Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Generelt om ufrivillig barnløshet > Fosterhjem

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 31-08-2014, 09:29   #261
Cathy
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2012
Sted: Oslo
Standard

Åh, så fantastisk Lottan! Det var utrolig godt å komme inn her å lese din oppdatering Vi er i tenkeboksen etter atter et negativt forsøk. Nå må vi begynne å tenke alternativt. Å bli fosterforeldre har vært i tankene lenge, men nå vurderer vi å virkelig ta skrittet! Lurer på å melde oss på PRIDE-kurs nå. Vi har ingen barn, og vil veldig gjerne høre fra andre i samme situasjon - vi føler oss veldig alene i verden...

8 forsøk: hvorav 4 negative, 2 avbrutte, 1. frys og 1 tidlig SA
9. forsøk Maigaard 2015: positiv test!
Endelig mamma!

http://barneonsket.blogspot.no/
Cathy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2014, 12:21   #262
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lottan Vis innlegg
Her hos oss gikk det plutselig veldig fort i svingene. Etter å ha fått tlf i går i 11 tida flyttet det et lite fosterbarn inn til oss i 17 tida i går. Dette første døgnet har virkelig vært en anderledes hverdag og vi er veldig spente på om barnet får bli hos oss eller ikke. Verdens skjønneste er barnet selvfølglig
Så glad på deres vegne! Har tenkt mye på dere!
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2014, 20:48   #263
skogan
Stadig innom

skogan sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: møre og romsdal
Smile pm

Hei, Cathy.

har sendt deg ein PM..
Første forsøk i Mai-14 negativ. Nytt frysforsløk i sept 14, innsett den 3 sept.
Overraskelsen vår kom til verden 23 mai 15. og verdens herligaste Jente.
1 Søsken forsøk. Om nokre uker...
skogan er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-09-2014, 19:26   #264
Kristine
Nykommer

Kristine sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Cathy Vis innlegg
Åh, så fantastisk Lottan! Det var utrolig godt å komme inn her å lese din oppdatering Vi er i tenkeboksen etter atter et negativt forsøk. Nå må vi begynne å tenke alternativt. Å bli fosterforeldre har vært i tankene lenge, men nå vurderer vi å virkelig ta skrittet! Lurer på å melde oss på PRIDE-kurs nå. Vi har ingen barn, og vil veldig gjerne høre fra andre i samme situasjon - vi føler oss veldig alene i verden...
Hei hei!
Vi gikk pride i fjor vår og fikk ei jente i fjor høst. Vi hadde heller ingen barn fra før - så det ble en ny hverdag - en fantastisk en
Bare å sende en pm om du vil snakke mer Kan absolutt anbefale å bli fosterforeldre i allefall
Gammel 07-09-2014, 19:27   #265
Kristine
Nykommer

Kristine sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lottan Vis innlegg
Her hos oss gikk det plutselig veldig fort i svingene. Etter å ha fått tlf i går i 11 tida flyttet det et lite fosterbarn inn til oss i 17 tida i går. Dette første døgnet har virkelig vært en anderledes hverdag og vi er veldig spente på om barnet får bli hos oss eller ikke. Verdens skjønneste er barnet selvfølglig
Så utrolig spenennde Lottan! Hvordan går det? Får barnet bli hos dere? Håper alt går bra med dere alle
Gammel 07-09-2014, 19:29   #266
Kristine
Nykommer

Kristine sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kristine Vis innlegg
Heisann - er det noen her inne som har reist på ferie med fosterbarn til USA? Vi er invitert i bryllup i USA nå i sommer og vil jo ha med oss datteren vår Lurer på om det er noen spesielle papirer vi trenger? Barnevernet skal lage et skriv som sier at vi er fosterforeldrene hennes og at vi har tillatelse til å ta henne med på ferie til USA, men vi lurer på om det er noe annet vi også trenger?
Noen som vet?

Quoter meg selv jeg.. om noen andre planlegger å ha med fosterbarn til USA så må man ha med et skriv fra barnevernet som sier at dere er fosterforeldre og at dere har tillatelse til å ha med barnet på ferie.
Vi hadde heldigvis med det - og vi hadde ikke fått komme inn i landet uten!
Så lenge barnet ikke har samme etternavn som dere (og det er vel ikke så mange fosterbarn som har det).

Gammel 08-09-2014, 21:31   #267
Lottan
Fersk på forum

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Fetsund
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kristine Vis innlegg
Så utrolig spenennde Lottan! Hvordan går det? Får barnet bli hos dere? Håper alt går bra med dere alle
Det går bra her med oss, er hyppig samvær, så det to steg frem og et tilbake. Men barnet er vi blitt veldig glade i. Vi vet fortsatt ingenting om hvordan plassering det blir eller om hvor lenge barnet får bli. :( Det virker som om de ikke er helt enig i kommunen barnet kommer fra. OG vi er jo selvfølgelig de siste som blir informert.

For uten om det, så er det veldig givende. Vi er jo som fler av dere vet ufrivillige barnløse og har ikke noen egne barn. Å være forsterforeldre er fint, men vi kommer til å ga langt ned i kjelleren om vi "mister" det barnet her. Altså, om det er barnet beste å komme hjem, så stiller det seg jo noe anderledes..

Og Cathy, ikke tenk på det en gang, kast dere ut i det Bare å sende meg en pm om det er noe du lurer på

1. icsi des.09 - negativ
2. icsi aug10 - avbrutt
2. icsi sept10 - tidlig SA
3. icsi mai 12 - negativ
4. icsi des 12 (Aleris) - egga slapp så intet uttak
4. icsi feb 13 (aleris) - negativ
Lottan er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-09-2014, 16:02   #268
Emm
Stamgjest

Emm sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Standard

Jeg lurer på en ting som jeg ikke finner noe svar på noen steder - av og til søkes det etter forsterforeldre med tanke på adopsjon, gjelder dette kun babyer, eller skjer det også at eldre barn plasseres i fosterhjem med tanke på adopsjon?
Emm er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-10-2014, 20:20   #269
mammalykken
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2014
Standard

(Fikk ikke til å lage introduksjon, mulig jeg bare er litt treg...)

Jeg lurer på en ting her. Jeg har i mange år ønsket å bli fosterforelder, men for å gjøre en lang historie kort -

Jeg ble gravid med mitt barn kort tid etter sykdom, og tok kontakt med barneverntjenesten for å få hjelp. Dette endte med at de feilaktig plasserte barnet mitt i beredskapshjem etter fødsel. Vedtaket ble opphevet, og jeg har i dag omsorgen for barnet mitt som nå er 17mnd. Har godt samarbeid til barnevernet og de er ikke veldig bekymret. Har også bare positivt fra de som følger opp meg og barnet.

Så til spørsmålet. Som sagt har jeg alltid hatt lyst til å gi tilbake til samfunnet, og siden jeg elsker barn kunne jeg godt tenke meg å være fosterhjem - en dag. Ikke i dag, kanskje ikke på mange år, men en dag.

Tror dere sjansen min er ødelagt pga at jeg ble fratatt mitt barn for en kort periode, selv om feilen ble rettet opp raskt? Nå kan jeg jo sikkert prøve å få flere barn selv, men jeg kunne gjerne tenkt meg å hjelpe ett eller flere barn som trenger det. Har en ressurssterk familie rundt meg, og er forholdsvis ung (21) så har jo mange år på meg. Men ville bare høre deres meninger.

Dette er uansett ikke aktuelt for meg før om noen år (både med tanke på at jeg vil at barnet mitt skal forstå mer først, og at jeg ønsker å ta videre utdanning, og ønsker noe mer stabile boforhold - helst eie noe selv, og ikke leie).
mammalykken er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-10-2014, 10:01   #270
Pacific
Fersk på forum

Pacific sin avatar

Medlem siden: Jul 2014
Sted: Akershus
Standard Hei dere som har fått fosterbarn!

Hei! Jeg er ganske ny her. Har to biologiske barn og venter på tildeling av fosterbarn. Lurer litt på om dere som har fått fosterbarn kan si noe om hvor lenge dere måtte vente og hvor gammelt barnet dere fikk var.
Vi syns det tar lang tid. Var godkjent i sommer men ikke fått barn ennå.
Håper noen vil svare.

Takk
Pacific er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder