Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-08-2014, 21:07   #891
surfy
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Oslo
Standard

Hei MSB. Vi satte inn to 5-dagers blasto og har derfor vært helt sikre på at det er toeggede. På hver UL har de vært mye diskusjon og flere leger/jordmødre har vært innom for gi sin vurdering. Vi har ikke helt forstått dette fokuset. De ser at fosterhinnene mellom gutta er veldig tynne og tror at det bare er de indre fosterhinnene som skiller dem. Morkaken er felles eller de klarer ikke se om den er sammenvokst. Vi har ikke forstått hvorfor de har hatt så mye fokus på dette før nå på 22 uker, hvor to overleger var enige om at dette kunne være eneggede. Toeggede har alltid hver sin indre og ytre fosterhinne. Eneggede kan ha det samme, felles ytre og hver sin indre eller felles ytre og indre. Leste litt om det når jeg kom hjem og det kan skje. Et egg går til grunne og et deler seg. Men jeg har fortsatt vanskelig for å tro det! Det skal være økt forekomst av eneggede ved ivf pga bruk av hormoner (og donor får vel noe). Men dette får vi bare ta som det kommer. Det viktigste er jo at de er friske. Nå er det kontroll annenhver uke hos sykehuslegen, og det er jeg bare glad for. 😊
surfy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-08-2014, 19:26   #892
MSB
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2014
Standard

Hei igjen Surfy. Artig å høre om. Jeg visste ikke dette om at felles ytre, men hver sin indre fosterhinne kan indikere eneggede. Vi har vært på UL ett par ganger, og vi har fått beskjed om at de har hver sin morkake og fostersekk, så det er nok ikke noen eneggede her. Lykke til videre🌸🌸
MSB er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-09-2014, 08:03   #893
Håpefull:)
Fersk på forum

Medlem siden: Nov 2013
Standard

Hei alle sammen

Det har vært stille fra denne fronten også, da vi ikke har lykkes på våre 2 første ED-forsøk :( Håpet var så høyt til å begynne med, men jeg har virkelig fått meg en knekk og er redd vi ikke skal lykkes overhode!

Jeg gleder meg enormt på vegne av alle dere som er gravide! Jeg vet akkurat hvordan den følelsen er! Men må også være ærlig å innrømme at det er vanskelig å se at andre lykkes, både her og rundt oss her hjemme..

Hvor mange forsøk hadde dere før spiren/spirene satt?

Vi skal mest sannsynlig i gang igjen snart, mulig fryseforsøk i slutten av oktober. Denne gangen ønsker legen å sette inn 2 embryo, noe vi er veldig skeptiske til. Jeg har nemlig bicorn livmor. Noen av dere andre som kanskje har det samme?

Klem fra Håpefull
Håpefull:) er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-09-2014, 09:49   #894
Silly
Stadig innom

Medlem siden: May 2013
Standard

Da er jeg innom her igjen, etter at fryseforsøk ikke gikk. Skal igang med ny donor, i november. Har fått beskjed om at denne gang skal jeg prøve clexan 40 mg- noen som har erfaring med dette? Mulig å få tak i i Norge ? Flott å se at så mange er gravide- gjør at jeg slapper av noe mer. Ingenting annet galt med med enn prematur overgangsalder- er 36 år, og legen er overbevist om at dette skal gå. Mistet første ferskforsøk, tyder på at jeg kan lykkes
Silly er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-09-2014, 09:50   #895
Snoopy*
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2014
Standard

Så trist å høre at det ikke har gått veien for dere ennå Håpefull. Men ikke mist håpet og troen. Det er det som har holdt meg oppe i alle disse årene.
Vi prøvde noen år før vi gikk over på ivf. Der ble det ca 10 innsett med ferskforsøk og frys. (Satt inn to stk nesten hver gang, men fikk kun 1 positiv test,-kjemisk.) Det var noen tunge år, men jeg kom igjennom det og ga aldri opp.
Vi var heldig å ende opp gravid på første ED. Jeg er evig takknemlig.

Ikke gi opp, og vær positiv. Det blir nok deres tur også.
Ønsker dere all lykke til i oktober. Nyt livet og hverandre i mellomtiden. Det er viktig.
Stor trøsteklem fra Snoopy.
Snoopy* er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-09-2014, 09:56   #896
Snoopy*
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2014
Standard

Jeg har brukt Clexane på omtrent alle forsøk Silly. Ikke noe problem å få tak i i Norge. Husker ikke om det var 40mg da, men det er nok ikke noe problem.
Synd at du mistet, og at frys ikke gikk, men som legen sier så er det positivt at kroppen din ville bli gravid.
Masse lykke til videre.

Håpefull! Jeg glemte å spørre hva "bicorn livmor" er for noe.
Snoopy* er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-09-2014, 10:17   #897
Håpefull:)
Fersk på forum

Medlem siden: Nov 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Snoopy* Vis innlegg
Så trist å høre at det ikke har gått veien for dere ennå Håpefull. Men ikke mist håpet og troen. Det er det som har holdt meg oppe i alle disse årene.
Vi prøvde noen år før vi gikk over på ivf. Der ble det ca 10 innsett med ferskforsøk og frys. (Satt inn to stk nesten hver gang, men fikk kun 1 positiv test,-kjemisk.) Det var noen tunge år, men jeg kom igjennom det og ga aldri opp.
Vi var heldig å ende opp gravid på første ED. Jeg er evig takknemlig.

Ikke gi opp, og vær positiv. Det blir nok deres tur også.
Ønsker dere all lykke til i oktober. Nyt livet og hverandre i mellomtiden. Det er viktig.
Stor trøsteklem fra Snoopy.
Takk Snoopy

Ja, det er en lang og tung vei! Vi har hatt 7 IVF/fryseforsøk og nå to ED. Ble gravid med tvillinger i 2012, men mistet første tvilling i uke 6, også døde vår datter etter prematur fødsel i uke 26. Men har da blirr gravid før, og hååååper vi skal få oppleve det igjen, selv om det blir med ED.

Bicorn livmor er en delt livmor. Det vil si at den har to "rom", men med noe felles også... Dette gjør jo også at jeg freaker litt ut
Jeg skal gjennomføre en scratching nå i forkant, selv om jeg ikke helt vet hva det går ut på. I tillegg skal det tas en biopsi av endometriumet.
Håpefull:) er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-09-2014, 11:04   #898
Silly
Stadig innom

Standard

Håpefull- for en historie dere har, dere må være sterke mennesker- beundrer deg for at dere står på- håper sterkt på at det går bra neste gang!! Er det vista hermosa dere også holder til på? Det er slitsomt fysisk og psykisk å miste og ikke lykkes- kjent på det her og! Men må snart være vår tur nå. Starter ppille 2. Okt, så er prosessen i gang her. Er på 3. Brett ppiller etter siste forsøk nå, for å få "skikkelig" no på systemet og slappe av Noen måneder før vi går på igjen. De er nå igang med å finne ny donor til oss. Krysser alt for oss begge, massevis av lykkeønskninger
Silly er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-09-2014, 19:37   #899
Luise
Stadig innom

Standard

Kjære Håpefull, så trist historie! Lykke til med det neste forsøket, måtte det går deres vei!!
Silly,jeg er overbevist om at clexane har hjulpet meg å bli gravid. Jeg har samme diagnose som deg ifht tidlig overgangsalder, men er ellers helt frisk, og tidligere forsøk uten clexane har gitt null resultat. Så fort jeg tok clexane kom de positive testene ;-) lykke til og tvi,tvi!!
Luise er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-09-2014, 08:59   #900
Selmahedvig
Nykommer

Medlem siden: Aug 2014
Standard

Hei alle sammen.
Jeg holder på med mitt 4 ivf forsøk i haugesund og fikk besked i går at det var liten sjans da eggene mine er små og få.

Litt om vår historie.
Vi er begge 39 år og jeg har endometriose. Har som sagt hatt noen forsøk, alle ganger har eggene vært få og små men på vårt 3 forsøk ble vi faktisk gravide men mistet i uke 11. Det var utrolig vondt men fikk allikevel et håp om at vi kan bli det igjen. Da vi nå holder på men vårt 4 forsøk og det er liten sjans for at eggene i det hele tatt blir tatt ut ser vi nå mot sør.
Vårt største ønske er å bli foreldre og gener blir nå ikke så viktig.
Det er en fantastisk mulighet for oss som sliter, men det kan gå begge veier der også det er jeg klar over.

Har vært i kontakt med Salome ved Urvistahermosa i Alicante og vi skal ned allerede i begynelsen av oktober. Det er to muligheter der, enkeltforsøk eller 3 forsøk. Har noen av dere erfaringer her, hva har dere andre gjort?
Selmahedvig er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder