Ønskebarn forum  
Gammel 23-10-2012, 07:52   #11
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Rogaland
Standard

Helsesøsteren sa at nå kommer måltidene til å gå raskere og han kommer til å bli mer våken..... Men hvem er det som sitter med puppen ute i 7-11 timer hveer dag, pga dette"dovendyret" vårt? Hm, lurer på hvor lenge jeg må holde på med denne kampen, om det noen gang vil bli bedre.....Vil kunne ta ut på besøk, uten å måtte sitte å gi han i evigheter, blir sprø

Kan også meddele at jeg i dag kommer til å bli faster/tante, min bror og damen er i denne stund på føden
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
katrine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-10-2012, 07:23   #12
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Trondheim
Standard

Katrine, så herlig at din bror også får barn - morsomt med tette unger

Har du prøvd å pumpe ut melk og gi flaske? Vår tv2 som sovner fort ved pupp drikker fortere hvis han får morsmelk eller mme på flaske. Samtidig er det godt med pause for mor. Vved pupp strever han 10 min før han sovner. Da flytter jeg han langt unna pupp. Jeg flytter han tilbake når han våkner.Det tar tid...

Min mor kommer på besøk og blir m oss 1 mnd. Jeg tenker på å dele nattvsktene mellom oss tre. Helt siden tvillingene kom bruker jeg telefon for å skrive innlegg her Det går sakte, men jeg har god tid når det ammes
5.ICSI sept 2011 lang reg. avbrutt før uttak pga overstim.
6.ICSI tvillinggutter f. 28.09.12

Sist endret av Katti : 24-10-2012 kl 07:26
Katti er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-10-2012, 17:18   #13
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

Flaske med mm svelges unna fort, så ja det er prøvd, men i følge helsesøsteren så er det fyfy, men vi gir litt mm i flaske om kvelden. Skulle gjort det om natten også, men jeg har ikke fått pumpet meg nok til det. Å bruke opp til 2timer om natten er utrolig slitsomt!

Så bra at du får hjelp av mor din, de er til god hjelp
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
Gammel 27-10-2012, 08:35   #14
lissi
Stadig innom

Medlem siden: Dec 2011
Standard

Her er jeg også;) fødte gutten min sjette oktober ;))

1. ED- gutten født i oktober 2012 gravid med lillebror,termin 08.06.2015!;)
lissi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-10-2012, 10:19   #15
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av lissi Vis innlegg
Her er jeg også;) fødte gutten min sjette oktober ;))
Gratulerer så mye Lissi, håper at alt står bra til Du kommer kanskje med en rapport senere, når du har bedre tid
Gammel 27-10-2012, 19:04   #16
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Bergen
Standard

Lissi gratulerer med prinsen.

Katrine kjenner meg igjenangående pupp 7-11. Her ammes det og ammes det. De ligger fort en time på brystet og så ammer jeg hver andre time store deler av døgnet. Er ømm og brystene får lite hvile.

Tror vi har økedøgn nå, de våkner og er ihelsultne 90 min etter vi begynte forrige måltid. Har prøvd i dag å koble av etter15-20min og pumpe, men det kommer omtrent ingenting. Så har tenkt til å begrense ammingen til så korte økter et par dager og se om nattesøvnen blir bedre. De siste nettene har jeg sovet mellom 3 og 4 timer. Guttene har litt luft i magen og er urolige. Han ene sovner på brystet, jeg legger han bort i sengen sin og så våkner han hylende etter få minutter. Han hyler hysterisk til jeg på nytt legger ham til brystet og slik holder han gjerne på i flere timer. På dagtid har vi ikke hatt dette problemet. I kveld skal jeg gi NAN og se om det blir roligere tider da. Mannen begynner igjen på jobb på mandag, så vi må finne ut hvordan jeg kan greie meg mer selv på natten.

Håper det ordner seg med uroen på natt. Ellers så går amming og alt greit og de legger veldig godt på seg. Det skulle være unødvendig med NAN, men orker ikke hyling pga mat på kvelden. MÅ sove litt om natten!

Her er snøen kommet og da er det ikke like enkelt å komme seg ut med vogn.
Gammel 28-10-2012, 12:51   #17
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

FINA; Nattesøvnen er utrolig viktig, og med 3-4timers søvn hver natt, tar det på for en allerede sliten mamma Prøv med NAN, det hjelper nok! Og såre og ømme bryst kan jeg alt om, har til og med fått meg en vannblemme på den ene brystvorten, auau.... Luft, har du prøvd å klemme ut litt luft? Det gjør vi ofte, og det hjelper på de verste dagene?

Vi gir også flaske om kvelden(mm), ekstra påfyll, og han sluker det! Veide han i dag, før og etter et måltid, og kan det da stemme at han får i seg ca.300gr? Høres utrolig mye ut, men han legger ikke nok på seg(tror jeg), men det finner jeg ut i morgen, for da er det ny vektkontroll hos helsesøsteren. Krysser fingrene for at vekten har økt på disse 8-9 dagene....

Kan ellers meddele av vi på torsdag besøkte Zamira og mannen på sykehuset. Det går greit med de, selv om det er en hard påkjenning for de. Men jeg vet at dette går godt Og på fredag og i går fikk de holde vesle Signe for første gang, magisk var et ord hun og han brukte, og det tror jeg så gjerne. Ønske de lykke til
Gammel 29-10-2012, 13:10   #18
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

YEAH, Lars Magnus legger fint på seg. På 10 dager har han lagt på seg 395 gram. Så nå veier han 3840gram
Gammel 29-10-2012, 22:14   #19
Snuskepusi
Stamgjest

Snuskepusi sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Standard

Hvor lenge kan de gå uten å bæsje? Snuppa har ikke bæsjet siden vi kom hjem fra sykhuset.. det var på onsdag. Hun får både nan og morsmelk.
1 IVF forsøk aug/sep 2010/neg/ingen på frys
2 IVF/ICSI forsøk nov 2010/neg/ingen på frys
3 ICSI feb 2012 To inn,et på frys.Positiv test 28.02!
Prinsessa ble født 20.10.12
Snuskepusi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-10-2012, 03:31   #20
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Trondheim
Standard

Lissi gratulerer dom nybakte mor!

Snuskepusi, flere dager uten bæsj er også normalt. Jeg har lest om det på andre forumer og i boken til Gro Nylander.

Jeg gir både NAN og pupp. 2-3 måltider kun kupp. Men om kvelder og netter er de då tørste st de sluker flaske i tillegg. Tvillingene plages med luft, men kun den ene våkner av smerter. Den andre lager gråtelyder men fortsetter å sove. Tv1 har litt feil sugetak og derfor biter. Jeg tror det er pga narresmokk han fikk på intensiven. Det går bra å bruke brystskjold så brystvorter blir mindre såre.

Ellers har mannen begynt å jobbe. Jeg tar nattevakter. Jeg er glad at jeg har min mor på besøk. Hun hjelper med morgen amming og legger twins til brystet mens jeg ligger og halvsover. Kroppen er blytung og sliten etter nattamming. Håper det er bare overgangsperiode og jeg blir vant til det og skal klare meg alene når min mor reiser hjem.
5.ICSI sept 2011 lang reg. avbrutt før uttak pga overstim.
6.ICSI tvillinggutter f. 28.09.12
Katti er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder