Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-09-2014, 15:33   #1
Miss Simpson
Fersk på forum

Medlem siden: Jun 2014
Standard Embryodonasjon i Zlin, Tsjekkia - anbefales!

Hei,

vi var i Zlin i sommer for embryodonasjon. Klinikken er veldig fin, de svarer raskt på alle henvendelser og vi hadde en svært god opplevelse. http://www.ivf-zlin.com/

Prisen er også bra, vi betalte i overkant av 40.000,- + medisiner.

Alle medisiner ble bestilt på nett fra Storbritannia og kom hit i løpet av noen få dager.

Klinikken ligger sør-øst i Tsjekkia og man kan fly til Praha, Wien eller andre byer i nærheten. Vi tok tog fra Praha (flott togtur, Tsjekkia er et nydelig land!), men klinikken ordner også med transport for de som ønsker det.

Klinikken ligger oppe i en åsside over Zlin by og har en fantastisk utsikt. Klinikken har også hotell så man bor i samme bygg som behandlingen foregår. Interiøret er veldig flott, mye god design og stilige løsninger. Det er også restaurant på huset som serverer veldig god frokost og har en bra a la carte-meny på ettermiddag og kveld.

Kvelden før innsetting satt vi på terrassen og spiste middag, helt i skogkanten. Det luktet så friskt og godt og da det ble mørkt var det massevis av ildfluer som fløy i luften - helt magisk

Som dere forstår anbefaler jeg klinikken veldig, selv om jeg må be alle som skal motta behandling i utlandet om å huske på at kulturen i helsevesenet er ulik den vi er vant til her. Den er ikke på noen måte dårlig, men annerledes mtp hierarki, effektivitet osv.

Resultatet av turen var en suksess, vi venter nå tvillinger i mars. Vi kjenner også et annet par som var på samme klinikk i sommer og de er også gravide nå

Send meg gjerne en melding dersom du har spørsmål.
Dette innlegget er også postet under tråden "Eggdonasjon, klinikker i utlandet".

Hilsen fra meg

Sist endret av Miss Simpson : 17-09-2014 kl 18:04
Miss Simpson er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-09-2014, 16:09   #2
loven1976
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2012
Standard

Så fantastisk bra skrevet. Som jeg skulle skrevet det selv Jeg har også vært i Zlin. Første gang i 2012, som førte til en nydelig sønn født i 2013. Var nede i sommer også og venter nå tvillinger i februar
Bare gode opplevelser med kommunikasjon, sykehus, hotell ,leger og ikke minst Ivona! Kan anbefales! Lykke til med tvillingene!
loven1976 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-09-2014, 17:59   #3
Miss Simpson
Fersk på forum

Medlem siden: Jun 2014
Standard

Så gøy å høre og gratulerer med gode resultater!

Jeg var usikker på om det var flere fra Norge som hadde vært i Zlin, jeg leste om klinikken på en amerikansk side hvor den ble varmt anbefalt. I Norge har jeg ikke sett noen nevne den, derfor tenkte jeg at det var på sin plass med en liten promo til norske prøvere
Miss Simpson er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-03-2015, 15:28   #4
Lennis
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2014
Sted: Lillestrøm
Standard Ny i ED verden

Vi har akkurat startet reise mot ED i Zlin og har vekslet epost frem og tilbake med Anastasia på Zlin. Vi er igang

Men, herregud så mye informasjon det er å forholde seg til puh.. Jeg trodde jeg hadde god kontroll og kunnskap om denne prosessen etter å ha lest side opp og side ned, men der tok jeg grundig feil hehe.

Vi har nå fått epost med liste over prøver vi MÅ ta og prøver som er "bare" er anbefalt. Hva gjorde dere? gjorde dere alt, tilogmed det som de anbefaler, men som man ikke absolutt må?
Feks så anbefaler de meg å ta en: Diagnostic Hysteroscopy. Er dette virkelig nødvendig? Jeg er også redd for at vi ikke rekker å gjøre den før vi skal ned med helsekøene her hjemme. (Vi skal ned i July) har ikke fått eksakt dato enda.
Lennis er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-03-2015, 17:07   #5
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Hei Lennys. Så spennende ønsker deg en flott tur til Tjekkia og at du får et gullegg med deg hjem Jeg har jo ikke vært i Tjekkia for hjelp men har jo vært gjennom egg/embryoadopsjonsprosessen i utlandet jeg og. Jeg fikk gjort en hysterescopi her hjemme før vi prøvde første gang. Det var det faktisk klinikk Hausken som anbefalte og hjalp oss med å søke om å få gjort dette på offentlig sykehus i Bergen hvor vi bor. Det var 3 mnd ventetid. For meg var det viktig for de fjernet en livmorknute og flere polypper som kunne gjort forholdene dårligere for oss. Hos Klinikken vi går til i Aten har kontakt med sykehus like ved som utfører dette. Da har de også en teknikk der de lager noen små snitt i livmoren som skal hjelpe eggene å feste seg. Men dersom du vet at forholdene i livmoren er bra så er nok ikke nødvendig. Det er ikke noe man MÅ gjøre før eggdonasjon
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-03-2015, 08:17   #6
NA75
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2015
Sted: Jessheim
Standard Eggdonasjon i Zlin

Hei Lennis,

Vi har også planer om eggdonasjon i Zlin i Juli. Har ikke alt på plass ennå, men håper vi får det til da. Jeg har vært gravid 8 ganger og mistet hver gang, tok derfor en hysteroscopy på Ahus i januar. Fikk time 3 uker etter henvisning fra fertilitetsklinikken. Jeg tok da kontakt med Ahus når de hadde mottatt henvisningen og jeg tror på grunn av historikken og alder ble jeg prioritert. Det var fine forhold i livmoren men da har jeg iallefall utelukket at det er livmoren som feiler. Få legen til å sende rekvisisjon straks og sjekk fritt sykehusvalg etterpå. Vi har ikke startet skjemaveldet ennå, kjenner jeg er spent ). Har dere fått datoene klare allerede? Vi har spurt om spesifikke datoer i Juli men har ikke fått svar ennå. Vet ikke om det er mulig å time på den måten ;). Masse lykke til - blir en spennende sommer dette )).
NA75 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-03-2015, 21:42   #7
Lennis
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2014
Sted: Lillestrøm
Standard

Tusen takk lillestjerne Håper så inderlig vi får med oss gullegget hjem vi også! Bestilte legetime slik at jeg/vi får tatt alle blodprøver osv, og fikk time 20. april (lang ventetid hos fastlegen dessverre) men vi rekker det uansett da, er bare jeg som liker å få tingene unnagjort så fort som mulig hehe. Hører med legen når jeg er der ang henvisning til hysterescopi, så om jeg rekker gjøre det før juli så gjør jeg det! Vil ikke sitte tilbake og tenke på at det var noe jeg kunne ha gjort, om jeg ikke blir gravid.

SÅÅÅ spenneden NA75 Kanskje vi er der samtidig da Jeg har aldri vært gravid før, så aner jo ikke om egg fester seg lett i min livmor eller ikke...
Har ikke fått eksakt dato enda, men vi har ytret ønske om tidligst 14 juli og det var de ganske sikre på at de klarte Tror vi får en dato ganske snart!
Lennis er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Søkeord
eggdonasjon, embryodonasjon, oocyte, tsjekkia, utlandet

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder