Ønskebarn forum  
Gammel 07-02-2013, 20:25   #111
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Trondheim
Standard

Katrine, gratulerer med vel overstått 7 års dag til jentene. Jeg trodde ikke de var så store fordi du husker så godt hvordan dere har hatt det når de var små :

Snuskepusi, grattis med vel overstått dåp.

Vi har hatt en heftig omgang med RS virus i romjulen og endte opp på sykehuset fordi minstemann (Tott) trengte puste hjelp. I løpet av januar kjempet vi mot bleieutslett hos storebror med mulig soppinfeksjon. Vi har også pleiet Tott pga hans eksem. Det går fint nå. Men fremdeles fortsetter vi å bade Tott 1-2 ganger daglig, lufttørke begge uten bleie og smøre godt med kremer. Tiden flyr!
5.ICSI sept 2011 lang reg. avbrutt før uttak pga overstim.
6.ICSI tvillinggutter f. 28.09.12
Katti er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-02-2013, 13:41   #112
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Rogaland
Standard

Kiropraktoren fant ut;
- flere låsninger mellom skulderbladene
- VELDIG stiv nakke
- låsninng i korsryggen

Så jeg er glad for at vi endelig bestilte time.

Så i natt er FØRSTE gangen siden før jul jeg har sovet godt. Puttet i smokk en gang bare, fikk mat kl.4, og våknet av prating/småklaging kl.7.45. FANTASTISK Krysser fingrer og tær for at det fortsetter

KATTI; Tiden flyr avgårde, og husker endel fra de var små. Husker ikke når de fikk tenner, gikk fra mage/rygg, rygg/mage, kryping m.m, er glad for jeg har skrivet det opp. Husker bare det FÆLE fra de første månedene, så tar det seg opp, og jeg husker mer. Men det kommer nok også av at vi tok en del bilder, og at ungene spør ofte om jeg kan fortelle om når de var små.
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
katrine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-02-2013, 13:20   #113
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Bergen
Standard

Her går det i syke unger! Utslett og kraftig forkjølelse. Begynte med storesøster (som nåbegynner å bli frisk) for ca fire uker siden. Guttene har vært syke nå i ca tre uker. De blir tettere og tettere så i går måtte vi på kveldspoliklinikk å få innhalasjon til E. S ligger noen dager bak i sykdomsforløpet så er vi heldige blir det ny tur om noen dager! Den siste uken greide vi å få rytmen mer på plass her hjemme, men nå ryker den. Håper vi kommer oss greit inn igjen i den når de blir friske.
Gammel 10-02-2013, 13:25   #114
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Katti Vis innlegg

Vi har hatt en heftig omgang med RS virus i romjulen og endte opp på sykehuset fordi minstemann (Tott) trengte puste hjelp. I løpet av januar kjempet vi mot bleieutslett hos storebror med mulig soppinfeksjon. Vi har også pleiet Tott pga hans eksem. Det går fint nå. Men fremdeles fortsetter vi å bade Tott 1-2 ganger daglig, lufttørke begge uten bleie og smøre godt med kremer. Tiden flyr!
Kan tenke meg at tiden flyr da ja! Godt dere er to hjemme nå da! Håper det kommer seg.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av katrine Vis innlegg
Kiropraktoren fant ut;
- flere låsninger mellom skulderbladene
- VELDIG stiv nakke
- låsninng i korsryggen

Så jeg er glad for at vi endelig bestilte time.

Så i natt er FØRSTE gangen siden før jul jeg har sovet godt. Puttet i smokk en gang bare, fikk mat kl.4, og våknet av prating/småklaging kl.7.45. FANTASTISK.
Så bra dere fikk hjelp. Håper det blir mange fine netter på dere nå. Kanskje vi burde gått til det med S. Han er veldig urolig på kveldene fortsatt og sover ikke så lange lurer på dagen.
Gammel 10-02-2013, 15:23   #115
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Trondheim
Standard

Takk Fina ! Ja, så godt at vi er to en stund fremover. Jeg kan gjøre noe annet enn barnepass og flaskekoking.
Rekker ikke så mye, men nok, og man blir ikke såutkjørt r. God bedring til dere!

Vi har gått fra kiropraktor over til manuell terapeut. Det ser ut at dem gjør omtrent det samme med nakkene til guttene. Forskjell er at man ter. er gratis.
5.ICSI sept 2011 lang reg. avbrutt før uttak pga overstim.
6.ICSI tvillinggutter f. 28.09.12
Katti er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-02-2013, 19:10   #116
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

Dyrt med kiropraktor, betaler 390,- pr.time... Men verdt alle pengene.
Minien har styrt på i dag, ikke ville han ha mat og ei heller sove. Men tror nok det er bæsjebleien vi venter på, som er opphavet til alt vondt. Jeg har kokt svisker i dag, så han har drukket litt sviskesaft. I morgen skal det kjøpes maltekstrakt og grøten med havre, hvete og ris i. For å få litt fiber.
Ungene har vinterferie, Simen er syk og Tilde er nesten frisk. Skal liksom til Leo's lekeland i morgen, de har vært på nedtelling lenge, så håper at han/de er friske nok til å dra.....

FINA; Grusomt når de små er syke, håper de blir raskt friske. MASSE god bedring
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
Gammel 11-02-2013, 20:33   #117
Snuskepusi
Stamgjest

Snuskepusi sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Standard

Lykke!!! ♥ Emilie er helt fin i nakken sin igjen!! Og vi fikk skryt fordi hun er god motorisk for alderen!! Bare passe på at hun fortsetter å bruke den siden hun har slitt litt med så slipper vi flere behandlinger!!
1 IVF forsøk aug/sep 2010/neg/ingen på frys
2 IVF/ICSI forsøk nov 2010/neg/ingen på frys
3 ICSI feb 2012 To inn,et på frys.Positiv test 28.02!
Prinsessa ble født 20.10.12
Snuskepusi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-02-2013, 18:46   #118
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

Rolig her.....
Nå nærmer minien seg 5 mnd, han får grøt 2 ganger om dagen, og fikk i dag smake noen skjeer med middag. Han tuller så mye til ammingen, at jeg har nesten gitt opp. Holder på å bli gal.... Men flaske vil han ikke heller ta, å melk må han vel få i seg.. Skal til helsesøsteren på fredag, så får høre med henne hvordan jeg skal gjøre det.

Ellers har februar vært en sykdomsmåned, å det ser ut som om det ingen ende tar. 4 av 5 er syke, bare jeg som er frisk. Ungene har(hatt)febar, mannen har halsbetennelse. Lars Magnus begynte med febar i går kveld. Hos de andre 2 har febaren vart i over 1 uke, håper ikke det gjør det hos minsten..

Vi har begynt å fikse rom til de 2 store på loftet, slik at vi kan legge Lars Magnus over på eget rom. Noe jeg ser frem til, for han styrer fælt om natten, og lager mange rare lyder. JA, jeg er var på lyder.

Håper det går bra med dere alle
Gammel 23-02-2013, 10:20   #119
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Standard

Ja. Her har det vært rolig! Guttene mine har passert fem måneder. Utrolig hvor fort tiden går. Her er de fortsatt småsyke. Siste uken nå har de nektet å ta flaske. Så nå ammes det for fullt! Da de ble syke trappet jeg opp ammingen og pumpet mye for å holde produksjonen oppe. Syntes dt var tungvindt at han ene ikke ville ta brystet, nå synes jeg det er tungvindt å ikke kunne pumpe for å holde produksjonen oppe. litt tungvindt også fordi jeg ikke vet hvor mye lillegutt har fått i seg. Storegutt spiser mer og han trenger jeg ikke følge like tett.

Guttene står nå opp mellom 7 og 8 på morgenen etter å ha fått bryst. Er de våkne og leker til 9-10. De får bryst før de legger seg. Da sover de med litt hjelp til 11-12 (i hvertfall etter planen). Så får de bryst igjen og så får de smaksprøver på frukt. deretter leker vi igjen. Så får de bryst igjen og legger seg 14-15 og sover da til 15.30-16.30. deretter mat igjen. Så leker vi en stund før de bades og får grøt og deretter bryst igjen. i seng til 19. E sovner raskt. S sovner men våkner raskt igjen og er ofte veldig grinete og urolig på kvelden. forstår ikke hvorfor han ikke finner roen. S får bryst igjen 21-22 et eller annet sted. Deretter får begge mat 23-24. Og nå etter at de ble syke så har det blitt et måltid i firetiden også. Sovetidene er litt varierende og enkelte ganger sover de kort og da blir det litt mye grining.

Håper alt er bra med dere andre!
Gammel 02-03-2013, 14:36   #120
Snuskepusi
Stamgjest

Snuskepusi sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Standard

28 februar var det 1 år siden jeg fikk positiv test! Tenk det...<3 1 år siden jeg ringte mamma 06.30 på morran og sa hn skulle bli bestemor! Nå har vi ei prinsesse som veier 5940 og er 64 lang. Blir lang og tynn som resten av slekta tenker jeg ;)

Jeg har smerter nesten hver dag..endosmerter! Lurer på når hormonspiralen skal hjelpe. Om den i det hele tatt gjør det da!? Skal ringe legen på mandag tenker jeg. Kanskje jeg må ha p piller også. Har minipiller nå. Men det hjelper ikke særlig. Da jeg gikk på p pilla før hadde jeg bare litt smerter da mensen kom og ikke ellers.
1 IVF forsøk aug/sep 2010/neg/ingen på frys
2 IVF/ICSI forsøk nov 2010/neg/ingen på frys
3 ICSI feb 2012 To inn,et på frys.Positiv test 28.02!
Prinsessa ble født 20.10.12
Snuskepusi er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder