Ønskebarn forum  
Gammel 24-09-2003, 13:11   #231
Slettet bruker
Gjest

Standard Re: September klubb!

Hallo alle sammen!

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her, men jeg har fulgt med dere alle sammen!

:( til alle dere som ikke har lyktes!!

;D til dere som går med en liten spire eller to i magen!!

Og så over til siste nytt fra meg. Jeg er nå på rugedag 12. Skal ta blodprøve i morgen, men jeg greide bare ikke å vente til da pga at jeg skal på kveldsvakt på jobben, derfor måtte jeg bare ta en urinprøve idag, slik at jeg ikke skulle bli så skuffet i morgen!
Jeg har nemlig vært 90% sikker på at jeg ikke har blitt gravid. Har bare følt tantas nærvær i nesten en uke nå, og bare trodd at den nok var litt forsinket pga progesteron-gelen.

Men- hold dere fast- det var et svakt men klart

BLÅTT KRYSS

Så nå lever jeg på en blå sky!!

Det er vel allikevel ikke helt sikkert ennå? Må vel vente til svaret på blodprøven i morgen før jeg kan være sikker på at jeg er gravid? Noen som har erfaring? Jeg har hørt at man kan få falsk positiv test hvis man tester for tidlig...??? Testet jeg for tidlig nå kanskje? Uansett vet jeg iallefall nå hvordan en ekstra strek på CB ser ut ;D
  Svar med sitat
Gammel 24-09-2003, 14:13   #232
suono
Fersk på forum

suono sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Østlandet

Hei Martha.

Tror nok du kan fortsette å kose deg der oppe på din blå sky (har hørt at det er festlig der oppe ) ;D

Fikk beskjed på sykehuset om at en positiv test er helt "trygg" dersom det er mer enn en uke etter eggløsningssprøyta! Det er denne og ikke progesteronen vi tar som kan klusse til sakene. Hadde heller ingenting å si om den ene streken /krysset var svakere enn den andre. Det er ingenting som heter "litt positiv" ;)

GRATULERER og LYKKE TIL! Godt å se at det kommer noen gla'nyheter her!

Hilsen Suono
suono er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-09-2003, 14:39   #233
Slettet bruker
Gjest

Takk, Suono!

Det begynner vel å gå opp for meg nå.
Jeg ringte St. Olavs også, og de mente at jeg med stor sikkerhet kunne stole på hjemmetesten. De hadde visst planer om å gå over til hjemmetesting istedet for blodprøve der også.

Jeg har sjekket testen maaange ganger, og det ER et blått kryss, selv om det er veldig svakt, så ser jeg det tydelig!!

Jeg våger meg iallefall på å sende ut masse baby-støv til alle dere som lever i uvissheten ;D

************************************************** ************************************************** ************************************************** ******************************
  Svar med sitat
Gammel 24-09-2003, 15:27   #234
lillemeg
Fersk på forum

lillemeg sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: trøndelag

Skynder meg å rulle meg i støvet jeg! Var til egguttak i dag. Valgte smertestillende framfor akkupunktur i dag, og hadde en helt annen opplevelse denne gang.. Kjente nesten ingenting. Følte meg nesten full bare et par sekunder etter at sprøyta var satt! Var bitte litt kvalm da vi gikk derfra, ellers ingen bakdeler. Forrige gang hadde jeg vondt i timer etterpå. Det kan vel sikkert også ha sammenheng med antall egg også da. Forrige gang tok de ut 8, denne gangen 4. Var visst bare 2 stk som var modne :( Er kjempe nervøs for at vi ikke skal få satt tilbake noe som helst, men vi får satse på at dette er gull-eggene! Blir spennende å høre når de ringer fra laboratoriet i morgen. skal holde fingre og tær krysset i hele natt!
Klem fra meg
lillemeg er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-09-2003, 19:26   #235
Mammamia
Husvarm

Mammamia sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Trondheim
Standard Re:  September kl

Med et nytt smil, er det selvsagt på tide med en oppdatering.[glow=red,2,300][move]Gratulerer Martha!!!![/move][/glow] Endelig en positiv nyhet i klubben.

Cesilie - jeg :'( med deg. Husk at du har lov til å være lei deg. Kanskje du bør prøve å få snakket med en lege, slik at du får de svarene du trenger. Hvis ikke kan det jo hende at det blir vanskelig å tenke fremover mot neste forsøk med annet enn frykt ???.

Milla, hvordan gikk det med deg på uttak i dag? Jeg venter i spenning.

Jeg har satt inn noen spørsmål i oversikten, på de som jeg lurer på om vi har mistet på veien.

liselotte:[glow=blue,2,300]porsgrunn[/glow]2 icsi, spray 02/8, Sprøyter 13/8, uttak 26,8, innsetting 28/8 *:'(
Lillemor:[glow=pink,2,300]Haukeland[/glow] 1.forsøk, spray xx/x, Sprøyer xx/x, uttak 27/8, innsetting 29/8 ;D
Vilde i Bergen:[glow=yellow,2,300]xxx[/glow]3. forsøk, spray xx/x, sprøyter xx/x, uttak xx/x, innsetting 1/9 *:'(
Trudemor: [glow=red,2,300]St. Olavs[/glow] x. forsøk, spray 20/7, sprøyter xx/x, uttak uke xx ???
Synne:[glow=lime,2,300]Tromsø[/glow] 1. forsøk, spray 30/7, sprøyter 21/8, uttak 1/9, innsetting 3/9 *:'(
Snoop:[glow=red,2,300]St. Olavs[/glow] 3. icsi, spray 3/8, sprøyter 20/8, uttak 11/9, innsetting 13/9
Agnes:[glow=green,2,300]Riksen[/glow] 4.ivf, spray 4/8, sprøyter 21/8, uttak 4/9, innsetting 7/9 :'(
Ninnia:[glow=green,2,300]Riksen[/glow]1. ivf, spray 20/7, sprøyter 22/8, forsøk avbrutt *:'(
Adek:[glow=green,2,300]Riksen[/glow]3.ivf, spray 5/8, sprøyter21 /8, uttak 4/9, innsetting 7/9 *:'(
Kristina:[glow=yellow,2,300]xxx[/glow]3. forsøk, spray xx/x, sprøyter xx/x, uttak uke 36 ???
Hjenta2:[glow=purple,2,300]Medicus Tr. heim[/glow]2. forsøk, spray 4/8, sprøyter 27/8, uttak uke 37 ???
Lena:[glow=blue,2,300]Porsgrunn[/glow]2. ivf (søskenfors), spray 6/8, sprøyter 27/8, uttak 9/9, innsetting 11/9
Tillajo:[glow=brown,2,300]Danmark[/glow]2. søskenfors, spray 6/8, sprøyter 20/8, uttak xx/x, innsetting 4/9 ;D
Martha:[glow=red,2,300]St.Olavs[/glow]1. icsi, spray 14/8, sprøyter 28/8, uttak 11/9, innsetting 13/9 ;D
Cesilie1,[glow=green,2,300]Riksen[/glow]1. forsøk, spray 17/8, sprøyter 11/9, uttak 21/9, forsøk avbrutt :'(
Mg,[glow=lime,2,300]Tromsø[/glow]4. forsøk donor, inseminering 15/9
Helle:[glow=red,2,300]St. Olavs[/glow] 1. forsøk, spray 18/8, sprøyter xx/x, uttak xx/x, innsetting 17/9
Suono:[glow=blue,2,300]Porsgrunn[/glow] 6. forsøk, spray xx/x, sprøyter xx/x, uttak 17/9, innsetting 19/9
Mammamia:[glow=orange,2,300]Ullevål[/glow]1. forsøk, spray 20/8, sprøyter 4/9, uttak 19/9, innsetting 22/9
Linda_2:[glow=blue,2,300]Porsgrunn[/glow]1.IVF, spray 24/8, sprøyter 9/9, uttak
Bambini:[glow=green,2,300]Riksen[/glow]2. icsi, spray 21/8, sprøyter 11/9, uttak uke 39
illemegl:[glow=red,2,300]St. Olavs[/glow]2.icsi, spray 22/8, sprøyter 11/9, uttak 24/9
Beatrice:[glow=orange,2,300]Ullevål[/glow] 1.forsøk, spray 22/8, sprøyter 17/9, Uttak uke xx
Milla:[glow=orange,2,30]Ullevål[/glow] 2. ivf, spray 25/8, sprøyter 10/9, uttak uke xx
Linda:[glow=blue,2,300]Porsgrunn[/glow]2. icsi, spray aug, sprøyter xx/x, uttak uke xx ???
Monica:[glow=brown,2,300]Danmark[/glow]3. icsi, spray aug, sprøyter xx/x, uttak uke xx ???
Mille:[glow=purple,2,300]Tr. heim[/glow]6. forsøk (mistet tvill. på 2.), spray 29/8, sprøyter 16/9, uttak uke 39
Ing 74:[glow=red,2,300]St. Olavs[/glow]3. icsi, spray xx/x, sprøyter xx/x, uttak uke 41

Klem Mammamia
Gammel 24-09-2003, 19:51   #236
Helle
Gjest

Gratulerer så mye Martha
Synd å høre at det ikke gikk bra Cesilie. Jeg pleier å tenke på at alt skal ordne seg en dag, selv om det ikke blir på den måten jeg hadde tenkt..
  Svar med sitat
Gammel 25-09-2003, 18:59   #237
Mammamia
Husvarm

Mammamia sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Trondheim

Hei jenter,

hvordan står det til?

Jeg har det bare fint. Ruger i vei! Har sykmeldt meg hele denne uken, så jeg koser meg dagen lang. ;D ;D Ellers så merker jeg ikke noe særlig bortsett fra at det i dag har vært veldig mye stikkinger nedi der - det er vel eggstokkene som begynner å komme ut av sjokket tenker jeg. Også hater jeg disse stikkpillene da. :

Men nå er det noen jeg begynner å bli veldig spente på. Snoop og Lena, går det fint med dere? Jeg satser på at intet nytt er godt nytt! xxxx alt jeg har.

Lillemeg - håper du har fått gode nyheter fra om eggene dine i dag.

Milla - hvordan gikk det på uttaket i går? Krysser fingre og tær for at det gikk bra!

Beatrice - første UL i dag? Hvordan gikk det?

Ikke for å være nysgjerrig - er bare så spent på hvordan det går med dere.

Klem fra Mammamia
Gammel 25-09-2003, 21:43   #238
Milla
Fersk på forum

Milla sin avatar

Sted: Oslo

8) Alt står bra til med meg......
De tok ut 8 egg, så det var jo bra, venter spendt på telefon imorgen om der er noen fighter.
Jeg blir desverre dårlig etter egg uthentning, blev dette også siste gang. Sov det meste av dagen igår, og idag har jeg fortsat veldig vondt i hele underlivet, og er ganske kvalm, men det må jo slutte innen lørdag *???

Mammamia jeg er helt enig disse stikkpiller er noe kliss :P

Hvor hva det godt der kom litt positive nyheter,
Gratulerer Marthe

Og til cecilie og dere andre som det ikke har gått så godt med denne gang, vi fokuserer raskt på alle de med positivt svar, og synes det er kjempe leit på vegne av dere. Jeg tror det er godt at vi har dette forum også selvom det ikke lykkes, her er vi alle i samme båt og vi forstår lettere hverandres følelser. Det kan være litt vanskelig å snakke med venner / venninder som ikke har prøvet prøverør....... der vil altid være noe de ikke kan være med på/ har forutsetninger til å forstå. Håper dere forstår hva jeg mener, jeg opplevet dette1.gang, at selvom venninder mener det godt og gjerne vil være der for meg er der følelser som er vanskelig å forklare.

Klem til dere alle, er gla for at dette forum er så aktivt.
;) :D
Gammel 25-09-2003, 22:27   #239
Lena
Fersk på forum

Lena sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted:

Da var dette forsøket over også :( Mensen kom i går (ikke uventet).

Prøver å psyke meg opp til nytt forsøk (frys), men begynner å miste trua på at livmora mi duger til noe mer. Har jo hatt 4 søskenforsøk inkl. 2 fryseforsøk uten å lykkes.
Er utrolig glad for at jeg allerede har lykkes en gang. Takket være vårt lille sjarmtroll på 2 år, er livet likevel herlig å leve

Gratulerer til dere som har lykkes i denne omgang!

Klem fra Lena
Lena er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-09-2003, 09:10   #240
Milla
Fersk på forum

Milla sin avatar

Sted: Oslo

;D
Jeg har akkurat snakket med Ullevål, 5 av 8 egg er sålangt befruktet så det ser bra ut.
Skal "hente" dem i morgen

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder