Ønskebarn forum  
Gammel 21-11-2015, 22:19   #1661
annnja
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Laydee Vis innlegg
Da venter vi også på karolinska. Spennende 😀
Så spennende. De har sagt til meg at det er 6-8 mnd ventetid fra du får svar, så bare forberede deg på det, og håp at det hår fortere.

Jeg skal ringe på nyåret for å sette opp forsøk. Gøy å være igang igjen
3/16 Første søskenforsøk, Karolinska- negativt
annnja er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-11-2015, 20:18   #1662
Laydee
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Tromsø
Standard

Åneei, så kjipt at det er så lang ventetid. Vi håper på å få komme inn til våren/sommeren.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av annnja Vis innlegg
Så spennende. De har sagt til meg at det er 6-8 mnd ventetid fra du får svar, så bare forberede deg på det, og håp at det hår fortere.

Jeg skal ringe på nyåret for å sette opp forsøk. Gøy å være igang igjen
Laydee er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-12-2015, 13:39   #1663
Drømmemor
Nykommer

Medlem siden: Aug 2009
Standard

Sitat:
Hva er det med at prøvesvar forsvinner? Vi har også styrt på med det siden juli, men nå har det endelig ordnet seg. Tenkte at vi var et unntak, men det virker jo ikke sånn da. Det endte med at jeg mailet svarene selv direkte til barnmorskan for å unngå noe mellomledd.

Vi fikk reseptene i posten en uke etter alt var ordnet, og skal ringe på nyåret.

Når du bare er forbi 'papirmølla' håper jeg du får en fin opplevelse. Jeg opplevde personalet på karolinska som effektive og imøtekommende når vi hadde forrige runde.Lykke til videre.
Takk Annnja Lykke til selv!

Ja det har vært en unødvendig kranglete og frustrerende prosess så langt. Først klarte rekvirerende avdeling å glemme å krysse ut alle prøvene som var nødvendig på henvisningsskjema til blodprøver, så da måtte vi inn og ta nye prøver da det ble oppdaget. Så fikk vi etter sommeren vite at laboratoriet hadde rotet vekk et av prøveglassene, og vi måtte opp nok en gang å ta nye. Til slutt, da papirene til Karolinska skulle fylles ut og sendes inn etter vedtaket i nemnd, viste det seg at det var enda noen prøver som trengtes som aldri var blitt rekvirert. Altså fire runder med blodprøvetaking og veldig mye unødvendig tid som har forsvunnet i mellomtiden.

Men men, det er lite vi får gjort med det nå. Jeg regner med at prosessen på norsk side nok er den minst strømlinjeformede (dessverre), så jeg håper og tror på bedre tider straks kontakt med Karolinska er etablert. Jeg forventer jo virkelig ikke at ting skal være gjort over natten - det er vi de første til å skrive under på at aldri er tilfelle i denne "bransjen" - men jeg tenker at bedre rutiner her kunne forenklet prosessen og redusert tidsbruken både for oss og for formidlende helseforetak.

Det var dagens hjertesukk, men alt i alt er vi optimister

Genfeil påvist 2009

3 IVF-forsøk + 4 frys 2009-2014:
8 påbegynte graviditeter
2 spontanaborter
5 avbrutte svangerskap
Friskus født 2011

PGD Karolinska 2016/2017

Drømmemor er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-12-2015, 19:36   #1664
Laydee
Stadig innom

Standard

Opplevde aldri noe krøll med Karolinska, Drømmemor. Det gikk radig unna der, så håper det gjør det for deg også
Gammel 14-12-2015, 11:39   #1665
Drømmemor
Nykommer

Medlem siden: Aug 2009
Standard

Sitat:
Opplevde aldri noe krøll med Karolinska, Drømmemor. Det gikk radig unna der, så håper det gjør det for deg også
Satser på det Laydee

Genfeil påvist 2009

3 IVF-forsøk + 4 frys 2009-2014:
8 påbegynte graviditeter
2 spontanaborter
5 avbrutte svangerskap
Friskus født 2011

PGD Karolinska 2016/2017

Drømmemor er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-01-2016, 18:46   #1666
Laydee
Stadig innom

Standard

Da er det snart påan igjen. Snakket med Jeanette på Stockholm care, og hun sa at vi er garantert time innen 3-6 mnd, kanskje før den tid også. Wow, her går det fort i svingene føler nå jeg. Det blir innsett av egget vi har på frys.. Men min utfordring er at jeg ikke har en normal syklus, der eggløsning og mens ikke er regelmessig. Har noen av dere satt inn fryse egg? Får man provera eller pergotime dersom syklusen er helt på bærtur?
Gammel 28-01-2016, 19:27   #1667
annnja
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2013
Standard

Sitat:
Da er det snart påan igjen. Snakket med Jeanette på Stockholm care, og hun sa at vi er garantert time innen 3-6 mnd, kanskje før den tid også. Wow, her går det fort i svingene føler nå jeg. Det blir innsett av egget vi har på frys.. Men min utfordring er at jeg ikke har en normal syklus, der eggløsning og mens ikke er regelmessig. Har noen av dere satt inn fryse egg? Får man provera eller pergotime dersom syklusen er helt på bærtur?
Så spennende 😀 Lykke til!

Jeg begynte på nesespray idag😄 Har ikke egg på frys så må gjennom hele prosessen på ny.
3/16 Første søskenforsøk, Karolinska- negativt
annnja er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-01-2016, 19:19   #1668
Laydee
Stadig innom

Standard

Sitat:
Så spennende 😀 Lykke til!

Jeg begynte på nesespray idag😄 Har ikke egg på frys så må gjennom hele prosessen på ny.
Takk for det annnja. Jeg ser egentlig ikke helt at dette kommer til å gå bra med min uregelmessige syklus.. Men vi får nå se da.

Du må ha masse lykke til du også. Spennende tider krysser fingrene for deg
Gammel 05-02-2016, 11:34   #1669
Laydee
Stadig innom

Standard

Hei dere. Jeg trenger litt hjelp her fra noen av dere som har hatt fryseforsøk (dersom det er noen her da). Jeg har fått beskjed fra Karolinska om at de trenger journalkopi av en GU undersøkelse samt en innvendig ultralyd. IVF avd. På UNN sier at de ikke vil sende journalkopi pga taushetsplikt og at jeg selv må ringe til Karolinska med svarene. Karolinska sier at de MÅ ha journalkopien skriftlig og Jeanette som jeg snakket med ble ganske frustrert. What to do? Kjenner jeg blir ganske frustrert jeg også :p
Gammel 07-02-2016, 00:38   #1670
Mcbaby
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2015
Standard

Så lenge du ber dem sende epikrisen (regner med at det er sin epikrise) så kan de ikke la være fordi det er du som velger hven du vil dele din informasjon med. Så taushetsplikt gjelder ikke da. Du kan be dem sende epikrisen di til deg, så kan du velge å sende det videre til det sykehus du ønsker eller klinikken. De må holde seg til taushetsplikt som er å ikke dele din informasjon uten din samtykke til andre. Jeg har fått beskjed fra Gynekologen min (jeg bor i drammen og ICSI ble utført i riksen) om å be sykehuset jeg evt ska føde i, sende epikrisen til riksen fordi de må registrere statistikken sin. Og da kan ikke sykehuset nekte det.
Mcbaby er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder