Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Generelt om ufrivillig barnløshet > Fosterhjem

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-01-2011, 10:45   #121
Maja11
Fersk på forum

Maja11 sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Standard

Det var godt at dere får god støtte fra Bufetat! Stå på!
Maja11 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-01-2011, 15:11   #122
laiso
Nykommer

laiso sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av shih tzu Vis innlegg
Vi er nå i den forferdelig situasjonen, att etter to fosterbarn flyttet inn til oss for 1 år og 8 mnd siden så ønsker barnevernet og flytte minstemann bort.
Når de ble plassert hos oss trodde alle att ingen av barna hadde store skader. Men nå i ettertid så viser det seg att minsten har en stor tilknytningsskade, og trenger endel tilrettelegging i barnehagen og hjemme. Dette har han fått stor hjelp med siden nov, bla. med egen assistent i barnehagen ,og vi ser stor fremgang på han. Men barnevernet sier de har gjort en stor feil og plassere en så skadet gutt sammen med søsteren og det att vi har tre barn selv ikke gjør ting bedre. Våre barn er 13,15 og 17.(kan jo se det de mener, men er det ikke for seint å flytte noen etter snart to år hos oss, det er faktisk lengre enn han har bodd hjemme) Det de sier er att de har erfaringer med att folk ikke orker mere etter noen år, så de mener det er lettere og flytte han nå eller når vi gir opp om 6, 7 år Men våre meninger er att vi elsker denne gutten, og vi kommer ikke til å gi han opp om noen år, og om 5 år så har faktisk våre unger blitt over 18 år, og tror da att vi har enda mere overskudd til å takle det som måtte komme. Og kan de garantere att hvis de flytter han nå, hva vis de andre som har han gir opp, da er han flyttet to ganger..... Noen som kan si noen ord Det er ikke fast bestemt, vi skal ha møte til uka, men huff, dette skikkelig tøft
Hei, lenge siden eg har vert her inne. Eg må bare si at eg er helt sjokket over barnevernet i denne saken. Vi har selv ett fosterbarn med alvorlig tilknyttingsforstyrrelse. Og det verste de kan oppleve er jo å flytte igjenn. Høres helt utrolig ut.
Etter gutten vår endelig fikk diagnosen sin har barnevernet vert mye mer på banen for å gjøre hverdagen hans best mulig. No skal eg tilbake i permisjon. Eg begynte å jobbe 100% i august etter å ha vert hjemme med han i 2,5 år. Og no skal eg jobbe ca 60 % så han slipper så lange dager i bhg. (og skole når den tid kommer) De har snakket om at eg skal bli "frikjøpt" 40% i flere år.
Håper de tar til vett, og at dere klarer å stå i alt, for eg kan skrive under på at det er forferdelig tøft. Men det har dere sikkert allerede erfart.
Gammel 16-01-2011, 15:12   #123
Mortilmange
Fersk på forum

Mortilmange sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Standard

Jeg tenker på dere, Shih tzu!
Gammel 21-01-2011, 16:29   #124
shih tzu
Fersk på forum

Medlem siden: Sep 2009
Standard flytting

Da er det etter ett heftig møte bestemt att gutten skal flyttes. Barnevernet mener det er det beste for søster og bio barn. de mener att han etter hvert vil kreve så mye att det vil ødelegge masse for dem og spesielt søster.
Vi har fått kjempe støtte fra buf, deriblant sa de klart ifra att dette er de imot, og att de mener hele saken er tatt opp helt feil. barnevernet innrømmet att de hadde behandlet oss dårlig og tok kritikk på det. buf ville de skulle sette inn en uavhengi sakkyndig, en som er utdannenet på dette,ofte en lege, som skal ha alle opplysninger fra alle etater og oss,barnehage osv, der han besøker oss som familie i to dager og skal deretter gi beskjed om hvor han mener ungen skal bo, men dette gikk de helt imot
Så vi kan ikke gjøre annet enn og vite att vi kjempet til det siste, men tapte,(noe som buf sa skulle stå i alt av papirer. også de som gutten selv kan hente ut når han er 18) også må vi gå videre sammen med resten av unge flokken.
Leit men vi kan jo ikke gjøre mere
Det som fremover blir vanskelig er att dette er ett barn som er svært vanskelig å plassere for buf, så de regner ikke med flytting før tidligst sommer/høst, så blir lang og seigpining vei for oss fremover
shih tzu er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-01-2011, 17:30   #125
laiso
Nykommer

laiso sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Standard

Så forferdelig trist. Tenker masse på dere. Håper dere får ha kontakt med han, kanskje mulighet for å bli helgehjem for han?? uansett veldig trist. I kveld går tankene mine til dere Dette er vel alle foreldre/fosterforeldres mareritt.
Ta vare på hverandre. Håper dere får mye god støtte og god veiledning frammover.

Lise
Gammel 21-01-2011, 20:14   #126
Lassie
Stadig innom

Lassie sin avatar

Medlem siden: May 2007
Standard

Uffameg, for en grusom situasjon å komme opp i. Men dere vet dere kjempet for det dere mente var rett, selvom det sikkert er en mager trøst nå.
I disse dager er det to år siden vi var ferdige med pride kurset, har ennå ikke fått oss noe fosterbarn. Vi har fått et besøkshjemsbarn i mellomtiden
Lassie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-01-2011, 12:01   #127
Harley
Nykommer

Medlem siden: Sep 2008
Standard

Vi skrev til fylkesmannen da vi opplevde noe av det samme som dere.
Man har rett til å bli hørt i en flytting som barnevernet bestemmer uten at fosterhjemmet er enig.
Jeg vil foreslå at dere skriver til fylkesmannen der dere besviser at gutten har en så sterk tilknytning til dere at det vil være direkte skadelig for ham hvis han flytter. Kjør på med tilknytning til miljø, mennesker rundt dere osv. osv.
Da kan jeg garantere at dere iallefall vil få en sakkyndig på besøk.

At forholdet deres til barnevernet kanskje vil lide litt er noe jeg er sikker på at dere vil tåle!

Masse lykke til
Harley er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-01-2011, 12:05   #128
Harley
Nykommer

Medlem siden: Sep 2008
Standard

Kom på at man som fosterforeldre kan i ytterste konsekvens ta opp en slik sak til retten. Men start med brevet til fylkesmannen, det er faktisk steget videre etter Buf Etat.
Men selvfølgelig bare hvis dere klarer, jeg vet hvor utmattende barnevernet kan være...
Harley er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-01-2011, 15:59   #129
Mortilmange
Fersk på forum

Mortilmange sin avatar

Standard

Man kan jo få partsrettigheter hvis det er barnevernet som bestemmer at barnet skal flytte - og barnet har bodd lenge i fosterhjemmet. Verdt å sjekke, kanskje?
Gammel 22-01-2011, 16:02   #130
Mortilmange
Fersk på forum

Mortilmange sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Harley Vis innlegg
Jeg vil foreslå at dere skriver til fylkesmannen der dere beviser at gutten har en så sterk tilknytning til dere at det vil være direkte skadelig for ham hvis han flytter. Kjør på med tilknytning til miljø, mennesker rundt dere osv. osv.
Da kan jeg garantere at dere iallefall vil få en sakkyndig på besøk.
Hm, dette kan man vel ikke gjøre hvis det er de biologiske foreldrene som anker og får medhold i retten - selv om barnevernet er i mot flytting?

Man føler seg ganske maktesløse som fosterforeldre innimellom, altså...

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder