Ønskebarn forum  
Gammel 03-05-2013, 12:53   #1
Kay
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2006
Standard Skravletråd for vårforeldre 2013

Hei alle!
Tenkte at det er på tide med denne gruppa her også.
Ikke så lenge igjen før alle i gruppa er foreldre nå
Gammel 20-05-2013, 19:15   #2
Nordlandsblomst
Stamgjest

Nordlandsblomst sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Sted: Trøndelag
Standard

Heihei!!
Så du hadde opprettet en skravletråd for oss her, Kay...så bra!!
Her flyr dagene, og jeg må hele tiden prioritere hva som er viktigst å gjøre...så nettprat har nok blitt nedprioritert i det siste....
Først: tenk at vi alle nå fikk oppleve å feire 17. Mai sammen med barna våre!! det ble en helt annerledes dag enn vi har hatt før, så klart..herlig var den!!!
Jentene våre er blitt store nå, de ble 3 mnd på 17. Mai. De smiler og "prater" og ligger på magen og ruller over til ryggen nå. Mye nytt og føle med på. Det er slitsomt til tider, men hver dag tenker jeg:
GUD så heldige vi har vært!!!!
Og så lurer jeg på hvordan det går med dere andre og deres små?
Klem fra Nordlandsblomst!!
2. Ivf april-12: kjemisk
2. Frys juni-12: positiv!!
født februar 2013

Nordlandsblomst er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-05-2013, 08:49   #3
Kay
Stadig innom

Standard

Så gøy Nordlandsblomst at de har begynt å snu seg..
Her har jeg ei lita jente som absolutt ikke vil ligge på magen. Skal helst stå i fanget.

Nå som storebror har begynt i barnehagen skal vi trene på å ligge på magen. Plutselig har jeg all verdens tid, og det betyr vel at jeg fortsatt lukker øyne for alt som ikke er gjort de siste månedene og at vi har en sovebaby -uansett nå skal det trenes på magen.

Håper på oppdatering fra alle, er vel ikke alle som har fått ennå heller?

Fantastisk at det er blitt vår/sommer -utrolig heldig at vi får ha babyer på denne årstiden. Er så ufattelig takknemlig for at nettopp vi fikk vår storebror og lillesøster.
Gammel 22-05-2013, 18:43   #4
Steinbukk 77
Nykommer

Steinbukk 77 sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Sted: Trondheim
Standard

Hei alle sammen!

Her kommer en oppdatering fra oss. Vi kom hjem med guttene for to og en halv uke siden. Vi dro hjem med sonde på begge guttene, men det tok ikke mange dagene før de spiste all maten sin selv. De legger fint på seg, størstemann er 2800 g og lillegutt er 2400 g nå.

Har ikke nok melk til begge og sliter med sen utdrivning....Jeg pumper derfor og gir på flaske. Legger til av og til for kosen sin del. Har innsett at jeg ikke vil få nok melk og supplerer derfor med litt NAN. Vet ikke hvor lenge jeg orker denne pumpingen, det går med så mye tid! Vil jo gjerne at de skal få morsmelk så lenge som mulig så foreløpig gir jeg meg ikke, men spørs når mannen begynner på jobb om det stopper seg selv.

Guttene er stort sett rolige og sover mye på dagtid. Det hender seg de har en våkenperiode på formiddagen ellers sover de stort sett godt mellom måltidene...til kvelden kommer da...... Spesielt lillegutt virker som han har et stort kontaktbehov om kvelden. Han kan godt sovne i armkroken, men når han da legges ned i senga hyler han og er lys våken igjen. Størstemann sliter litt med luft i magen, og det virker også som det blir værre om kvelden.....

Dagene flyr. Føler ikke jeg rekker så mye i mellom mating, pumping og koking av pumpeutstyr og flasker. Må jo forsøke å kose litt med guttene samt få hvilt seg litt mellom slagene også.

Ellers er jeg veldig takknemlig for å ha fått to friske fine guttebabyer. Kjenner fortsatt at det er mange hormoner i sving, og det skal ikke mye til før tårene kommer. Det kan være nok bare å se på guttene....

Ja ja, det var min nye hverdag. Blir spennende og følge dere alle.

Klem fra meg
*Mars 2012; 2.icsi- 2 egg innsatt - blødning rugedag 14
*Sept 2012; 3.icsi- 2 egg innsatt 7/9-12, født 19. April 2013
Steinbukk 77 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-05-2013, 21:44   #5
Nordlandsblomst
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kay Vis innlegg
Så gøy Nordlandsblomst at de har begynt å snu seg..
Her har jeg ei lita jente som absolutt ikke vil ligge på magen. Skal helst stå i fanget.

Nå som storebror har begynt i barnehagen skal vi trene på å ligge på magen. Plutselig har jeg all verdens tid, og det betyr vel at jeg fortsatt lukker øyne for alt som ikke er gjort de siste månedene og at vi har en sovebaby -uansett nå skal det trenes på magen.

Håper på oppdatering fra alle, er vel ikke alle som har fått ennå heller?

Fantastisk at det er blitt vår/sommer -utrolig heldig at vi får ha babyer på denne årstiden. Er så ufattelig takknemlig for at nettopp vi fikk vår storebror og lillesøster.
Hehe, ja det er så gøy å se på alt det nye som skjer. Her er det litt hektisk om dagen. Skal snart ha dåp, og mye som skal gjøres her hjemme før familien gjør sitt inntog hos oss.. Så det har ikke blitt så mye trening og lek de siste dagene..håper å kunne ta igjen det etter dåpen.
Men i dag "oppdaget" jentene plutselig hverandre, det var sååå gøy å se på!! de lå å så på hverandre, smilte og "pratet" til hverandre. Virkelig kos altså!!
Husarbeidet blir nok skjøvet litt til side her også..går stadig forbi ting som absolutt skulle vært gjort, men det blir bare ikke..her prioriteres vasking av klær, koking av flasker og utstyr og middagslaging. Ellers så går tiden med til Mating og kos med de små. Og så er det jo fantastisk vær her i Trøndelag for tiden, så det har blitt noen lengre trilleturer. Husarbeidet tar man senere!! håper du fortsatt koser deg med lillefrøken og storebror!! Vi er heldige!!
født februar 2013

Gammel 30-05-2013, 22:03   #6
Nordlandsblomst
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Steinbukk 77 Vis innlegg
Hei alle sammen!

Her kommer en oppdatering fra oss. Vi kom hjem med guttene for to og en halv uke siden. Vi dro hjem med sonde på begge guttene, men det tok ikke mange dagene før de spiste all maten sin selv. De legger fint på seg, størstemann er 2800 g og lillegutt er 2400 g nå.

Har ikke nok melk til begge og sliter med sen utdrivning....Jeg pumper derfor og gir på flaske. Legger til av og til for kosen sin del. Har innsett at jeg ikke vil få nok melk og supplerer derfor med litt NAN. Vet ikke hvor lenge jeg orker denne pumpingen, det går med så mye tid! Vil jo gjerne at de skal få morsmelk så lenge som mulig så foreløpig gir jeg meg ikke, men spørs når mannen begynner på jobb om det stopper seg selv.

Guttene er stort sett rolige og sover mye på dagtid. Det hender seg de har en våkenperiode på formiddagen ellers sover de stort sett godt mellom måltidene...til kvelden kommer da...... Spesielt lillegutt virker som han har et stort kontaktbehov om kvelden. Han kan godt sovne i armkroken, men når han da legges ned i senga hyler han og er lys våken igjen. Størstemann sliter litt med luft i magen, og det virker også som det blir værre om kvelden.....

Dagene flyr. Føler ikke jeg rekker så mye i mellom mating, pumping og koking av pumpeutstyr og flasker. Må jo forsøke å kose litt med guttene samt få hvilt seg litt mellom slagene også.

Ellers er jeg veldig takknemlig for å ha fått to friske fine guttebabyer. Kjenner fortsatt at det er mange hormoner i sving, og det skal ikke mye til før tårene kommer. Det kan være nok bare å se på guttene....

Ja ja, det var min nye hverdag. Blir spennende og følge dere alle.

Klem fra meg
Så dere ble værende så lenge på sykehuset altså? Men det var jo bra når guttene måtte ha mat gjennom sonde og sånn da..var det andre grunner til at dere ble værende så lenge da?
Hørtes kjent ut med matinga ja..syntes jeg brukte all tiden på mating den første tiden...først prøvde jeg å amme, så pumpet jeg (gjerne i en halvtime), for så å gi dem pumpemelka på flaske. Så måtte jeg supplere med Nan etterpå. Så det er nok grunnen til at mine får mest Nan, og mest bare "kosepupp". Men hvis du virkelig vil amme, så kan det vel komme mere melk etterhvert har jeg hørt? Det kommer an på etterspørselen sier noen..men man skal ikke stresse altfor mye med det, jeg fant ut at jeg heller ville bruke tiden på å kose meg med dem enn å sitte å pumpe halve dagen..derfor får de den melken jeg har, og så spiser de seg mett på Nan..
Lillesøster her er også vanskelig å legge, hun sovner også gjerne i armkroken når hun får flaske eller pupp, men skriker og er lys våken når vi legger henne i senga. Storesøster er som regel fornøyd bare hun får ligge litt i armkroken med sokken, så sovner hun.
Når det gjelder luft i magen og luftsmerter så hadde vi også mye av det til storesøster en periode. Vi kokte karve-te og gav før frokostmåltidet med god effekt. Kokte 1 dl vann med 1 ts karve oppi. Kokte i 2 minutter, og skulle trekke i 2 minutter. Jentene ble kvitt lufta, men syntes ikke det var noe godt. Men kveldene ble mye roligere for oss alle
Kos deg masse med guttene dine!! Her vil ikke takknemligheten noen ende ta, er fortsatt overbevist om at vi er verdens heldigste!! Klem!!
født februar 2013

Gammel 31-05-2013, 14:54   #7
Steinbukk 77
Nykommer

Steinbukk 77 sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Sted: Trondheim
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Nordlandsblomst Vis innlegg
Så dere ble værende så lenge på sykehuset altså? Men det var jo bra når guttene måtte ha mat gjennom sonde og sånn da..var det andre grunner til at dere ble værende så lenge da?
Hørtes kjent ut med matinga ja..syntes jeg brukte all tiden på mating den første tiden...først prøvde jeg å amme, så pumpet jeg (gjerne i en halvtime), for så å gi dem pumpemelka på flaske. Så måtte jeg supplere med Nan etterpå. Så det er nok grunnen til at mine får mest Nan, og mest bare "kosepupp". Men hvis du virkelig vil amme, så kan det vel komme mere melk etterhvert har jeg hørt? Det kommer an på etterspørselen sier noen..men man skal ikke stresse altfor mye med det, jeg fant ut at jeg heller ville bruke tiden på å kose meg med dem enn å sitte å pumpe halve dagen..derfor får de den melken jeg har, og så spiser de seg mett på Nan..
Lillesøster her er også vanskelig å legge, hun sovner også gjerne i armkroken når hun får flaske eller pupp, men skriker og er lys våken når vi legger henne i senga. Storesøster er som regel fornøyd bare hun får ligge litt i armkroken med sokken, så sovner hun.
Når det gjelder luft i magen og luftsmerter så hadde vi også mye av det til storesøster en periode. Vi kokte karve-te og gav før frokostmåltidet med god effekt. Kokte 1 dl vann med 1 ts karve oppi. Kokte i 2 minutter, og skulle trekke i 2 minutter. Jentene ble kvitt lufta, men syntes ikke det var noe godt. Men kveldene ble mye roligere for oss alle
Kos deg masse med guttene dine!! Her vil ikke takknemligheten noen ende ta, er fortsatt overbevist om at vi er verdens heldigste!! Klem!!
Vi var på sykehuset i fjorten dager. Lillegutt var jo så liten, så i tillegg til mat på sonde måtte begge klare å holde temperaturen uten varmeseng før vi fikk dra hjem.

Det går mye bedre med både amming og melkeproduksjonen nå. Guttene spiser pupp til annenhvert måltid på dagtid, så pumper jeg av og til etterpå, samt på natta og morgenen. De får mer enn halvparten av matmengden som morsmelk så det er jeg veldig godt fornøyd med.

Vi gir fenikkelte før måltid mot luft i magen. Det er det vi bruker der jeg jobber så derfor vi valgte det framfor karve. Guttene har blitt roligere så mener det har effekt.

God helg til dere alle
*Mars 2012; 2.icsi- 2 egg innsatt - blødning rugedag 14
*Sept 2012; 3.icsi- 2 egg innsatt 7/9-12, født 19. April 2013
Steinbukk 77 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-06-2013, 06:56   #8
Kay
Stadig innom

Standard

Ååh , det er jo fantastisk med så bra vær!
Her var lille med på tur, og mens storebror badet (i basseng) så koste og vi oss med frisk luft godt beskyttet for vind. Herlig.
Jeg fikk til og med tatt en dukkert med store mens lille sov.

Hvordan takler babyene deres varmen? Her er det ikke så stas med de aller varmeste dagene enn så lenge.
Har noen begynt å gi vann, og hvordan?

Her er det mye snakking og latter om dagen, og det er blitt morro å ligge på leketeppe og se på seg selv i speilet. Og for ikke å glemme gleden ved å holde fast i ting som egne klær, mammas klær, gulpeklut og hår.. Utrolig hvor raskt de utvikler seg
Gammel 08-06-2013, 05:46   #9
Kay
Stadig innom

Standard

God morgen!
Det er litt deilig også når Lille ikke sovner før jeg er ordentlig våken klokka 5 om morgenen
Om litt så har jeg nybakt brød, ett sovende hus og sol ute som skal nytes helt alene..
Ha en strålendes helg alle.
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder