvordan går det med dere her inne? Er det ikke på tide med noe positivt her? I dag er det en uke siden jeg fikk satt inn dag 6-blastocyster. Etter å ha kjent en del stikninger og murringer i tillegg til litt tunge bryst tidligere i uken er alt forsvunnet. Enten var det innbilninger eller så var det en kjemisk. Jeg har ikke testet enda, kvier meg for negativt svar. Kjenner så veldig på motløsheten og sorgen. Tror vi snart setter strek for søsken. Har fått satt inn til sammen åtte tilsynelatende fine egg, nå var det to fine blastocyster, så hvorfor vil det ikke feste seg?? Jeg blir så frustrert og sint.

Beklager at jeg syter, men jeg vet dere her inne skjønner meg.
Gammel 05-10-2015, 12:27   #95
loppelisa09
Fersk på forum

Medlem siden: Sep 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Duppen Vis innlegg
Hei alle, hvordan går det med dere her inne? Er det ikke på tide med noe positivt her? I dag er det en uke siden jeg fikk satt inn dag 6-blastocyster. Etter å ha kjent en del stikninger og murringer i tillegg til litt tunge bryst tidligere i uken er alt forsvunnet. Enten var det innbilninger eller så var det en kjemisk. Jeg har ikke testet enda, kvier meg for negativt svar. Kjenner så veldig på motløsheten og sorgen. Tror vi snart setter strek for søsken. Har fått satt inn til sammen åtte tilsynelatende fine egg, nå var det to fine blastocyster, så hvorfor vil det ikke feste seg?? Jeg blir så frustrert og sint.

Jeg ser du har vært igjennom mye og det er trist.

Selv har jeg bare vært igjennom et negativt forsøk så langt og jeg syntes det var tøft nok.

Likevel, nå har jeg lest så mye på forumer at jeg har forstått at uansett hvilke symptomer/fravær av symptomer vi mener vi har, så er det bare testen som kan gi oss det endelige svaret. Kroppen vår lurer oss og vi lurer kroppen.

Tankene mine er hos deg, men vent litt før du går i helsvart, da?!?
loppelisa09 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-10-2015, 17:00   #96
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Sted: Fredrikstad
Standard

Sitat:

Hei Duppen
Jeg er så enig så enig! Vi trenger noen positive nyheter nå👍👍 Jeg fikk satt inn 2 blastocyster på onsdag og håper nå dette går veien og mitt størst ønske og lykke skal komme 😍
Jeg hadde litt magevondt på lørdag, men nå er det ikke så mye jeg kjenner. Jeg skal teste på om 1 uke og prøver å tenke positivt. Det er jo ikke så mye jeg kan gjøre fra eller til så jeg har vært litt roligere denne gangen her.
Om det blir et negativt svar må jeg ta det da....... Vet at det blir ett sant h***ete Vi må prøve å tenke positivt selv om de negative lurer like rundt hjørnet.
Jeg ønsker deg og alle oss andre masse lykke til og vi holder hverandre oppdatert

* 5 inseminasjonsforsøk Storkklinikk-11/12
- gravid på 3. forsøk, aborterte 1 dag etter positiv test
*2 icsi forsøk Fertilitetsklinikken - 13/14
*2 ivf forsøk med donor sæd Odense - 14
*Egg og sæd donasjon på AVA Riga - 6/15
- negativ resultat 6 eskimoer på frys
*Fryseforsøk med blastodyrking september- 15
Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Mo cuishle er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-10-2015, 17:23   #97
moi
Stadig innom

moi sin avatar

Medlem siden: May 2014
Sted: Nord-Trøndelag
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Papillon Vis innlegg
Vi har vært i Porsgrunn til nå. I tillegg har vi vært i kontakt med AVA Peter og Olga.
Bl.a. er det helt vanlig etter 2-3 mislykkede forsøk i Russland (i hvert fall hos Olga) at det blir gjort en hysteroskopi og evt en skraping .
Dette var rutine i Norge for mange år siden for alle som skulle igjennom IVF, men resultatene ble ikke bedre så det gjøres ikke lenger( var beskjeden vi fikk i Prosgrunn, men vet om noen som har fått det gjort i Oslo). Det ble også påpekt fare for arrdannelser, som igjen kan gjøre det mer vanskelig/komplisert. De ønsker å "rote" minst mulig i livmoren.
AVA Peter mistenker at kanskje mine egg ikke er så bra, men alle prøver inkl amh er godt innafor og Porsgrunn mener det ikke er behov for donor i noen retning. Jeg har ikke hatt en ordentlig undersøkelse/utredning i fht livmor.
Jeg ønsker selvfølgelig å bruke egne egg så sant det lar seg gjøre. Trodde ikke det betø så mye for meg, men fikk en reaksjon etter kontakt med Olga og hva hun mistenkte.
Vi har uforklarlig årsak og vi er begge friske(sier de....).

Jeg har hørt at Hausken er bra, men da alltid den i Haugesund. Ser at det blir kronglete å komme seg dit. Vi har faktisk spøket med at det er lettere å komme seg til Spania enn til Haugesund... Rygge som nærmeste flyplass.
Jeg har bare erfaring fra St.Olav og Hausken jeg da.
Hausken ønsket at jeg skulle ha scratching av livmor før dette forsøket for å se om det har noen virking. Er vårt andre forsøk hos dem, men vårt 5. fersk forsøk totalt. De har også snakket om å utføre en ny runde med hysteroskopi her om det ikke funker nå. (valgte å ta det selv etter de 2 første mislykkede forsøkene våre).
Hausken har 3 avdelinger. Haugesund,Bergen og Stavanger.
Vi har valgt å bruke Bergen, da det er mye enklere å reise dit enn Stavanger og Haugesund.
Jeg hadde nok ønsket mer utredning om de mener dere er uforklarlig barnløse? Om du synes Hausken høres ut som en interessant klinikk ( eller en annen klinikk for den saks skyld) så kan du jo ta kontakt med dem på mail eller pr tlf. Fortell historien din og hør hva de mener ;)
Kan være kjekt med flere synspunkt før dere bestemmer dere ;)

Prøvere siden 2005
1ivf 2007 -Negativ~ 2ivf 2007 - Negativ ~ 3ivf 2009 - Negativ ~ 1frys 2010 - Negativ ~ 4ivf 2015 - Negativ ~ 5ivf 2015- Negativ ~6ivf 2015 - Negativ
moi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-10-2015, 18:44   #98
Duppen
Stadig innom

Standard

Takk for gode tanker og råd, Loppelisa09 og Mo cuishle. Jeg tok mot til meg og tok en test her hjemme og det var klinkende klar; negativ. Ikke antydning til skyggestrek. Jeg har alltid følt på meg det riktige resultatet (man kjenner kroppen sin i dette gamet etter hvert), så det kom ikke som noe sjokk.

Har hatt en skikkelig tung dag og tårene bare triller. Hadde ikke sjans til å dra på jobb.

Jeg føler meg overhodet ikke ferdig med å få barn, men må begynne å innse realitetene kanskje. Hvor mye skal vi orke? Åtte tilsynelatende fine egg har på fire innsettinger har bare blitt til en stusselig kjemisk. Det føles ganske fjernt at det skal bli et barn av noe i fremtiden. Til og med mannen begynner å føle på at nok er nok.
Samtidig tenker jeg kanskje, kanskje det går neste gang. Da er det jo verdt alt!

Til de av dere som kanskje tenker at jeg tross alt er heldig siden jeg har fått barn. Jeg er en av de heldige, jeg vet det selv. Men det er likevel sårt å ikke kunne få de barna man ønsker seg. jeg tenker også mye på at sønnen vår kanskje blir enebarn og synes det er litt trist da jeg selv kommer fra en stor søskenflokk.

Jeg ønsker alle dere andre masse, masse lykke til!!
Gammel 05-10-2015, 19:22   #99
Mo cuishle
Stadig innom

Mo cuishle sin avatar

Medlem siden: Dec 2014
Sted: Fredrikstad
Standard

Sitat:
Takk for gode tanker og råd, Loppelisa09 og Mo cuishle. Jeg tok mot til meg og tok en test her hjemme og det var klinkende klar; negativ. Ikke antydning til skyggestrek. Jeg har alltid følt på meg det riktige resultatet (man kjenner kroppen sin i dette gamet etter hvert), så det kom ikke som noe sjokk.

Har hatt en skikkelig tung dag og tårene bare triller. Hadde ikke sjans til å dra på jobb.

Jeg føler meg overhodet ikke ferdig med å få barn, men må begynne å innse realitetene kanskje. Hvor mye skal vi orke? Åtte tilsynelatende fine egg har på fire innsettinger har bare blitt til en stusselig kjemisk. Det føles ganske fjernt at det skal bli et barn av noe i fremtiden. Til og med mannen begynner å føle på at nok er nok.
Samtidig tenker jeg kanskje, kanskje det går neste gang. Da er det jo verdt alt!

Til de av dere som kanskje tenker at jeg tross alt er heldig siden jeg har fått barn. Jeg er en av de heldige, jeg vet det selv. Men det er likevel sårt å ikke kunne få de barna man ønsker seg. jeg tenker også mye på at sønnen vår kanskje blir enebarn og synes det er litt trist da jeg selv kommer fra en stor søskenflokk.

Jeg ønsker alle dere andre masse, masse lykke til!!
Dette var triste nyheter Duppen😰 skulle så gjerne ønske gode nyheter for deg. Skjønner at du er knust og at alt virker håpløst. Det du må gjøre er å lytte til hva ditt ønske er....... Jeg tenkte som deg men da jeg fikk vite om eggdonasjon var jeg aldri i tvil. Jeg vil ikke sitte om noen år å angre på at jeg ikke prøvde alt som var mulig. Det har blitt min styrke og gjort meg sterkere enn noen gang💪🏽 Jeg ønsker deg all mulig lykke
Du tok en gravidtest, men hva med blodprøve?
En uke er vel også litt tidlig å teste? Jeg syns at du nå skal tørke tårene dine og tenke at det kanskje var litt tidlig, og ta en ny test på datoen du har fått beskjed om....kanskje det blir et annet resultat?

* 5 inseminasjonsforsøk Storkklinikk-11/12
- gravid på 3. forsøk, aborterte 1 dag etter positiv test
*2 icsi forsøk Fertilitetsklinikken - 13/14
*2 ivf forsøk med donor sæd Odense - 14
*Egg og sæd donasjon på AVA Riga - 6/15
- negativ resultat 6 eskimoer på frys
*Fryseforsøk med blastodyrking september- 15
Positiv test 12. oktober
UL viser 2 bankende
Mo cuishle er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-10-2015, 19:54   #100
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Sted: Sørlandet
Standard

Heier på oss alle

Tenker positive tanker, og sender gode vibber

Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder