Ønskebarn forum  
Gammel 08-07-2014, 22:24   #1571
prøverpånytt
Nykommer

Medlem siden: Jul 2013
Sted: Troms
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Laydee Vis innlegg
Ang det å bli fosterforeldre så kan dere ønske en baby og da er det større sjanse for at dere får adoptere barnet. Adopsjonsprosessen kan starte etter at barnet har bodd i fosterhjemmet i to år. Her i Tromsø kjører de værtfall flere adopsjonssaker nå enn tidligere, iallefall hvis barnet ble plassert like etter fødsel.
Ja nå når jeg blir 24 kan jeg få gå på forberedende kurs. Jeg har tenkt å ønske om å få lite barn eller baby både pga sjanse for adopsjon og det at jeg er såpass ung ja de kjører mye adopsjonssaker nå, fordi da slipper staten store kostnader til fosterforeldrene.
Gammel 09-07-2014, 00:02   #1572
Laydee
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Tromsø
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av prøverpånytt Vis innlegg
Ja nå når jeg blir 24 kan jeg få gå på forberedende kurs. Jeg har tenkt å ønske om å få lite barn eller baby både pga sjanse for adopsjon og det at jeg er såpass ung ja de kjører mye adopsjonssaker nå, fordi da slipper staten store kostnader til fosterforeldrene.
Tenker det er mer pga barnets følelse av trygghet og endelig tilhørighet, det å ikke bli dratt mellom to parter enn penger det kommunale barnevernet tenker på når de kjører adopsjonssak. Slik tenkte iallefall vi da jeg jobbet der ;)
Laydee er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-07-2014, 14:49   #1573
prøverpånytt
Nykommer

Medlem siden: Jul 2013
Sted: Troms
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Laydee Vis innlegg
Tenker det er mer pga barnets følelse av trygghet og endelig tilhørighet, det å ikke bli dratt mellom to parter enn penger det kommunale barnevernet tenker på når de kjører adopsjonssak. Slik tenkte iallefall vi da jeg jobbet der ;)
Ja har hørt litt forskjellig ja. Men som du sir mye bedre for barnet og for fosterforeldrene da de vil ha flere rettigheter
Gammel 18-07-2014, 23:23   #1574
t&t
Stadig innom

Medlem siden: May 2013
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av prøverpånytt Vis innlegg
Av alle de eggene jeg fikk ut, var det ikke ett egg som var levedyktig. Da dag fem kom og de skulle testes var det bare tre egg igjen og de var bærere av ubalansert translokasjon. Så kjenner jeg er veldig lei nå og lurer på om jeg fortsatt vil gå videre med pgd eller om jeg skal gi opp.. vet ikke hva neste steg vil bli. Er jo bare 23 år så adopsjon er jeg for ung til..
Så trist å lese at det ikke gikk som dere ønsket!
På vårt første forsøk fikk vi testet 9, hvorav kun ett var frisk og kunne settes tilbake.. Håper dere finner ei løsning som passer for dere💗 PGD er en utrolig tøff prosess på så mange måter,og selvom det for vår del endte med en graviditet har det vært tøft i etterkant mye pga hele prosessen!
Føler med dere! Lykke til videre😊
t&t er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-07-2014, 16:05   #1575
Miriam
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2013
Standard

Hvordan går det med dere? Noen som er på tur til Karolinska snart? Hvordan går det med dere rugere?

I dag var vi på ul (12+5), å fikk se to aktive små troll😃 Helt utrolig at de er der med tanke på hva de har gått igjennom som embryoer☺️ Prøverpånytt, disse to ble testa på dag 5, for andre gang, å deretter fryst. De greide seg godt😊 Så hvis dere får en fin fangst nest gang så skal du se at det ordner seg!

Lykke til alle dere som skal til Karolinska, å lykke til dere som snart skal ha små pgd babier!!😃
Miriam er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-07-2014, 18:28   #1576
Laydee
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Tromsø
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Miriam Vis innlegg
Hvordan går det med dere? Noen som er på tur til Karolinska snart? Hvordan går det med dere rugere?

I dag var vi på ul (12+5), å fikk se to aktive små troll😃 Helt utrolig at de er der med tanke på hva de har gått igjennom som embryoer☺️ Prøverpånytt, disse to ble testa på dag 5, for andre gang, å deretter fryst. De greide seg godt😊 Så hvis dere får en fin fangst nest gang så skal du se at det ordner seg!

Lykke til alle dere som skal til Karolinska, å lykke til dere som snart skal ha små pgd babier!!😃
Så hærlig, ultralyd er fantastisk

Jeg er i uke 27+3. Neste torsdag skal vi på 3D ultralyd, noe jeg gleder meg stort til. Lillegutt er kjempeaktiv i magen, det er så hærlig med spark og det å kunne se magen røre seg <3 Jeg nyter å være gravid til det fulle <3
Laydee er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-07-2014, 20:15   #1577
annnja
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2013
Standard

Så kjekt at alt var fint med begge to Miriam, det blir spennende med tvillinger

Jeg er 19+5 idag. Vi var på oul sist uke og fikk se ei jente som så helt fin ut Jeg kaster ennå opp hver dag, men det er som regel bare en gang om morgenen, så det har blitt MYE bedre;-) Jeg har ikke kjent liv enda, så det blir det neste store og vente på

3D ultralyd blir spennende Laydee. Du må si hvordan det var, tenker på å bestille det jeg også
annnja er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-08-2014, 08:06   #1578
Miriam
Fersk på forum

Standard

Så gøy med 3D! Det skal bestilles her også☺️ Veldig spent på om vi venter gutter, jenter el en av hver😊 Godt å høre at det går bra med dere begge to!! Fint du slipper å kaste opp hele dagen annnja☺️ Her ga kvalmen seg i uke 10, heldigvis!

Håper dere får et fortsatt fint svangerskap med gutten og jenta😊
Gammel 24-08-2014, 11:42   #1579
Solbarn
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2014
Standard

Gratulera til alle her inne med graviditetene! Og lykke til tom dere som er i forsøk nå!
Vi bestemte oss for å slappe av i sommer, og ta fatt på nytt forsøk nå på høsten. Forsøket er nå utsatt, da jeg er gravid ...! Jeg er veldig usikker, klarer ikke å glede meg... Skal på en ul på tirsdag, for å se hvordan det ser ut, og ta en bestemmelse på om vi skal ta morkakeprøve. Er det noen av dere som har gjort det? Usikker mtp abortrisikoen, samtidig vil vi jo gjerne vite at det er friskt!
Solbarn er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-08-2014, 16:45   #1580
Miriam
Fersk på forum

Standard

Ååå gratulerer Solbarn!!! Så gøy😄 Skjønner veldig godt bekymringene, kjente god på dem jeg også de tre første mnd. Hva sier legene om risikoen for SA etter en morkakeprøve? Vi fikk tilbud om fosterdiagnostikk men takket nei.. Nå tar vi dem som de er☺️ Er mer usikker på hva vi hadde gjort hvis vi ikke hadde vært igjennom pgd da.. Utrolig vanskelig valg😔 Krysser fingrene og håper virkelig at dere nå har minstemann i boks!!!✌️
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder